Philips hue

Started by marcbons, November 1, 2012, 08:54:18

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

papaleo

Nope...het is aan of uit
Projector: JVC DLA-NZ8 TV:Sony75x9405c
Processors: Lyngdorf MP60 / Lumagen RadiancePro 4444 18Gb/s Amp's: NAD Master M27 + M22.2 Proj.Scherm: WS-Spalluto MultiMask 100" Speakers: Monitor Audio Platinum/Gold PL300,PL100,C250 (5G) Sub: JLaudio Fathom f113v2 Atmos : 4x MA CP-CT380iDC
BDP:Oppo UHD205 4K/HDR MP:Zappiti Reference,AppleTV 4K 2021 Bluesound Node 2i
Remote:Neeo,Homey Pro Stroom:Aparte stroomgroep met Lapp kabel/ AHP Klankmodule,Kemp powerstrip 8x,Audioquest NRG-Y2,Diverse custom/make stroomkabels

Tabcam

Als je met de app wil dimmen zijn er vele inbouwdimmers. En dan heb je eventueel de mogelijkheid voor lokaal bedienen maar die zien er vaak lelijk, langwerpig en niet vierkant uit.

Wil je met de app én met een standaard draaiklikschakelaar dimmen, heb ik er nog maar één oplossing gevonden.
Huiskamerset: PAP Sextet 15 PB, JBL Stage A130,  Arcam 550, Cambridge Audio Edge W, LG CX6LA,, BlueSound Node N130, NVidia Shield TV Pro
Zolderset: Usher Mini Dancer 2 DMD mk II, Anthem I225, Topping D30 Pro, BlueSound Node 2i

raindog

Quote from: TabCam on January 19, 2020, 09:44:29
Wil je met de app én met een standaard draaiklikschakelaar dimmen, heb ik er nog maar één oplossing gevonden.

Die kende ik nog niet, dat is een mooie oplossing !!

Het nadeel van de huidige Hue-inbouwschakelaars, van bijvoorbeeld Gira of Niko, is dat ze werken op kinetische energie, en dat werkt gewoon erg slecht. Ik heb regelmatig dat ik meerdere keren moet drukken. Daarbij geeft het een weinig degelijk gevoel en een harde klik, als je deze bedient. Dat is best jammer want vooral de Gira switches zien er wel mooi uit en integreren prima met bestaand schakelmateriaal. Ben dan ook benieuwd naar die smart led dimmer, al is deze wel flink aan de prijs...
Woonkamer: Linn Majik DSM/2 || Dynaudio Excite X18 || BK PB300SB-PR || LG 65C8
Home Theater 5.2.4: JVC N7 || Screen Excellence Enlightor Neo 115" || Arcam AVR-850 + Arcam P-429 || Sony UBP-800M2 'CM' || Apple TV 4K || Dynaudio Evoke 20 (5x) + Dynaudio P4-C65 (4x) || Rythmik F15HP 'CM' (2x)

Christof_G

Dan kan je beter deze gebruiken: https://www.robbshop.nl/inbouwdimmer-hue-zigbee-400w-robb-smarrt?sqr=Zigbee&

Deze werkt met bestaande drukknoppen en is veel goedkoper. Ik gebruik hem ook en hij werkt perfect met de Hue app.
Speakers: 3 x M&K Sound S150 | 2 x M&K S150T | 2  x M&K MP150 | 4 x B&W CCM663RD | 2 x A*BNB 10PP sub | 2 x JL Audio E112
Elektronica: Arcam AV860 + PA720 + PA410 | miniDSP 2x4 HD | Bluesound Node 2i
Video: JVC N7 | Vero V | Panasonic UB424

Kjelt

Ik ga mijn Hue lampen achter een fysieke 230V schakelaar zetten.
Reden: ik vind met veel lampen de standby stroom te hoog.

Even als voorbeeld een enkele 5,5W GU10 ambiance lamp gebruikt bij max lumen (helderheid) ongeveer 41mA bij 225VAC (gemeten) , op de lamp zelf staat 5,5 W en 48mA dus de stroom klopt aardig.
Als ik hem uitzet met de afstandsbediening dus standby zonder licht verbruikt ie nog steeds 12mA  :nopompom:
Dus stel dat die 48mA overeenkomt met 5,5W dan verbruikt die ene lampje 1,4W als ie uit staat, dus ongeveer 1,40 per jaar per lampje. Nu heb ik nogal wat lampjes...............
Enigste nadeel is dat als je hem via de 230V aanzet dat hij naar max licht springt, dus totdat je via de ab de lampen weer op hun programma hebt gezet zit je in een bad van licht.

