4 dual opposed subs

Started by Timvg, November 5, 2012, 23:11:27

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Timvg

http://www.brico.be/wabs/nl/catalogus/p488665/compressor-255-50.do

Die!

Heb het pistool apart gekocht maar kan het niet vinden op de site,  het kan nagels of krammen aan tot 50mm. De compressor heeft tankinhoud genoeg, pompt één keer om de zoveel tijd een klein minuutje bij. Erg handig in elk geval.

Timvg

Zonet opgeschuurd en nog een laagje primer erop gezet. Morgen nogmaals licht opschuren en de laatste oneffenheden wegwerken. Dan de gaten voor de voetjes en speakerterminals voorboren, en dan gaat de eerste laag lakverf erop.

Timvg

Eerste laag lakverf





En wat doen we ondertussen..


morca

Goed bezig Tim,mooie sub,s man.
Wel makkelijk jij tagt ze zo inelkaar,ben je ook sneller als met schoeven denk ik.

Gaat goed zo  :thumbs-up:

Timvg

Ja dat nagelpistool is echt een godsgeschenkt, werkt fantastisch! Het afwerken vergt helaas veel tijd, maar ik wil het goed doen  ;)


Timvg

Ik weet dat het in elk geval moet gebeuren voor ze gaan spelen, of het komt er nooit van  ;D

wupsie

Gaaf man, zo'n nagelpistool is een stuk handiger dan zware onhandelbare lijmklemmen natuurlijk.
Als hier weer budget is......ojee, moet ook nog mn schuur verder afbouwen, staat nu als skelet in de tuin mooi te wezen, mot nog een amp voor de monolith+ kopen, en ga zo maar door....lol
Je kisten gaan mooi strak worden, keep up the good work :)
Tweedehands sony ht amp, tweedehands marantz blauwestraal spelert, squeezebox classic, netgear readynas pro, Mark audio alpair 10.2 speakers,m desing jim griffin, dayton audio subwoofert, wat kabels, snoeren en andere reut.

Timvg

#58







Davey

Je hebt er lekker de gang in, gaaf hoor  :worship: :headbanging:

nielvm

Mooi resultaat. Waarmee heb je de kopse kanten nu behandeld?
Epson tw 9300
Arcam AVR390
DIY 5.2.2 surround
Zidoo Z9X

Timvg

ik heb op een proefstukje vooraf allerlei behandelingen getest en de beste oplossing bleek gewoon afwerkplamuur te zijn

http://www.polyfilla.be/nl/afwerkplamuur.html

mooi aanbrengen en achteraf met de hand (!) met korrel 120 opschuren.

nielvm

Ik geloof dat mijn vader dit ook al eens gebruikt heeft. Misschien toch maar eens binnenkort mijn eigen subwoofers afwerken  ;D
Epson tw 9300
Arcam AVR390
DIY 5.2.2 surround
Zidoo Z9X

Martijnst1990

Ontzettend gaaf! Ziet er ontzettend strak uit zeg :)
JVC DiLA X5500 • Adeo Plano 100" • Denon AVR X4500H • XTZ 99.36 MKII fronts, 99.26 center en rears, 4x S2 Atmosphere • XTZ 1x12 • JL Audio 12W7 • Sony PS5 •

Dedicated HT

morca

Witte kist zwarte unit,s ,,,,,, dat kon wel eens heel mooi worden.
Nou had ik al gedacht hoe een double mooi in de living te passen.
Gewoon de kleur van me dressoir.
Licht creme met zwarte JL,s erin.......

Timvg


morca

#66
Je legt de lat te hoog voor me  ;)

Het dressoir,tafel,2 bijzettalels zijn gemaakt door een bekende die ik niet meer zie jammer genoeg.
Anders waren al me kisten al af ,maar dan ook echt als uit de winkel

Als je naar me living en naar me HT kijkt,alle kastjes zijn door hem gemaakt
Die sub,s van jouw pic,als ik die 10 jaar geleden had laten zien.
Had ie als ie ze zinnen er op zette met 1 of 2 dagen af,als het rustig op ze werk was dan.

Alles spuiten fineren in de mooiste soorten,vaak over stukken van een groot project.
Kosten niks.
Alle meubelkasten,tafels die je op de foto,s ziet waren met 1 of 2 dagen klaar,afgewerkt.

Ejorne zijn kist heeft hij ook gemaakt,oh nee de bracing hebben we zelf gedaan.
Alleen de kubus me open voorkant.

Was leuk,jammer dat ie er niet meer is om kistje,s voor me te bouwen,en.......afwerken  :)

Timvg

Begrijp je volledig, deze kistjes in mekaar stoppen was al een uitdaging op zich. De afwerking nog meer. Je moet niet alleen de kennis hebben, ook al het materiaal dat er bij te pas komt moet je hebben.

morca

Het in elkaar zetten deed ik zelf ook wel,voordeel van cnc zagen,alles past perfect  :D

Alleen dat afwerken konden ze op de zaak wel mooi.
Fineer gewoon thuis met de bovenfrees,was ie wel goed in.

Timvg

De eerste staat te spelen, had geen fototoestel bij dus fototjes komen binnenkort. Hij ziet er in elk geval erg goed uit de sub. Het is een beetje een moeilijke kamer onder de 30hz, maar hij klinkt al erg goed.
Het kan zijn dat de Crown XTi 1000 net een tikkeltje te licht is om alles uit de kast te halen onderaan, maar het is zeker aanvaardbaar. Desnoods een licht high pass filter om de amp wat te ontlasten.
Morgen of volgende week ga ik nog een keertje terug om de DSP optimaal in te stellen, maar respons tot onder de 10hz met merkbare druk was aanwezig na een half uurtje spelen met REW.


nielvm

Mooie resultaten dus. Kan ook moeilijk anders met zo'n mooie drivers  ;D
Epson tw 9300
Arcam AVR390
DIY 5.2.2 surround
Zidoo Z9X

Timvg

Quote from: morca on December  8, 2012, 21:37:50
Heb je er een crown opstaan? heb je 4 crown,s dan.......  :D
Ben benieuwd ,zal er wel mooi uitzien

De crown is van m'n maat, net als de witte sub  8)


Timvg

Nope, 1 kist (2 woofers). De crown geeft in brug 1000w op 8 ohm, in theorie genoeg voor deze sub. Maar ik begin meer en meer in praktijk te merken dat héél weinig versterkers (eigenlijk geen) onder de 30hz doen wat ze op papier doen (getest op 1khz?).

Niet dat het geen goeie match is, heb zelfs wat gas terug moeten nemen om geen wandklok van de muur te trillen. Maar ik wil altijd zeker zijn dat ik het onderste uit de kan haal, dus ik ga sowieso nog een keer terug om verder af te stellen.