4 dual opposed subs

Started by Timvg, November 5, 2012, 23:11:27

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.


Timvg

Uhu, ze staan alle 4 in de plamuur sinds vandaag! Zal morgen nog eens een fototje maken..

Woensdag ga ik de andere nog verder afregelen en wat spelen met plaatsing etc.. Dat fototje heb je nog tegoed.. En de REW metingen ook  ;)

morca

Quote from: Timvg on December 10, 2012, 23:49:12
Uhu, ze staan alle 4 in de plamuur sinds vandaag! Zal morgen nog eens een fototje maken..

Woensdag ga ik de andere nog verder afregelen en wat spelen met plaatsing etc.. Dat fototje heb je nog tegoed.. En de REW metingen ook  ;)
Alles op ze tijd.

Als ik jouw was ging ik nu ook even aan 1 ruk door  ;) goed bekeken.
past alles goed,ik zit te denken ook ergens cnc te laten zagen,wil beneden een mooie kist ,creme met 2 zwarte JL,s  :pompom:
Ik zie het al zo voor me...

Timvg

Wel achteraf bekeken zou ik wel een paar dingen anders doen om wat moeite te sparen, met de toleranties van de infrezingen enz. Op de mm werken is echt onbegonnen werk en hier en daar moet je dan toch wat bijschuren. Ik zou bv bij 18mm MDF inkepingen van 19mm laten maken en ook bij de diepte een mm toevoegen. Maar cnc is wel handig voor de rest.

PM anders je ideeën ff door en kan ik meteen vergelijken met wat ik gedaan heb en wat ik zou veranderen mocht ik het nu opnieuw doen.

morca

gewoon een double,2 x 40 liter met bracing voor de verandering,verzonken woofers  :D

Het is jammer dat die gozer waar ik het haal geen cnc heeft.
Kan wel goedkoop dat harde mdf krijgen,maar de maten wijken wel eens iets.........

Maar ik wil die 2 zwarte jongens in een andere kist hebben,
bedacht me net wel hoe koud de schuur nu is,daar ga ik echt niet staan...... brrrrr
maar effe overdenken....

Timvg

En wat wordt het verschil met je huidige kistjes juist?

morca

Niet veel,alleen dan 2 aan elkaar  :D
Verzonken dus dubbele baffle,ik pm je nog wel even,maar denk dat je wel ong weet hoe.
Wil ook eens wat gaan bracen  ;)

Timvg

Als je voor CNC gaat kan je ook de baffle laten verstek zagen zoals bij de submersive F2 (die rosewood die ik onlangs postte)  :devil:
Maar heb denk ik wel een idee voor wat je zou gaan, moet zeker en vast te doen zijn zonder al te veel moeite!


Timvg

Nou, ik zou een rechthoekige kist maken met 1 tussenschot zoals ik gedaan heb (werkt perfect, geen overkill) en ipv de baffle in te frezen een dubbele baffle erop (ook zoals ik gedaan heb  ;D) maar dan de hoeken verstek laten zagen. Dan krijg je iets de trend van..



Timvg

Ja als je 't materiaal hebt zou ik ook niet twijfelen en het gewoon zelf doen.

morca

Nou die frees en 2 freesje,s moet ik kopen,en dat gaat een boel geld kosten.
Beter even afwachten,misschien kan ik nog wel wat gereedschap lenen.......kweet nog wel iemand.

Timvg

Ja ben ook van plan van een bovenfrees aan te schaffen en misschien nog wat materiaal over de loop van het volgende jaar. Het gaat alsmaar meer kriebelen, begonnen met ontwerpen en laten bouwen door een ander, nu zelf bouwen maar laten zagen door een ander.. Volgend jaar alles maar zelf gaan doen dan  8)

morca

Quote from: Timvg on December 11, 2012, 21:20:45
Ja ben ook van plan van een bovenfrees aan te schaffen en misschien nog wat materiaal over de loop van het volgende jaar. Het gaat alsmaar meer kriebelen, begonnen met ontwerpen en laten bouwen door een ander, nu zelf bouwen maar laten zagen door een ander.. Volgend jaar alles maar zelf gaan doen dan  8)
O0

Timvg

Het resultaat



Niet slecht voor een eerste keer he  ;)

Davey

Zeker niet slecht voor de eerste keer. Hulde voor jou!

Naar de uiteindelijke opstelling in jouw ruimte ben ik nog wel het meest benieuwd.

Sjaudio


morca

Netjes Tim,dat zwart met wit is idd wel mooi.
Dit is die van je makker denk ik aan de amp te zien  :)

Gaaf man ,zekers niet verkeerd voor de eerste keer.   :thumbs-up:

nielvm

Ben benieuwd naar de metingen !
Epson tw 9300
Arcam AVR390
DIY 5.2.2 surround
Zidoo Z9X

Timvg

Deze heb ik idd voor iemand anders gemaakt, door de alles-behalve-uitstekende plaatsing waren de metingen op het eerste zicht niet zo denderend, al heb ik na een half uurtje spelen met de DSP hem wel netjes ~6dB van 20-80hz gekregen, daaronder helaas niet veel output omdat hij vrijwel middenin een kamer moet staan.

Maar hij klinkt wel erg goed, en zelfs op hoge volumes lijkt hij veel reserve te hebben, ik kan niet wachten om mijn eigen 4 exemplaren af te hebben  ::)

Timvg

Zo, 2 van de 4 staan inmiddels te spelen. Andere twee worden volgende week afgewerkt. Nog niet veel kunnen afstellen wegens tijdgebrek, heb snel een LT transform ingesteld en op het gehoor even de gain aangepast met zelfde EQ als de caps.

Dit is heel veelbelovend  :) Niet verwacht dat er zoveel druk uit twee zo'n kistjes zou kunnen komen  :) De sound is voor mij niet echt verschillend van de captivators, erg mooi en droog. Druk onderaan miste ik op het eerste zicht ook niet, die kleine woofertjes kunnen een hele mooie slag maken  8)

Enkel nog een issue met de amp die gaat power cyclen (resetten) wanneer het heel hard gaat, volgens mij clip ik het inputsignaal, morgen de minidsp intern maar eens op 0,9v zetten.



Timvg

En ze staan voorlopig ook nog in het nadeel, captivators zijn corner loaded, deze staan onder het scherm voorlopig.

Ik denk wanneer ik de versterker problemen eruit krijg dat de captivators wel eens de verkoop zouden kunnen ingaan..

jossie

Quote from: Timvg on December 16, 2012, 23:30:46
Enkel nog een issue met de amp die gaat power cyclen (resetten) wanneer het heel hard gaat, volgens mij clip ik het inputsignaal, morgen de minidsp intern maar eens op 0,9v zetten.

Met welke versterker? Bedoel je dat de versterker volledig uitgaat of hoor je het uitgangsrelais afklikken? wat is de belasting per kanaal? Ik heb veel XTI's geinstalleerd en ben er tevreden over. Belast je 'm niet te zwaar? Als het relais onder vollast afschakelt trekt die aardige vonkbogen. Niet teveel doen...
Omni !