Ik weet niet hoe anderen daar over denken, maar zo energiezuinig is die ledverlichting op deze manier niet echt.


Rob_Dingen

Als het om geld gaat kun je beter een gewone warm wit led lamp kopen zonder toeters en bellen.
Je vergeet ook nog je hue bridge.

Rob

This Game

Het is al een tijdje zo dat met aanzetten ze na de vorige stand gaan toen de stroom er af ging, niet meer na max. Misschien je lampen eens updaten? Zelfs de Ikea gu10's onthouden hun stand.
LG CX65/XSX/Onkyo NR7100/MA RS6-1-C(5G)/Rel Q150e

Tabcam

Quote from: Kjelt on February  7, 2020, 13:23:22
Ik ga mijn Hue lampen achter een fysieke 230V schakelaar zetten.
Reden: ik vind met veel lampen de standby stroom te hoog.

Even als voorbeeld een enkele 5,5W GU10 ambiance lamp gebruikt bij max lumen (helderheid) ongeveer 41mA bij 225VAC (gemeten) , op de lamp zelf staat 5,5 W en 48mA dus de stroom klopt aardig.
Als ik hem uitzet met de afstandsbediening dus standby zonder licht verbruikt ie nog steeds 12mA  :nopompom:
Dus stel dat die 48mA overeenkomt met 5,5W dan verbruikt die ene lampje 1,4W als ie uit staat, dus ongeveer 1,40 per jaar per lampje. Nu heb ik nogal wat lampjes...............
Enigste nadeel is dat als je hem via de 230V aanzet dat hij naar max licht springt, dus totdat je via de ab de lampen weer op hun programma hebt gezet zit je in een bad van licht.

Ik weet niet hoe anderen daar over denken, maar zo energiezuinig is die ledverlichting op deze manier niet echt.
Ik snap je argument en vergelijk het verbruik zelf t.o.v. gloeilampen, halogeenlampen, comfort, veiligheid en andere energieverbruikers als TV en audio. In dat licht is het kleinverbruik. Audio is 100W als het aan staat, en hij staat gest vaak aan :angel:, dan heb je zelfs met 100 lampjes.

Btw, mijn gu10 spotjes staan per 8 achter één Hue compatible dimmer. Zeg grofweg hetzelfde sluipverbruik is dan 8x zo weinig :angel:. En ik wil niet een stap terugzetten in veiligheid!

Als je ze erachter gaat zetten kan je net xo goed heel Hue eruit halen en handmatig gaan bedienen. Ik verander niet zo vaak van lichtsterkte :P.
Huiskamerset: PAP Sextet 15 PB, JBL Stage A130,  Arcam 550, Cambridge Audio Edge W, LG CX6LA,, BlueSound Node N130, NVidia Shield TV Pro
Zolderset: Usher Mini Dancer 2 DMD mk II, Anthem I225, Topping D30 Pro, BlueSound Node 2i

raindog

Quote from: This Game on February  7, 2020, 13:28:56
Het is al een tijdje zo dat met aanzetten ze na de vorige stand gaan toen de stroom er af ging, niet meer na max. Misschien je lampen eens updaten? Zelfs de Ikea gu10's onthouden hun stand.

Dat is een instelling in de app, staat onder de optie 'herstel bij inschakelen', je hebt daar de kussen tussen standaard, laatste stand of een aangepaste setting.
Woonkamer: Linn Majik DSM/2 || Dynaudio Excite X18 || BK PB300SB-PR || LG 65C8
Home Theater 5.2.4: JVC N7 || Screen Excellence Enlightor Neo 115" || Arcam AVR-850 + Arcam P-429 || Sony UBP-800M2 'CM' || Apple TV 4K || Dynaudio Evoke 20 (5x) + Dynaudio P4-C65 (4x) || Rythmik F15HP 'CM' (2x)

Kjelt

Bedankt voor de update, als ze inderdaad na power off terug gaan naar de laatste stand dan is de keuze voor mij duidelijk !

Kjelt

Kreeg die settings niet gevonden maar mijn ipad2 heeft een te oud OS voor de laatste app.
Nu via de nieuwere iPad en laatste app inderdaad gevonden maar het klopt dat de lampen kennelijk geupdate moeten worden.

NewHT

Quote from: Kjelt on February  7, 2020, 17:55:54
Kreeg die settings niet gevonden maar mijn ipad2 heeft een te oud OS voor de laatste app.
Nu via de nieuwere iPad en laatste app inderdaad gevonden maar het klopt dat de lampen kennelijk geupdate moeten worden.
\\

En het werkt alleen met de bridge 2.0

Kjelt

Ja die bridges heb ik zat maar die gebruikte ik eigenlijk nooit.
Ik gebruikte de Hue met standalone remotes van de living color lampen, de voorloper van Hue.
Nu de hele boel maar weer eens aangesloten en bezig te updaten wat duurt dst pokkelang zeg. Ze zijn al sinds vanmiddag 18.30 gedownload en groen ready for update maar de update knop verschijnt maar steeds niet. Bij de andere kant wel en daar is nu een lamp geupdate, kan ook standalone werken, dus dat is mooi  :D Nou moet de hele boel vanavond onder stroom blijven.

BJF

Vraagje: ik heb een Osram Smart+ in gebruik. Prima te bedienen met de Hue app en - afstandsbediening.
Ik heb in de Apple Woning app automatiseringen ingesteld voor het aan- en uitgaan van de lampen, maar daar krijg ik de Smart+ niet in toegevoegd. Klopt dat, is dat normaal of zie ik iets over het hoofd?
NAD M10 V2
Elac FS247

Davey


StefaanD

De Osram Smart+ Zigbee zal inderdaad niet lukken en de Hue ziet die uiteraard wel, want gebruikt ook Zigbee

Geen idee hoe handig je bent met software maar Homebridge kan hier wel uitkomst bieden

Meer info over Homebridge

Ik gebruik Homebridge bv. om mijn Logitech Harmony op te nemen in HomeKit.

Sjettepet

Net de Hue-addon voor Kodi geinstalleerd. Werkt prachtig! Licht wordt gedimd bij start film, en gaat weer aan bij pauze en einde. Geeft echt een bioscoopgevoel. In principe zijn er ook ambilight-achtige voorstellingen mogelijk maar daar moet ik vanaf zien omdat in mijn wandspots alleen ambient white past en geen colour.
ROON ROCK > Flac/DSD > Okto DAC8/Ropiee > Benchmark AHB2 >  Spendor A6R || Libreelec > Denon AVR-X3500 -> XGIMI H2 || ROON ROCK > Topping D90/Pre90 > KEF LS50 / BK200

Richi

Quote from: BJF on March 16, 2020, 16:43:19
Vraagje: ik heb een Osram Smart+ in gebruik. Prima te bedienen met de Hue app en - afstandsbediening.
Ik heb in de Apple Woning app automatiseringen ingesteld voor het aan- en uitgaan van de lampen, maar daar krijg ik de Smart+ niet in toegevoegd. Klopt dat, is dat normaal of zie ik iets over het hoofd?
Klopt helemaal. Ook kreeg ik de Osram niet aan de praat in het tuinhuis (afstand te groot) terwijl de nieuwe hue smart plug perfect werkt door het - blijkbaar - grotere bereik. De Osram smart+ gebruik ik nu in de woonkamer, waar ze het prima doen.
Apple Mac Mini M1 • Roon • Tidal • Philips BDP-9700 • Naim Atom HE • LSA Warp One • Dynaudio Confidence C2 II • IsoAcoustics Gaia II • AudioQuest Hurricane / Niagara 1200 / Monsoon / Pegasus XLR / William Tell ZERO • Focal Elegia / Elear • Cisco Meraki MS220-8P • Blue Jeans Cat 6a

BJF

Ik ga, gezien de antwoorden op mijn vraag, die van mij weer verkopen en op zoek naar de Hue versie.
NAD M10 V2
Elac FS247

psycho-tr

Ik wil graag Hue lampen/strips aanschaffen puur omdat het kan :)
Moet ik hiervoor ook een syncbox/bridge hebben om het licht synchroon te laten lopen met mijn tv beeld?

