Philips hue

Started by marcbons, November 1, 2012, 08:54:18

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Crownfire

Quote from: activ on September 23, 2015, 14:37:39
Ik heb een starterset en een TAP en je kun inderdaad doen wat je beschrijft. In een scene beschrijf je wat de staat van de lampen is en die scene koppel je dan aan een knop op de TAP. Ik heb de TAP ook om de zelfde reden gekocht als jij en mijn vrouw is er tevreden mee.
Als je heel veel lampen hebt die je onafhankelijk wilt schakelen dan is één TAP vanzelfspreken niet toereikend.

Ik zou ook voor de TAP gaan, dan kan je gewoon een scene die het best bevalt om lekker in de huiskamer te gaan zitten aan zetten. De dimkit dimt alleen de lampen wat ik ervan begrijp. Ik vind ze beide ook beperkt helaas. Jammer. Philips laat wel wat mooie kansen liggen tot nu toe.

SpeedyAndré

Als je wat goedkoper wilt uitbreiden heeft Praxis momenteel een 2 + 1 gratis actie voor o.a. de Hue Lux die dan €20,- kost.
Ik kon online per stuk bestellen en de bestelling in een nabije bouwmarkt ophalen.
Gek genoeg geldt de actie niet met 'op afstand bestuurbare lampen' als je ze direct uit het schap haalt ipv online te reserveren ...

André  8)
Northstar Extremo CD+dac, Soundaware D100 pro, Monster Sigma 2K, Sphinx PJ8, Aragon Palladium, Infinity Renaissance 90, Xtc + NBS Statement III powercords, Straightwire Virtuoso,
Onkyo Tx-RZ830, Panasonic DMR-UBS80, Oppo Udp-203 + Bdp-83, Shield 4K, HDfury Vertex 2, Google TV 4K +ultra, Toshiba HD-XE1, PS3, PS4 Pro +VR, PS5+VR2, Infinity Kappa center B, 4x Kappa Video II, 4x Oreus (height), SVS PB12ISD, Sony Vpl-VW550ES,  Harmony Elite + Companion, TX-P42U10E, LG UJ620V, VU+ Uno 4K SE, Zidoo Z9S+UHD3000, 50TB in DS1515+, Sony MDR-HW700 (9.1), WH-1000MX3
2x Toshiba Daiseikai 8 3,5kW, Atlantic Ex V3 wpboiler 200l+coil, Panasonic MDC07H3E5 L/W warmtepomp

Martijn76

Quote from: activ on September 23, 2015, 14:37:39
Ik heb een starterset en een TAP en je kun inderdaad doen wat je beschrijft. In een scene beschrijf je wat de staat van de lampen is en die scene koppel je dan aan een knop op de TAP. Ik heb de TAP ook om de zelfde reden gekocht als jij en mijn vrouw is er tevreden mee.
Als je heel veel lampen hebt die je onafhankelijk wilt schakelen dan is één TAP vanzelfspreken niet toereikend.

Ik denk dat ik aan 4 afzonderlijke scenes (voor verschillende verlichtingsgroepen) die ik met elkaar kan combineren voldoende ga hebben.

Denk dat ik de huidige schakelaar voor de lampen boven eeettafel zal vervangen door een blindplaat met daarop de Tap geplakt... toch nog beetje vertrouwd ;)

Blijft jammer dat de Tap en Dimmer niet gecombineerd zijn, zou voor mij de ideale combinatie zijn geweest.

Nosoforos

Helemaal eens, de Tap en de nieuwe dimmers zouden gecombineerd moeten zijn. Het is erg jammer dat dit nog de zwakke schakel vormt in het systeem. Hue bevalt mij heel goed en werkt hier nu een jaar prima, bijna alle lampen heb ik ermee vervangen. In de praktijk gebruik ik altijd scenes en heb nooit de behoefte om een enkele lamp te schakelen, waardoor de nieuwe dimmers eigenlijk zinloos zijn. De tap werkt goed, maar zou beter kunnen (gewoon op batterijen, lichtgevende toetsen, dimfunctie)

Dday

Vandaag hiervoor een logitech harmony elite voor aangeschaft. Deze zou ook de lampen moeten kunnen bedienen. Dan hoeft het niet altijd meer via de iPhone, iPad of horloge. Morgen eens uit proberen hoe de remote werkt in de praktijk.

Nosoforos

Gebruikt iemand hier eigenlijke die Toon-thermostaat om (onder meer) zijn Hue-lampen te bedienen?

