Philips hue

Started by marcbons, November 1, 2012, 08:54:18

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Teejoo

#400
Ik heb de set binnen. Vraag me nu wel of of de lampen direct contact maken via de bridge of via wifi. Dat laatste maakt het plaatsen van de bridge wel wat flexibeler.

Edit: ben d'r al achter: met de bridge zelf. Wat is het bereik van de bridge? Dat vind ik niet zo snel.

RonG

Quote from: Teejoo on April 12, 2021, 13:39:34
Edit: ben d'r al achter: met de bridge zelf. Wat is het bereik van de bridge? Dat vind ik niet zo snel.

Ik heb de bridge op de 1ste verdieping staan, beetje centraal in het huis dus.

Denk dat je het een beetje kunt vergelijken met een wifi signaal.

Teejoo

Ik heb het inmiddels aangesloten maar hij vindt maar 1 lamp. De rest ook niet met het serienummer.

Ideeën?

Ik dacht dat dit toch idiot proof zou moeten werken. Ik heb de bridge al gereset.

Teejoo

Inmiddels gelukt. Bridge tot vlakbij de lampen gezet. Blijkbaar was 3-4 meter afstand teveel. Nu kan ik de bridge ook weer verderaf plaatsen.

Xander32

Begrepen heb ik dat de lampen het signaal van de bridge ook weer doorsturen naar elkander.

Wij hebben ook buiten overal Hue verlichting, relatief ver van de bridge af en zelfs dat werk feilloos. Ideaal: die gaat aan bij zonsondergang en uit bij zonsopkomst. Nooit geen omkijken naar.

Quote from: Teejoo on April 12, 2021, 17:33:03
Inmiddels gelukt. Bridge tot vlakbij de lampen gezet. Blijkbaar was 3-4 meter afstand teveel. Nu kan ik de bridge ook weer verderaf plaatsen.
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

Teejoo

Ik vind het in elk geval leuk spul!

Xander32

Verslavend 😄

Quote from: Teejoo on April 12, 2021, 19:23:03
Ik vind het in elk geval leuk spul!
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

HJ

Nieuwe lampen etc moet je in de buurt vd bridge activeren dacht ik daarna kun je ze verder weg plaatsen.

Ze bouwen een soort mesh netwerk waardoor ze ver van de bridge kunnen werken.

Tip, ik heb al aardig wat van die wifi stopcontacten geprobeerd. Alle weigerden in mijn garage(afstand, 2 muren etc) die van hue werkt perfect!
Zijn niet de goedkoopste, wel erg goed.

Sjettepet

Klopt het is een mesh-netwerk. Een lamp achterin mijn tuin (zo'n 50 meter) kon de bridge niet vinden. Toen ik tussen bridge en die lamp nog een hue-lamp plaatste werden beide wel gevonden.
ROON ROCK > Flac/DSD > Okto DAC8/Ropiee > Benchmark AHB2 >  Spendor A6R || Libreelec > Denon AVR-X3500 -> XGIMI H2 || ROON ROCK > Topping D90/Pre90 > KEF LS50 / BK200

papaleo

Philips Hue 4.0 app krijgt nieuw ontwerp en nieuwe functionaliteiten...

https://tweakers.net/nieuws/182552/philips-hue-app-krijgt-nieuw-ontwerp-en-nieuwe-functionaliteiten-met-40.html?utm_source=nieuwsbrief&utm_medium=email&utm_campaign=twk_nieuwsbrief

Ik heb deze zojuist geïnstalleerd en moet zeggen dat de eerste blik er goed uitziet... 8)
Projector: JVC DLA-NZ8 TV:Sony75x9405c
Processors: Lyngdorf MP60 / Lumagen RadiancePro 4444 18Gb/s Amp's: NAD Master M27 + M22.2 Proj.Scherm: WS-Spalluto MultiMask 100" Speakers: Monitor Audio Platinum/Gold PL300,PL100,C250 (5G) Sub: JLaudio Fathom f113v2 Atmos : 4x MA CP-CT380iDC
BDP:Oppo UHD205 4K/HDR MP:Zappiti Reference,AppleTV 4K 2021 Bluesound Node 2i
Remote:Neeo,Homey Pro Stroom:Aparte stroomgroep met Lapp kabel/ AHP Klankmodule,Kemp powerstrip 8x,Audioquest NRG-Y2,Diverse custom/make stroomkabels

dexter98

In een ZigBee netwerk is elk ZigBee apparaat met een stekker in principe ook een "router" (signaal versterker / repeater zeg maar). Het signaal hopt dus van apparaat naar apparaat totdat het de bestemming heeft gevonden. Een paar "hops" zijn gebruikelijk in een wat groter ZigBee netwerk.

Dus klopt idd dat als je niet voldoende dekking hebt een extra lamp halverwege dan helpt. Dat wordt dan automatisch een doorgeefluik. Gek genoeg maakt het toevoegen van apparaten het netwerk betrouwbaarder.

De routes worden dynamisch bijgewerkt dus als er een apparaat tussen uit valt wordt er automatisch een nieuwe route gemaakt.

Best leuk ZigBee, alleen compatibiliteit is wel echt een dingetje.

