Philips hue

Started by marcbons, November 1, 2012, 08:54:18

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

papaleo

Heb zojuist het filmpje gezien...,is Plug and Play  ;) thx.
Hoop dat dit ook de Vera instellingen overneemt.

Krijgt de nieuwe Bridge ook een nieuw IP adres,of neemt die dat ook over van de oude?
Projector: JVC DLA-NZ8 TV:Sony75x9405c
Processors: Lyngdorf MP60 / Lumagen RadiancePro 4444 18Gb/s Amp's: NAD Master M27 + M22.2 Proj.Scherm: WS-Spalluto MultiMask 100" Speakers: Monitor Audio Platinum/Gold PL300,PL100,C250 (5G) Sub: JLaudio Fathom f113v2 Atmos : 4x MA CP-CT380iDC
BDP:Oppo UHD205 4K/HDR MP:Zappiti Reference,AppleTV 4K 2021 Bluesound Node 2i
Remote:Neeo,Homey Pro Stroom:Aparte stroomgroep met Lapp kabel/ AHP Klankmodule,Kemp powerstrip 8x,Audioquest NRG-Y2,Diverse custom/make stroomkabels

hifivogel

Nee die krijgt een nieuw IP, want op enig moment hangen beide Bridges in het netwerk.
audiostreaming sonos

Kjelt

Mocht dat van belang zijn kun je wel later als de settings zijn overgenomen en de oude bridge van het netwerk verwijderd is in je router bij de dhcp tabel de nieuwe bridge het ip adres van de oude bridge geven door hem via zijn MAC adres een static ip adres toe te kennen. Maar dan alleen als je dat van belang vind. Ik doe dit vaak bij mijn NASsen en Dunes zodat ze elkaar kunnen vinden en ik ook snel naar het inlogscherm kan ipv weer eerst andere tooltjes te gebruiken om ze te vinden.

papaleo

Quote from: Kjelt on November 23, 2015, 15:59:04
Mocht dat van belang zijn kun je wel later als de settings zijn overgenomen en de oude bridge van het netwerk verwijderd is in je router bij de dhcp tabel de nieuwe bridge het ip adres van de oude bridge geven door hem via zijn MAC adres een static ip adres toe te kennen. Maar dan alleen als je dat van belang vind. Ik doe dit vaak bij mijn NASsen en Dunes zodat ze elkaar kunnen vinden en ik ook snel naar het inlogscherm kan ipv weer eerst andere tooltjes te gebruiken om ze te vinden.

Ik denk dat het van belang us,want waarschijnlijk maakt de Vera via het IP adres van de bridge contact om van daar uit de Hue lampen te bedienen.
Net wat je zegt,ik maak er dan wel een vast IP adres van,van de oude bridge wanneer de Vera de bridge niet kan vinden in mijn netwerk.
Projector: JVC DLA-NZ8 TV:Sony75x9405c
Processors: Lyngdorf MP60 / Lumagen RadiancePro 4444 18Gb/s Amp's: NAD Master M27 + M22.2 Proj.Scherm: WS-Spalluto MultiMask 100" Speakers: Monitor Audio Platinum/Gold PL300,PL100,C250 (5G) Sub: JLaudio Fathom f113v2 Atmos : 4x MA CP-CT380iDC
BDP:Oppo UHD205 4K/HDR MP:Zappiti Reference,AppleTV 4K 2021 Bluesound Node 2i
Remote:Neeo,Homey Pro Stroom:Aparte stroomgroep met Lapp kabel/ AHP Klankmodule,Kemp powerstrip 8x,Audioquest NRG-Y2,Diverse custom/make stroomkabels

Martijn76

Even controleren of ik het goed heb, zie het volgende artikel staan bij Conrad:
https://www.conrad.nl/nl/philips-hue-draadloze-schakelaar-1388651.html

Dat is toch gewoon de tap? Of zijn daar verschillende versies van? Hij staat nml. elders op dezelfde site ook voor bijna 60 euro.

papaleo

#205
Zojuist de nieuwe Bridge binnen gekregen...,kreeg een korting van €10,- bij Cool Blue  ;)

Installeren was n fluitje van n cent,en wat ik al dacht,de commando's van uit Vera werkten niet meer.
Maar ook dit was zo opgelost om de Bridge een ander (statisch) IP adres te geven van de oude Bridge doet nu de Vera commando's het ook weer.

