Philips hue

Started by marcbons, November 1, 2012, 08:54:18

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Witalik

Heeft iemand ervaringen met ander soort voedingen voor de buitenverlichting? Ik heb waarschijnlijk 4 verschillende nodig. Als het puur omzetten van 230v AC naar 24v DC lijkt me dat 80 euro iets veel is voor 100 watt met een 'speciale' connector. 

Samsung Neo QLED 4K 65QN93B - Marantz NR-1508 - Bowers en Wilkins 606S2AE Custom HTPC -  XTZ 12.17 EDGE W&M LS-03 - fronts en center No name HDMI kabels


"Showcase"

master30

Quote from: papaleo on August 12, 2021, 14:37:49
Yep mijn Bridge 1 staat al geruime tijd vol vandaar dat ik 'n tijdje geleden een 2e Bridge heb geïnstalleerd maar deze wilde ik ook met Google kunnen bedienen en daar kom ik niet uit.

Heb je dit al opgelost?
Er is inmiddels nieuwe software, in de hue app eenvoudig wisselen tussen de bridges.

Ik heb zelf dus ook 2 bridges en sinds kort een google nest mini om de boel aan te sturen.
Bridge 1 deed direct, echter de 2e niet.
Het probleem zit denk ik bij mijn philips account, als ik daar op inlog zie maar 1 bridge.
De 2e bridge zie ik niet. ze zijn beiden aangemeld onder de zelfde accounts.

Iemand daar een oplossing voor?
HT: Epson TW-9300 |CIH 220x94,5 |Marantz SR7010 (+ Auro-3D) 2x MM7055 |7.1.4  FS Chario Hiper Masterpiece (bi-amped), SR Hiper 2000T, BSR Syntar 100T, CNT Hiper,  Syntar 100 FH+RH, VOG Syntar Center |Rel Strata 3 & SVS PC+20-39 |Clark TST239s (2x) |Dune HD Solo 4k |Oppo UHD-203 Zone+Region Mod |Pro-Ject RPM 5.1 |Tube Box II |Speedbox DS |Okki Nokki #Woonkamer: Yamaha YSP-2700 |Zgemma H7S 4k |CC 4k |Philips FP440 |P-J Phonobox S2 #Werkhok: Nad L75 |Boston M25.

Spijkie

Ben nu ook over op hue, nog geen bridge maar die gaat er wel komen. Las laatst dat de tv's van Samsung via smartthings ook n koppeling kunnen maken om een soort van ambilight effect te creëren.

Lijkt me toch wel leuk.

Gr Spijkie
Lumin,audioquest,Lyngdorf 2170, Cardas,Piega,Supra,Essential Audio Tools.

HarrieA

Ik heb nu al een hele tijd problemen met het aangaan van de verlichting als ik thuis kom. Gaat nog maar sporadisch aan. Sporadisch.... Is 1x in de 2-3 maanden. Heb al van alles geprobeerd.

Laatste optie die ik nog wil proberen is een nieuwe bridge die ik heb liggen.

Ik gebruik overigens de orginele Philips Hue app. Misschien ergens een conflict met HomeKit op mijn IPhone.

Meer mensen met dit probleem?

mijkie

Yup, hier t zelfde maar, met 1 lamp die op zonsondergang aan moet en later weer uit

Ging een paar dagen goed nadat de bridge en lamp stroomloos waren geweest maar, nu weer handmatig aan en uit ....

Geen HomeKit gebruiker
Focal Alpha 50 * Eversolo DMP-A6

HJ

Quote from: Spijkie on October 30, 2022, 11:00:07
Ben nu ook over op hue, nog geen bridge maar die gaat er wel komen. Las laatst dat de tv's van Samsung via smartthings ook n koppeling kunnen maken om een soort van ambilight effect te creëren.

Lijkt me toch wel leuk.

Gr Spijkie
Gaat nog niet gebeuren. Was een foutje en ging over lampen die met muziek worden aangestuurd,  dat werkt wel.

Verstuurd vanaf mijn SM-G991B met Tapatalk


Spijkie

Quote from: HJ on October 30, 2022, 12:37:21
Gaat nog niet gebeuren. Was een foutje en ging over lampen die met muziek worden aangestuurd,  dat werkt wel.

Verstuurd vanaf mijn SM-G991B met Tapatalk

Aha, naja wellicht nog in de toekomst.