Sent from my moto x4 using Tapatalk


papaleo

Is het mogelijk en wie weet hoe je 2 bridges kan koppelen in Google Home?
Ik heb al wat geprobeerd maar google laat maar 1 bridge zien...ook heb ik een 'nieuw huis' aangemaakt om te kijken of ik daar de bridge kan inzetten maar ook daar zie ik alleen de al reeds gekoppelde bridge staan.
Projector: JVC DLA-NZ8 TV:Sony75x9405c
Processors: Lyngdorf MP60 / Lumagen RadiancePro 4444 18Gb/s Amp's: NAD Master M27 + M22.2 Proj.Scherm: WS-Spalluto MultiMask 100" Speakers: Monitor Audio Platinum/Gold PL300,PL100,C250 (5G) Sub: JLaudio Fathom f113v2 Atmos : 4x MA CP-CT380iDC
BDP:Oppo UHD205 4K/HDR MP:Zappiti Reference,AppleTV 4K 2021 Bluesound Node 2i
Remote:Neeo,Homey Pro Stroom:Aparte stroomgroep met Lapp kabel/ AHP Klankmodule,Kemp powerstrip 8x,Audioquest NRG-Y2,Diverse custom/make stroomkabels

reza

Waarom wil je dat Leo?
Er kunnen heel veel apparaten op 1bridge, of zit die al helemaal vol bij je?
Jezus zegt :'' In het huis van mijn Vader zijn vele kamers''
Reza zegt : '' Kom dus naar binnen"

papaleo

Quote from: reza on August 12, 2021, 12:40:36
Waarom wil je dat Leo?
Er kunnen heel veel apparaten op 1bridge, of zit die al helemaal vol bij je?

Yep mijn Bridge 1 staat al geruime tijd vol vandaar dat ik 'n tijdje geleden een 2e Bridge heb geïnstalleerd maar deze wilde ik ook met Google kunnen bedienen en daar kom ik niet uit.
Projector: JVC DLA-NZ8 TV:Sony75x9405c
Processors: Lyngdorf MP60 / Lumagen RadiancePro 4444 18Gb/s Amp's: NAD Master M27 + M22.2 Proj.Scherm: WS-Spalluto MultiMask 100" Speakers: Monitor Audio Platinum/Gold PL300,PL100,C250 (5G) Sub: JLaudio Fathom f113v2 Atmos : 4x MA CP-CT380iDC
BDP:Oppo UHD205 4K/HDR MP:Zappiti Reference,AppleTV 4K 2021 Bluesound Node 2i
Remote:Neeo,Homey Pro Stroom:Aparte stroomgroep met Lapp kabel/ AHP Klankmodule,Kemp powerstrip 8x,Audioquest NRG-Y2,Diverse custom/make stroomkabels

Martinus

boys/girls: heeft iemand ervaring een hue ledstrip v4 in de hoek van 90 graden te doen?
heb wel accessoires gevonden waar ik het meekan, echter moet je zakken vol kopen en heb dan 2 van de 8 stekkers nodig en 40e lichter. (litcessory setjes)
Kan het niet makkelijker?
............

Kjelt

Ik snap niet precies wat je bedoelt, tekening ?

Tien

#416
je kan ook die flexibele proberen, of is dat geen optie?

https://www.beaumotica.nl/litcessory-kabel-voor-hue-lightstrip-plus-150mm-5-pack-wit

(de eerste review laat een plafond-resultaat zien )

Martinus

#417
Quote from: Kjelt on January 18, 2022, 22:09:27
Ik snap niet precies wat je bedoelt, tekening ?

wil simpelweg een 90 graden hoek in een hue lightstrip maken, maar die benne best dik, dus vouwen kan niet.

heb een stuk 132cm en van 68 cm aan beide kanten. De ene kant kan makkelijk, daar knip ik een stukje af (van de 1 m) en verbind dan met ene flexkabeltje aan het 2 meter stuk. Echter die moet door midden (132/68) zodat ik daar ook een hoek heb. Die knip is te maken maar dan aan elkaar heb je, ja de genoemde kabeltjes nodig, maar ook een aansluiting waar dat kabeltje in moet. Die zijn ook in een zakje van 4 en kosten ook 20 euro. Bij elkaar heb ik dan 2x4 koppelstukje, terwijl ik maar 2x1 nodig heb. Dus vraag me af, kan dat niet slimmer/goedkoper.

zoek dit, alleen V4 --> lijkt voorlopig alleen in US te koop  :-X

https://www.amazon.nl/Litcessory-Afgesneden-Uitbreiding-Connector-Lightstrip/dp/B07ZXL6MCQ/ref=sr_1_4?__mk_nl_NL=%C3%85M%C3%85%C5%BD%C3%95%C3%91&crid=3AKB139BDMC3M&keywords=Litcessory%2BCut-End%2Bto%2BCut-End%2BExtension%2BConnector%2Bfor%2BPhilips%2BHue%2BLightstrip%2BPlus&qid=1642578500&sprefix=litcessory%2Bcut-end%2Bto%2Bcut-end%2Bextension%2Bconnector%2Bfor%2Bphilips%2Bhue%2Blightstrip%2Bplus%2Caps%2C144&sr=8-4&th=1
............

