welke IS beter holo3d VS holo 3d 2

Started by JG_Smit, December 17, 2003, 14:57:32

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

JG_Smit

Ok ik weet het niet meer,ik ben zelf in het bezit van de holo 3d,maar geef mij nu eens een reden waarom ik bijv zal gaan upgraden naar de holo 3d 2.Zijn de mogelijkheden met de holo3d 1 nu zo erg gelimiteerd.

Graag de antwoorden in gewone mensen taal aub evt uitleg over technische termen gewenst..

mvgr Jan..

Rob_Dingen

Hoi Jan

HDTV is er een van en lipsync.
De verbetering in beeld kwaliteit verwacht ik niet dat je daar wat mee opschiet met jou projector.
Zoals je het nu hebt heb je al een mooie setup.
Dus ik denk niet dat het de moeite is.

Rob

jaco

Jan,
Wat ik als groot verschil zie zijn:
- Direct video uitgang op de Holo3D-2 zodat je zoals Rob al schreef een stabile lip-sync (vertraging van beeld ten opzichte van geluid) krijgt. Dit was met de Holo3D-1 niet bij elke combinatie moederbord/instellingen zo.
- De mogelijkheid om Niet interlaced bronnen aan te sluiten. Dan met name de komende HD bronnen als 1080i50 van Sateliet en een eventueel komende HD-DVD. Ter vergelijk: interlaced bronnen zijn: TV uitzendingen, Videobanden en DVD's via een interlaced DVD speler.

Jaco

9.1.6 setup  Marantz AV10, Genelec G4 x9 voor base layer. Genelec G3 x6  voor hoogte kanalen. Genelec hts-4 subwoofer. VPL-XW5000ES. Screen Excelence enlightor 4k scherm

J.A.F._Doorhof

Beeld kwaliteit is beter van de II, vooral als je de eigen output gebruikt dat scheelt behoorlijk, vooral de kleurweergave is iets beter.

Verder heb je nogal wat meer instel mogelijkheden met de II.

Op sommige projectoren zal je dit DIRECT zien op andere met moeite.

Gebruik je geen HD en heb je geen Lipsync dan heeft het weinig zin om te switchen.

MvrGr.
Frank
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

JG_Smit

Hoi.nee HD gebruik ik niet misschien met de tijd, op dit moment gaat het me te snel met het veranderen van nieuwe techniek zeg nu zelf het is niet bij te houden waar is het einde en toch knabbelt het haha (upgraden upgraden)weet ook niet of ik hier wel aan wil eigenlijk kijk ik alleen dvd en soms een vhs band en mischien met de tijd evt een game console er op aansluiten.Kabel tv gaat via de kabel en tuner van mijn JVC harddisc videorecorder maar dat signaal is werkelijk niet om aan te zien zo slecht.


Wat betrefd lypsync ja dat viel me tijdens het kijken van Battlestar Galactica zo ineens op ,vreemd hoor eerst bewegende lippen en dan pas geluid of was het nu anderom anyway maar volgens mij was dit alleen bij gebruik van de holo software niet bij Dscaler (zal hier eens op letten).

Wat me wel aan sprak is eigenlijk een tochscreen als AB voor al mijn apparaten maar dit kan ook  met de holo 1,of niet?

@Rob dank je voor je antwoord dat met mijn huidige settup het eigenlijk niet nodig is om over te stappen naar holo2 dit neemt al weer wat vragen en twijfels weg.

GR Jan..

J.A.F._Doorhof

De Touchscreen AB voor de H3DII is niet nodig voor de H3DI aangezien je een OSD hebt.

MvrGr.
Frank
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

Quick Reply

Warning: this topic has not been posted in for at least 60 days.
Unless you're sure you want to reply, please consider starting a new topic.

Name:
Email:
Verification:
Please leave this box empty:
Type the letters shown in the picture
Listen to the letters / Request another image

Type the letters shown in the picture:
Wat is de hoofdstad van Nederland:
Onze vlag is blauw, wit en:
Shortcuts: ALT+S post or ALT+P preview