Gr Spijkie
Lumin,audioquest,Lyngdorf 2170, Cardas,Piega,Supra,Essential Audio Tools.

Rob_Dingen

Quote from: HarrieA on October 30, 2022, 12:17:39
Ik heb nu al een hele tijd problemen met het aangaan van de verlichting als ik thuis kom. Gaat nog maar sporadisch aan. Sporadisch.... Is 1x in de 2-3 maanden. Heb al van alles geprobeerd.

Laatste optie die ik nog wil proberen is een nieuwe bridge die ik heb liggen.

Ik gebruik overigens de orginele Philips Hue app. Misschien ergens een conflict met HomeKit op mijn IPhone.

Meer mensen met dit probleem?
Geen idee maar hier draait het al 6 jaar probleemloos, maar heb geen homekit.

Rob

Xander32

Idem.

Quote from: Rob_Dingen on October 30, 2022, 19:04:16
Geen idee maar hier draait het al 6 jaar probleemloos, maar heb geen homekit.

Rob
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

master30

Quote from: HarrieA on October 30, 2022, 12:17:39
Ik heb nu al een hele tijd problemen met het aangaan van de verlichting als ik thuis kom. Gaat nog maar sporadisch aan. Sporadisch.... Is 1x in de 2-3 maanden. Heb al van alles geprobeerd.

Laatste optie die ik nog wil proberen is een nieuwe bridge die ik heb liggen.

Ik gebruik overigens de orginele Philips Hue app. Misschien ergens een conflict met HomeKit op mijn IPhone.

Meer mensen met dit probleem?

Heb je ondertussen te veel hue items in de bridge met veel automatiseringen, zoals hue labs etc.?
Een deel in een 2e bridge zetten zou misschien kunnen helpen.
HT: Epson TW-9300 |CIH 220x94,5 |Marantz SR7010 (+ Auro-3D) 2x MM7055 |7.1.4  FS Chario Hiper Masterpiece (bi-amped), SR Hiper 2000T, BSR Syntar 100T, CNT Hiper,  Syntar 100 FH+RH, VOG Syntar Center |Rel Strata 3 & SVS PC+20-39 |Clark TST239s (2x) |Dune HD Solo 4k |Oppo UHD-203 Zone+Region Mod |Pro-Ject RPM 5.1 |Tube Box II |Speedbox DS |Okki Nokki #Woonkamer: Yamaha YSP-2700 |Zgemma H7S 4k |CC 4k |Philips FP440 |P-J Phonobox S2 #Werkhok: Nad L75 |Boston M25.

bokkes

Ben nog niet zo bekend met Hue maar eerste lampen gaan prima !!!

Maar nu wil ik 2 buitengroepen met niet Philips Led gaan schakelen via Hue.
Dat kan heel simpel met 2 smart stekkers.
Maar ik wil ook nog nog kunnen dimmen ...............................

Iemand dit ook al aan de hand gehad en wellicht een oplossing ?

Faxe

Volgens mij kun je niet dimmen met de stekkers.
Lyngdorf TDAI 3400 | Linn LP 12 | Primare R35 | Paradigm Persona 3F | Synology DS920+ | Roonlabs | Rhein Z1 Plus | Degritter

Xander32

Iig niet met de Hue stekkers.

Quote from: Faxe on November 18, 2022, 20:38:43
Volgens mij kun je niet dimmen met de stekkers.
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

Tien

Quote from: bokkes on November 18, 2022, 19:49:08
wellicht een oplossing ?

Ja, Hue lampen voor buiten kopen, maar je bedoelt waarschijnlijk zoiets als dit: https://www.robbshop.nl/adurosmart-eria-dimbare-stekker-200w-zigbee

bokkes

Quote from: Tien on November 18, 2022, 22:20:36
Ja, Hue lampen voor buiten kopen, maar je bedoelt waarschijnlijk zoiets als dit: https://www.robbshop.nl/adurosmart-eria-dimbare-stekker-200w-zigbee

THX die kon ik nog niet en ga er een bestellen om te proberen.
Was wel deze tegen gekomen en ga deze ook proberen , kan in een kabeldoos.
https://www.robbshop.nl/robb-smarrt-zigbee-dimmer-400w?gclid=Cj0KCQiA99ybBhD9ARIsALvZavVwNT71Vr9AF2GH5a5fZSyi3iOMiA584Kpdm3mCiFn1S5ZzMyHyVygaAg7AEALw_wcB

