AV-Receiver bij Jamo S608

Started by -NRG-, November 17, 2012, 19:53:15

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

-NRG-

Hallo Allemaal,

Ik heb onlangs na wat rond geluisterd te hebben een Jamo S608 in 2.0 configuratie aangeschaft. Nu zit ik enorm te twijfelen voor welke av-receiver moet gaan. Ik heb op dit moment een Philips receiver er op aangesloten en deze klinkt prettig warm maar mist dynamiek en HDMI aansluitingen.

Ik zit nu te twijfelen tussen:
Yamaha RX-V773
Onkyo TX-NR717
Denon AVR-2113

Het belangrijkste voor mij is 2.0 stereo, en daardoor nijg ik na wat reviews naar de Denon of Yamaha. Ik wil de set mogelijk wel uitbreiden naar 5.0 aangezien ik regelmatig film kijk via een HTPC. Welke van deze receivers is het meest aan te raden voor mijn doel? Zijn er eventueel nog andere merken interessant in een prijsklasse tussen de 400-650?

KILLorBE

Als je van warm houd dan zou ik in ieder geval geen Yamaha kopen.

Ik ben niet op de hoogte van de stereo prestaties van de huidige receivers, maar je zou ook naar Marantz en Pioneer kunnen kijken.
B&W - Phonar - Infinity - Denon - Oppo - Panasonic - Pioneer - Technics - Thorens
Sony - MS - Aiwa - Matchline - Monitor PC (Inakustik) - VLS - McFarlow - Linn - Spectral

I'd rather be hated for who I am than loved for who I am not - Kurt Cobain

-NRG-

Bedankt voor je reactie. Dat vroeg ik me dus af omdat WhatHifi hem erg goed beoordeelde en aan gaf dat het een ander geluid is dan voorheen. Ik mis wel een klein beetje helderheid, dus wat dat betreft mag t wat minder warm zijn.

Dat vind ik ook het vervelende bij veel review sites. Die reviewen niet alle 3 de modellen, waardoor ze moeilijker te vergelijken zijn. Grote voordeel van de Yamaha zou zijn dat het wat gedetailleerder geluid zou geven. Van de Onkyo TX-NR717 kan ik maar weinig uitgebreide reviews vinden.

aklasse

Ik heb zelf 2x een onkyo gehad,daarna overgestapt naar Denon,voorkeur gaat uit naar denon veel minder scherp dan de de onkyo en je hoort meer detail.

-NRG-

#4
Bedankt voor de adviezen zo ver. Ik heb de Onkyo TX-NR807 van mijn vader geleend om te testen. Onkyo klinkt wel aardig maar geen noemenswaardige verbetering van de Philips. Ik hoor iets meer detail, iets meer dynamiek en is wat bonkerig. Echter in bi-amped mode klinkt de Onkyo ongelooflijk wollig! Zo klonk de Jamo S606 ook bij de Foka in Rotterdam. Heb alles goed aangesloten, bruggen verwijderd, het high van de speaker zit aangesloten op de "zone 2" en bi-amped is ingeschakeld. Twijfel nog enorm tussen de Denon en Yamaha. Ik heb de Denon besteld, verwacht hem vandaag in huis te hebben :-)

FeaR1986

Quote from: -NRG- on November 20, 2012, 10:25:30
Echter in bi-amped mode klinkt de Onkyo ongelooflijk wollig!

Bi-amp in deze segmenten vind ik toch eigenlijk overrated. Je stuurt hoog en laag niet apart aan aangezien je nog steeds door het filter van de speaker gaat, ook scheidt de receiver niet de hoge en lage tonen. Je stuurt gewoon twee kanalen meer aan waardoor je in theorie meer vermogen hebt. Echter is het maar net wat de voeding van de receiver kan treken. Plus dat het filter toch het grootste deel van het vermogen weer teniet doet aangezien de hoge regionen niet zo veel vermogen nodig hebben.
Focal Chorus 826W - 816W - CC800W | Velodyne SPL-1200 Ultra | Denon AVR-4520 (pre/pro) | Emotiva XPA-2 - XPA-5 | LG OLED77G1RLA | QNAP TS-469 Pro | Nvidia Shield TV Pro | Logitech Squeezebox Touch | Sony PS5 | Microsoft XBox Series X | ViaBlue X25 | Audioquest Forest + Chocolate HDMI | Van den Hul The Magnum Hybrid + The Sub Hybrid

FeaRs Focal HT

-NRG-

#6
Ik heb sinds vanmiddag de Denon AVR-2113 in huis staan. Heerlijk geluid! Helder met dynamiek en een strakke bass. Bi-Amping had in het geval van de Denon toch wat nut. Het klinkt allemaal net iets strakker en met iets meer detail en dynamiek. Mogelijk komt dit ook door het wat krappe vermogen van de Denon. Dat is mijn enige rede van twijfel op het moment. De Philips had met 60w per kanaal iets meer vermogen. Dan de Denon bi-amped. Maar denk niet dat het een probleem zal zijn.

Zeer tevreden :D

...Blijkbaar zegt het helaas wel wat over mijn vader's Onkyo, ik ben toch een beetje verrast over deze uitkomst...

FeaR1986

Quote from: -NRG- on November 20, 2012, 20:27:09
Bi-Amping had in het geval van de Denon toch wat nut. Het klinkt allemaal net iets strakker en met iets meer detail en dynamiek.

Met zulke dingen vraag ik me dan altijd eerder af of het niet tussen je oren zit en of je het in een blinde ABX-test er ook uit zou halen. Maar goed, ander onderwerp want daar kom je zonder testen toch nooit uit.

QuoteMogelijk komt dit ook door het wat krappe vermogen van de Denon. Dat is mijn enige rede van twijfel op het moment. De Philips had met 60w per kanaal iets meer vermogen. Dan de Denon bi-amped. Maar denk niet dat het een probleem zal zijn.

Die volg ik niet. De Denon doet zeker wel meer dan 60 Watt per kanaal, 95 Watt per kanaal opgegeven over een geheel bereik op 8 Ohm en meerdere kanalen. In het meest gunstige geval stuur je dus 2 x 95 Watt naar de speakers. Zal iets minder zijn, maar nog steeds zal dat niet onder de 60 uit gaan komen. Maar dan gooit - zoals gezegd - het filter er een groot deel weer uit omdat het hoog minder nodig heeft dan het laag. Sowieso mag vermogen in een gewone huiskamer geen probleem zijn met de huidige generatie speakers met gevoeligheid van rond de 90 dB.
Focal Chorus 826W - 816W - CC800W | Velodyne SPL-1200 Ultra | Denon AVR-4520 (pre/pro) | Emotiva XPA-2 - XPA-5 | LG OLED77G1RLA | QNAP TS-469 Pro | Nvidia Shield TV Pro | Logitech Squeezebox Touch | Sony PS5 | Microsoft XBox Series X | ViaBlue X25 | Audioquest Forest + Chocolate HDMI | Van den Hul The Magnum Hybrid + The Sub Hybrid

FeaRs Focal HT

aklasse

Denon zeer goede keus,ik heb de 2808 net nieuw gekocht en ook bi amp aangesloten ik hoor wel degelijk verschil,klinkt gewoon geweldig.