Philips hue

Started by marcbons, November 1, 2012, 08:54:18

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Kjelt

Quote from: Nosoforos on November 15, 2015, 01:23:09
Via de kortingsactie (voor als je al een 'oude' bridge had) heb ik deze week de nieuwe bridge binnengekregen.
Welke aktie, heb je een link?

papaleo

#176
Die link wil ik ook wel...
Had vorige maand aangegeven bij de aanbieder (MeerDanLicht) waar ik al meer Hue spullen had gekocht,maar die wist nergens vanaf...(of hij wilde het niet weten...)
Projector: JVC DLA-NZ8 TV:Sony75x9405c
Processors: Lyngdorf MP60 / Lumagen RadiancePro 4444 18Gb/s Amp's: NAD Master M27 + M22.2 Proj.Scherm: WS-Spalluto MultiMask 100" Speakers: Monitor Audio Platinum/Gold PL300,PL100,C250 (5G) Sub: JLaudio Fathom f113v2 Atmos : 4x MA CP-CT380iDC
BDP:Oppo UHD205 4K/HDR MP:Zappiti Reference,AppleTV 4K 2021 Bluesound Node 2i
Remote:Neeo,Homey Pro Stroom:Aparte stroomgroep met Lapp kabel/ AHP Klankmodule,Kemp powerstrip 8x,Audioquest NRG-Y2,Diverse custom/make stroomkabels

raMniv

Op de website geeft hij out of stock aan?
"Better to write for yourself and have no public than to write for the public and have no self"

papaleo

#178
Projector: JVC DLA-NZ8 TV:Sony75x9405c
Processors: Lyngdorf MP60 / Lumagen RadiancePro 4444 18Gb/s Amp's: NAD Master M27 + M22.2 Proj.Scherm: WS-Spalluto MultiMask 100" Speakers: Monitor Audio Platinum/Gold PL300,PL100,C250 (5G) Sub: JLaudio Fathom f113v2 Atmos : 4x MA CP-CT380iDC
BDP:Oppo UHD205 4K/HDR MP:Zappiti Reference,AppleTV 4K 2021 Bluesound Node 2i
Remote:Neeo,Homey Pro Stroom:Aparte stroomgroep met Lapp kabel/ AHP Klankmodule,Kemp powerstrip 8x,Audioquest NRG-Y2,Diverse custom/make stroomkabels

Nosoforos

Ik kreeg gewoon een mailtje van Philips met uitleg over de actie:

The day has arrived! You can now order the new bridge from our online shop with discount. To do so, you'll need to get your discount coupon code by following the steps below.

How to claim your discount
The one time discount is linked to your unique ID from your current bridge.

To get your discount coupon code:

1. Sign in or create an account on MyHue (my.meethue.com)
2. Go to "Settings" --> "My bridge" --> "More bridge details" to obtain your "Product ID". This is your discount coupon code.
3. Click the SHOP NOW button below to visit the online store
4. At Check Out, enter your Product ID as the Coupon code for your discount

http://www.store.meethue.com/eu-bridge/?utm_source=HueBridgeReminderEU&utm_medium=email&utm_campaign=HueBridge

Crownfire

Vaag dat ik die mail niet gekregen heb. Wel interessant. Wat kost de Bridge met de korting? Nu is ie inderdaad al uitverkocht zoals hierboven al genoemd was. Ik kan de kortingscode dus niet toepassen.

Quote from: Nosoforos on November 15, 2015, 23:46:00
Ik kreeg gewoon een mailtje van Philips met uitleg over de actie:

The day has arrived! You can now order the new bridge from our online shop with discount. To do so, you'll need to get your discount coupon code by following the steps below.

How to claim your discount
The one time discount is linked to your unique ID from your current bridge.

To get your discount coupon code:

1. Sign in or create an account on MyHue (my.meethue.com)
2. Go to "Settings" --> "My bridge" --> "More bridge details" to obtain your "Product ID". This is your discount coupon code.
3. Click the SHOP NOW button below to visit the online store
4. At Check Out, enter your Product ID as the Coupon code for your discount

http://www.store.meethue.com/eu-bridge/?utm_source=HueBridgeReminderEU&utm_medium=email&utm_campaign=HueBridge

konijntje

Imho zouden ze mensen met de oude bridge gratis een nieuwe moeten geven. Destijds is er geadverteerd dat het volledig compatibel zou zijn met Apple en nu moet je daarvoor opeens een nieuw apparaat aanschaffen..

Kjelt

Quote from: konijntje on November 16, 2015, 10:11:02
Imho zouden ze mensen met de oude bridge gratis een nieuwe moeten geven. Destijds is er geadverteerd dat het volledig compatibel zou zijn met Apple en nu moet je daarvoor opeens een nieuw apparaat aanschaffen..
Ze zijn compatible met Apple apparaten alleen niet met het nieuwe Apple homekit, dat pas recent is uitgebracht.
Je kunt toch niet een product uitbrengen voor iets dat nog niet bestaat?
Ze zullen nooit destijds hebben beweerd dat het compatible is met Apple homekit als het nog niet bestond  :dry:

konijntje

#183
Jazeker wel! In hun brochure stond destijds dat de bridge compatibele zou zijn met de Apple HomeKit.