LABO

Bij mij is Hue gekoppeld aan de Nest Thermostaat en Protect. Ingeval van alarm gaat Hue knipperen.
Devialet Le200 | Vivid Audio V1.5
Transrotor Zet 2 - Reed 2A - AT 150MLX | Linn Akurate DS | HBM2260
Siltech Classic Anniversary 330L LS | Siltech 330i RCA | AudioQuest Vodka RJ/E + Optilink
PS Audio Quintet Power Centre | PS Audio AC-3 | 2 Siltech SPX-30 MkII

W.Otter

Quote from: Nosoforos on September 24, 2015, 19:16:20
Gebruikt iemand hier eigenlijke die Toon-thermostaat om (onder meer) zijn Hue-lampen te bedienen?

jep. bedienen doe ik met een AB 3e gen. maar bij binnenkomst en bij weggaan via Toon
B&W CM9 ~ Lyngdorf TDAI-2170 ~ LG OLED55b6v ~ Sony 46HX850 ~ Canare/W&M/RUconnected ~ PS4pro ~ NEEO ~2x BK XLS200FF

W.Otter

maar dan heb ik nog de logitech, een ap, een fysieke knop en de toon om mijn lampen te bedienen  :tounge2:
B&W CM9 ~ Lyngdorf TDAI-2170 ~ LG OLED55b6v ~ Sony 46HX850 ~ Canare/W&M/RUconnected ~ PS4pro ~ NEEO ~2x BK XLS200FF

Crownfire

Quote from: Dday on September 24, 2015, 18:58:20
Vandaag hiervoor een logitech harmony elite voor aangeschaft. Deze zou ook de lampen moeten kunnen bedienen. Dan hoeft het niet altijd meer via de iPhone, iPad of horloge. Morgen eens uit proberen hoe de remote werkt in de praktijk.

Ik heb de harmony ultimate. Daar vind ik de functies van de hue beperkt. Ik ben benieuwd of je met de Elite meer kan.

W.Otter

gewoon wachten op NEEO
B&W CM9 ~ Lyngdorf TDAI-2170 ~ LG OLED55b6v ~ Sony 46HX850 ~ Canare/W&M/RUconnected ~ PS4pro ~ NEEO ~2x BK XLS200FF

Dday

Quote from: Crownfire on September 25, 2015, 07:06:47
Ik heb de harmony ultimate. Daar vind ik de functies van de hue beperkt. Ik ben benieuwd of je met de Elite meer kan.

Met de Elite, kan ik net als de Hue app lampen in groep zetten. Koppelen aan activiteit. Tevens kan ik deze aan knop toewijzen op de remote. Nog niet echte beperkingen ontdekt.
Wat is de beperking die jij ervaart met de ultimate ?

raMniv

Ik ben ook wel benieuwd wat de elite meer kan ten opzichte van de ultimate.
"Better to write for yourself and have no public than to write for the public and have no self"

Dday

Ken de ultimate niet. Heb een One gehad en heb hier nog een Touch liggen deze wordt gebruikt in de slaapkamer. De ultimate bediend netjes de Hue lampen. Heb een actie aangemaakt voor de woonkamer om lampen aan te doen.

Tevens aan activiteit Netflix en BD kijken de lampen gekoppeld. Deze krijgen dan rustige oranje kleur.

Wie weet helpt volgend filmpje om de verschillen te ontdekken?
https://www.youtube.com/watch?v=TId0xpzuJL0

Crownfire

Quote from: Dday on September 25, 2015, 09:36:28
Met de Elite, kan ik net als de Hue app lampen in groep zetten. Koppelen aan activiteit. Tevens kan ik deze aan knop toewijzen op de remote. Nog niet echte beperkingen ontdekt.
Wat is de beperking die jij ervaart met de ultimate ?

Ik kan volgens mij niet de hue lampen aan een activiteit koppelen. Nu ik ook de andere reacties lees ga ik er toch nog maar eens in duiken. Als alles aan en uit te schakelen is met 1 knop is natuurlijk super. Ff de lichten dimmen voor de film start en dan langzaam laten uitfaden of zo. Lijkt me vet :)

papaleo

Wie weet waar je de 'nieuwste' Hue Bridge (Homekit/Siri) kan kopen en op voorraad is?
Vandaag is de nieuwe sw online gekomen,morgen 6-10-15 zou de Bridge ook te koop zijn...,maar waar?
Projector: JVC DLA-NZ8 TV:Sony75x9405c
Processors: Lyngdorf MP60 / Lumagen RadiancePro 4444 18Gb/s Amp's: NAD Master M27 + M22.2 Proj.Scherm: WS-Spalluto MultiMask 100" Speakers: Monitor Audio Platinum/Gold PL300,PL100,C250 (5G) Sub: JLaudio Fathom f113v2 Atmos : 4x MA CP-CT380iDC
BDP:Oppo UHD205 4K/HDR MP:Zappiti Reference,AppleTV 4K 2021 Bluesound Node 2i
Remote:Neeo,Homey Pro Stroom:Aparte stroomgroep met Lapp kabel/ AHP Klankmodule,Kemp powerstrip 8x,Audioquest NRG-Y2,Diverse custom/make stroomkabels

Dday

Bij meerdanlicht zijn heu producten voordelig te krijgen en de nieuwe producten voeren ze snel. De nieuwe al zien staan op de site

papaleo

#167
Quote from: Dday on October  5, 2015, 19:43:58
Bij meerdanlicht zijn heu producten voordelig te krijgen en de nieuwe producten voeren ze snel. De nieuwe al zien staan op de site

Oooh...,waar dan?
Heb je een link?

