Fort de la Chartreuse, Luik - België [urbex]

Started by Cyrus·, November 1, 2012, 14:45:48

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Cyrus·

In dit topic een serie die ik laatst gemaakt heb in en om Fort de la Chartreuse, nabij Luik in België.

Dit fort is in 1817, onder Nederlands bewind, gebouwd en in 1830 kwam het in handen van de Belgen. Het is nooit echt als verdedigingswerk gebruikt. De Duitsers hebben in WOI het fort bezet, in die periode zijn er veel Belgische verzetsstrijders gefusilleerd. In 1919 is het fort uitgebreid. In WOII werd het fort opnieuw door de Duitsers bezet. Vlak na WOII is het door de Amerikanen in gebruik genomen als militair hospitaal. Uiteindelijk is het fort in 1982 geheel verlaten en werd het een paradijs voor daklozen en ook af en toe zelfs een verdwaald lijk.

De politie heeft het fort enige tijd geleden schoongeveegd en afgesloten. Desondanks is het gelukt om binnen te komen. Hier wat plaatjes:


1. Belgium - Liége - Fort de la Chartreuse


2. Belgium - Liége - Fort de la Chartreuse


3. Natuur neemt het over


4. Kijkje in de kelder


5. Bulletin Bord - zinloos gemeld?


6. Lege gang


7. Trappenhuis


8. Natuurgeweld
Groeten,
Edwin

FvP

voorlaatste foto lijkt wel uncharted maar dan in zwart/wit :)

_ MarcelloW _

Sommige foto's worden erg rommelig in deze kleurstelling.
Heb je ze ook in kleur, voor een vergelijk? Of schiet je alleen in zwart-wit?

Ook ik support de zoek-functie! http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?action=search2

| Me = M'n of Mijn | Is = Eens | Hun = Zij | Waar om doen men sen al die on nodig e spa ties over al tus sen ? | Hè = Heh? | Hé = Hey!

Cyrus·

@Marcello: ik schiet in kleur (RAW) en eenmaal thuis beslis ik of ik in de postprocessing omzet in zwart/wit. Dat hangt af van de sfeer, locatie en de feitelijke platen zelf. In deze locatie werd het in kleur als snel "te druk" of "rommelig"; met zwart/wit werd het beeld beduidend rustiger.

Ik zal wel een aantal foto's in kleur van deze locatie toevoegen aan dit topic; dat wordt alleen wel pas in het weekend.
Groeten,
Edwin

LABO

Gaaf werk. Is van mij ook nog een wens om te doen :-)
Devialet Le200 | Vivid Audio V1.5
Transrotor Zet 2 - Reed 2A - AT 150MLX | Linn Akurate DS | HBM2260
Siltech Classic Anniversary 330L LS | Siltech 330i RCA | AudioQuest Vodka RJ/E + Optilink
PS Audio Quintet Power Centre | PS Audio AC-3 | 2 Siltech SPX-30 MkII

Rob Eric Blank

Quote from: _ MarcelloW _ on November  1, 2012, 16:54:17
Sommige foto's worden erg rommelig in deze kleurstelling.
Heb je ze ook in kleur, voor een vergelijk? Of schiet je alleen in zwart-wit?
Het komt mij ook wat rommelig over. Lijkt alsof je soms halo's om donkere stukken krijgt door iets te veel informatie uit de z/w plaat te trekken.

squeek

De voorlaatste foto heeft geen diepte meer vind ik. Zwart wit als sfeer in dergelijke setting kan zeker en vast, maar toch scheelt er iets mee hier. Het voelt plat aan. Mooie locatie wel!
Onkyo TX-RZ50| Panasonic DP-UB424 | Epson tw9200 | Projecta | PS5 | Monitor audio Silver 7G 500 fronts, 100 surrounds,  AMS atmos | SVS pc13 Ultra |