3 D met dts hd master of true hd.

Started by rower, November 13, 2012, 14:21:38

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

rower

Ik vraag mij af of het mogelijk is om een film te kijken op een 3d tv met als geluidspoor dts hd master of true hd. Nu is dat uiteraard mogelijk alleen ik heb dus een receiver die geen 3d ondersteunt wel dts hd master en true hd, het is een hk avr 355. Dus zou ik mijn blu ray speler die beide ondersteunt rechtstreeks op de tv aansluiten en het geluid of via spdif of via audio return hdmi kanaal vanaf me tv terug naar me receiver. Is dit mogelijk of gaat dit alleen met een receiver die 3d ondersteunt.
Denon avr x3500H-Kef Q550 FL FR-Kef Q600 C-Kef Q100 Sl SR-Kef Q100 Hr en Hl-Bk Monolith plus-sony kd65 xf9005 xtz a2 300

Ejorne

#1
Je kan wellicht je BR speler het HD-geluid naar PCM laten omzetten? LPCM wordt doorgaans wel door elke receiver met hdmi aansluiting ondersteund.

Ik heb iets in mijn ogen, kennelijk...  :-X

rower

Ik denk niet dat de receiver het terug zet naar dts hd master met een pcm signaal ik kan het mis hebben.
Denon avr x3500H-Kef Q550 FL FR-Kef Q600 C-Kef Q100 Sl SR-Kef Q100 Hr en Hl-Bk Monolith plus-sony kd65 xf9005 xtz a2 300

home@the movies

Quote from: rower on November 13, 2012, 14:52:29
Ik denk niet dat de receiver het terug zet naar dts hd master met een pcm signaal ik kan het mis hebben.

Geen van beiden gaat lukken vrees ik, spdif zeker niet omdat HD audio formaten enkel over HDMI worden doorgestuurd.


Groeten
Werner

rower

Ok bedankt voor het bevestigen wat ik al dacht dus. Dus het word of 3d met alleen dolby digital of dts of ik zou een nieuwe receiver moeten kopen.
Denon avr x3500H-Kef Q550 FL FR-Kef Q600 C-Kef Q100 Sl SR-Kef Q100 Hr en Hl-Bk Monolith plus-sony kd65 xf9005 xtz a2 300

LuPo

Heeft je receiver wel ARC maar geen 3D?

Ik heb hier nog een Denon AVR-1612 die 3D en ARC heeft. Staat te koop. :D

Exxar

Of je koopt zo'n Panasonic 3D blu-ray speler met twee HDMI poorten.

Kjelt

Of een Oppo 103, daarbij kun je HDMI 1 voor video gebruiken en HDMI2 voor audio only.

KILLorBE

Probeer eens of je receiver het 3D signaal doorstuurt, geen garantie dat het werkt maar sommige doen het wel (Zover ik begrepen heb).

Anders is een splitter misschien een mogelijkheid?
B&W - Phonar - Infinity - Denon - Oppo - Panasonic - Pioneer - Technics - Thorens
Sony - MS - Aiwa - Matchline - Monitor PC (Inakustik) - VLS - McFarlow - Linn - Spectral

I'd rather be hated for who I am than loved for who I am not - Kurt Cobain

Kjelt

Quote from: KILLorBE on November 14, 2012, 23:22:56
Anders is een splitter misschien een mogelijkheid?
Alleen een aktieve switch/multiplier kun je gebuiken voor high speed HDMI.

rower

Ah even niet gekeken hier en nu zie ik dus toch nog oplossingen opduiken. Ik zal even uitleggen ik heb op dit moment nog geen 3d tv maar ik ben aan het sparen voor een panasonic txp50vt50. Ik heb een Harman Kardon avr 355 en ik ben tevreden met deze receiver het is een hele goede receiver zelfs. Ik zou het daarom jammer vinden om hem te vervangen, maar ja als ik 3d heb dan wil ik ook wel dts hd master of true hd kunnen weergeven er zit gewoon verschil in met dolby digital en iets minder met dts. Ik had mezelf al voorgesteld dat als ik de tv heb daarna een Hk avr 365 te kopen, dan betaal ik dus eigenlijk zo`n 700 euro puur voor die opties, ik denk nl niet dat de avr 365 veel beter zou zijn dan de avr 355. Maar mooi om te weten dat er dus ook blu ray spelers met 2 uitgangen bestaan en dat je dus ook een splitter kan gebruiken scheelt weer 700 euro. Ik ben gewoon iemand die niet graag voor verassingen staat vandaar dat ik altijd eerst informatie inwin voordat ik aan dingen begin.
Denon avr x3500H-Kef Q550 FL FR-Kef Q600 C-Kef Q100 Sl SR-Kef Q100 Hr en Hl-Bk Monolith plus-sony kd65 xf9005 xtz a2 300

