Philips hue

Started by marcbons, November 1, 2012, 08:54:18

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

i2Paq

Quote from: clicquot on August  8, 2016, 15:04:00
iemand die een andere (betere, al dan niet betalende) app gebruikt voor z'n hue stuff dan de standaard philips hue app? indien wel, welke? :-) thx!

iPhone of Android?

iPhone: iConnectHue

Woonkamer: Linn Majik DSM/2, Cambridge CXUHD, Dual 731Q, SoundStone 2x16.5
Playground: Marantz PM7000, B&W DM70

papaleo

Hier een aantal welke ik met m'n iPad bedien.


Verzonden vanaf mijn iPad met Tapatalk
Projector: JVC DLA-NZ8 TV:Sony75x9405c
Processors: Lyngdorf MP60 / Lumagen RadiancePro 4444 18Gb/s Amp's: NAD Master M27 + M22.2 Proj.Scherm: WS-Spalluto MultiMask 100" Speakers: Monitor Audio Platinum/Gold PL300,PL100,C250 (5G) Sub: JLaudio Fathom f113v2 Atmos : 4x MA CP-CT380iDC
BDP:Oppo UHD205 4K/HDR MP:Zappiti Reference,AppleTV 4K 2021 Bluesound Node 2i
Remote:Neeo,Homey Pro Stroom:Aparte stroomgroep met Lapp kabel/ AHP Klankmodule,Kemp powerstrip 8x,Audioquest NRG-Y2,Diverse custom/make stroomkabels

clicquot

Quote from: Shoalinmonk on August  8, 2016, 15:17:56
Ik ben vol lof over ONswitch

Gisteren geprobeerd, toffe app indeed! Bedankt!

Ik check de andere suggesties ook nog, bedankt mannen voor de tips!

Erwinht

Ik gebruik nu Milight doet ongeveer hetzelfde voor €10 tot €15 per lampje. Philips zal wel beter zijn, het is een goedkopere optie.

Erwinht





Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

W.Otter

Quote from: erwin@lepp.nl on September 11, 2016, 18:26:56
Ik gebruik nu Milight doet ongeveer hetzelfde voor €10 tot €15 per lampje. Philips zal wel beter zijn, het is een goedkopere optie.
het is tenslotte ook een Philips Hue topic, tevens heeft Hue een community en product roadmap die een lampje als milight niet heeft.
B&W CM9 ~ Lyngdorf TDAI-2170 ~ LG OLED55b6v ~ Sony 46HX850 ~ Canare/W&M/RUconnected ~ PS4pro ~ NEEO ~2x BK XLS200FF

Mrwhoopie

Ok even een domme vraag maar wat id die product roadmap?
Verder heb ik nu haast heel het huis op Hue staan maar met de 2e Gen app vind ik het wel moeilijker om scenes te maken,laat staan scene's over te nemen van de oude app naar de nieuwe.

en mss zou het wel handig zijn om toch fysiek knoppen te hebben voor als er eens een ander in mijn huis is,zijn er ook die mooier zijn dan die van philips?

Dura

Vraag: ik wil ook overstappen naar Philips Hue, en wil beginnen met het starterssysteem met de bridge en 3 gekleurde lampen.
Nu krijg ik de indruk dat die set de afgelopen jaren een aantal keren is aangepast. De nieuwe bridge herken ik wel, vierkant ipv rond, maar hoe herken ik wat de meest recente set is? Die schijnt volgens mijn broer de beste lichtopbrengst en kleuren te hebben, maar er zitten voor zover ik zie geen serienummers bij.
Harbeth P3ESR, Powernode N330, LG G3 55"

VincentG

@Mrwhoopie
Je hebt van die Living Tabs (of hoe die ook heten). Schakelaars die je op 'de muur kunt plaatsen'.
Ronde met stuk of 4 'knoppen' en die rechthoekige met een paar knoppen. Daar kun je scenes aan koppelen, of acties, zodat je alsnog een fysieke schakelaar hebt. Die rechthoekige zijn niet zo duur. Zelf nog niet geplaatst overigens.