Edit: het gebeurd wel vaker dat fabrikanten alvast zeggen dat iets compatibel zal zijn met een toekomstig apparaat of systeem.

Kjelt

Laat maar zien dan ik kan er niets over vinden.

konijntje

#185
Quote from: Kjelt on November 16, 2015, 10:32:03
Laat maar zien dan ik kan er niets over vinden.

Een familie lid is hierover verwikkeld met de leverancier. En heeft ook de brochure van destijds meegestuurd. Indien daar wat uit komt laat ik het wel weten. Het is natuurlijk ook niet voor niets dat ze zomaar korting geven aan mensen met de oude bridge..

Maar don't shoot the messenger. Hij vertelde mij dit toevallig afgelopen week ;-)

Nosoforos

Het klopt dat Philips al in het begin heeft geadverteerd met compatibiliteit met Homekit. Dit is ook de reden dat ik al was overgegaan tot de aanschaf van het systeem, dat had ik nooit gedaan zonder die toezegging. Het werd alleen wel al vrij snel duidelijk (niet vanuit Philips maar Apple) dat Homekit-ondersteuning een harwarematige aanpassing zou vereisen, dus een nieuwe bridge waarschijnlijk. Ik heb bewust dat 'risico' genomen. M.i. hebben zijn ze wel redelijk aan de early adopters tegemoetgekomen met de korting, al had die wellicht wat hoger gemogen (normaal 60,- wordt 40,-). Maar je zou ook anders kunnen betogen, daar zit wellicht wat in.

jeepee

Moet je voor die korting je oude bridge inleveren?

Nosoforos

Nee! Dus die kun je verkopen dan wel cadeau geven aan een vriend ;)

Crownfire

Quote from: Nosoforos on November 16, 2015, 18:51:31
Nee! Dus die kun je verkopen dan wel cadeau geven aan een vriend ;)

Die bridge los verkopen is nou niet bepaald interessant. Prijzen op marktplaats dalen al naar 10 euro. En dan nog, als iemand wil starten met hue kunnen ze beter een startset kopen. Dan zijn ze veel voordeliger uit. Ik vind idd dat de korting ook wat hoger had mogen zijn als ze dat aangekondigd hebben. Ben benieuwd wat de reactie is vanuit Philips van Konijntje. Voorlopig is het het voor mij nog niet waard om een nieuwe te kopen. Vooral omdat ik  zelf geen Iphone heb. Wel een Ipad in huis en vriendin heeft een Iphone. Verder weinig meerwaarde dan de homekit lijkt me? Zouden er nog plannen zijn met andere systemen?

raMniv

De bridge is nu ook met korting te koop in de apple store.
"Better to write for yourself and have no public than to write for the public and have no self"

Nosoforos

Quote from: Crownfire on November 18, 2015, 09:20:26
Die bridge los verkopen is nou niet bepaald interessant. Prijzen op marktplaats dalen al naar 10 euro. En dan nog, als iemand wil starten met hue kunnen ze beter een startset kopen. Dan zijn ze veel voordeliger uit. Ik vind idd dat de korting ook wat hoger had mogen zijn als ze dat aangekondigd hebben. Ben benieuwd wat de reactie is vanuit Philips van Konijntje. Voorlopig is het het voor mij nog niet waard om een nieuwe te kopen. Vooral omdat ik  zelf geen Iphone heb. Wel een Ipad in huis en vriendin heeft een Iphone. Verder weinig meerwaarde dan de homekit lijkt me? Zouden er nog plannen zijn met andere systemen?

Nee, de oude bridge kun je beter weggeven ofzo of in een vakantiehuis plaatsen of zoiets. Enige voordeel van de nieuwe bridge is inderdaad homekit. Ik vind wel dat het nog erg buggy is hoor. Best vaak weigert hij iets, of hij zegt iets maar doet het niet echt. Ik heb het idee dat dit te maken heeft met de naam die je aan de lamp geeft. Zo heeft mijn telefoon moeite met 'plafondlamp woonkamer', maar 'IKEA-lamp' snapt hij altijd zonder problemen.

