Samsung Galaxy Note 10.1 ervaringen?

Started by Mausman, November 9, 2012, 12:41:25

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Mausman

Hoi,

Ik zit er aan te denken om misschien een Samsung Galaxy Note 10.1 te kopen. Zijn er hier mensen die met dit tablet ervaring hebben en hier iets over kunnen zeggen?

alvast bedankt.

luuk

Ik zit ook te dubben over deze. Vooral omdat je nu tm eind januari 75 euro terugkrijgt van Samsung.
Samsung heeft nog andere modellen aangekondigd dit jaar dus eigenlijk hoop ik dat er een tablet met HD scherm bijzit.
Ze hebben ook de Nexus 10 gemaakt dus ze hebben al zo"n scherm in huis.
Marantz PM KI PEARL,  Marantz SA KI PEARL, Marantz sr7010,  Philips BDP9700,  Floating Cameleon King,  Floating Cameleon Duchess,  Floating Cameleon Voice,  Klipsch R-112SW

Geert

Ik ken iemand met een Samsung en ik moet zeggen dat het een hele mooie tablet is.

Zelf heb ik een Ipad en mijn motivatie om deze te kopen was dat ik de beeldkwaliteit heel erg belangrijk vond. Wanneer dat laatste niet had gespeeld was ik echter zonder meer voor de Samsung gegaan. Temeer omdat de Samsung in het gebruik vaak net iets praktischer is. Denk bijvoorbeeld maar aan het feit van geheugenkaartjes en dergelijke.
Luxman 590AX Mk II / Kef reference 105-3 / Pioneer LX-5090 ISF

Deleted member

Quote from: Geert on November 11, 2012, 20:09:43
Ik ken iemand met een Samsung en ik moet zeggen dat het een hele mooie tablet is.

Zelf heb ik een Ipad en mijn motivatie om deze te kopen was dat ik de beeldkwaliteit heel erg belangrijk vond. Wanneer dat laatste niet had gespeeld was ik echter zonder meer voor de Samsung gegaan. Temeer omdat de Samsung in het gebruik vaak net iets praktischer is. Denk bijvoorbeeld maar aan het feit van geheugenkaartjes en dergelijke.

Het is zonder meer een mooi apparaat. Voor een klant heb ik een aantal van tablets gereviewed. De Samsung tablets hadden zonder meer mijn voorkeur, maar er zijn een aantal punten waarop de iPad beter scoort dan ieder ander (Android gebaseerd) tablet:

1. Integratie met andere componenten is bij Apple gewoon beter geregeld. Er zijn meer docks beschikbaar, er is een Airport Express om audio te streamen, praktisch ieder (HT-)apparaat heeft wel een interface voor de iPad en er is veel software beschikbaar.

2. Ongeacht hoeveel processoren en geheugen een Android gebaseerd tablet heeft, de iPad blijft soepeler en stabieler lopen als je de twee naast elkaar legt. Het gaat allemaal net wat soepeler: Het scrollen van schermen, het bladeren op internet, enz.

Nadeel van de iPad: Het apparaat is afgeschermd door Apple, omdat ze denken te moeten bepalen wat een gebruiker wel en niet mag. Absolute onzin als je het mij vraagt en gelukkig is hier een oplossing voor beschikbaar. Vergelijk het met een auto-verkoper die je verbiedt om met de auto in Amsterdam te rijden omdat dat te gevaarlijk is.

Nog een nadeel is het gebrek aan poortjes en uitbreidingsmogelijkheden: Geen cardreader, geen USB-poortjes, enz.

Alles bij elkaar opgeteld was het voor mij de reden om te kiezen voor een iPad en een Android telefoon. Een Android gebaseerd tablet laat ik nog even liggen, want sinds kort is er een (niet echt-) "nieuwe" speler op de markt: Windows 8 tablets. Dit biedt volgens mij de ultieme combinatie tussen Apple en Google:

Een groot merk (Microsoft) dat een standaard kan neerzetten zoals Apple dat gedaan heeft, met de flexibiliteit van een Android tablet (USB-poorten, cardreaders, upgrades, enz.). Nadeel van de Windows 8 tablets is dan weer dat ze redelijk prijzig zijn.

Sterkte in de zoektocht in ieder geval!
Stereo-fan for life!