DVB-C vraagje op Solcon signaal

Started by Ejorne, November 3, 2012, 11:39:34

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Ejorne

Ik krijg straks een Solcon glasvezel abo. Als het goed is versturen ze ook digitaal tv signaal over coax. Nu wil ik straks graag mijn tv en pc voorzien van ditsignaal;

- Kan ik 1 kabel daar naar toelaten lopen en dan vlak bij de tv/pc deze kabel splitten en zodoende nog steeds zender A op de tv opnemen/kijken en zender B op de pc?
- Als het goed is is het signaal niet voorzien van een scramble code. Heb ik dan verders niets nodig en kan de kabel zo de tv in of moet er een smartcard of zo geplaatst worden?

SpeedyAndré

Je hebt geen kaart nodig, je kan de coax inderdaad splitsen en op elke aansluiting een ander kanaal kiezen.
Het enige wat je moet doen is de frequenties e.d. instellen en zenders zoeken ;)

André  8)
Northstar Extremo Monster Sigma 2K Xtc + NBS powercords Sphinx PJ8 Straightwire Virtuoso 2x Aragon Palladium Infinity Renaissance 90 Soundaware D100
Onkyo Tx-RZ3100, Panasonic DMR-UBS80, Oppo Udp203 + Bdp83, Shield 4K, Toshiba HD-XE1 PS3, PS4 Pro, Infinity Kappa center B, 4x Kappa Video II, 4x Oreus (height), SVS PB12ISD, Sony Vpl-VW550ES,  Harmony Elite + Companion, TX-P42U10E, LG UJ620V, VU+ Uno 4K SE, Zidoo Z9S+UHD3000, 50TB in DS1515+
2x Toshiba Daiseikai 8 3,5kW, Atlantic Ex V3 wpboiler 200l+coil Panasonic MDC07H3E5 warmtepomp

Ejorne

Quote from: SpeedyAndré on November  3, 2012, 12:05:10
Je hebt geen kaart nodig, je kan de coax inderdaad splitsen en op elke aansluiting een ander kanaal kiezen.
Het enige wat je moet doen is de frequenties e.d. instellen en zenders zoeken ;)

André  8)

THX, dat is goed nieuws!  8)

morca

Kan dit alleen over de coax,of zou ik ook de LAN uit me digitale losse tuner kunnen halen en die in de netwerkpoort van de tv doen.
En dan via die LAN dvb-c kijken?

SpeedyAndré

Je wilt echt graag van die Amino doos af he?  :hehe:
Nee dat gaat niet werken, je tv begrijpt niets van het speciale tv format op die netwerkkabel.
Je kan wel met een losse dvb-c ontvanger via hdmi naar de tv, maar het extra kastje met remote blijft.

André  8)
Northstar Extremo Monster Sigma 2K Xtc + NBS powercords Sphinx PJ8 Straightwire Virtuoso 2x Aragon Palladium Infinity Renaissance 90 Soundaware D100
Onkyo Tx-RZ3100, Panasonic DMR-UBS80, Oppo Udp203 + Bdp83, Shield 4K, Toshiba HD-XE1 PS3, PS4 Pro, Infinity Kappa center B, 4x Kappa Video II, 4x Oreus (height), SVS PB12ISD, Sony Vpl-VW550ES,  Harmony Elite + Companion, TX-P42U10E, LG UJ620V, VU+ Uno 4K SE, Zidoo Z9S+UHD3000, 50TB in DS1515+
2x Toshiba Daiseikai 8 3,5kW, Atlantic Ex V3 wpboiler 200l+coil Panasonic MDC07H3E5 warmtepomp

morca

Nou die nieuwe doet het nog goed,dus dat valt mee.
Maar voor het geval dat hij weer eens stuk gaat,dit gezeur wil ik nooit meer ,ik was echt woest.

Ik had Ejorne gisteren al aan de telefoon,die had me deze uitleg ook al gegeven .
Bedankt voor je uitleg iig ,verder reageerde er ook niemand  :thumbs-up: :thumbs-up: