Subwoofer project F-16 Falcon

Started by Sferie, November 21, 2012, 00:11:28

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

RonG

Wat wordt de eerste film welk je gaat kijken met deze sub? TopGun? :D

nielvm

Epson tw 9300
Arcam AVR390
DIY 5.2.2 surround
Zidoo Z9X

Sferie

#27
De afwerking wordt ook inderdaad blank aluminium. Met de finish bedoel ik polijsten of scotchbrite. Ziet er naar uit dat het een mattere look word want polijsten gaat me echt teveel werk worden. Heb er denk ik nu al ruim 15 uur schuurwerk in zitten.

Ik heb nog wat gerommeld met SolidWorks omdat ik nog geen echte ideeen heb voor de steunen. Ik kwam nu hier op:



Downfire is ook geen mogelijkheid omdat ik hem dan ook niet kwijt kan. De plaat waar de driver in komt te zitten werk ik af met leer (ik denk congac kleur of zwart). Daarna wordt het geheel afgewerkt met een aluminium rand, zo loopt de front plaat mooi over naar de huls.

Inspiratie: de pagani huayra



Denon Focal

Wat een super gaaf project. Downfire zou ook erg mooi zijn maar hij wordt dan zeker te hoog?
Denon AVR4810; Denon DBP-4010UD; Musical Fidelity M6 500i; Auralic Altair G1 met Roon op Intel NUC10i7FNH; Focal: Sopra 2, Sopra Center, SW800V, IC706V, IW706V; Chord Carnival Silvercreen; Chord CrimsonPlus; Panasonic TX-P65VT60; Dune D1; Audio Quest Cinnamon HDMI, W&M Tornado netkabels, Audio Quest Red River en Big Sur interlinks

Sferie

#29
Ik heb nergens een hoek of wat anders waar hij rechtop zou kunnen staan. Het is natuurlijk altijd mogelijk hem later nog rechtop te zetten.

knubbe

Die alu rand, laat je die maken of ga je die zelf maken?
Ben zelf ook op zoek naar dergelijke ringen, wil ze eigenlijk laten water/laser snijden maar geen idee wat dat kost :)
-| Naim UnitiLite | XTZ 99.26 | Apple Mac mini | Panasonic 65VT50 ISF |-

stereo showcase

Sferie

Ik studeer hbo werktuigbouwkunde op avans. Daar hebben ze een waterstraalsnijder waar ik ik gebruik van mag maken. Hoef alleen de materiaalkosten te betalen.

mijkie

#32
zou gelijk een ring laten draaien op maat van je woofer , laten lassen en dan rondom polijsten .....draad tappen in de ring ......
Focal Alpha 50 * Eversolo DMP-A6

W.Otter

mooi he die huayra! een van de mooiste interieurs die ik heb gezien
B&W CM9 ~ Lyngdorf TDAI-2170 ~ LG OLED55b6v ~ Sony 46HX850 ~ Canare/W&M/RUconnected ~ PS4pro ~ NEEO ~2x BK XLS200FF

morca

Quote from: Timvg on November 21, 2012, 00:30:26
Heeft zoiets uberhaubt versteviging nodig?  ;D Houten ringen en bitumen zijn idd een optie.

Wel een uniek ontwerp! Wat is de interne diameter waar de driver gaat komen?

En wat is het budget voor de driver? Deze schreeuwt bijna om eenTC sounds LMS 5400 ultra
http://www.parts-express.com/pe/showdetl.cfm?partnumber=293-666
:withstupid: ,wel verzwaren,ander heb je een raket.......  :)

Sferie

Stel dat ik voor de Ascendant Audio Havoc 18 ga ( http://www.ascendantaudio.com/havoc.php ), aan wat voor een amp moet ik dan denken om dit aan te sturen?

Ik ben geen held met WinISD maar als ik 130 liter over houd kom ik in een gesloten behuizing uit op een -3 db punt van 37 hz. Lijkt me niet erg laag?


flakkees

ds 8.0 lijkt mij
en maak je over het laag maar niet te veel zorgen
Philips pus7805 ambilight 65''/ Panasonic DMP-BDT310
Denon avc X4700H / Onkyo PA-MC 5500 / Emotiva XPA 5
Klipsch / RF-83 / RC-64 / RS-52 / RB-61 / RB-15 / RB-51
dual Monoprice Monolth 12'' V2 Thx

knubbe

DS 8.0 lijkt me wat weinig, denk dat die Havoc best wat meer lust.
Bovendien lijkt me een plate amp lastig in te bouwen in het ontwerp.
De Crown XLS 2500 komt gebrugd 2400W op 4 Ohm uit, kan ie vast wel hebben.
-| Naim UnitiLite | XTZ 99.26 | Apple Mac mini | Panasonic 65VT50 ISF |-

stereo showcase

flakkees

ik wil niemand mijn fouten opleggen
ik heb teveel vermogen  >:(
Philips pus7805 ambilight 65''/ Panasonic DMP-BDT310
Denon avc X4700H / Onkyo PA-MC 5500 / Emotiva XPA 5
Klipsch / RF-83 / RC-64 / RS-52 / RB-61 / RB-15 / RB-51
dual Monoprice Monolth 12'' V2 Thx

Sferie

#39
Ja, daar was ik al bang voor. Dan is de driver nog betaalbaar maar gaat het geld hem flink in de aansturing zitten. Is dat vermogen nodig om hem te kunnen aansturen of haal je dan meteen alles eruit wat er in de driver zit? Het zou bijvoorbeeld niet mogelijk zijn om te beginnen met een DS4.0 en later te upgraden?

knubbe

#40
Quote from: Sferie on November 22, 2012, 12:27:58
Ja, daar was ik al bang voor. Dan is de driver nog betaalbaar maar gaat het geld hem flink in de aansturing zitten. Is dat vermogen nodig om hem te kunnen aansturen of haal je dan meteen alles eruit wat er in de driver zit? Het zou bijvoorbeeld niet mogelijk zijn om te beginnen met een DS4.0 en later te upgraden?

