Tubular Bells Mike Oldfield

Started by tifosi, November 15, 2012, 14:25:31

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

tifosi

Is iemand bekend met de DVD Tubular Bells Millenium in Engeland, heeft deze DVD een 16:9 of 4:3 beeldverhouding en hoe is het 5.1 geluid opgenomen.
Ik kom daar verschillende tegenstrijdigen berichten tegen op het internet, ik zou deze DVD graag in bezit hebben maar als beeld en geluid tegenvallen vindt ik het niet zinvol.


fugazi_2009

Het exemplaar wat ik heb is 4:3 met 5.1 Dolby Digital
Laws control the lesser man, right conduct controls the greater one

tifosi

Dank,

Ik was er al bang voor dat het 4:3 verhouding zou zijn  :confused:

Roksan

En dan is de beeldkwaliteit ook niet echt je van het...
KEF LS 50 Meta
NAD M10 V2
SVS 2000 PRO

tifosi

Nee dat was mij ook opgevallen in de revieuws.

Ik heb een 4:3 opname van Stevie Ray Vaughan en Albert King, the sessions genaamd.
Deze beelden zijn ondanks de 4:3 verhouding toch behoorlijk te noemen en het geluid ook, al is het geen 5.1 omdat de opname uit 1983 stamt.

Maar in elke geval bedankt voor jullie bijval, dan zoek ik wel een jongere versie van TB op Blue Ray, zal vast wel uitgekomen zijn of nog uitkomen. ;)

Lightspeed

Ik heb de DVD: Art in heaven, Millenium Bell, Live in Berlin.
Deze is ook in 4:3 maar m'n BDp maakt er best een goed&mooi plaatje van.
De muziek is zelfs in stereo PCM!  :bigsmile:

Alle DVD's van voor 2004 zijn veelal in 4:3 verhouding.
En als het toen al maar net aan mooi eruit zag op je TV dan wordt dat nu ook niet veel meer beter op de huidige TV's.
Ligt ook een beetje aan de video-processor (Qdeo =OK) van je DVD/BDplayer of die er wat voor moois van kan maken.
-> nu weer 'back to basics' in STEREO <-
[ Yamaha A-S301 + CambridgeAudio 651BD + Tannoy RevolutionSignature DC4 + Sharp LC32LE705 & Yamaha ingebouwde DAC]
[ GDrive hdd 750GB -Firewire800 > Mac Mini -2010, Audirvana+ 2 & iTunes -A/FLAC muziek > USB 16&24bit > iFi Nano idsd DAC. ]
[ Dual 505-1 (Ortofon) ]