calibratie panasonic TX-L37E30E

Started by WernerB, November 11, 2012, 11:16:15

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

WernerB

Ben geheel nieuw op dit forum en hoop er een hoop nuttige informatie te kunnen vinden en delen.

Ik val dus meteen met de deur in huis: ik ben in het bezit van een Panasonic TX-L37E30E Viera led-tv.
Na een week in gebruik heb ik het apparaat ISF laten calibreren door een "professional".  Echter, zowel mijn vrouw als ik zijn over de resultaten niet tevreden! Weer contact opgenomen met het ISF-bedrijf: bleek het niet meer te bestaan/eigenaar naar buitenland vertrokken en ik zit nu met de gebakken peren!

Ik weet hoe je in het instellingsmenu van de Panasonic moet komen. Da's dus geen probleem. Maar wie weet wat de waarden bij "normaal" moeten zijn m.b.t.
B-cent/G-cent/R-cent/B-gain/G-gain en R-gain?

Bij mij zijn ze nu:
R-gain: 69
B-cent: A2
G-cent: A0
R-cent: A5
B-gain: 71
G-gain: 7C

Hoop dat iemand me verder kan helpen, want ik heb geen trek in nogmaals zo'n dure calibratie thuis te laten uitvoeren.

Vast bedankt voor de moeite,

WernerB

HAL

Ben wel benieuwd wie die 'professional' was? :)

WernerB

Laat ik het maar houden bij: in de buurt van Bergen op Zoom.
In elk geval kan hij nu geen "schade" meer aanrichten bij nieuwe klanten...

WernerB

WernerB

Gelet op feit dat er geen reacties zijn gekomen dan maar een vraag:Is er iemand in de buurt van Bergen op Zoom die mijn panasonic TX Viera fatsoenlijk kan/wil calibreren? Tegen vergoeding uiteraard! :smile:
Hoor het graag, want mijn tv is dus aardig verpest!

WernerB


paaj

Geen fabrieksinstellingen optie gevonden?, of gewoon een andere stand zoals Cinema of Normaal.
Harbeth M30.1 || NAD M33 || Roon Rock
Apple TV 4K || LG 42C2

WernerB

Helaas! ik ben echt nu aangewezen op iemand die echt kan calibreren! En dan niet gewoon in het voor iedereen toegankelijke menuutje, maar in het calibratiemenu. Ik kan daar zelf wel in komen, maar heb geen flauw idee welke waarden de originele waren. Dat heeft die "professionele" monteur grondig verklooid! :butbut:
Daarom zoek ik naar de originele fabrieksinstellingen of naar een goede doe-het-zelvert die verstand van zaken heeft!

Vast bedankt voor de reacties/tips/adviezen/goede raad enz.

WernerB


Pjotr

Neem even contact op met Frank Doorhof, of kijk even hier: http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=125410.0
Daar kun je jezelf inschrijven voor de ISF tour regio Breda.
Mijn Set: Panasonic TX-P42G20ES - Heed Obelisk Si II - Heed Obelisk X2 - Heed Obelisk DA - Denon DVD-1940 - Raspberry Pi 3B - Google Chromecast 2 - Logitech Squeezebox Duet - Takumi TT level2 met Ortofon 2M Bronze - Phonar Veritas P5.5 EdMa Cap+

KillerbeeNL

Quote from: Pjotr on November 27, 2012, 07:48:52
Neem even contact op met Frank Doorhof, of kijk even hier: http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=125410.0
Daar kun je jezelf inschrijven voor de ISF tour regio Breda.

idd ,of met 37 inch de auto in :)

Wel rot voor je trouwens dus sterke en ik hoop op een goede afloop.
Tools: i1pro en Chromapure Professional -- Audio: JBL SB400 soundbar+SUB -- TV: LG 47PW4500 LED -- Game: PS3 en een Wii voor de jeugd ;-)

tiptop

Doen de jongens van BB&G dit ook niet. In Hilversum. Net wat dichterbij. :)
Primare SP31.7/Emotiva XPA-3/Marantz UD7007/ Monitoraudio GS10/ Isotek Orion/AQ Dragonfly Red, Jitter bugger, Dragontail, SH Momentum IE, AQ Nightowl/ Panasonic P50V20, en heel veel dure kabels.

paaj

misschien dat je hier nog wat aan hebt?
Quote
I've never been in my SM and don't plan to go there. However, unless you changed the settings for both HD and SD, you can recover your original settings. Select an input with an SD source and enter the SM. And write your settings down this time.
Harbeth M30.1 || NAD M33 || Roon Rock
Apple TV 4K || LG 42C2

WernerB

Ik heb geen flauw idee of de "calibratie" ook in het HD/SD menu is toegepast. hoe kom ik daar achter?
Echter, er zal toch wel iemand zijn die een zelfde type panasonic heeft als ik? Uitgaande van die instellingen, heb ik dan in elk geval een uitgangspunt om verder te gaan.
Ik ben inmiddels met 2 bedrijven in contact geweest, maar minimaal nog eens € 200,- ben ik altijd kwijt voor een calibratie. Mijn vrouw kan me inmiddels wel schieten...... :blush:

WernerB

tiptop

Quote from: WernerB on December  4, 2012, 20:16:58
Ik heb geen flauw idee of de "calibratie" ook in het HD/SD menu is toegepast. hoe kom ik daar achter?
Echter, er zal toch wel iemand zijn die een zelfde type panasonic heeft als ik? Uitgaande van die instellingen, heb ik dan in elk geval een uitgangspunt om verder te gaan.
Ik ben inmiddels met 2 bedrijven in contact geweest, maar minimaal nog eens € 200,- ben ik altijd kwijt voor een calibratie. Mijn vrouw kan me inmiddels wel schieten...... :blush:

WernerB
Snel een neiuwe zoeken dan! (Wat zeg ik lekker niet. :ph34r: ;D)
Primare SP31.7/Emotiva XPA-3/Marantz UD7007/ Monitoraudio GS10/ Isotek Orion/AQ Dragonfly Red, Jitter bugger, Dragontail, SH Momentum IE, AQ Nightowl/ Panasonic P50V20, en heel veel dure kabels.

alexander2



Ben wel is benieuwd of ALLE settings terug worden gezet.

tiptop

Primare SP31.7/Emotiva XPA-3/Marantz UD7007/ Monitoraudio GS10/ Isotek Orion/AQ Dragonfly Red, Jitter bugger, Dragontail, SH Momentum IE, AQ Nightowl/ Panasonic P50V20, en heel veel dure kabels.

alexander2


paaj

#15
Het zou enigszins logisch zijn als de standaard waarde 80 of 7F is: hexadecimaal
Harbeth M30.1 || NAD M33 || Roon Rock
Apple TV 4K || LG 42C2

WernerB

Yes!
Middels resetten in het systeemmenu, nu weer terug bij fabrieksinstellingen! Uiteindelijk blijkt mijn eigen instelling daar niet zoveel vanaf gezeten te hebben!
Intussen kijkt mijn vrouw weer een beetje blijer....... :pompom:
Voorlopig laat ik de boel maar zo.
dank voor jullie hulp!

WernerB