Philips hue

Started by marcbons, November 1, 2012, 08:54:18

Previous topic - Next topic

0 Members and 2 Guests are viewing this topic.

danielo

Quote from: jeepee on November 12, 2014, 22:00:28
Dank voor de info. Blijkt idd een gen 3 te zijn en werkt met Hue lampen. Alleen blijkt de Bloom allleen maar rood en groen weet te geven en dezelfde remote geeft ook alleen maar 2 kleuren met de Hue. Dus waarschijnlijk defecte remote? Heeft iemand hier al eens van gehoord. Ja idd terug naar de winkel maar de lampen zijn bij mijn ouders in Frankrijk dus alle info is welkom. Misschien op een paar verkeerde knopje gedrukt?

Persoonlijk stel ik ze in via de app en programmeer dan de geheugen knopjes. Verder dan de aan/uit en de dimmer. Maar als ik er aan draai krijg ik wel alle kleuren.

Daniel.
denon avp/poa, b&w 802d2 - htm2d, jvc x500, dvdo vp50pro, apple, rel.

danny373

Iemand al ervaring met Hue en Toon, werkt goed als aan uit schakelaar.
Marantz-B&W-SVS-Samsung-Apple-Nikon

W.Otter

inmiddels een aantal dagen een probleem met mijn philips hue (5xhue/1xlightstrip/1xlivingcolour)

na software update begon een lamp raar te knipperen (opgestuurd) en de rest is onvindbaar. Eigenlijk alles geprobeerd van resetten middels de bridge en de afstandsbediening, tot een uur van het stroom af. Meerdere malen de app opnieuw geinstalleerd tot het zigbee lightprotocol kanaal gewijzigd.

ook contact gehad met philips maar die komen eigenlijk met dezelfde oplossingen en niets werkt.

het enige aanknopingspunt is het updatenummer die de lampen zouden moeten hebben (updatenummer van de bridge klopt). het updatenummer van de lampen (te vinden in de app onder instellingen>over) klopt niet. dus de lampen moeten een update hebben, dit schijnt the bridge zelf te doen maar helaas is het via de reguliere stappen niet te bewerkstelligen.

iemand anders hetzelfde probleem of een oplossing? ik hoor het graag.

groet,

W.
B&W CM9 ~ Lyngdorf TDAI-2170 ~ LG OLED55b6v ~ Sony 46HX850 ~ Canare/W&M/RUconnected ~ PS4pro ~ NEEO ~2x BK XLS200FF

danny373

Dit is wat ik vond:

Haal de stekker uit de Bridge, gedurende minimaal 10 seconden. Doe de stekker weer terug in de Bridge. Als het goed is gaan al snel alle drie de blauwe leds op de Bridge weer continue branden (indien niet alle drie de leds branden kunnen we u daar bij helpen).

Wat gebeurt er dankzij deze stap? De Bridge gaat nu alle lampen controleren of ze over de laatste software beschikken. Indien ze niet over de laatste versie beschikken gaat de Bridge de laatste software uploaden, het uploaden kan 45 minuten duren. U merkt hier niets van, de installatie gebeurt pas bij de volgende stap
.

Misschien heb je er wat aan :wacko:
Marantz-B&W-SVS-Samsung-Apple-Nikon

W.Otter

inderdaad ook geprobeerd.. zelfde site ook  :D
B&W CM9 ~ Lyngdorf TDAI-2170 ~ LG OLED55b6v ~ Sony 46HX850 ~ Canare/W&M/RUconnected ~ PS4pro ~ NEEO ~2x BK XLS200FF

danny373

Quote from: W.Otter on January  9, 2015, 18:10:44
inderdaad ook geprobeerd.. zelfde site ook  :D
:devil:Balen. Zou het verder niet weten.
Marantz-B&W-SVS-Samsung-Apple-Nikon

W.Otter

ja heel vervelend.. hopen dat philips met een oplossing komt
B&W CM9 ~ Lyngdorf TDAI-2170 ~ LG OLED55b6v ~ Sony 46HX850 ~ Canare/W&M/RUconnected ~ PS4pro ~ NEEO ~2x BK XLS200FF

W.Otter

inmiddels zelf een oplossing gevonden, door middel van een app genaamd lampstealer (browser) kun je via deze weg de lampen terugwinnen.

appje is een zip bestand en is te vinden op : http://www.everyhue.com/?page_id=167

plaats je lampen zeer dichtbij the bridge, ik heb dit gedaan door even een armatuur in de meterkast te hangen en de lampen daar één voor één in te plaatsen, één druk op de knop en de lampen zijn weer terug te winnen en te vinden in de philips hue app. dit geldt ook voor livingcolours en lightstrips.

ik denk dat er iets mis is gegaan met de software update, de bridge was wel geupdated alleen de lampen bleven achter. waarschijnlijk omdat ik ook gebruik maak van de livingcolours remote. de volgorde van prioriteit ging waarschijnlijk naar de remote waardoor de lampen niet wisten dat ze moesten updaten.