LABO

Quote from: Nosoforos on November 18, 2015, 20:00:01
Ik heb het idee dat dit te maken heeft met de naam die je aan de lamp geeft. Zo heeft mijn telefoon moeite met 'plafondlamp woonkamer', maar 'IKEA-lamp' snapt hij altijd zonder problemen.
Klopt, dit wordt ook aangeven op de site.
Devialet Le200 | Vivid Audio V1.5
Transrotor Zet 2 - Reed 2A - AT 150MLX | Linn Akurate DS | HBM2260
Siltech Classic Anniversary 330L LS | Siltech 330i RCA | AudioQuest Vodka RJ/E + Optilink
PS Audio Quintet Power Centre | PS Audio AC-3 | 2 Siltech SPX-30 MkII

Nosoforos

Het Nederlands is ook ingewikkeld door die samentrekkingen van woorden. Ik heb het nu aangepast naar 'Lamp plafond woonkamer' en dan werkt het dus vlekkeloos :)

raMniv

Ik heb even een vraag aan de hue gebruikers. Ik heb net de nieuwe bridge geïnstalleerd en wil graag via Siri de lampen proberen aan/uit te zetten. Siri staat op de Iphone aan, maar wanneer ik het commando "he Siri lampen uit" geef zegt hij dat er geen lampen gevonden zijn. Alles is wel gekoppeld. Enige idee wat ik nog niet goed doe, goed heb ingesteld?
"Better to write for yourself and have no public than to write for the public and have no self"

LABO

#195
Quote from: raMniv on November 22, 2015, 14:06:41
Ik heb even een vraag aan de hue gebruikers. Ik heb net de nieuwe bridge geïnstalleerd en wil graag via Siri de lampen proberen aan/uit te zetten. Siri staat op de Iphone aan, maar wanneer ik het commando "he Siri lampen uit" geef zegt hij dat er geen lampen gevonden zijn. Alles is wel gekoppeld. Enige idee wat ik nog niet goed doe, goed heb ingesteld?
Het commando 'He Siri' is (bij mijn weten) alleen bedoeld voor als de iPhone aan de oplader licht. Normaal (als je Siri op je iPhone handmatig activeert) is een commando als 'Zet de lichten aan' of 'Doe de lichten aan' afdoende. Bij mij werkt hij op beiden.
Devialet Le200 | Vivid Audio V1.5
Transrotor Zet 2 - Reed 2A - AT 150MLX | Linn Akurate DS | HBM2260
Siltech Classic Anniversary 330L LS | Siltech 330i RCA | AudioQuest Vodka RJ/E + Optilink
PS Audio Quintet Power Centre | PS Audio AC-3 | 2 Siltech SPX-30 MkII

Martinus

Quote from: LABO on November 22, 2015, 15:42:28
Het commando 'He Siri' is (bij mijn weten) alleen bedoeld voor als de iPhone aan de oplader licht.

uit slaapmodus werkt dit prima, je hoeft je foon niet te unlocken om de lampies aan te zetten.
............

papaleo

Ik zit er ook over na te denken om een nieuwe bridge te gaan plaatsen,maar loop ik dan niet tegen problemen/instellingen op,of is het gewoon 'Plug and Play'....

Ik heb twee vragen;

Dus wat als ik een nieuwe bridge zou plaatsen,dus eentje die geschikt is voor de homekit/Siri,moet ik dan ook weer alle lampen en schakelaars (handmatig) gaan aanmelden in de bridge,of gaat dit automatisch?

En ik werk hier thuis ook met het domoticasysteem van Vera2 (Micasaverde) hier mee laat ik ook de (Hue) verlichting mee aan/uit gaan...
Hoe zit het met deze samenwerking ,word de intergratie tussen beide systemen automatisch overgenomen,of moet ik alles weer handmatig gaan instellen?

Projector: JVC DLA-NZ8 TV:Sony75x9405c
Processors: Lyngdorf MP60 / Lumagen RadiancePro 4444 18Gb/s Amp's: NAD Master M27 + M22.2 Proj.Scherm: WS-Spalluto MultiMask 100" Speakers: Monitor Audio Platinum/Gold PL300,PL100,C250 (5G) Sub: JLaudio Fathom f113v2 Atmos : 4x MA CP-CT380iDC
BDP:Oppo UHD205 4K/HDR MP:Zappiti Reference,AppleTV 4K 2021 Bluesound Node 2i
Remote:Neeo,Homey Pro Stroom:Aparte stroomgroep met Lapp kabel/ AHP Klankmodule,Kemp powerstrip 8x,Audioquest NRG-Y2,Diverse custom/make stroomkabels

hifivogel

Je vindt op meethue onder "Mijn Hue" bij "Support" een video waarin in mijn ogen helder wordt uitgelegd hoe je de oude bridge er uit haalt en de nieuwe installeert. Volg je deze procedure dan hoef je helemaal niets verder in te stellen alles wordt een op een overgenomen. Hier is het in ieder geval prima gelukt. De koppeling met Vera heb ik nog niet gedaan maar ik verwacht dat daar ook niets aan wijzigt.
audiostreaming sonos

raMniv

Ik vond het overzetten van de oude naar de nieuwe ook goed gaan en duidelijk.
"Better to write for yourself and have no public than to write for the public and have no self"