Sony HDR-TD20

Started by toedeloe, November 15, 2012, 19:17:21

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

toedeloe

Ik ben me aan het orienteren om een 3D camera te kopen en nu is mijn oog gevallen op de Sony HDR-TD20. Maar ik wil graag weten of de opgeslagen 3D beelden ook in de toekomst nog in 3D bekeken kunnen worden.

Momenteel bekijkt men 3D met een passieve of actieve bril maar de verwachtingen zijn toch wel dat binnen een paar jaar er geen bril meer nodig is om naar een 3D TV te kijken. Ik wil graag weten of deze Handycam dit dan ondersteund zodat de opgenomen 3D beelden als het ware niet "waardeloos" worden.

toedeloe

Ik had de vraag ook bij Sony neergelegd. Hier hun antwoord:

-------------------------
Wij kunnen enkel garanderen dat de 3D beelden met de huidige 3D techologie (welke bijvoorbeeld op Sony TV's aanwezig is) kan worden bekeken. Of deze ook in de toekomst te bekijken hangt van de technologie af die in de toekomst benut wordt. Of er indien nodig bijvoorbeeld omzetsoftware wordt beschikbaar gesteld die de beelden bekijkbaar maakt op die toestellen kunnen wij niet met zekerheid zeggen.

De 3D beelden kunnen natuurlijk wel altijd omgezet worden naar 2D beeld, maar dan verliezen de beelden de belangrijkste reden om deze camera aan te schaffen.

-------------------------

Daar schiet ik dus niets mee op met dit antwoord.
Iemand anders nog een idee?