DAC Upgrade

Started by WickedGame, November 9, 2012, 09:25:29

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Peerless Monster

Quote from: WickedGame on November 16, 2012, 08:44:25
Hoe zijn de ervaringen met bijvoorbeeld de PS Audio Perfectwave Dac + Bridge zoals deze nu op het forum aangeboden staat?

Erg mooi. Wel bewerkelijk qua software geloof ik (Huub is er altijd mee in de weer geweest). De MK2 versie schijnt wel daar wat beter mee te zijn (kan abuis zijn, maar wat ik zo tussen neus en lippen door heb gelezen).
Als ik het geld had gehad, dan had ik het gedaan ipv mijn NAD, hoewel deze bijna net zo goed is.
De PS Audio vind ik namelijk wat mooier om te zien. de NAD daarentegen heeft 2 HDMI ingangen en 1 HDMI uitgang.
Dus stereo conversie op HDMI wordt gedaan in de NAD en dan doorgekoppeld voor beeld naar de TV. Werkt (na software upgrade naar versie 1.39) perfect. Jammer genoeg mag je die niet zelf uitvoeren.
Als het buiten de garantie valt ben je ongeveer 70 euro kwijt om het te laten doen bij de NAD importeur in Tilburg.
Ik denk dat het met een Zodiac en/of PS Audio wel wat gemakkelijker gaat.
Classe Omega MKII | Audio Research SP-11 | ARC VT130SE | PS Audio BHK 250 | PS Audio P10 | PS Audio Perfectwave DSD DAC  | PS Audio Perfectewave Transport | Acoustat model one + one | Michell | Dual CS510 platenspeler

WickedGame

Quote from: Peerless Monster on November 16, 2012, 09:57:04
Erg mooi. Wel bewerkelijk qua software geloof ik (Huub is er altijd mee in de weer geweest). De MK2 versie schijnt wel daar wat beter mee te zijn (kan abuis zijn, maar wat ik zo tussen neus en lippen door heb gelezen).
Als ik het geld had gehad, dan had ik het gedaan ipv mijn NAD, hoewel deze bijna net zo goed is.
De PS Audio vind ik namelijk wat mooier om te zien. de NAD daarentegen heeft 2 HDMI ingangen en 1 HDMI uitgang.
Dus stereo conversie op HDMI wordt gedaan in de NAD en dan doorgekoppeld voor beeld naar de TV. Werkt (na software upgrade naar versie 1.39) perfect. Jammer genoeg mag je die niet zelf uitvoeren.
Als het buiten de garantie valt ben je ongeveer 70 euro kwijt om het te laten doen bij de NAD importeur in Tilburg.
Ik denk dat het met een Zodiac en/of PS Audio wel wat gemakkelijker gaat.

Ik kan helaas zeer weinig informatie vinden omtrent het opzetten van de PS Audio in een netwerk met een NAS (Synology). Nu weet ik dat de Synology een MediaServer en Audio Station aan boord heeft voor Upnp apparaten. Alleen als de keus voor Ps Audio zal zijn wil ik wel het gemak hebben zoals ik nu ervaar met de SB Touch.

Er is op dat gebied wat weinig info te vinden (helaas.)

Peerless Monster

Quote from: WickedGame on November 16, 2012, 10:02:33
Ik kan helaas zeer weinig informatie vinden omtrent het opzetten van de PS Audio in een netwerk met een NAS (Synology). Nu weet ik dat de Synology een MediaServer en Audio Station aan boord heeft voor Upnp apparaten. Alleen als de keus voor Ps Audio zal zijn wil ik wel het gemak hebben zoals ik nu ervaar met de SB Touch.

Er is op dat gebied wat weinig info te vinden (helaas.)

Je zou het even aan HuubF kunnen vragen? ;)
Die heeft alle kinderziekten en frustraties achter de rug geloof ik.

Kijk in zijn topic: http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=55806.msg2241535#msg2241535
Als het goed werkt dan klinkt het fantastisch. Dat kan ik je wel vertellen ;D (ik heb het bij Huub ooit gehoord...).
Classe Omega MKII | Audio Research SP-11 | ARC VT130SE | PS Audio BHK 250 | PS Audio P10 | PS Audio Perfectwave DSD DAC  | PS Audio Perfectewave Transport | Acoustat model one + one | Michell | Dual CS510 platenspeler

John Wx

Quote from: ergé on November 13, 2012, 10:43:08
Ik had destijds een PS audio DL III. Ook vergeleken met oa de DacMagic, Voor mij was de PSaudio een pak beter. Beetje oudere dac inmiddels maar wellicht mee te nemen in je vergelijk.

Ik had een tijdje geleden nog zelfs een DLII en klonk gewoon prachtig vooral veel rust dacht ik en nog zo mooi jaren 80/90 model  :blush:
Versterking: TEAC  /  Bron: Xiaomi tv box - Pro-Ject - PC
Luidsprekers: Chario  /  Kabels: Norstone / Oehlbach / Silent Wire / In-Akustik / Monster
Software: Spotify - YouTube Music - Internet
Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

Mitch--

Quote from: WickedGame on November 16, 2012, 10:02:33
Ik kan helaas zeer weinig informatie vinden omtrent het opzetten van de PS Audio in een netwerk met een NAS (Synology). Nu weet ik dat de Synology een MediaServer en Audio Station aan boord heeft voor Upnp apparaten. Alleen als de keus voor Ps Audio zal zijn wil ik wel het gemak hebben zoals ik nu ervaar met de SB Touch.

Er is op dat gebied wat weinig info te vinden (helaas.)

Of even naar audio-life bellen in buren, die hebben hem ook in het assortiment, zij kunnen je vast van de broodnodige info voorzien!  :)
Harbeth Compact 7ES-3 40th Anniversary-Lejonklou Källa-Lejonklou Superkikkin-Lejonklou Tundra 2.5-Linn K400 'Lejonklou spec'