Ik vind alleen dat Siri mijn commando's vaak niet herkent,wanneer ik n zelf benoemde scene inspreek,bv 'zomeravond' dan zegt Siri dat hij dit niet kan vinden bij mijn lichten....dit gebeurt (nu nog) te vaak!
Ook al staat er 'zomeravond' in het scherm geschreven/getypt,dan nog weet Siri hier geen raad mee!!
Het is niet bij al mijn scenes,sommige scenes welke ik zelf benoemt heb werken dan weer wel...
Heb ook al sommige scenes proberen te vereenvoudigen maar ook dat helpt niet...

Alle lichten uit/aan en Dimmen --%,of een kleur inspreken doet Siri wel feilloos,zonder n fout of de opdracht te moeten herhalen.

Edit;
Ben er achter waarom de scene/commando niet werkte...
Ik moet voor dat ik de scene noemt 'Activeer' er voor zeggen dan werken de scenes wel wanneer ik deze inspreekt...dus als ik inspreek: 'Activeer zomeravond' werkt deze nu wel  :clapping:
Projector: JVC DLA-NZ8 TV:Sony75x9405c
Processors: Lyngdorf MP60 / Lumagen RadiancePro 4444 18Gb/s Amp's: NAD Master M27 + M22.2 Proj.Scherm: WS-Spalluto MultiMask 100" Speakers: Monitor Audio Platinum/Gold PL300,PL100,C250 (5G) Sub: JLaudio Fathom f113v2 Atmos : 4x MA CP-CT380iDC
BDP:Oppo UHD205 4K/HDR MP:Zappiti Reference,AppleTV 4K 2021 Bluesound Node 2i
Remote:Neeo,Homey Pro Stroom:Aparte stroomgroep met Lapp kabel/ AHP Klankmodule,Kemp powerstrip 8x,Audioquest NRG-Y2,Diverse custom/make stroomkabels

papaleo

#206
Quote from: Martijn76 on November 24, 2015, 13:30:03
Even controleren of ik het goed heb, zie het volgende artikel staan bij Conrad:
https://www.conrad.nl/nl/philips-hue-draadloze-schakelaar-1388651.html

Dat is toch gewoon de tap? Of zijn daar verschillende versies van? Hij staat nml. elders op dezelfde site ook voor bijna 60 euro.
Na mijn weten is er maar een 'Tap' schakelaar.
En,ja deze is goedkoop!

Elders op de site van Conrad staat deze wel duurder (zie link),maar dan is die gelijk leverbaar,de goedkopere daar is een leverdatum van 8 dagen bij vermeld.

https://www.conrad.nl/nl/philips-hue-tap-lichtschakelaar-maar-dan-anders-1295616.html
Projector: JVC DLA-NZ8 TV:Sony75x9405c
Processors: Lyngdorf MP60 / Lumagen RadiancePro 4444 18Gb/s Amp's: NAD Master M27 + M22.2 Proj.Scherm: WS-Spalluto MultiMask 100" Speakers: Monitor Audio Platinum/Gold PL300,PL100,C250 (5G) Sub: JLaudio Fathom f113v2 Atmos : 4x MA CP-CT380iDC
BDP:Oppo UHD205 4K/HDR MP:Zappiti Reference,AppleTV 4K 2021 Bluesound Node 2i
Remote:Neeo,Homey Pro Stroom:Aparte stroomgroep met Lapp kabel/ AHP Klankmodule,Kemp powerstrip 8x,Audioquest NRG-Y2,Diverse custom/make stroomkabels

Martijn76

Quote from: papaleo on November 24, 2015, 13:47:38
Na mijn weten is er maar een 'Tap' schakelaar.
En,ja deze is goedkoop!

Besteld, als het toch wat anders is, gaat ie weer terug... Toch gek dat hij er 2x opstaan, als ik zoek op EAN nummer kom ik wel gewoon bij de TAP uit :-/

LoLife

Heeft iemand ervaring met Hue icm. de Philips 7600 ambilight?

