Luisterbezoek STS-Digital Deel I - 2 nov

Started by CZ79, November 4, 2012, 09:39:38

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

CZ79

Afgelopen vrijdag was deel 1 van het luisterbezoek bij STS-Digital, naar aanleiding van het vertrek van de Kanzy Kaam 1000 (mooie versterker maar veel mankementen en veel te duur) en de komst van de Octave V80 buizenversterker was het toch maar weer eens tijd om met een paar mensen Fritz met een luisterbezoek te eren.

Jowa (buurforum), Chansig, Jelle (mijn collega en maat) en ikzelf waren aanwezig die avond en iedereen had een pakket eigen CD's meegenomen.

Ik had de huidige set al gehoord maar dat was toen de Octave er net was, maar goed de aftrap was om 1930uur, toen iedereen gesetteld was en er was bijgepraat (tot een uur of 2300 in mijn geval) was het toch maar eens tijd om wat mzuiek te gaan draaien.

De Kanzy Kaam 1000 was een mooie versterker maar klinkt/klonk in vergelijking met de huidige set, zwaar, log en aangezet, de Octave daarentegen (met zijn meer dan voldoende 2x80W op de 97dB Blumenhofers) klinkt erg dynamisch, open en mooi in balans. Wat een ontzettend grote verandering met de vorige set (lees. versterker), alles klinkt gewoon lekkerder, transparanter en open.
Het moge duidelijk zijn dat de Octave meer dan voldoende power heeft om de hoog-rendement Blumnehofers aan te sturen maar ook bij hoge volume's blijft het geluidsbeeld strak en wordt nooit scherp of vervelend.

Veel muziek is de revue gepasseerd, zoals Triggerfinger, Woven Hands, Dead can Dance, Muddy Waters, John Lee Hooker, Michael Jackson, Prince, en natuurlijk wat Sound Designs en anders STS cd's.

Kortom het was een erg gezellige en leuke luisteravond en ik kijk al uit naar Deel II.

Hieronder de foto impressie (aantal foto's zijn geleend)
Versterking: Simaudio Moon Neo 240i
Bron: Simaudio Moon 180 MiND | Weiss DAC2
Luidsprekers: JBL Synthesis HDI-1600
Kabels: Black Cable | Grimm | Melodika

CZ79

Nog maar een paar close-ups van de Octave (erg fotogeniek zo'n buizenversterker)
Versterking: Simaudio Moon Neo 240i
Bron: Simaudio Moon 180 MiND | Weiss DAC2
Luidsprekers: JBL Synthesis HDI-1600
Kabels: Black Cable | Grimm | Melodika

CZ79

En de Blumenhofers (ook al erg fotogeniek):
Versterking: Simaudio Moon Neo 240i
Bron: Simaudio Moon 180 MiND | Weiss DAC2
Luidsprekers: JBL Synthesis HDI-1600
Kabels: Black Cable | Grimm | Melodika

vanzomereng

Mooi verslag cs79 en mooie foto,s, ben dol op plaatjes  ;D

Zijn die Blumenhofers echte allrounders ?

Ik heb ze weleens gehoord op een beurts maar niet zodanig
dat ik daar een goed oordeel kan over vellen  :butbut:
Luidsprekers: B&W 702S2,  All-In-One: Atoll SDA300-Signature,
Blue-ray player: Denon DVD-3800BD

chansig

Afgelopen vrijdag dus bij Fritz de With geweest op uitnodiging van CZ79. Ik ben al een keer bij Fritz geweest om toen de Blumhofer speakers te beluisteren. Nu was het gewoon voor de gezelligheid. Hij heeft wel een compleet andere versterkings setup. Het bestaat nu uit een Octave V8 KT120 versterking...2 x 80 watt voor speakers van 97 dB dus meer dan voldoende.

Fritz zelf is een liefhebber van oude Jazz/blues en dan het liefst in een goede opname gegoten. Ik zelf had ook wel wat cd's meegnomen (dead can dance, The XX, Damien Rice, Prince). Prince viel volledig door de mand. Fritz heeft nog geprobeerd er iets van te maken maar dat lukte gewoonweg niet..zo slecht. ;D

De andere 2 deden het wel oke. Al vond ik Dead can Dance bij mij thuis prettiger klinken. Was ergens wel een hele aparte gewaarwording om de stem van Brendan bovenop een balkon te horen. Bij mij thuis staat hij gewoon tussen de speakers. Akoestiek is een bitch..Maar wat klopt nu ?

Bij Prince miste Fritz diepte en breedte..bij mij dus totaal geen last van. Dynamisch is het inderdaad hier ook niet sterk..maar diepte en breedte..Dat dus wel.

Maar goed...wel weer het eea geleerd en leuke muziek gehoord op een set die ik wel zou willen kopen..maar helaas de zorgpremie gaat over 14 maanden omhoog.

Gr Hans
Teleskopos, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

CZ79

Nou ja allrounders, het zijn echte hoornluidsprekers en daar moet je van houden.
Ik vindt vooral de 'live' ervaring erg prettig, en uiteraard klinken jazz en klassiek er heel erg mooi op (en nog meer soorten), maar er zit een bepaalde analoge klank in die bij rock (bijvoorbeeld) anders klinkt. Of je dat mooi vindt is puur persoonlijk.

Erg mooie luidsprekers in ieder geval en past goed bij de muzieksmaak van Fritz
Versterking: Simaudio Moon Neo 240i
Bron: Simaudio Moon 180 MiND | Weiss DAC2
Luidsprekers: JBL Synthesis HDI-1600
Kabels: Black Cable | Grimm | Melodika

chansig

Overigens...volgens Fritz was dead can dance qua opname wel aardig in de goede richting. We hebben dat nog via apparatuur kunnen zien, net zoals te zien was dat de cd van Prince zo plat als een dubbeltje.

Gr Hans
Teleskopos, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

CZ79

En mooi niet clippen die CD van Dead can Dance  ;)
Versterking: Simaudio Moon Neo 240i
Bron: Simaudio Moon 180 MiND | Weiss DAC2
Luidsprekers: JBL Synthesis HDI-1600
Kabels: Black Cable | Grimm | Melodika

John Wx

#8
Quote from: chansig on November  4, 2012, 10:52:05
Afgelopen vrijdag dus bij Fritz de With geweest op uitnodiging van CZ79. Ik ben al een keer bij Fritz geweest om toen de Blumhofer speakers te beluisteren. Nu was het gewoon voor de gezelligheid. Hij heeft wel een compleet andere versterkings setup. Het bestaat nu uit een Octave V8 KT120 versterking...2 x 80 watt voor speakers van 97 dB dus meer dan voldoende.

Fritz zelf is een liefhebber van oude Jazz/blues en dan het liefst in een goede opname gegoten. Ik zelf had ook wel wat cd's meegnomen (dead can dance, The XX, Damien Rice, Prince). Prince viel volledig door de mand. Fritz heeft nog geprobeerd er iets van te maken maar dat lukte gewoonweg niet..zo slecht. ;D

De andere 2 deden het wel oke. Al vond ik Dead can Dance bij mij thuis prettiger klinken. Was ergens wel een hele aparte gewaarwording om de stem van Brendan bovenop een balkon te horen. Bij mij thuis staat hij gewoon tussen de speakers. Akoestiek is een bitch..Maar wat klopt nu ?

Bij Prince miste Fritz diepte en breedte..bij mij dus totaal geen last van. Dynamisch is het inderdaad hier ook niet sterk..maar diepte en breedte..Dat dus wel.

Maar goed...wel weer het eea geleerd en leuke muziek gehoord op een set die ik wel zou willen kopen..maar helaas de zorgpremie gaat over 14 maanden omhoog.

Gr Hans

Altijd zeer leuk luisteren met iemand van de opname kant erbij en zeker Fritz met zijn passie, je gaat ook op andere dingen letten en heel herkenbaar dat je thuis denkt nou dit klinkt perfect kom je daar  >:(

We hadden ooit een POL audio test cd iedereen liep ermee weg ooohhhh wat mooi kom je bij Fritz  :confused: maar die heeft de cd een keer helemaal "geremasterd" en  :pompom: :pompom: :pompom:
Versterking: TEAC  /  Bron: Xiaomi tv box - Pro-Ject - PC
Luidsprekers: Chario  /  Kabels: Norstone / Oehlbach / Silent Wire / In-Akustik / Monster
Software: Spotify - YouTube Music - Internet
Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.