Midcall

Quote from: Kjelt on November 15, 2012, 08:21:30
Alleen een aktieve switch/multiplier kun je gebuiken voor high speed HDMI.
Dat werkt niet. Je krijgt het signaal wel gesplit, maar je krijgt een lock op de laagste HDMI-versie in de keten, te weten die van de receiver (1.3 of lager). In de praktijk heb je dan wel DTS HD en Tue HD, maar GEEN 3D meer. Een splitter of switch is zijn geval weggegooid geld.
http://www.htforum.nl/showcase/usersetdetail.php?id=62 - Genesis 350+ - Audio Research Reference 3 - Audio Research Reference CD7 (incl. CD8 mod) - Audio Research Reference 250 - Cable Research Lab (CRL) Gold ls-cables - NBS Statement XLR interlinks - Cardas Golden Reference powercords - Sony VPL-HW50ES - Yamaha CX-A5100 - Infinity Renaissance 90 rears - Callas Audio Clamprack - Bada Purer 3.8SE - Squeezebox Classic - Audio-GD NFB-8 DAC -

Kjelt

Quote from: Midcall on January 17, 2013, 13:34:35
Dat werkt niet. Je krijgt het signaal wel gesplit, maar je krijgt een lock op de laagste HDMI-versie in de keten, te weten die van de receiver (1.3 of lager). In de praktijk heb je dan wel DTS HD en Tue HD, maar GEEN 3D meer. Een splitter of switch is zijn geval weggegooid geld.
Ja klopt je zult de bluray speler moeten forceren om altijd 3D uit te sturen (dus geen auto detect of negotiation) en het hangt er dan ook vanaf wat zijn receiver met een 3D signaal doet. Als de receiver het geluid er niet uit kan halen oftewel het niet als valid signaal ziet dan zal het inderdaad niet werken.

Overigens met een Oppo 103 (dubbele HDMI output) werkt het wel goed kan ik bevestigen.

W.Otter

heeft je bluray speler geen analoge preout? ik heb ook een avr355 en daar kun je gewoon analoge signalen op ontvangen
B&W CM9 ~ Lyngdorf TDAI-2170 ~ LG OLED55b6v ~ Sony 46HX850 ~ Canare/W&M/RUconnected ~ PS4pro ~ NEEO ~2x BK XLS200FF

sion

Hoor je echt verschil tussen AC3 Dolby Digital/DTS en Dolby TrueHD/ DTS HD-Master? Ik hoor het niet hoor ... Ik begrijp dat het natuurlijk gaaf is als er DTS HD-Master op het display van je receiver staat, maar voor jouw zou de goedkoopste oplossing HDMI naar de TV en SP/dif naar je receiver zijn.
Sony VPL-VW260ES *CM* | Marantz sr8012 *CM*| Oppo UHD-203 | JL Audio E110 | KEF Q-Series 750 LR - 650 C - 350 S -  | Bluesound Node 2 *CM*
Showcase

Midcall

Quote from: sion on January 17, 2013, 15:05:04
Hoor je echt verschil tussen AC3 Dolby Digital/DTS en Dolby TrueHD/ DTS HD-Master? Ik hoor het niet hoor ... Ik begrijp dat het natuurlijk gaaf is als er DTS HD-Master op het display van je receiver staat, maar voor jouw zou de goedkoopste oplossing HDMI naar de TV en SP/dif naar je receiver zijn.
Hier heb je absoluut een punt. Het werd mij onlangs toch wat pijnlijk duidelijk dat het verschil tussen DTS en DTS HD-Master nauwelijks hoorbaar is. Nu heb ik niet de lulligste set die mogelijk kwalitatief te kort komt om dit soort verschillen te kunnen waarnemen, maar het het gevoel van overwaardering van DTS-HD-Master en TrueHD bekruipt mij toch erg sterk. Ik zat met een vergelijkbaar probleem als TS en was naarstig op zoek naar technische oplossingen, ik ben hiermee gestopt. DTS ipv DTS HD-Master levert naar mijn mening zo'n verwaarloosbaar kwaliteitsverlies op dat ik iedere euro die ik hierin zou moeten steken als weggegooit geld beschouw.

Voor AC3 Dolby Digital is dit overigens een ander verhaal, dat geluid vind ik onder de maat en vermijdt ik zoveel ik kan. Gelukkig is een overgroot deel van de films uitgerust met DTS geluid ipv DD5.1.
http://www.htforum.nl/showcase/usersetdetail.php?id=62 - Genesis 350+ - Audio Research Reference 3 - Audio Research Reference CD7 (incl. CD8 mod) - Audio Research Reference 250 - Cable Research Lab (CRL) Gold ls-cables - NBS Statement XLR interlinks - Cardas Golden Reference powercords - Sony VPL-HW50ES - Yamaha CX-A5100 - Infinity Renaissance 90 rears - Callas Audio Clamprack - Bada Purer 3.8SE - Squeezebox Classic - Audio-GD NFB-8 DAC -

quattronl

Quote from: sion on January 17, 2013, 15:05:04
Hoor je echt verschil tussen AC3 Dolby Digital/DTS en Dolby TrueHD/ DTS HD-Master? Ik hoor het niet hoor ... Ik begrijp dat het natuurlijk gaaf is als er DTS HD-Master op het display van je receiver staat, maar voor jouw zou de goedkoopste oplossing HDMI naar de TV en SP/dif naar je receiver zijn.
Ik vind het een wereld van verschil!
Luister al jaren naar Dolby Digital/DTS en heb onlangs een receiver aangeschaft met HDMI en dus ook deze HD audio decoders.
DTS is als mp3 en DTS HD-MA is als flac, om maar even een vergelijk te maken  ;D
Ik ervaar die HD audio als veel dynamischer.

Maarja, de een zal het beter horen dan de ander.
Living: Amp: Marantz SR7012 - Speakers: All Totem: Arro (front) - Dreamcatcher (4x surround) - Model One Signature (center) - BK XXLS400 - TV: Panasonic 65GZW954 OLED - Sources: Zappiti ONE 4k HDR SE - SB Touch+BOTW - Panasonic UB824 - Storage: Synology DS918+ 18Tb - Cables: RUConnected, JIB, Nordost, Furutech - Tweaks: 2x Crusade Audio Diamond 2 plate (amp+sub) - Audiogroep
Bedroom: Marantz PM6004, Totem Staff, SB Touch+BOTW

Midcall

Quote from: quattronl on January 17, 2013, 16:06:27
Ik vind het een wereld van verschil!
Luister al jaren naar Dolby Digital/DTS en heb onlangs een receiver aangeschaft met HDMI en dus ook deze HD audio decoders.
DTS is als mp3 en DTS HD-MA is als flac, om maar even een vergelijk te maken  ;D
Ik ervaar die HD audio als veel dynamischer.

Maarja, de een zal het beter horen dan de ander.
Je vergelijking met MP3 en flac/wav zijn wel treffend denk ik. Nu zijn er hele volkstammen die het verschil tussen (hoge bitrate) MP3 en flac niet horen en ook ik moet toegeven dat het akelig moeilijk is deze tracks van elkaar te onderscheiden. Bij HT spelen daarbij nog enkele sterk afleidende factoren een rol, zoals beeld en een overdaad aan geluid wat je van alle kanten tegemoet komt, waardoor verschillen nog minder opvallen. Uiteraard moet je wel de diverse soundtracks van dezelfde film met elkaar vergelijken en niet vergeten het volume niveau op elkaar afstemmen; hd tracks klinken vaak harder/luider, wat al snel als beter wordt ervaren.
http://www.htforum.nl/showcase/usersetdetail.php?id=62 - Genesis 350+ - Audio Research Reference 3 - Audio Research Reference CD7 (incl. CD8 mod) - Audio Research Reference 250 - Cable Research Lab (CRL) Gold ls-cables - NBS Statement XLR interlinks - Cardas Golden Reference powercords - Sony VPL-HW50ES - Yamaha CX-A5100 - Infinity Renaissance 90 rears - Callas Audio Clamprack - Bada Purer 3.8SE - Squeezebox Classic - Audio-GD NFB-8 DAC -