Ik ga deze TV komende week aanschaffen en ben dan ook geneigd alles Hue te maken qua licht ;D
LoLife's Living:
LG OLED + Sonos + Hue

danielo

Quote from: Martijn76 on November 24, 2015, 13:52:24
Besteld, als het toch wat anders is, gaat ie weer terug... Toch gek dat hij er 2x opstaan, als ik zoek op EAN nummer kom ik wel gewoon bij de TAP uit :-/

Laat even weten of het klopt zijn vast meer mensen die willen gebruiken. Weet iemand of de oude 'truuk' van de remote aan de muur plakken werkt met de nieuwe homekit unit ?

Daniel.
denon avp/poa, b&w 802d2 - htm2d, jvc x500, dvdo vp50pro, apple, rel.

papaleo

Quote from: danielo on November 25, 2015, 17:05:16
Laat even weten of het klopt zijn vast meer mensen die willen gebruiken. Weet iemand of de oude 'truuk' van de remote aan de muur plakken werkt met de nieuwe homekit unit ?

Daniel.
Wat/welke truck?
Projector: JVC DLA-NZ8 TV:Sony75x9405c
Processors: Lyngdorf MP60 / Lumagen RadiancePro 4444 18Gb/s Amp's: NAD Master M27 + M22.2 Proj.Scherm: WS-Spalluto MultiMask 100" Speakers: Monitor Audio Platinum/Gold PL300,PL100,C250 (5G) Sub: JLaudio Fathom f113v2 Atmos : 4x MA CP-CT380iDC
BDP:Oppo UHD205 4K/HDR MP:Zappiti Reference,AppleTV 4K 2021 Bluesound Node 2i
Remote:Neeo,Homey Pro Stroom:Aparte stroomgroep met Lapp kabel/ AHP Klankmodule,Kemp powerstrip 8x,Audioquest NRG-Y2,Diverse custom/make stroomkabels

danielo

Quote from: papaleo on November 25, 2015, 18:31:17
Wat/welke truck?

De truuk die ik bedoelde was deze : https://www.youtube.com/watch?v=x_CtvhXAb5E

Ik (en denk andere) gebruiken deze remotes al tijden om toch scenes te zetten via een knopje ipv alleen via iets als een iphone. Later is daar de tap voor gekomen maar die kan toch weer minder. Indien de nieuwe bridge dat niet meer kan dan zal ik ook aan de tap moeten voor ik kan upgraden.

Sorry dat ik wat onduidelijk was, dus is er al iemand met de nieuwe bridge die wel de living colors remote gebruikt ?

Daniel.
denon avp/poa, b&w 802d2 - htm2d, jvc x500, dvdo vp50pro, apple, rel.

papaleo

Ahaa,die truuk.
Ik was n tijdje geleden nog opzoek naar deze LC remote,zijn en waren heel slecht te krijgen.

Maar goed, ikke nu jouw begrijpe... ;)
Projector: JVC DLA-NZ8 TV:Sony75x9405c
Processors: Lyngdorf MP60 / Lumagen RadiancePro 4444 18Gb/s Amp's: NAD Master M27 + M22.2 Proj.Scherm: WS-Spalluto MultiMask 100" Speakers: Monitor Audio Platinum/Gold PL300,PL100,C250 (5G) Sub: JLaudio Fathom f113v2 Atmos : 4x MA CP-CT380iDC
BDP:Oppo UHD205 4K/HDR MP:Zappiti Reference,AppleTV 4K 2021 Bluesound Node 2i
Remote:Neeo,Homey Pro Stroom:Aparte stroomgroep met Lapp kabel/ AHP Klankmodule,Kemp powerstrip 8x,Audioquest NRG-Y2,Diverse custom/make stroomkabels

Kjelt

Maar die "truuk" werkt toch door de lampen te matchen aan de lc remote en als laatste de bridge ook te matchen aan de lc remote code? Waarom zou dat niet meer werken dan?

danielo

Quote from: Kjelt on November 26, 2015, 11:22:38
Maar die "truuk" werkt toch door de lampen te matchen aan de lc remote en als laatste de bridge ook te matchen aan de lc remote code? Waarom zou dat niet meer werken dan?

Weten we zeker dat het matchen met deze remote nog werkt aan de nieuwe bridge? Is geen ramp om anders de tap te kopen maar toch.

Daniel.
denon avp/poa, b&w 802d2 - htm2d, jvc x500, dvdo vp50pro, apple, rel.