RalphH

Als ik google op " led strip hoek connector 6 pin" dan vind ik een hoop opties ook enkelstuks.
Onkyo rz70 /JBL HDI 1600, Tannoy 609, D750 en custom Tannoy Atmos speakers/ SVS PB13 Ultra & PB12+ /Earthquake Q10B / Epson LS12000 / Lumene 106" / NVIDIA Shield TV Pro
Klikkerdeklik --> HT in de tuinkamer

Martinus

Quote from: RalphH on January 19, 2022, 09:22:05
Als ik google op " led strip hoek connector 6 pin" dan vind ik een hoop opties ook enkelstuks.

en zijn toepasbaar op hue strip? of staar ik me blind op de "naam" en gaat het niet meer dan over de metaaltjes op elkaar?
............

RalphH

Volgensmij zijn de contactpunten van alle ledstrips conform standaarden gemaakt. Ik doe dus ff de aanname dat elke willekeurige koppelaar met de hoeveelheid pinnetjes overeenkomstig je ledstrip, gewoon werkt.
Onkyo rz70 /JBL HDI 1600, Tannoy 609, D750 en custom Tannoy Atmos speakers/ SVS PB13 Ultra & PB12+ /Earthquake Q10B / Epson LS12000 / Lumene 106" / NVIDIA Shield TV Pro
Klikkerdeklik --> HT in de tuinkamer

Martinus

Quote from: RalphH on January 19, 2022, 10:32:04
Volgensmij zijn de contactpunten van alle ledstrips conform standaarden gemaakt. Ik doe dus ff de aanname dat elke willekeurige koppelaar met de hoeveelheid pinnetjes overeenkomstig je ledstrip, gewoon werkt.

net gechat met een ledstrip winkel, kennelijk staan de metaaltjes/puntjes net anders van elkaar en past het daardoor niet. Nja, voor 5 euro mss wel de gok waard, of het echt niet past. Maar heb liever iets dat echt past.
............

Sjettepet

Quote from: papaleo on August 12, 2021, 11:11:16
Is het mogelijk en wie weet hoe je 2 bridges kan koppelen in Google Home?
Ik heb al wat geprobeerd maar google laat maar 1 bridge zien...ook heb ik een 'nieuw huis' aangemaakt om te kijken of ik daar de bridge kan inzetten maar ook daar zie ik alleen de al reeds gekoppelde bridge staan.
Mijn eerste bridge raakt ook al aardig vol. Heb een tweede gekocht maar nog niet geinstalleerd. Van wat ik begrijp kun je je netwerk niet uitbreiden met een tweede bridge. Elke bridge heeft een eigen netwerk. Je kunt die wel bedienen vanuit de app, maar niet gecombineerd. Jammer.
ROON ROCK > Flac/DSD > Okto DAC8/Ropiee > Benchmark AHB2 >  Spendor A6R || Libreelec > Denon AVR-X3500 -> XGIMI H2 || ROON ROCK > Topping D90/Pre90 > KEF LS50 / BK200

Tabcam

Quote from: Sjettepet on June 27, 2022, 15:54:49
Mijn eerste bridge raakt ook al aardig vol. Heb een tweede gekocht maar nog niet geinstalleerd. Van wat ik begrijp kun je je netwerk niet uitbreiden met een tweede bridge. Elke bridge heeft een eigen netwerk. Je kunt die wel bedienen vanuit de app, maar niet gecombineerd. Jammer.
Ik gebruik behalve Philips Hue ook Home Assistant en die kan meerdere bridges aan.Dan kan je ze wel gecombineerd bedienen.
Huiskamerset: PAP Sextet 15 PB, JBL Stage A130,  Arcam 550, Cambridge Audio Edge W, LG CX6LA,, BlueSound Node N130, NVidia Shield TV Pro
Zolderset: Usher Mini Dancer 2 DMD mk II, Anthem I225, Topping D30 Pro, BlueSound Node 2i

Jean Sibelius

Ondertussen ook een Hue bridge toegevoegd aan het licht/domotica-systeem. Ik heb nu verschillende Light Strips aan de Hue gekoppeld en die vervolgens in Homey Pro geïmporteerd (erg goede App overigens in Homey(. Het koste eventjes voordat de bridge herkend werd, maar daarna was het plug&play. Leuk systeem!
The Confidence Mansion
Electronica Trinnov Altitude32 | VAC Signature 200 IQ's | Parasound JC-1's & A51 | Synology DS918+ & DX517 | Oppo UDP-203 CM2 | AppleTV 4K HDR | PS4
Diverse Artesania Exoteryc 3L & Aire's | Schnerzinger Emi & Giga A3 | PS Audio P3 | AQ Hurricane Power Cords | AQ Diamond HDMI's & RJE's
Projectie JVC DLA-NX9 CM | Stewart 123" StudioTek 130 G3 | CM Fiber HDMI Speakers Von Schweikert VR10-MKII's (fronts) | Dynaudio Confidence C4's (rears) | Velodyne DD18 (sub)