Ik zie de nieuwe bridge hier niet tussen staan.

http://www.meerdanlicht.nl/merk/philips/soort-lamp/hue.html
Projector: JVC DLA-NZ8 TV:Sony75x9405c
Processors: Lyngdorf MP60 / Lumagen RadiancePro 4444 18Gb/s Amp's: NAD Master M27 + M22.2 Proj.Scherm: WS-Spalluto MultiMask 100" Speakers: Monitor Audio Platinum/Gold PL300,PL100,C250 (5G) Sub: JLaudio Fathom f113v2 Atmos : 4x MA CP-CT380iDC
BDP:Oppo UHD205 4K/HDR MP:Zappiti Reference,AppleTV 4K 2021 Bluesound Node 2i
Remote:Neeo,Homey Pro Stroom:Aparte stroomgroep met Lapp kabel/ AHP Klankmodule,Kemp powerstrip 8x,Audioquest NRG-Y2,Diverse custom/make stroomkabels

Dday

Zag deze tijd geleden er nog opstaan. Kan zijn dat ze nog niet beschikbaar zijn en ze nog niet exact weten wanneer ze echt komen. Bij sommige nieuwe producten staat bv december. Bel ze eens. Zij kunnen het antwoord vast geven. Qua prijzen zijn ze ook niet verkeerd.

Martinus

............

papaleo

Nee deze;

http://www.meerdanlicht.nl/philips-hue-bridge-20-(geschikt-voor-apple-homekit)-8718696511824.html

Ik heb ze van de week gemailt en ze hebben de nieuwe Bridge online gezet,is alleen nog niet levebaar.
Ik heb ze ook nog gewezen op de evt 33% korting-aktie van Philips maar daar wisten ze niets van.
Projector: JVC DLA-NZ8 TV:Sony75x9405c
Processors: Lyngdorf MP60 / Lumagen RadiancePro 4444 18Gb/s Amp's: NAD Master M27 + M22.2 Proj.Scherm: WS-Spalluto MultiMask 100" Speakers: Monitor Audio Platinum/Gold PL300,PL100,C250 (5G) Sub: JLaudio Fathom f113v2 Atmos : 4x MA CP-CT380iDC
BDP:Oppo UHD205 4K/HDR MP:Zappiti Reference,AppleTV 4K 2021 Bluesound Node 2i
Remote:Neeo,Homey Pro Stroom:Aparte stroomgroep met Lapp kabel/ AHP Klankmodule,Kemp powerstrip 8x,Audioquest NRG-Y2,Diverse custom/make stroomkabels

Martinus

Quote from: papaleo on October  7, 2015, 10:22:24
Nee deze;

http://www.meerdanlicht.nl/philips-hue-bridge-20-(geschikt-voor-apple-homekit)-8718696511824.html
Ik heb ze van de week gemailt en ze hebben de nieuwe Bridge online gezet,is alleen nog niet levebaar.
Ik heb ze ook nog gewezen op de evt 33% korting-aktie van Philips maar daar wisten ze niets van.

zie het verschil all, jij praat over de bridge en ik over het starterspakket met die nieuwe bridge. :)
............

Crownfire

33 % korting, als je jarig bent geweest bedoel je? Of heb jij een andere actie gezien? Meestal is hue uitgesloten van acties namelijk.

Quote from: papaleo on October  7, 2015, 10:22:24
Nee deze;

http://www.meerdanlicht.nl/philips-hue-bridge-20-(geschikt-voor-apple-homekit)-8718696511824.html

Ik heb ze van de week gemailt en ze hebben de nieuwe Bridge online gezet,is alleen nog niet levebaar.
Ik heb ze ook nog gewezen op de evt 33% korting-aktie van Philips maar daar wisten ze niets van.

Kjelt

Quote from: papaleo on October  7, 2015, 10:22:24
Nee deze;

http://www.meerdanlicht.nl/philips-hue-bridge-20-(geschikt-voor-apple-homekit)-8718696511824.html

Ik heb ze van de week gemailt en ze hebben de nieuwe Bridge online gezet,is alleen nog niet levebaar.
Ik heb ze ook nog gewezen op de evt 33% korting-aktie van Philips maar daar wisten ze niets van.

Staat nu op 21 oktober.

Nosoforos

Via de kortingsactie (voor als je al een 'oude' bridge had) heb ik deze week de nieuwe bridge binnengekregen. Alle lampen zijn nu via Siri te bedienen. Werkt verrassend snel, al merk ik wel nog soms wat kennelijke bugs (bijvoorbeeld dat een scene niet echt aangaat terwijl Siri zegt van wel). Instellen van de nieuwe bridge ging ook niet helemaal smooth, maar al met al een leuke update voor niet teveel geld.