Philips hue

Started by marcbons, November 1, 2012, 08:54:18

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Martijnst1990

Zolang je binnen je Wifi netwerk blijft moet de bridge gewoon blijven werken lijkt me. Zo gauw je buiten je netwerk komt dan schakelt hij over op buitenshuisverbinding en kan je ook gewoon de lampen nog bedienen, zij het iets langzamer.
JVC DiLA X5500 • Adeo Plano 100" • Denon AVR X4500H • XTZ 99.36 MKII fronts, 99.26 center en rears, 4x S2 Atmosphere • XTZ 1x12 • JL Audio 12W7 • Sony PS5 •

Dedicated HT

Kjelt

Ik neem aan dat je de afstand tussen de bridge en de lampen bedoeld, heeft niets met wifi te maken maar met Zigbee. Die afstand  is beperkt maar hoe veel hangt af van de afstand, wat er tussen zit (muren, vloer, deuren), interferentie uit de omgeving (wifi, BT en Zigbee devices).
Ik zou de afstand niet te groot maken, evt een extra lamp er tussen hangen want het is een Mesh netwerk topologie. Als de bridge 1 lamp altijd kan bereiken en die kan de rest van de lampen bereiken is het goed.

Harry HT

Quote from: BJF on December 25, 2016, 07:30:17
Vandaag is de startset in de aanbieding op iBOOD...
Nog bedankt voor de tip  8)

Op ibood was er onduidelijkheid over om welke generatie (gen) het ging. In de reacties was te lezen dat foto van het product van gen 1 was en de in titel stond gen 2.

Toch maar besteld, ik zie wel dacht ik. Enige dagen later een email ontvangen van ibood, dat ik het product kon annuleren. Ivm met de onduidelijkheid over gen 1 of gen 2.

Gisteren de Hue ontvangen, op youtube filmpjes gekeken over installeren en over de verschillen/nadelen tussen gen 1, gen 2 en gen 3.

Wat blijkt ik heb de gen 3 versie ontvangen.  :clapping: :D

Zojuist uitgepakt en 2 lampen aangesloten en app op de ipad gezet, werkt goed zo, makkelijk.  O0 Leuk om te spelen met de sfeer instellingen.  O0

Heb wel een vraag, ik lees hier over het nadeel van lampen van de stroom afhalen. Waarom halen jullie je lamp van de stroom? ivm verbruik, levensduur of anders?

Gegroet,

Harry



De mooiste
HT & DVD links verzameld


Quote about Being There (1979) "Yes. In the garden, growth has it seasons. First comes spring and summer, but then we have fall and winter. And then we get spring and summer again."

Kjelt

Ik heb het gewoon zo aangesloten, 230Vac er over van af met een inbouwschakelaar.

BJF

@Harry HT: graag gedaan  ;)

Als ik mijn lampen van de stroom haal en daarna de stroom weer inschakel branden ze op een felle -witte- stand. Via de schakelaar of app uit- en weer inschakelen herstelt de settings. Ik heb ze daarom altijd onder spanning. Geen idee of dit ten koste gaat van de gebruiksduur.
NAD M10 V2
Elac FS247

NewHT

Philips brengt een E-14 fitting kaarslamp variant uit van de HUE. Mooi dat het ze gelukt is de electronica er in te persen. Wel jammer dat de adviesprijs voor deze variant nu ook 60 Euro is, aangezien je voor een beetje toepassing (Kroonluchter o.i.d.) toch gauw minimaal 5 stuks gebruikt. 1 of 2 tientjes goedkoper was wel mooi geweest  :-\

i2Paq

Jammer dat het een kaars is en geen bolletje, wat ik liever gezien had. Dit beperkt weer de toepassing.

Woonkamer: Linn Majik DSM/2, Cambridge CXUHD, Dual 731Q, SoundStone 2x16.5
Playground: Marantz PM7000, B&W DM70

Kjelt

Ze hebben nu ook een wit GU10 spotje waarbij je de kleurtemperatuur kunt instellen van koud(blauwig) wit licht tot en met oranjegeel licht, dat vind ik toch wel mooi hoor.
Jammer dat ze hun laatste setting niet onthouden, dat is voor mij een dealbreaker.

Mrwhoopie

Waarom is dat een probleem?Je kan knoppen kopen waar je scènes in kan opslaan,je kan de App gebruiken,en ik gebruik altijd "Hey Siri"

Teejoo

Vraagje als totaal onbekende met Hue. Ik heb in de Teejooscoop nu GU-1- spots. Nu lijkt het me leuk om deze dimbaar te maken en van kleur te kunnen veranderen.

Wat heb ik dan nodig? En hoe werkt het dimmen? Zit de dimmer in de lamp zelf? Of moet die op de plek van de schakelaar?

