X-Card met HOLO3D Rocks!!!

Started by Michel, July 5, 2003, 10:14:52

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

patrick_vdb

Quote from: Michel on July 14, 2003, 14:00:57
Omdat de NS-10's zo slecht zijn ze je ze natuurlijk ook nog steeds in alle grote studio's ter wereld als referentie staan. De grootste composities van de laatste 2 decennia zijn op deze set afgemixed.

Dit lijkt mij nog geen reden om dan ook maar aan te nemen dat de speakers wel goed zullen zijn ;)

Let wel, ik zeg niet dat ze slecht zijn, daarvoor ken ik de speaker niet. Maar wat wel opvalt is dat vele cd's op een kwalitatief beter systeem (opener systeem) vaak slechter klinken dan op een gekleurd systeem. De "keuze" om een album af te mixen naar maatstaven van een "gemiddelde set" lijkt vaak voor te komen, althans zo ervaar ik het.

Kwaliteit is niet altijd evenredig met prijs, synergie tussen de componenten is minstens of zelfs belangrijker dan de individuele kwaliteit. Dat er sets voor minder geld zijn die beter kunnen klinken dan duurdere sets is dan ook niet zo verwonderlijk ;)

Wat ik wel opmerkelijk vind is dat duurdere sets dan zomaar op 1 hoop met de minder duurdere sets worden gegooit onder het mom "er is (te) weinig verschil" :o

Of is dat dan weer juist een bevestiging van de eerder gestelde vraag (waarom lijkt het dat albums worden afgemixt naar de maatstaven van een gemiddelde set)  ::)

Mvrgr

Patrick

jaco

Wat kost zo een Xcard eigenlijk ?
Het principe vindt ik wel interessant.  

Hoe zit de DVD speler op de Xcard aangesloten, gaat de data door de PCI bus, of zit er een IDE interface op de XCARD ? Omdat het een soort van doorontwikkeling van de Holywood+ lijkt te zijn, neem ik aan het eerste.

Dan doet de Xcard hardwarematig de MPEG stroom uit elkaar trekken in Beeld en geluid neem ik aan, en gaat de video geprocessed worden op de Xcard, terwijl de audio data weer over de PCI bus naar de geluidskaart moet.

Ik zie daar toch een beetje het probleem, de datastromen lopen kris kras over de PCI bus, en dan krijg je misschien een beetje waardoor die vage lipsync problemen op de holo ook kunnen onstaan: gedeelde interupts, software drivers die ertussen zitten die delay veroorzaken etc.

Misschien dat daardoor de uispraken komen van: geluid uit HTPC klink minder goed dan stand alone.

Jaco

9.1.6 setup  Marantz AV10, Genelec G4 x9 voor base layer. Genelec G3 x6  voor hoogte kanalen. Genelec hts-4 subwoofer. VPL-XW5000ES. Screen Excelence enlightor 4k scherm

Michel

#27
Zo bedoelde ik het ook Patrick.

Trek de vergelijking met mensen die voor tienduizenden euro's aan hun auto verspijkeren. Vaak zijn die 'extra's' meer waar als de hele auto zelf. Daar heb je ook freaks die het verschil in de motor horen tussen een single spark bougie en een twin spark. Maar om nou te zeggen dat je bij normaal rijgedrag een verschil bemerkt??

Vreemde vergelijking misschien, maar mij is het niet waard een set in de woonkamer te plaatsen die 10 x de prijs van een leuke vakantie in het caribisch gebied kost. Dat is mijn keuze en daarom vind ik het jammer dat een admin op dit board het nodig vind daar een beetje minachtend over heen te trekken. Achter de grap zit altijd een kern van waarheid nietwaar?

Die 'waardeloze' JBL zuiltjes doen het hier prima in de woonkamer ;)
56" JVC HD-ILA
Dreambox DM7025-S/7020S/500S
Onkyo TX-DS797
Panasonic DVD-RA82 SDI Snazi Netcinema DVD Ceratec Effeqt MKII, Effeqt W, Effect CS, CeraSub 'Veto'

Michel

#28
@Jaco, daar is hier echt helemaal niets van te merken. Ik ga nu met een RME digital output board naar de versterker en dat klinkt echt optimaal. (let op: Ik ben dus geen freak die voor 25.000 euro aan audio gear in zijn woonkamer heeft staan-;))
56" JVC HD-ILA
Dreambox DM7025-S/7020S/500S
Onkyo TX-DS797
Panasonic DVD-RA82 SDI Snazi Netcinema DVD Ceratec Effeqt MKII, Effeqt W, Effect CS, CeraSub 'Veto'

garmtz

Quote from: Michel on July 14, 2003, 14:55:51
Vreemde vergelijking misschien, maar mij is het niet waard een set in de woonkamer te plaatsen die 10 x de prijs van een leuke vakantie in het caribisch gebied kost. Dat is mijn keuze en daarom vind ik het jammer dat een admin op dit board het nodig vind daar een beetje minachtend over heen te trekken.

Die 'waardeloze' JBL zuiltjes doen het hier prima in de woonkamer ;)

Nogmaals, het was niet serieus bedoeld... Ieder zijn keuze... De cynische toon kwam voort uit het feit dat juist de studio-mensen zo vaak zeggen dat verschillen amper hoorbaar zijn, terwijl ik mijn hart vasthoudt dat die mensen dezelfde zijn die mijn muziek opnemen... Maargoed, ontopic weer...

Spacebass

#30
Ik ga een topic openen speciaal over de ns-10 m van Yamaha...kunnen we meteen alle fabeltjes de wereld uithelpen en vooral het onbegrip  ::)

Inmiddels heb ik hem geschreven
LINK

Maaij


Quick Reply

Warning: this topic has not been posted in for at least 60 days.
Unless you're sure you want to reply, please consider starting a new topic.

Name:
Email:
Verification:
Please leave this box empty:
Type the letters shown in the picture
Listen to the letters / Request another image

Type the letters shown in the picture:
Onze vlag is blauw, wit en:
Wat is de hoofdstad van Nederland:
Shortcuts: ALT+S post or ALT+P preview