@Dura
Van de Bridge ken ik enkel v1 en v2. Van de gekleurde lampen ken ik geen verschillende versies. Geruchten gaan over nieuwe aankomende lampen met betere kleuren. Lightstrip heb je in twee versies en Whites / Ambience heb je in versies, maar kleur ken ik maar 1 versie, iig met de nieuwste bridges.
Zou dus gewoon kijken voor een bridge v2 starters set, dan zit je wel goed. Kun je met de tijd altijd nog uitbreiden met meer lampen etc.
Marantz SR5010 - Marantz UD5007
Klipsch RP-260F - RP-450C - RP-250S - R-112SW

Witalik

Wordt tijd voor E14 fitting, zou graag zien dat ze daar wat meer effort in steken.
Samsung Neo QLED 4K 65QN93B - Marantz NR-1508 - Bowers en Wilkins 606S2AE Custom HTPC -  XTZ 12.17 EDGE W&M LS-03 - fronts en center No name HDMI kabels


"Showcase"

Dura

Quote from: VincentG on September 30, 2016, 23:17:57
@Dura
Van de Bridge ken ik enkel v1 en v2. Van de gekleurde lampen ken ik geen verschillende versies. Geruchten gaan over nieuwe aankomende lampen met betere kleuren. Lightstrip heb je in twee versies en Whites / Ambience heb je in versies, maar kleur ken ik maar 1 versie, iig met de nieuwste bridges.
Zou dus gewoon kijken voor een bridge v2 starters set, dan zit je wel goed. Kun je met de tijd altijd nog uitbreiden met meer lampen etc.

Bedankt VincentG! Ligt het niet aan mij dat ik de verschillen niet zie.
Harbeth P3ESR, Powernode N330, LG G3 55"

Kjelt

Van de led lichtstrip is zover ik weet wel een nieuwe versie te koop die heet lightstrip PLUS, met inderdaad hogere lichtopbrengst en betere warm/koud wit licht mogelijkheden zoals de lampen al hadden.

clicquot

E27 lampen -> de nieuwe versie - Een lichtjes beter kleurenspectrum in de groen- en blauwwaarden. Een witte in plaats van grijze behuizing. Vervaardigd uit kunststof in plaats van glas.

papaleo

Vandaag 2 motion sensor's binnen gekregen,alvast een in de badkamer geïnstalleerd.
Installeren was 'poepen zonder drukken' met een tal van instellingen,met name de optie: "het nachtlampje" is brillant gevonden,dit accessoires is een super mooie en bruikbare toevoeging.
Projector: JVC DLA-NZ8 TV:Sony75x9405c
Processors: Lyngdorf MP60 / Lumagen RadiancePro 4444 18Gb/s Amp's: NAD Master M27 + M22.2 Proj.Scherm: WS-Spalluto MultiMask 100" Speakers: Monitor Audio Platinum/Gold PL300,PL100,C250 (5G) Sub: JLaudio Fathom f113v2 Atmos : 4x MA CP-CT380iDC
BDP:Oppo UHD205 4K/HDR MP:Zappiti Reference,AppleTV 4K 2021 Bluesound Node 2i
Remote:Neeo,Homey Pro Stroom:Aparte stroomgroep met Lapp kabel/ AHP Klankmodule,Kemp powerstrip 8x,Audioquest NRG-Y2,Diverse custom/make stroomkabels

Mrwhoopie

Ze zijn dus al leverbaar?

Dura

Er bestaat dus wel degelijk een net nieuwe versie van de color lampen. Die geven vooral een veel beter blauw en groen.

Mijn favoriete app: Iconnecthue, daarmee kun je animaties maken, ook zonder dat de app op de voorgrond draait.
Harbeth P3ESR, Powernode N330, LG G3 55"

Martinus

Quote from: Dura on October 16, 2016, 00:14:48
Er bestaat dus wel degelijk een net nieuwe versie van de color lampen. Die geven vooral een veel beter blauw en groen.