Kjelt

#440
Zojuist de nieuwe 250 miniled kerstboomverlichting gekocht.
Die ga ik in de feestdagen als een slinger langs de ramen hangen.
Ben benieuwd.

master30

Mooi lijkt me dat, ben benieuwd naar het resultaat.
Met een leuke korting wil ik ook wel een setje aanschaffen t.z.t..
HT: Epson TW-9300 |CIH 220x94,5 |Marantz SR7010 (+ Auro-3D) 2x MM7055 |7.1.4  FS Chario Hiper Masterpiece (bi-amped), SR Hiper 2000T, BSR Syntar 100T, CNT Hiper,  Syntar 100 FH+RH, VOG Syntar Center |Rel Strata 3 & SVS PC+20-39 |Clark TST239s (2x) |Dune HD Solo 4k |Oppo UHD-203 Zone+Region Mod |Pro-Ject RPM 5.1 |Tube Box II |Speedbox DS |Okki Nokki #Woonkamer: Yamaha YSP-2700 |Zgemma H7S 4k |CC 4k |Philips FP440 |P-J Phonobox S2 #Werkhok: Nad L75 |Boston M25.

A3-D

Quote from: Kjelt on November 19, 2022, 11:09:28
Zojuist de nieuwe 250 miniled kerstboomverlichting gekocht.
Die ga ik in de feestdagen als een slinger langs de ramen hangen.
Ben benieuwd.

Ergens te koop met een leuke Black Friday korting?

Kjelt

Nee net nieuw.
Maar hij is leuk en lang!
Ik heb nu "fireplace" er op draaien en dat is rustige gloed en sfeervol, kan zelfs enkele andere lampen nu ook uitdoen.

blue-eyes

Quote from: Kjelt on November 19, 2022, 11:09:28
Zojuist de nieuwe 250 miniled kerstboomverlichting gekocht.
Die ga ik in de feestdagen als een slinger langs de ramen hangen.
Ben benieuwd.


Het gaat echt slecht met NL als we deze kerstversiering kopen ipv de tot nu toe aangeschafte 9,99 euro kerstverlichting :D :D
Speakers: WB Vector, WB Vertex, WB Fulcrum 650, Velodyne DD15, Atmos: Revel W783; App.: Arcam AV41, EV: 3 * Arcam P429, Bron: Apple TV 4k, Oppo UPD-203, Dune 4K Solo; Kabel: HDMI: Audioquest Vodka / Carbon, LS: Linn K200 / DHZ, Audioquest, XLR: Linn, DHZ, Cinch: Linn, TV: Sony KD-75XE9005; Stroom: AH! DC; Belden 4mm2, Furutech; Data: 2 * Synology 19", Rack: Finite Pagode Signature; AB: Homey

Kjelt

Quote from: blue-eyes on November 24, 2022, 05:56:42

Het gaat echt slecht met NL als we deze kerstversiering kopen ipv de tot nu toe aangeschafte 9,99 euro kerstverlichting :D :D
De huur, energiemij en zorgverzekering niet betalen maar dan heb je ook wat.

pameijer

Sinds gisteren hier ook Hue in huis. Wil snel verder uitbreiden, maar de prijzen zijn wel erg hoog zoals bekend. Waar kopen jullie je lampen voor iets betaalbaarder prijzen?
Anthem MRX1120 | Sony UBP-X800M2 | Technics SL2000 + NAD PP2i | Apple TV 4K en Nvidia Shield en Vero V | Vu+ Duo2 | LG OLED55C7 | JVC X7900 met HDFury Integral2 en iVisions Cinema 4K 260 cm | AVI ADM9.1RS actieve speakers front en center + AVI DM5 surrounds en rears + 4x Micca M-8C Atmos + Rythmik E15HP sub en héél veel muziek!

henrykb

de ikea trafid geloof ik.. is compatibel met hue.
Dacht 6 x aan en uit, heeft de lamp een reset en gaat ie knipperen en wordt gevonden door de hue app.
Werkt prima.

Zweitse

Op Pepper.com komen vaak aanbiedingen voorbij van Philips Hue.

Kjelt

Kennis zoeken die ooit bij Philips heeft gewerkt en een myshop kaart heeft.