Rondje Friesland

Started by RalphH, November 10, 2012, 13:20:19

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

larzie

Quote from: high-q on November 13, 2012, 11:11:54
Haha, heb jij geen trekhaak voor foetsdrager op je wagen? Als we 's morgens beginnen met drinken dan zijn we rond de avond wel weer nuchter genoeg om naar huis te rijden toch? :D

:clapping: Dat is waar!
We drinken wel tijdens het rijden. Agenten vragen toch meestal: "Heeft u wat gedronken voor het rijden?"  :tongue2:

Stereo set: || Lyngdorf TDAI 2170 || Tannoy DC10T || JL Audio Fathom F112 || Nordost Flatline Gold mk2 || --- PC Set: || Denon AVR X1000 || Eltax Monitor III ||

Larzie HT

RalphH

#26
Moe'k 'n matrasje klaarleggen?  ;D
Onkyo rz70 /JBL HDI 1600, Tannoy 609, D750 en custom Tannoy Atmos speakers/ SVS PB13 Ultra & PB12+ /Earthquake Q10B / Epson LS12000 / Lumene 106" / NVIDIA Shield TV Pro
Klikkerdeklik --> HT in de tuinkamer

high-q

Haha, ik ben niet zo'n drinkert ...
Als Lars die flessen Beerenburg, Us Heit en Frysk Hynder leeg wil hebben voordat we weer richting het noorden gaan, rij ik wel terug ;D

Ik heb trouwens de grafieken ook even in dit topic gepost, dat leest wat makkelijker.
HT: Epson TW5500 | Prismasonic HD5000R | Kingpin 2.35:1 VFS270 | Arcam AVR600 | Originae S14V HTPC + XBMC | Tannoy TD12 | Tannoy TD Center| Tannoy TD8 | SVS PB13 Ultra + Gramma | SB Touch + BOTW & TT3| Zhaolu D2.5C + Zapfilter | W&M LS-01 | Living: Sony 65 AG9 | Vero 4K+ |  Bedroom: Pana TH42PV70 + Raspberry Pi

The CinemaLounge

HTip

Altijd leuk om verslagen van M&G's te lezen. En deze zijn geen uitzondering. Zo te lezen hebben jullie je prima vermaakt én ook nog wat geleerd. Wat wil je nu nog meer?

Even iets over de afstelling. Jullie zijn begonnen met plaatsing (helemaal goed!), maar hebben jullie ook elke keer de fase en timing aangepast? Zo niet, dan zit daar ook nog winst. Met name de fase zorgt voor de hoogste SPL zonder oversturen en de "onzichtbaarheid" van de sub. De timing is voor de bubble van groot belang, maar dat zit zo te lezen wel goed. Echter timing is anders met DSP of zonder. EQ heeft hier overigens geen last van.

Jammer genoeg wonen we zo ver uit elkaar, dus een bezoekje aan elkaars juweeltjes zit er helaas niet in. Maar misschien kunnen we elkaar een keer treffen bij Ralph, tenminste als hij dat ook ziet zitten... ;)
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

larzie

Quote from: HTip on November 14, 2012, 13:44:59
Jammer genoeg wonen we zo ver uit elkaar, dus een bezoekje aan elkaars juweeltjes zit er helaas niet in. Maar misschien kunnen we elkaar een keer treffen bij Ralph, tenminste als hij dat ook ziet zitten... ;)

Lijkt me erg gezellig :) Ik zeg doen! Belgische chocolade, Bossche Bollen en Beerenburg (Friese uiteraard) en/of Bier schijnt een gouden combinatie te zijn. 4B noemen ze het ook wel! :D
Stereo set: || Lyngdorf TDAI 2170 || Tannoy DC10T || JL Audio Fathom F112 || Nordost Flatline Gold mk2 || --- PC Set: || Denon AVR X1000 || Eltax Monitor III ||

Larzie HT

morca

Alle Bovenstaande, zijn ook van harte welkom in het midden van het land .
Ik zit al een poosje te denken om wat bekende leden uit te nodigen.
Het is saai in het weekend,beetje M&G zoals toen met RalphH zou wel leuk zijn....

high-q

Wat Larzie zegt! :D

Quote from: HTip on November 14, 2012, 13:44:59
Even iets over de afstelling. Jullie zijn begonnen met plaatsing (helemaal goed!), maar hebben jullie ook elke keer de fase en timing aangepast? Zo niet, dan zit daar ook nog winst. Met name de fase zorgt voor de hoogste SPL zonder oversturen en de "onzichtbaarheid" van de sub. De timing is voor de bubble van groot belang, maar dat zit zo te lezen wel goed. Echter timing is anders met DSP of zonder. EQ heeft hier overigens geen last van.