Mijn favoriete app: Iconnecthue, daarmee kun je animaties maken, ook zonder dat de app op de voorgrond draait.

versie 3? of bedoel je 2?
............

Nosoforos

Quote from: Dura on October 16, 2016, 00:14:48


Mijn favoriete app: Iconnecthue, daarmee kun je animaties maken, ook zonder dat de app op de voorgrond draait.

Interessante app! Ik heb niet meer zo'n behoefte aan allerlei losse apps voor Hue nu iOS10 standaard de basisbediening prima aankan. Maar met deze app schijn je de Tap en dimmer te kunnen programmeren zodat er meer opties zijn? Iemand ervaring mee? Dat is wel een heel interessante optie.

Joske007

Ik hoop dat Philips/Logitech het op korte termijn mogelijk maakt om een lamp-actie rechtstreeks toe te wijzen aan bv de pauze/stop/play knop van je universele Logitech afstandsbediening.
Een functie die ik momenteel in mijn activiteiten erg mis.
Showcase: Relaxed Room link!
Showcase: HT verhuisd link

Martinus

#269
http://www.kamera-express.nl/product/122066113/luxxus-starter-pack-met-3-wifi-lampen

erg leuk alternatief voor weinig. kost verder normaal 99.
............

Joske007

Jammer dat deze set niet Homekit compatibel is.
Showcase: Relaxed Room link!
Showcase: HT verhuisd link

Martinus

#271
Quote from: Joske007 on October 21, 2016, 09:24:59
Jammer dat deze set niet Homekit compatibel is.

kan nergens vinden of die met de Hue serie werkt, dan ist een goedkope aanvulling. Ook al zijn ze maar 588lum

retourzendkosten zou de schade zijn bij proberen....
............

A3-D

Enthousiast gemaakt door een aantal forumleden in een ander topic, heb ik mezelf ook maar weer eens gekieteld.

In eerste instantie aangeschaft om te koppelen aan Kodi en om te ervaren wat ik er nu precies allemaal mee kan.

Net uitgepakt en even mee "gespeeld". Nu dit topic even helemaal doorlezen voor de "tips and tricks", leuk speelgoed in ieder geval!


papaleo

Quote from: A3-D on December 18, 2016, 14:02:42
Enthousiast gemaakt door een aantal forumleden in een ander topic, heb ik mezelf ook maar weer eens gekieteld.

In eerste instantie aangeschaft om te koppelen aan Kodi en om te ervaren wat ik er nu precies allemaal mee kan.

Net uitgepakt en even mee "gespeeld". Nu dit topic even helemaal doorlezen voor de "tips and tricks", leuk speelgoed in ieder geval!


:D
Veel plezier er mee  :popcorn:
Projector: JVC DLA-NZ8 TV:Sony75x9405c
Processors: Lyngdorf MP60 / Lumagen RadiancePro 4444 18Gb/s Amp's: NAD Master M27 + M22.2 Proj.Scherm: WS-Spalluto MultiMask 100" Speakers: Monitor Audio Platinum/Gold PL300,PL100,C250 (5G) Sub: JLaudio Fathom f113v2 Atmos : 4x MA CP-CT380iDC
BDP:Oppo UHD205 4K/HDR MP:Zappiti Reference,AppleTV 4K 2021 Bluesound Node 2i
Remote:Neeo,Homey Pro Stroom:Aparte stroomgroep met Lapp kabel/ AHP Klankmodule,Kemp powerstrip 8x,Audioquest NRG-Y2,Diverse custom/make stroomkabels

A3-D

Quote from: papaleo on December 18, 2016, 14:06:08
:D
Veel plezier er mee  :popcorn:
Thanks, jij bent de aanstichter van dit grapje! [emoji6]