Kjelt

ik weet het niet zeker kan het ook niet uitproberen.

papaleo

Pfff...betaalde ik n paar dagen geleden nog €59,95-€10=€49,95 had dan wel een kadoobon van een tientje,maar de Bridge is nu permanent (sterk) in prijs gedaald...

Voor die gene die hem nog willen aanschaffen,grijp je kans!
In de Apple store nu voor €39,95 incl verzenden!



Projector: JVC DLA-NZ8 TV:Sony75x9405c
Processors: Lyngdorf MP60 / Lumagen RadiancePro 4444 18Gb/s Amp's: NAD Master M27 + M22.2 Proj.Scherm: WS-Spalluto MultiMask 100" Speakers: Monitor Audio Platinum/Gold PL300,PL100,C250 (5G) Sub: JLaudio Fathom f113v2 Atmos : 4x MA CP-CT380iDC
BDP:Oppo UHD205 4K/HDR MP:Zappiti Reference,AppleTV 4K 2021 Bluesound Node 2i
Remote:Neeo,Homey Pro Stroom:Aparte stroomgroep met Lapp kabel/ AHP Klankmodule,Kemp powerstrip 8x,Audioquest NRG-Y2,Diverse custom/make stroomkabels

Kjelt


papaleo

Projector: JVC DLA-NZ8 TV:Sony75x9405c
Processors: Lyngdorf MP60 / Lumagen RadiancePro 4444 18Gb/s Amp's: NAD Master M27 + M22.2 Proj.Scherm: WS-Spalluto MultiMask 100" Speakers: Monitor Audio Platinum/Gold PL300,PL100,C250 (5G) Sub: JLaudio Fathom f113v2 Atmos : 4x MA CP-CT380iDC
BDP:Oppo UHD205 4K/HDR MP:Zappiti Reference,AppleTV 4K 2021 Bluesound Node 2i
Remote:Neeo,Homey Pro Stroom:Aparte stroomgroep met Lapp kabel/ AHP Klankmodule,Kemp powerstrip 8x,Audioquest NRG-Y2,Diverse custom/make stroomkabels

danielo

#219
Eindelijk even tijd om mij weer hiermee bezig te houden, ter info als je de nieuwe bridge via de apple winkel besteld (39,95) zeggen ze 6 tot 8 weken levertijd ( tussen 8 en 19 feb). Ik heb hem eergisteren (samen met wat andere homekit dingen) besteld en vandaag alles al binnen.

Daniel.
denon avp/poa, b&w 802d2 - htm2d, jvc x500, dvdo vp50pro, apple, rel.

eduard

Ik heb de bridge gisteren besteld en omdat afleveren op 6tot8 weken stond maar gekozen om hem op te halen. Ik hoop dat ik hem binnenkort kan ophalen.

eduard

Vraagje heb vandaag met wat pijn en moeite mijn lampen gekoppeld aan de bridge. Maar nu vroeg ik me af of je met de philips hue app voor android. De lampen automatisch van kleur kan laten veranderen (loop). In het begin lukte dat me met mijn hue remote maar op een of andere manier lijkt dat niet meer te werken.
Ik heb nu even met de app gespeeld en kan geen scene vinden die automatisch de lappen van kleur blijft veranderen.
Enige suggesties zijn welkom.

Mvgr
Eduard

VincentG

Misschien alternatieve app proberen?
Lijkt me dat er voor Android ook diverse apps zijn die meer functionaliteit bieden dan de standaard Hue app.
Marantz SR5010 - Marantz UD5007
Klipsch RP-260F - RP-450C - RP-250S - R-112SW

eduard

Bedankt ik heb ondertussen de app All 4 hue gevonden. Deze doet wat ik wil was alleen bijna 5 euro.

arjan1978

#224
Heb zelf voor de iphone OnSwitch,
Deze heeft ook veel scene's die de kleuren van de lampen veranderen ,misschien is deze er ook wel voor android

Edit deze is het
https://play.google.com/store/apps/details?id=com.getonswitch.onswitch&hl=nl
LG OLED77CX6LA LG OLED65b6v - tw9200 - x7200wa - 7.2.4 atmos -  B&W CM9/CMC2/CM8 S2 - Dual PB13-Ultra - Oppo 203 - Ps4 - Nvidia Shield - Zappiti 4K HDR - Sonos - Hue