al met al hheeft het gewerkt.
B&W CM9 ~ Lyngdorf TDAI-2170 ~ LG OLED55b6v ~ Sony 46HX850 ~ Canare/W&M/RUconnected ~ PS4pro ~ NEEO ~2x BK XLS200FF

Kjelt

Dat is mooi dat het gelukt is.  :pompom:
Ik heb zelf de bridge helemaal uitgezet en ik update helemaal niets, het werkt nu met de LC remote en dan snapt de vriendin het ook  :)

W.Otter

met de remote is het zo lastig om de LC/Lightstrip/Hue op dezelfde kleur te krijgen, met name de warmwit tinten (die zouden eigenlijk niet weergeven kunnen worden maar ik krijg ze aardig richting homogeniteit met de Hue)
B&W CM9 ~ Lyngdorf TDAI-2170 ~ LG OLED55b6v ~ Sony 46HX850 ~ Canare/W&M/RUconnected ~ PS4pro ~ NEEO ~2x BK XLS200FF

Kjelt

Quote from: W.Otter on January 16, 2015, 09:29:27
met de remote is het zo lastig om de LC/Lightstrip/Hue op dezelfde kleur te krijgen, met name de warmwit tinten (die zouden eigenlijk niet weergeven kunnen worden maar ik krijg ze aardig richting homogeniteit met de Hue)
Ik heb de 3 meest voorkomende waardes in een geheugen gestopt en dat werkt prima moet ik zeggen. Bij mij is het sfeer/accent koof verlichting geen main verlichting daar heb ik 12 stuks 3000K inbouw ledspots voor.

danny373

Quote from: W.Otter on January 10, 2015, 19:09:48
ja heel vervelend.. hopen dat philips met een oplossing komt

Toch gelukt, mooi :clapping:
Marantz-B&W-SVS-Samsung-Apple-Nikon

W.Otter

Quote from: Kjelt on January 16, 2015, 10:41:34
Ik heb de 3 meest voorkomende waardes in een geheugen gestopt en dat werkt prima moet ik zeggen. Bij mij is het sfeer/accent koof verlichting geen main verlichting daar heb ik 12 stuks 3000K inbouw ledspots voor.

hoe stop je die waardes in wat voor geheugen?
B&W CM9 ~ Lyngdorf TDAI-2170 ~ LG OLED55b6v ~ Sony 46HX850 ~ Canare/W&M/RUconnected ~ PS4pro ~ NEEO ~2x BK XLS200FF

Kjelt

Quote from: W.Otter on January 18, 2015, 11:19:38
hoe stop je die waardes in wat voor geheugen?
In een ab van de livingcolours zitten drie geheugens onderaan 1 stip, 2 stippen en 3 stippen.
Als je de hue met de living colours kunt bedienen dan kun je een bepaalde kleur setting als je die eenmaal ingesteld hebt opslaan in een van deze drie geheugens door hem langdurig ingedrukt te houden tot je de bevestiging biepjes krijgt.

W.Otter

gen 3. zitten maar twee keuzes en ja die gebruik ik ook. Echter met het hele gebeuren heb ik alles geprobeerd om de lampen vindbaar te maken, dus ook het resetten van de AB. alvorens ik de juiste kleurkeuze weer kon instellen middels de app om de settings weer op te kunnen slaan op de AB
B&W CM9 ~ Lyngdorf TDAI-2170 ~ LG OLED55b6v ~ Sony 46HX850 ~ Canare/W&M/RUconnected ~ PS4pro ~ NEEO ~2x BK XLS200FF

Kjelt

Ja is vervelend, wat ik ook vervelend vond is dat om de LC ab te kunnen gebruiken je de omgekeerde route moet bewandelen, dus eerst lampen op de LC ab aanmelden en vervolgens de LC ab bij de hub aanmelden of de hub met de LC ab linken.
Niet echt handig, was handiger geweest als de hub master was en bleef en je de LC ab als slave ofzo kon aanmelden maar goed het is zoals het is, als het maar werkt  :D.

W.Otter

ik denk ook dat daar het hele software probleem lag. dus met het invoeren van de nieuwe software update voor de Hue app werd de AB automatisch master, de bridge die huppelde er dus als slave achteraan waardoor de lampen achterbleven met updaten. De LC AB werkte dus nog wel alleen dat is erg lastig homogene kleuren maken met zowel de livingcolours als de hue lampen.

B&W CM9 ~ Lyngdorf TDAI-2170 ~ LG OLED55b6v ~ Sony 46HX850 ~ Canare/W&M/RUconnected ~ PS4pro ~ NEEO ~2x BK XLS200FF

danielo

Quote from: W.Otter on January 18, 2015, 15:07:00
ik denk ook dat daar het hele software probleem lag. dus met het invoeren van de nieuwe software update voor de Hue app werd de AB automatisch master, de bridge die huppelde er dus als slave achteraan waardoor de lampen achterbleven met updaten. De LC AB werkte dus nog wel alleen dat is erg lastig homogene kleuren maken met zowel de livingcolours als de hue lampen.

