Luistershow Marten Design Django & ASR Emitter bij Gydotron Audio 10 november

Started by Katrien, November 6, 2012, 23:06:17

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Katrien

Op 10 november van 13h tot 21h willen we aan u de Marten Design Django laten beluisteren. De Django is een full-range speaker met ceramisch hoog / mid en 3 aluminium 8 inch bas drivers.
Marten maakt zelf gebruik van ASR Emitter als referentieversterking bij de ontwikkeling van hun speakers. Het lijkt ons dan ook niet meer dan evident om de Django aan te sturen met de ASR Emitter versterker. Als bron maken we gebruik van de Ayre CX-7 cd-speler.


Meer informatie:
Gydotron Audio
Katrien Lammens
Veldvenne 18
2970 Schilde
T 0473/ 11 65 13
gydotron@gydotron.com

hulskof

Heb vanmiddag de trip vanaf 'het einde van de wereld' (mn dorpje aan de grens wordt door de lokale Vlamingen zo genoemd) naar Schilde gemaakt en werd hartelijk met een glaasje bubbels ontvangen door Gydo en Katrien. Gydo is op het eerste gezicht niet het stereotype van een audiodealer (mocht zoiets bestaan). Je zou hem eerder achter de toog van een kroeg verwachten alwaar hij fascinerende verhalen aan z'n clientèle vertelt. ;D Denk rondbuikige bourgondiër en je hebt hem voor je. ;) De bubbels waren om te vieren dat Gydotron is uitgeroepen tot beste Hifiwinkel van Vlaanderen. Gefeliciteerd!

Dan de set, want daar zijn we voor gekomen. Of eigenlijk: voor de muziek. Ik heb een uurtje zitten luisteren en mocht ook nog wat van mezelf laten horen. Dat werd m'n doorsneeopname van Porcupine Tree (Fear of a Blank Planet), een opname met nogal wat compressie die ik een paar weken terug nog zeer middelmatig (om niet te zeggen: slecht) weergegeven heb gehoord op dezelfde Marten speakers, maar dan met Brinkmann versterking. Vandaag was dat niet het geval. De Martens klonken hier veel groter en losser en maakten meer muziek dan toen. Misschien ligt het aan de ruimte, al was die bij de andere dealer volgens mij goed in orde. De bas klonk daar zelfs beter (strakker en droger). De ruimte bij Gydotron was vermoedelijk wat aan de kleine kant voor deze grote jongens. Nee, ik denk eerder dat de vorige set geen goede synergie was, al moet je met zoiets uitkijken, want hij schijnt in die samenstelling al een aantal keer te zijn verkocht. De ASR Emitter en de Django's lijken in elk geval voor elkaar gemaakt, want ondanks de wat boemerige bas klonk het doorgaans hemels wat m'n oren bereikte.

Bedankt, Gydo en Katrien voor deze kennismaking met Marten en ASR. Wordt ongetwijfeld vervolgd!