NewHT

Quote from: Teejoo on November 17, 2019, 15:52:46
Vraagje als totaal onbekende met Hue. Ik heb in de Teejooscoop nu GU-1- spots. Nu lijkt het me leuk om deze dimbaar te maken en van kleur te kunnen veranderen.

Wat heb ik dan nodig? En hoe werkt het dimmen? Zit de dimmer in de lamp zelf? Of moet die op de plek van de schakelaar?

De GU-10 spots zijn 1 op 1 te vervangen. In het plafond armatuur heb je net iets meer inbouwdiepte nodig dan een gewone GU-10 spot. Ik geloof 7.5 cm. Dat zou je van te voren even moeten controleren of die ruimte er wel is. Verder zul je eventuele halogeen- of led dimmers moeten vervangen voor een gewone aan / uit schakelaar of evt. doorlussen; gedimde voeding zou de elektronica kunnen beschadigen. Het dimmen doe je op je telefoon, of één van de dim schakelaars die Hue verkoopt, waarmee je ook een aantal gedimde standen kunt voorprogrammeren.

Voor mij werkt het nog altijd erg goed.

Teejoo

Quote from: NewHT on November 17, 2019, 16:05:29
De GU-10 spots zijn 1 op 1 te vervangen. In het plafond armatuur heb je net iets meer inbouwdiepte nodig dan een gewone GU-10 spot. Ik geloof 7.5 cm. Dat zou je van te voren even moeten controleren of die ruimte er wel is. Verder zul je eventuele halogeen- of led dimmers moeten vervangen voor een gewone aan / uit schakelaar of evt. doorlussen; gedimde voeding zou de elektronica kunnen beschadigen. Het dimmen doe je op je telefoon, of één van de dim schakelaars die Hue verkoopt, waarmee je ook een aantal gedimde standen kunt voorprogrammeren.

Voor mij werkt het nog altijd erg goed.
Het zit in spots. Zal wel vreemd uitzien denk ik als ze alleen met witte behuizing te krijgen zijn. Maar op zich maakt dat niet heel veel uit.

Kun je op je telefoon ook standen programmeren? Welke app gebruik je daarvoor? gewoon de Philips Hue? (IOS)

Davey

Quote from: Teejoo on November 17, 2019, 16:11:06
Het zit in spots. Zal wel vreemd uitzien denk ik als ze alleen met witte behuizing te krijgen zijn. Maar op zich maakt dat niet heel veel uit.

Kun je op je telefoon ook standen programmeren? Welke app gebruik je daarvoor? gewoon de Philips Hue? (IOS)

Met een iPhone is iConnectHue wel één van de betere apps om veel zaken in te stellen.

H B

Niet onbelangrijk om erbij te vermelden dat er ook nog een Hue bridge aanwezig moet zijn

NewHT

Quote from: Teejoo on November 17, 2019, 16:11:06
Het zit in spots. Zal wel vreemd uitzien denk ik als ze alleen met witte behuizing te krijgen zijn. Maar op zich maakt dat niet heel veel uit.

Kun je op je telefoon ook standen programmeren? Welke app gebruik je daarvoor? gewoon de Philips Hue? (IOS)

Nee klopt, gewoon in iedere standaard GU-10 spot te plaatsen, punt is vooral dat er genoeg inbouwhoogte moet zijn. Sommige plafonds geven daar geen ruimte voor.

Teejoo

Nog een vraag. Is het mogelijk hue middels een ir signaal aan te sturen vanuit in mijn geval een pronto. Bestaan hier converters voor?

Kjelt

Dan zul je een soort van ir to ethernet converter nodig hebben.
De toekomst is toch ip control.

Richi

Wij hebben de laatste tijd aardig wat hue lampen aangeschaft. Het werkt super. Vandaag een hue
Smartplug in het tuinhuis geïnstalleerd en een draadloze schakelaar in de woonkamer. Het werkt allemaal feilloos en de routines die starten bij zonsondergang zijn geweldig.
Apple Mac Mini M1 • Roon • Tidal • Philips BDP-9700 • Naim Atom HE • LSA Warp One • Dynaudio Confidence C2 II • IsoAcoustics Gaia II • AudioQuest Hurricane / Niagara 1200 / Monsoon / Pegasus / William Tell ZERO • Grimm SQM • Focal Elegia / Elear • Cisco Meraki MS220-8P • Blue Jeans Cat 6a

blue-eyes

Quote from: NewHT on November 17, 2019, 17:35:48
Nee klopt, gewoon in iedere standaard GU-10 spot te plaatsen, punt is vooral dat er genoeg inbouwhoogte moet zijn. Sommige plafonds geven daar geen ruimte voor.

De huidige generatie HUE GU10 lampen zijn al kleiner dan de eerste series. Verder vereist de kleuren versie ook meer diepte dan de wit varianten (er zijn 3 varianten: kleur, white ambiance en white).
Ik weet even niet of de huidige versie nog verschillen in diepte vragen.
Speakers: WB Vector, WB Vertex, WB Fulcrum 650, Velodyne DD15, Atmos: Revel W783; App.: Arcam AV41, EV: 3 * Arcam P429, Bron: Apple TV 4k, Oppo UPD-203, Dune 4K Solo; Kabel: HDMI: Audioquest Vodka / Carbon, LS: Linn K200 / DHZ, Audioquest, XLR: Linn, DHZ, Cinch: Linn, TV: Sony KD-75XE9005; Stroom: AH! DC; Belden 4mm2, Furutech; Data: 2 * Synology 19", Rack: Finite Pagode Signature; AB: Homey

Sjettepet

Ja, ook in de huidige versie (perfect fit) nog verschil in benodigde diepte tussen white ambiance en colour.
ROON ROCK > Flac/DSD > Okto DAC8/Ropiee > Benchmark AHB2 >  Spendor A6R || Libreelec > Denon AVR-X3500 -> XGIMI H2 || ROON ROCK > Topping D90/Pre90 > KEF LS50 / BK200

chulin

We zijn ook begonnen met Hue, verslavend en vooral dure hobby  :blink:
Een paar vraagjes..
Kan ik de Hue gu10 lampen (white ambiance) in mijn huidige inbouwspots installeren?zeg maar met de klemveren aan de buitenkant?
Iemand ervaring met Hue buiten verlichting? Ik lees spatwaterdicht, geen lekkage, roest en/of condens op lange termijn?
Pioneer PDP-5080XD ISF | Humax 5100C l |Pioneer BDP-51FD |Denon AVR-1912 | PS3 | Dune Smart D1 | B&W MT-10 + BK xxls400 | Logitech Harmony One | Isotek Mira | W&M Audio | Canare

Kjelt

Quote from: chulin on December  9, 2019, 09:24:53
Kan ik de Hue gu10 lampen (white ambiance) in mijn huidige inbouwspots installeren?zeg maar met de klemveren aan de buitenkant?
Mijn ervaring: dit verschilt per inbouwspot, dus zul je echt willen uitproberen, ze zijn gewoon iets groter dan de standaard spotjes dus of het past hangt helemaal van de ruimte af die de ontwerper van het spotje heeft overgelaten.

chulin

Ok, bedankt.
Ik ga zsm eentje testen, hoop dat het lukt, anders wordt een dure grapje met meer dan 20 spotjes in mijn keuken-woonkamer.
Pioneer PDP-5080XD ISF | Humax 5100C l |Pioneer BDP-51FD |Denon AVR-1912 | PS3 | Dune Smart D1 | B&W MT-10 + BK xxls400 | Logitech Harmony One | Isotek Mira | W&M Audio | Canare

raindog

Hier helaas ook alle spotjes moeten vervangen omdat de GU10's van Hue niet in de bestaande spots pasten. Ik heb de simpelste plastic spots van Philips gekozen, die zijn regelmatig bij de bouwmarkten in de aanbieding met 25% korting, dan is het nog te doen.

Quote from: chulin on December  9, 2019, 09:24:53
We zijn ook begonnen met Hue, verslavend en vooral dure hobby  :blink:

Ja, kijk maar uit, het loopt snel uit de klauwen met Hue. Lampen, spots, led-strips, afstandsbedieningen en sensoren.. het gaat snel. Sinds kort zelfs een tweede bridge moeten installeren omdat er teveel lampen op één bridge zaten en de boel begon te haperen..  ;D
Woonkamer: Linn Majik DSM/2 || Dynaudio Excite X18 || BK PB300SB-PR || LG 65C8
Home Theater 5.2.4: JVC N7 || Screen Excellence Enlightor Neo 115" || Arcam AVR-850 + Arcam P-429 || Sony UBP-800M2 'CM' || Apple TV 4K || Dynaudio Evoke 20 (5x) + Dynaudio P4-C65 (4x) || Rythmik F15HP 'CM' (2x)

chulin

Voorlopig geen Hue spotjes denk ik....
Was eigenlijk vergeten dat ik nog oude halogeen spotjes hebt dus waarschijnlijk moet nog een elektricien de boel aanpassen en nog de Hue lampen, dan wordt een hele dure grapje vrees ik  :(
Pioneer PDP-5080XD ISF | Humax 5100C l |Pioneer BDP-51FD |Denon AVR-1912 | PS3 | Dune Smart D1 | B&W MT-10 + BK xxls400 | Logitech Harmony One | Isotek Mira | W&M Audio | Canare