Ik kan me herinneren dat we de grafiek voor fase uit hebben gezet tijdens de meting (kan ik die nog terug halen uit het meetresultaat?). Volgens mij hebben we dat gedaan om eerst heel oppervlakkig te bepalen wat de in de ruimte de beste plek voor de sub was en dat heeft ons eigenlijk zo goed als de hele ochtend gekost. Een goede tip om daar ook mee aan de slag te gaan!

Quote from: HTip on November 14, 2012, 13:44:59
Jammer genoeg wonen we zo ver uit elkaar, dus een bezoekje aan elkaars juweeltjes zit er helaas niet in. Maar misschien kunnen we elkaar een keer treffen bij Ralph, tenminste als hij dat ook ziet zitten... ;)

Dat is vanaf onze kant niet uitgesloten hoor. Lars staat sowieso te springen om jouw DD18 eens in actie te horen en ik ben vooral benieuwd naar hoe het klinkt in een akoestisch verantwoorde ruimte. We hebben van Ralph in ieder geval begrepen dat we jouw definitie van "Draaien op oorlogssterkte" erg letterlijk mogen nemen :D

Quote from: morca on November 14, 2012, 18:07:26
Alle Bovenstaande, zijn ook van harte welkom in het midden van het land .
Ik zit al een poosje te denken om wat bekende leden uit te nodigen.
Het is saai in het weekend,beetje M&G zoals toen met RalphH zou wel leuk zijn....

Leuk! Ik denk dat Larzie en ik Friesland wel willen vertegenwoordigen ;D
HT: Epson TW5500 | Prismasonic HD5000R | Kingpin 2.35:1 VFS270 | Arcam AVR600 | Originae S14V HTPC + XBMC | Tannoy TD12 | Tannoy TD Center| Tannoy TD8 | SVS PB13 Ultra + Gramma | SB Touch + BOTW & TT3| Zhaolu D2.5C + Zapfilter | W&M LS-01 | Living: Sony 65 AG9 | Vero 4K+ |  Bedroom: Pana TH42PV70 + Raspberry Pi

The CinemaLounge

RalphH

Fase was met de submetingen nvt omdat de fronts afgekoppeld waren. Hebben ons enkel op de sub gericht. Daarna was de tijd op :(
Onkyo rz70 /JBL HDI 1600, Tannoy 609, D750 en custom Tannoy Atmos speakers/ SVS PB13 Ultra & PB12+ /Earthquake Q10B / Epson LS12000 / Lumene 106" / NVIDIA Shield TV Pro
Klikkerdeklik --> HT in de tuinkamer

morca

Heren uit het noorden ,wij moeten idd maar eens een  :coffee: doen met een filmpje erbij.
Nadeel mijn HT heeft maar 1 sweetspot.....

RalphH,jammer he dat heeft ook 2 avondje,s visite van Jeroen gekost.
Bijna geen tijd gehad om te ouwehoeren of luisteren,alhoewel luisteren doe ik tussen elke bijregeling  :music:

larzie

Quote from: morca on November 14, 2012, 19:14:09
Heren uit het noorden ,wij moeten idd maar eens een  :coffee: doen met een filmpje erbij.
Nadeel mijn HT heeft maar 1 sweetspot.....

RalphH,jammer he dat heeft ook 2 avondje,s visite van Jeroen gekost.
Bijna geen tijd gehad om te ouwehoeren of luisteren,alhoewel luisteren doe ik tussen elke bijregeling  :music:

Lijkt mij een goed plan. Maar zoals High-q al aangaf wordt waarschijnlijk begin volgend jaar ergens :) Maar vooruit plannen is natuurlijk altijd handig. :)
Stereo set: || Lyngdorf TDAI 2170 || Tannoy DC10T || JL Audio Fathom F112 || Nordost Flatline Gold mk2 || --- PC Set: || Denon AVR X1000 || Eltax Monitor III ||

Larzie HT

Martijnst1990

Quote from: morca on November 14, 2012, 18:07:26
Alle Bovenstaande, zijn ook van harte welkom in het midden van het land .
Ik zit al een poosje te denken om wat bekende leden uit te nodigen.
Het is saai in het weekend,beetje M&G zoals toen met RalphH zou wel leuk zijn....
Niet om mezelf uit te nodigen o.i.d., maar het moet er toch ook eens van komen dat ik een kijkje kom nemen :D
JVC DiLA X5500 • Adeo Plano 100" • Denon AVR X4500H • XTZ 99.36 MKII fronts, 99.26 center en rears, 4x S2 Atmosphere • XTZ 1x12 • JL Audio 12W7 • Sony PS5 •

Dedicated HT

morca

Quote from: Martijn90 on November 15, 2012, 09:48:00
Niet om mezelf uit te nodigen o.i.d., maar het moet er toch ook eens van komen dat ik een kijkje kom nemen :D
leuk  :D    :thumbs-up:
maar gauw eens doen idd

HTip

Beetje late reactie, maar jij en larzie zijn welkom om een keer op oorlogssterkte een film te kijken :D Ik zag dat jullie binnenkort naar Ralph gaan. Dan moet onze eerste ontmoeting maar bij mij zijn ;)

Uit elke meting van REW kan je alle grafieken genereren, zelfs al heb je dat nog niet gedaan.
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

larzie

Quote from: HTip on January 12, 2013, 09:23:32
Beetje late reactie, maar jij en larzie zijn welkom om een keer op oorlogssterkte een film te kijken :D Ik zag dat jullie binnenkort naar Ralph gaan. Dan moet onze eerste ontmoeting maar bij mij zijn ;)

Uit elke meting van REW kan je alle grafieken genereren, zelfs al heb je dat nog niet gedaan.

Komende zaterdag is de planning om langs Ralph en Thuur te gaan. 2 M&G's op een dag gaan snel voorbij, maar we moeten idd ook maar ooit een keer bij jou langs. :thumbs-up:
Stereo set: || Lyngdorf TDAI 2170 || Tannoy DC10T || JL Audio Fathom F112 || Nordost Flatline Gold mk2 || --- PC Set: || Denon AVR X1000 || Eltax Monitor III ||

Larzie HT

HTip

Quote from: larzie on January 15, 2013, 09:18:45
Komende zaterdag is de planning om langs Ralph en Thuur te gaan. 2 M&G's op een dag gaan snel voorbij, maar we moeten idd ook maar ooit een keer bij jou langs. :thumbs-up:
Heb gelezen dat jullie een drukke, maar wel gezellige dag hebben gehad. 2 M&G's op 1 dag is een hele uitdaging ;)

Lijkt me trouwens ook erg leuk jullie een keer te ontmoeten. Wellicht dat jullie of ik dit jaar een keer de wereldreis kunnen maken.
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

high-q

Inderdaad een uitdaging om twee op een dag te doen, maar je ontkomt er haast niet aan als je een M&G organiseert met leden die zo dicht bij elkaar wonen.
Vanwege de reisafstand kan je het dan net zo goed in één keer doen.

Ik was een tijdje geleden met mijn vriendin in Voeren/Fourons en ik gok erop dat dat ergens bij jou in de buurt ligt. Dat was best een aardig reisje idd. Lijkt me
een sowieso erg leuk om The Chamber of Dreams eens in het echt te zien. Ik heb tenslotte een hoop informatie uit jouw topic gehaald bij het plannen en bouwen
van mijn CinemaLounge ;D

Van Larzie weet ik dat hij het sowieso wel ziet zitten om die kant eens op te gaan. Andersom ben je hier ook van harte welkom!
HT: Epson TW5500 | Prismasonic HD5000R | Kingpin 2.35:1 VFS270 | Arcam AVR600 | Originae S14V HTPC + XBMC | Tannoy TD12 | Tannoy TD Center| Tannoy TD8 | SVS PB13 Ultra + Gramma | SB Touch + BOTW & TT3| Zhaolu D2.5C + Zapfilter | W&M LS-01 | Living: Sony 65 AG9 | Vero 4K+ |  Bedroom: Pana TH42PV70 + Raspberry Pi

The CinemaLounge

HTip

Heel efficiënt! Daar hou ik wel van ;D

Voeren is inderdaad niet ver van ons vandaan. We gaan daar ook wel eens wandelen in de prachtige Voerstreek, tenminste als het niet geregend heeft ;)

Leuk om te horen dat ik je heb kunnen inspireren tot het mooie resultaat wat jij hebt bereikt. Zeker ook leuk om The CinemaLounge eens te mogen meemaken. Een wederzijds bezoekje moeten we dan maar eens gaan regelen dan... Iets voor dit jaar?
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

high-q

Lijkt me leuk ... we sluiten wel aan in de rij.
Misschien handig om te kijken wanneer en met wie we de M&G's kunnen doen.
HT: Epson TW5500 | Prismasonic HD5000R | Kingpin 2.35:1 VFS270 | Arcam AVR600 | Originae S14V HTPC + XBMC | Tannoy TD12 | Tannoy TD Center| Tannoy TD8 | SVS PB13 Ultra + Gramma | SB Touch + BOTW & TT3| Zhaolu D2.5C + Zapfilter | W&M LS-01 | Living: Sony 65 AG9 | Vero 4K+ |  Bedroom: Pana TH42PV70 + Raspberry Pi

The CinemaLounge

HTip

Quote from: high-q on January 30, 2013, 16:51:29
Lijkt me leuk ... we sluiten wel aan in de rij.
Misschien handig om te kijken wanneer en met wie we de M&G's kunnen doen.
:thumbs-up: ik zal jullie toevoegen aan de lijst ;)

Je bedoelt een overzicht van wie wanneer bij wie een M&G organiseert en wie er komen? Mijn M&G's plan ik tegenwoordig via afspreken.nl en dan heb ik daar het overzicht.
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive