4 dual opposed subs

Started by Timvg, November 5, 2012, 23:11:27

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Timvg

Dat klopt. Maar in 2013 zouden ze opnieuw, met een paar upgrades, gemaakt worden.

flakkees

Quote from: Timvg on December 27, 2012, 12:10:49
Dat klopt. Maar in 2013 zouden ze opnieuw, met een paar upgrades, gemaakt worden.

dat is goed nieuws
vertel ....
Philips pus7805 ambilight 65''/ Panasonic DMP-BDT310
Denon avc X4700H / Onkyo PA-MC 5500 / Emotiva XPA 5
Klipsch / RF-83 / RC-64 / RS-52 / RB-61 / RB-15 / RB-51
Ascendant Audio Havoc18'' Qsc-plx3002 miniDsp / Monolth 12'' Thx


Timvg

vanop AVS

"I just wanted to let the cat out of the bag. I'm resurrecting the Exodus Audio lineup with subwoofers returning to market in 2013.

This has been an unplanned change of events. My tolerance for risk has significantly changed since suffering through the events of two years ago. I wouldn't be undertaking this without a partner who is basically willing to shoulder the risk with me and whom brings significant design experience/relationships which make building high-end subwoofers in limited volumes possible.

My partner's background is in the pro-audio space and hence there are many design tweaks that will reflect his influence in the new models. These designs are not exact copies of the old designs so we will develop new product names for all models. Pricing and design targets are going to be somewhat upscale of where I priced the old Shiva/Tempest/Maelstrom models. They should still represent a good value based upon the fact that they will be direct to consumer pricing model rather than a distributor mark-up model.

The first model back in stock is a close relative of the Shiav-X, my old 12" subwoofer. I'll have updated parameters and measurements in Feb 2013. The 15", 18" and possibly 21" models will be following later in the year with a successful launch of the early models.

If you have any questions fire away.

Kevin Haskins
Exodus Audio"

nielvm

Goed nieuws, ik ben benieuwd naar de prijs.

*zucht, dan valt er toch iets beters te krijgen  :P
Epson tw 9300
Arcam AVR390
DIY 5.2.2 surround
Zidoo Z9X

Martijnst1990

Golvende muren en plafond.. het moet niet gekker worden :D Ziet er echt geweldig uit zo! Wat voor speakers zijn dat trouwens? Lijkt me trouwens wel leuk als je eens een Private HT topic aanmaakt.. ::)
JVC DiLA X5500 • Adeo Plano 100" • Denon AVR X4500H • XTZ 99.36 MKII fronts, 99.26 center en rears, 4x S2 Atmosphere • XTZ 1x12 • JL Audio 12W7 • Sony PS5 •

Dedicated HT

Timvg

Zou me geen zorgen maken  ;) Geschatte prijs wordt trouwens 275-300 dollar. De inflatie heeft z'n werk gedaan in elk geval. De Shiva-X en Tempest-X waren dan ook spotgoedkoop in de benelux, dat is gewoon niet voor herhaling vatbaar.

Al bij al zullen het wel leuke drivers worden, ik kijk uit naar de resultaten. Ondertussen hou ik ook de Sundown X en Zv4 in de gaten. Ik had een keer geïnformeerd bij de bouwer, en die zit er bv. niet mee in om bestaande drivers te modden voor een meer HT gericht gebruik (lagere fs, onder andere..).

Jammer dat ik er de tijd niet voor heb, anders zou ik ze op die manier zelf importeren.

Timvg

Quote from: Martijn90 on December 27, 2012, 16:29:18
Golvende muren en plafond.. het moet niet gekker worden :D Ziet er echt geweldig uit zo! Wat voor speakers zijn dat trouwens? Lijkt me trouwens wel leuk als je eens een Private HT topic aanmaakt.. ::)

Heb ik al, zal het een keertje updaten  ;)

http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=127230.0

Martijnst1990

JVC DiLA X5500 • Adeo Plano 100" • Denon AVR X4500H • XTZ 99.36 MKII fronts, 99.26 center en rears, 4x S2 Atmosphere • XTZ 1x12 • JL Audio 12W7 • Sony PS5 •

Dedicated HT

Timvg

Omdat ik al vond dat de respons onder 10hz niet juist zat volgens de metingen heb ik de geluidskaart gecalibreerd.



Jammer van de dip op 7,5hz , anders was het wel heel erg netjes geweest :(

nielvm

Mooie curve  :)

Hoe groot is de ruimte waar ze nu instaan? Heb je ook al eens geprobeerd met "maar" 1 of 2 kisten?
Epson tw 9300
Arcam AVR390
DIY 5.2.2 surround
Zidoo Z9X

Timvg

L-vormige ruimte met HT-hoek, exacte maten moet ik eens nemen, maar de totale ruimte die de subs zien is dus zeker niet klein, veel valse wanden ook, dus erg droge bas, maar weinig room gain. Met twee subs apart heb ik ongeveer dezelfde respons, maar dan 6db minder totale output. Ik kan idd op termijn nog wat gaan spelen met plaatsing hier en daar. Of meer subs (denk dat ik er dan eentje hier in huis laat ontploffen  :D)

Raymond187

Mooi Sub's gemaakt  :thumbs-up:

Meeting ziet er goed uit. Hij begint van 12hz af te vallen?

Timvg

Afval is minder scherp dan met de gepoorte subs, geeft toch wel wat extra onder de 12hz. Jammer van m'n dipje op de luisterplek op 7,5hz. Maar beter gaat het in die kamer niet worden.. Doet best raar, weten dat upgraden geen optie meer is  :D

AbZ

#139
Strak tot onder C0...  of C(-1)?   :o
Hoe meet je en corrigeer je zo laag?  Veel spul gaat maar tot 20Hz of zo.
Of wordt het vanzelf zo strak door de ruimtelijke spreiding/middeling met 4 subs?

Timvg

REW + antimode microfoon en passende pre-amp om te meten. Minidsp 2X4 om te de respons te vlakken en de nodige linkwitz transform uit te voeren. Meeste meetmicrofoons zijn met cal. file best betrouwbaar in de laagte (ook onder de 20hz). Het hoog is veel moeilijker om accuraat te meten.

Ik geloof best dat de cijfers min of meer kloppen, ik merk het goed genoeg met films waar er <20 en <10hz content inzit wat het doet met de kamer op hoge volumes  :D Ook met sine sweeps is het merkbaar dat er voldoende energie zit in de lage octaven.

Ze staan ook alle 4 naast elkaar (in theorie 12dB winst) omdat ik sowieso weinig last heb van room-modes.. Heb dan maar gekozen voor de bruute oplossing: gesloten, veel luchtverplaatsing en een linkwitz transform + veel vermogen erachter. M'n kamer is erg lossy (wat wel een droge meting geeft met erg weinig delay) en heeft voldoende boost nodig in de laagte om ze zo diep te laten doorlopen.

Is het echt nodig? Voor elk wat wils, ik vond het gewoon zonde van al die <20hz niet te kunnen weergeven bij films wanneer het duidelijk iets kon toevoegen  ::)

AbZ

Nee is niet nodig  ;D  maar wel goed gedaan  :worship:

nielvm

Jij gebruikt nog een LT om de woofers op de laagste tonen nog wat te boosten? Hoe staat deze dan ingesteld?

Kan je eens een grafiek tonen zonder LT? Ben benieuwd naar het verschil.
Epson tw 9300
Arcam AVR390
DIY 5.2.2 surround
Zidoo Z9X

Timvg

Zonder LT valt hij langzaam af onder de 40hz.. Bijna zoals hij in openlucht zou presteren.

hayabusa

Heb je ook al eens vervormings-metingen gedaan?
Welke (onvervormde) geluidsniveaus kun je halen met jouw setup?
Marantz AV8805 voor HT, miniDSP SHD voor stereo, Final Audio Model 15 elektrostaten met Hypex NC400 mono blokken, dual SVS PB13 Ultra, Adam Artist 5 voor surround en center, Philips 65OLED873, Philips 55OLED804, DS1812+ 32Tb, Transrotor ZET 1, win10 fanless HTPC