Epson EH-TW5900

Started by Whoot, November 18, 2012, 17:50:21

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Whoot

Hallo,

Ik wil een Epson EH-TW5900 gaan kopen. Ik heb gelezen dat deze geen lensshift heeft, maar wel keystone correctie.
Als je Keystone correctie gebruikt moet de kwaliteit van het beeld achteruit gaan (heb ik gelezen), dit wil ik dus niet toepassen.

Kan ik het beeld goed krijgen, door alleen maar de projector recht te hangen? Zal zeker kunnen, maar moet ik de projector dan in het midden van het scherm hangen verticaal gezien, of aan de bovenkant van het scherm?

Alvast bedankt. Harm

LocoJ

Precies in het midden en (als ie op z'n kop hangt) aan de bovenrand van het scherm. Als ie rechtop staat aan de onderrand van het scherm. Dus de lens is ter hoogte van de boven/onder kant van het scherm.

Overigens komt er binnen enkele weken/maanden een nieuwe versie van deze projector op de markt. T'is maar dat je het weet.
The Underground Cinema
--Epson TW9100--Marantz SR7010--JBL LSR305 (x7)--Polk Audio RC65i (x4)--SVS PB1000 (x2)--Dune HD Base 3D--AppleTV4k—PlayStation4--RUConnected HDMI/interlinks/coax

Check: http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=129948.0

Whoot

oke duidelijk. dankjewel

Een nieuwe versie gaat weer meer geld kosten en daar heb ik het budget niet voor.

Nu mijn volgende vraag. Ik ga de beamer kopen. Dit moet een nieuwe beamer in de doos zijn.
Welke dingen zijn er waar ik op moet letten bij het testen om te zien of dit klopt?

Groeten
Harm

cinemaskoop

Heb je er inmiddels al een gekocht? Zag dat ie nu 899 als laagste prijs op tweakers.net ( paradigit zo uit mijn hoofd) stond. Erg leuke prijs voor dit ding

Nicklazzz

Quote from: LocoJ on November 18, 2012, 17:58:18
Precies in het midden en (als ie op z'n kop hangt) aan de bovenrand van het scherm. Als ie rechtop staat aan de onderrand van het scherm. Dus de lens is ter hoogte van de boven/onder kant van het scherm.

Overigens komt er binnen enkele weken/maanden een nieuwe versie van deze projector op de markt. T'is maar dat je het weet.

Enig idee wanneer de nieuwe variant uitkomt? En wel met lensshift deze keer?
Marantz SR7007 & UD5005/B&W 683,HTM61,686,ASW610XP/ Van Den Hul/RU-connected/PS4/Synology DS412+ 16TB/AppleTV3

LocoJ

Quote from: Nicklazzz on January  6, 2013, 22:47:56
Enig idee wanneer de nieuwe variant uitkomt? En wel met lensshift deze keer?

De Epson TW 5910 is al een tijdje uit, maar heeft geen lensshift.
Voor lensshift kun je bij Epson gaan kijken naar de TW 8100 bijvoorbeeld. Behalve lensshift is dit ook een veel betere projector (lees de reviews hier op het forum). Uiteraard wel tegen een behoorlijke meerprijs natuurlijk.
Uiteraard zijn er ook andere merken op de markt.
The Underground Cinema
--Epson TW9100--Marantz SR7010--JBL LSR305 (x7)--Polk Audio RC65i (x4)--SVS PB1000 (x2)--Dune HD Base 3D--AppleTV4k—PlayStation4--RUConnected HDMI/interlinks/coax

Check: http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=129948.0

Nicklazzz

Quote from: LocoJ on January  6, 2013, 22:57:08
De Epson TW 5910 is al een tijdje uit, maar heeft geen lensshift.
Voor lensshift kun je bij Epson gaan kijken naar de TW 8100 bijvoorbeeld. Behalve lensshift is dit ook een veel betere projector (lees de reviews hier op het forum). Uiteraard wel tegen een behoorlijke meerprijs natuurlijk.
Uiteraard zijn er ook andere merken op de markt.

Niet echt nagedacht, wist reeds dat dit model bestond ;D. Daar 3D geen optie is voor me vind ik de tw3200 voor me de beste oplossing. Als ik meer dan het dubbele moet uitgeven en er zitten functies op waarvan ik geen gebruik zal van maken vind ik het zonde. Kan je in mijn ogen de meerwaarde beter spenderen. Moet wel toegeven dat het een hele andere projector is maar daar betaal je dan ook voor natuurlijk ;)
Marantz SR7007 & UD5005/B&W 683,HTM61,686,ASW610XP/ Van Den Hul/RU-connected/PS4/Synology DS412+ 16TB/AppleTV3