Richi

Quote from: psycho-tr on May 23, 2020, 15:25:34
Ik wil graag Hue lampen/strips aanschaffen puur omdat het kan :)
Moet ik hiervoor ook een syncbox/bridge hebben om het licht synchroon te laten lopen met mijn tv beeld?
Niet als je een Philips TV met Ambilight hebt, dan kan je ze eenvoudig koppelen en met je TV beeld mee laten lopen. Bijkomend voordeel is dat de kleuren van het beeld zich dan van de TV naar de tegenovergestelde wand in de kamer bewegen. Althans, als je ook achter je ambilight lampen hebt staan.
Apple Mac Mini M1 • Roon • Tidal • Philips BDP-9700 • Naim Atom HE • LSA Warp One • Dynaudio Confidence C2 II • IsoAcoustics Gaia II • AudioQuest Hurricane / Niagara 1200 / Monsoon / Pegasus XLR / William Tell ZERO • Focal Elegia / Elear • Cisco Meraki MS220-8P • Blue Jeans Cat 6a

i2Paq

Quote from: Richi on May 23, 2020, 21:14:56
Niet als je een Philips TV met Ambilight hebt, dan kan je ze eenvoudig koppelen en met je TV beeld mee laten lopen. Bijkomend voordeel is dat de kleuren van het beeld zich dan van de TV naar de tegenovergestelde wand in de kamer bewegen. Althans, als je ook achter je ambilight lampen hebt staan.

Dat werkt idd. super.

Hiervoor heb ik speciaal een Ambilight TV gekocht.

Woonkamer: Linn Majik DSM/2, Cambridge CXUHD, Dual 731Q, SoundStone 2x16.5
Playground: Marantz PM7000, B&W DM70

psycho-tr

Quote from: Richi on May 23, 2020, 21:14:56
Niet als je een Philips TV met Ambilight hebt, dan kan je ze eenvoudig koppelen en met je TV beeld mee laten lopen. Bijkomend voordeel is dat de kleuren van het beeld zich dan van de TV naar de tegenovergestelde wand in de kamer bewegen. Althans, als je ook achter je ambilight lampen hebt staan.

Bedankt!

Ik heb een Sony 65XE9005. Dus dan heb ik een bridge nodig of een syncbox?

i2Paq

#373
Quote from: psycho-tr on May 24, 2020, 00:59:36
Bedankt!

Ik heb een Sony 65XE9005. Dus dan heb ik een bridge nodig of een syncbox?

Als ik het zo hier lees: https://www2.meethue.com/nl-nl/p/hue-play-hdmi-sync-box/8718699704803


  • Synchroniseer je lampen met je thuisbioscoop
  • Sluit tot wel 4 HDMI-apparaten aan
  • Personaliseer je beleving met de app
  • Hue bridge en Hue color lampen vereist

Heb je dus de Sync Box een Hue bridge en Hue color lampen nodig.

Hier nog een review op Tweakers: https://tweakers.net/reviews/7430/philips-hue-play-hdmi-sync-box-ambilight-voor-iedere-tv.html

Woonkamer: Linn Majik DSM/2, Cambridge CXUHD, Dual 731Q, SoundStone 2x16.5
Playground: Marantz PM7000, B&W DM70

Dirk

even een wat aparte vraag...
Ik heb hier een kring in de woonkamer met Niko dimmer icm 12V halogeenspotjes, die ik ga vervangen door Philips Hue lampen. (zijn al gekocht, moet enkel nog eens de zin en tijd vinden om alle trafo's uit plafond te verwijderen en de 8 Hue bulbs te plaatsen)
Momenteel zit deze kring dus nog achter een klassieke dimmer, die ik straks niet meer nodig heb omdat het dimmen dan via app kan.

Heeft iemand een idee wat er gebeurt als ik die "vaste kring" toch een keer per ongeluk zou dimmen? (die dimmer wordt op termijn zeker vervangen, maar omdat er nog wat wijzigingen qua electra in de planning zitten is dat wslk iets voor later)

Gaan de Hue's dan gewoon uit en is er verder niets aan de hand of is er kans dat ik wat ga stuk maken?
Dealer van Amphion Speakers * Benchmark * Denon * Earthquake Sound * Hypex * Makro audio * Marantz * Powersoft * Trinnov Audio * Vicoustic

Demo-units te koop van Amphion ea