Zou ik persoonlijk niet doen. Een DS4 op een havoc lijkt me niet zo handig.
Dan zou ik bv voor de scanspeak unit gaan die Ralf te koop heeft.

Maar waar ga je die plate-amp plaatsen? Of gewoon extern?

edit; http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=128017.0 die dus. Hoewel je natuurlijk wel een flink pak volume hebt, wat je eigenlijk wel moet benutten :D
De havoc is gewoon meer een SPL woofer waar je bijbehorend vermogen voor nodig hebt.
Een DS4 is trouwens ook niet goedkoop, zoek eens 2e hands naar bv een Crown 2500 en denk dat de prijzen niet ver uiteenlopen.
-| Naim UnitiLite | XTZ 99.26 | Apple Mac mini | Panasonic 65VT50 ISF |-

stereo showcase

vJac

Houd er bij geborsteld rekening mee dat je 10x sneller beschadigingen etc ziet dan bij glans.
Let op! Beginner! Kans op domme vragen!

Sferie

#42
Quote from: knubbe on November 22, 2012, 12:35:03
Zou ik persoonlijk niet doen. Een DS4 op een havoc lijkt me niet zo handig.
Dan zou ik bv voor de scanspeak unit gaan die Ralf te koop heeft.

Maar waar ga je die plate-amp plaatsen? Of gewoon extern?

edit; http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=128017.0 die dus.
De havoc is gewoon meer een SPL woofer waar je bijbehorend vermogen voor nodig hebt.

Oke, jammer want de Havoc zou er kwa formaat wel mooi bij passen. De amp komt dan idd in een externe behuizing te zitten.

Quote from: vJac on November 22, 2012, 12:37:43
Houd er bij geborsteld rekening mee dat je 10x sneller beschadigingen etc ziet dan bij glans.

Ja daar ben ik me van bewust. Wordt dus oppassen.

knubbe

Quote from: Sferie on November 22, 2012, 12:41:03
Oke, jammer want de Havoc zou er kwa formaat wel mooi bij passen. De amp komt dan idd in een externe behuizing te zitten.


Een DS4 is trouwens ook niet goedkoop, zoek eens 2e hands naar bv een Crown 2500 en denk dat de prijzen niet ver uiteenlopen.
-| Naim UnitiLite | XTZ 99.26 | Apple Mac mini | Panasonic 65VT50 ISF |-

stereo showcase

morca

Quote from: Sferie on November 22, 2012, 11:44:46
Stel dat ik voor de Ascendant Audio Havoc 18 ga ( http://www.ascendantaudio.com/havoc.php ), aan wat voor een amp moet ik dan denken om dit aan te sturen?

Ik ben geen held met WinISD maar als ik 130 liter over houd kom ik in een gesloten behuizing uit op een -3 db punt van 37 hz. Lijkt me niet erg laag?
Mooie unit,imo een crown XTI 1001 ,nu pauze.
Ik leg vanavond de vermogens even naast elkaar voor je.
Die DS 8 schiet tekort met zijn 800 rms, beter zou ong 1200 /1250 zijn

Kom ik vanavond op terug  ;)

Sferie

#45
Ben nu zover dat ik aan de finish kan beginnen. Heb hier grof een proefstukje gemaakt. Over de gehele lengte een kleine spoed.


Ejorne

Ik raad een ds4 ook af. Ik heb die fout ook gemaakt om een ds4 op een sdx15 te zetten. Hoewel het volume harder kon als dat ik normaliter gebruik, klinkt het nu met meer vermogen erop een stuk strakker en dat ook op lagere volumes.


morca

Crown XTI 1002 is 1400 RMS en de Unit is 1250 RMS,dat zou ik je nog wel durven tippen.
Vanaaf nog even kijken of ik een crown zie met 1200 RMS op mono 4 ohm,dan klopt het exact.
Al ik denk dat die 1002 xti erg goed zal bevallen ,en niet te zwaar is.

rho

Opdat vermogen zou ik me niet zo vastpinnen. Kijk in een simulatie wat je nodig hebt om 'm tot z'n x-max te drijven in de toepassing die je bouwt en kies daar je versterker op. Waarschijnlijk ligt dat wel iets boven de maximale thermische belasting die je sub aan kan, maar je speelt dan ook niet continu op de maximale geluidsdruk die je ook maar kan genereren met je set-up. Dus dat zou wel safe moeten zijn.

Marino

Echt een stoer idee! Sta je toch gek te kijen als je dt op de snelweg tegenkomt....
Bron: Sonos Magna Ultimo / Sony CDP-XB720
Versterking: Wadia  Powerdac 151
Luidsprekers: IMF CM2