Is de Galaxy Samsung S goed als mp3 speler

Started by jeepee, November 1, 2012, 15:25:50

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

jeepee

Ik ben op zoek naar een mediaplayer met veel geheugen. Nu zat ik te denken aan een Samsung Galaxy S. Is dat een beetje fijne mp3 speler. Voordeel is dat je er bv 32 gb sd kaartje in kan zetten.
Weet iemand of het met een mappen strutuur werkt? Is voor mij eigenlijk wel een vereiste.

jvanhambelgium

#1
Quote from: jeepee on November  1, 2012, 15:25:50
Ik ben op zoek naar een mediaplayer met veel geheugen. Nu zat ik te denken aan een Samsung Galaxy S. Is dat een beetje fijne mp3 speler. Voordeel is dat je er bv 32 gb sd kaartje in kan zetten.
Weet iemand of het met een mappen strutuur werkt? Is voor mij eigenlijk wel een vereiste.

Heb een S en qua MP3 is die uiteraard goed* en je kan "mappen" kiezen waarna je een lijst krijgt met de mappen waar de audio in staat. (vb /mnt/sdcard/media/blablabla)

* Die klinkt uiteraard goed met oortjes in je oren en daarvoor is elke MP3 speler gemaakt. ik dacht effe dat je hem daarvoor wilde gebruiken...
Om nu zoiets aan je installatie te hangen ... tja ...


HT Zolder Topic : http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=107044.0
A multichannel audio system is intended to be a social experience,
shared among several listeners. It is not like stereo, an antisocial
experience, if it is to be heard properly. (Floyd E. Toole, Ph. D.)

Xstream

#2
Ik vind 't niet veel. Al klinkt 't wel een heel stuk beter met PowerAmp als player.
De Galaxy S in de US is super qua kwaliteit (mooie onboard dac), maar wij hebben een andere versie met een niet meer dan gemiddelde dac.

Als 't je echt om mooie kwaliteit gaat zou ik 't niet adviseren. Als je een goede all-in-one oplossing zoekt is het wel handig.

Ik heb zelf een Sandisk SansaClip+ met een 32Gb Sd kaartje erin. Kosten geen reet, mooie dac, en icm Rockbox software echt geweldig.
Winnaar na een 1:1 vergelijk met de GalaxyS en S2, iAudio J3 en iPod Nano v6 die ik ook in bezit heb.

De Sansa clip zip heeft een iets groter kleuren schermpje (wel minder lange batterij duur), maar zelfde DAC, dus ook prima.
Deze heb ik vandaag besteld (M'n clip+ was in de was meegegaan :S - dat overleven ze niet). Dan is 't maar fijn dat 't een goedkoop spelertje is :D
(was wel enorm blij dat m'n koptelefoon wel een wasje overleefd! Daar kan ik wel 10 Clips van kopen :P)
HT: Marantz AV7705 + MM8807 || Monitor Audio Gold 100's / MA RXC / MA RXFX || 2x XTZ 10.17 EDGE Subs || LG OLED 65" C8 || Nvidia Shield TV & Slaapkamer: Audiolab 6000A || Mission LX-2 || Sonos Connect || Panasonic VT30 & Kantoor: Elipson 6B BT active speakers || Indiana Line BASSO 922 sub

_ MarcelloW _

Quote from: Xstream on November  1, 2012, 16:17:29

Ik heb zelf een Sandisk SansaClip+ met een 32Gb Sd kaartje erin. Kosten geen reet, mooie dac, en icm Rockbox software echt geweldig.

+1.
Ook ik support de zoek-functie! http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?action=search2

| Me = M'n of Mijn | Is = Eens | Hun = Zij | Waar om doen men sen al die on nodig e spa ties over al tus sen ? | Hè = Heh? | Hé = Hey!

jeepee

#4
Quote from: Xstream on November  1, 2012, 16:17:29
=
Ik heb zelf een Sandisk SansaClip+ met een 32Gb Sd kaartje erin. Kosten geen reet, mooie dac, en icm Rockbox software echt geweldig.

(was wel enorm blij dat m'n koptelefoon wel een wasje overleefd! Daar kan ik wel 10 Clips van kopen :P)

Ik lees net dit over de sansa clip +:

Ik heb hem uiteindelijk ook aangeschaft met een 16GB microSD kaartje erbij.

Op zich werkt het goed, alleen zorgt het kaartje ervoor dat de database bij elke keer dat ie opstart vernieuwt moet worden. Ik heb er 4,5GB aan muziek op gezet en dit kost het apparaatje om en nabij 15 minuten. Dat is echt onacceptabel lang.Is dat zo?

en heeft de Sansa clip + een mappen structuur? Ik bedoel dus dat je op de speler kunt zoeken in mappen zoals je bv je muziek op de computer hebt. Ik vind dat taggen maar niets en werk ook veel met eigen opnamen die geen tag hebben.

_ MarcelloW _

Met Rockbox software erop is kan dat allemaal.
Ook ik support de zoek-functie! http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?action=search2

| Me = M'n of Mijn | Is = Eens | Hun = Zij | Waar om doen men sen al die on nodig e spa ties over al tus sen ? | Hè = Heh? | Hé = Hey!

Xstream

#6
Ik ben eigenlijk niet zo bekend met de software van Sandisk zelf. Het volume staat daarop zacht ingesteld (overigens makkelijk te fixen, maar dat wist ik toen nog niet - reset en dan rest of world kiezen ipv europa), dus ik was vrij snel over op Rockbox.

Daar heb je iig gewoon een mappen structuur. Waarbij je sdcard kiest en daar je muziek mappen ziet. Of music voor de onboard opslag.

Met dat laden, dat kan ik me niet herinneren, heeft Rockbox schijnbaar geen last van, of 't was misschien alleen de 1e keer bij 32 Gb ofzo, dat die even moest lezen. Maar daarna niet meer.

Ik heb ook gelezen dat je soms, op een bepaald ritme, een ruis hoort, maar hoe erg ik er ook op heb gelet, ik heb 't nog niet gehoord / waargenomen.
Dat 1 iemand iets heeft (kan ook gewoon een defect zijn natuurlijk), wil nog niet zeggen dat 't de regel is :)
HT: Marantz AV7705 + MM8807 || Monitor Audio Gold 100's / MA RXC / MA RXFX || 2x XTZ 10.17 EDGE Subs || LG OLED 65" C8 || Nvidia Shield TV & Slaapkamer: Audiolab 6000A || Mission LX-2 || Sonos Connect || Panasonic VT30 & Kantoor: Elipson 6B BT active speakers || Indiana Line BASSO 922 sub

jeepee

Dank voor alle info omtrent Rockbox.
Ik was helemaal niet bekend met het fenomeen dat je op een mp3 speler alternatieve firmware kan zetten.
Ik heb nu een Sansa Fuze gekocht 2e hands.
Nu blijkt hij de mogelijkheid te hebben audiobooks versneld te kunnen afspelen. dat vind ik een ideale functie.
Gaat dit niet verloren als ik er Rockbox op zet? Wil namelijk wel Rockbox ivm mappen structuur.

Xstream

Originele firmware heeft ook mappen structuur trouwens.
Nieuwe firmware is sowieso een stuk beter dan de eerdere van Sansa.

Alleen de Fuze V1 is een speler met een andere dac als de modellen die ik noemde. Of gaat het om de Fuze 2? Die heeft wel de betere dac.

Je kunt altijd van rockbox weer terug naar origineel en vice versa, dus dat maakt verder niet uit. Kun je 't proberen.
Met Rockbox kun je vrijwel alles volgens mij ... denk dat ik zelf nog niet eens 10% van de opties gezien heb :)
HT: Marantz AV7705 + MM8807 || Monitor Audio Gold 100's / MA RXC / MA RXFX || 2x XTZ 10.17 EDGE Subs || LG OLED 65" C8 || Nvidia Shield TV & Slaapkamer: Audiolab 6000A || Mission LX-2 || Sonos Connect || Panasonic VT30 & Kantoor: Elipson 6B BT active speakers || Indiana Line BASSO 922 sub