De vraag is waarom zou ik updaten, nu werkt alles zitten er echt voordelen aan ?

Daniel.
denon avp/poa, b&w 802d2 - htm2d, jvc x500, dvdo vp50pro, apple, rel.

W.Otter

nou ja dat moet je nu dus gaan afvragen.. als ik dat van te voren wist dan deed ik het niet echter als er een opduikt in de app dan installeer ik dat gewoon, ik neem aan dat een update geen downdate is.
B&W CM9 ~ Lyngdorf TDAI-2170 ~ LG OLED55b6v ~ Sony 46HX850 ~ Canare/W&M/RUconnected ~ PS4pro ~ NEEO ~2x BK XLS200FF

papaleo

Projector: JVC DLA-NZ8 TV:Sony75x9405c
Processors: Lyngdorf MP60 / Lumagen RadiancePro 4444 18Gb/s Amp's: NAD Master M27 + M22.2 Proj.Scherm: WS-Spalluto MultiMask 100" Speakers: Monitor Audio Platinum/Gold PL300,PL100,C250 (5G) Sub: JLaudio Fathom f113v2 Atmos : 4x MA CP-CT380iDC
BDP:Oppo UHD205 4K/HDR MP:Zappiti Reference,AppleTV 4K 2021 Bluesound Node 2i
Remote:Neeo,Homey Pro Stroom:Aparte stroomgroep met Lapp kabel/ AHP Klankmodule,Kemp powerstrip 8x,Audioquest NRG-Y2,Diverse custom/make stroomkabels

danielo

Quote from: papaleo on May  3, 2015, 20:14:43
Bedien je Hue verlichting met Siri en Homekit met een Mac als bridge... :clapping:

http://www.reddit.com/r/huelights/comments/330aw6/control_hue_lights_with_siri_and_homekit_using/

Zal wel voor de apple watch zijn, daar draait al een HUE app op die volgens mij ook een bridge naar siri maakt.

Daniel.
denon avp/poa, b&w 802d2 - htm2d, jvc x500, dvdo vp50pro, apple, rel.

Martijn76

#146
Van het weekend de Hue starterskit en 2 aanvullende lux lampen aangeschaft en in gebruik genomen. Vrouwlief wil echter graag zelf de lichten ook zonder smartphone of tablet kunnen bedienen.

Twijfel nu een beetje tussen de Hue Tap of de Hue Dim (kit), beide lijken met wat beperkt (combinatie in 1 controller zou super zijn)... de eerder genoemde Bloom remote vind ik trouwens esthetisch wat minder aantrekkelijk dus dat heeft niet direct mijn voorkeur.

Any thoughts?

Update: Misschien direct even concrete vraag over de Tap -> Als ik het goed begrijp kan ik 4 scenes in-/uitschakelen; we hebben 4 lampen in huiskamer waarbij 2 lampen boven de tafel, kan ik bijv. een scene maken voor de 2 lampen boven de tafel en 1 scene voor de overige lampen en deze combineren (dus bijv. knop 1 gaan lampen boven tafel aan, knop 2 dan worden de overige 2 lampen bijgeschakeld). Klopt deze aanname?

i2Paq

Ik heb een AB van een andere Philips lamp en deze gepaired met de bridge, kun je vrij makkelijk 3 scenes aanmaken of elke lamp individueel aan/uit zetten.

Woonkamer: Linn Majik DSM/2, Cambridge CXUHD, Dual 731Q, SoundStone 2x16.5
Playground: Marantz PM7000, B&W DM70

danielo

Quote from: i2Paq on September 21, 2015, 16:23:07
Ik heb een AB van een andere Philips lamp en deze gepaired met de bridge, kun je vrij makkelijk 3 scenes aanmaken of elke lamp individueel aan/uit zetten.

Ik doe het zelfde, let wel dat het niet duidelijk is hoe dat met de nieuwe bridge gaat werken die philips snel op de markt gaat brengen. De oude kan nl geen encryptie aan wat nodig is voor apple homekit.

Daniel.
denon avp/poa, b&w 802d2 - htm2d, jvc x500, dvdo vp50pro, apple, rel.

activ

Quote from: Martijn76 on September 21, 2015, 16:02:09
Van het weekend de Hue starterskit en 2 aanvullende lux lampen aangeschaft en in gebruik genomen. Vrouwlief wil echter graag zelf de lichten ook zonder smartphone of tablet kunnen bedienen.

Twijfel nu een beetje tussen de Hue Tap of de Hue Dim (kit), beide lijken met wat beperkt (combinatie in 1 controller zou super zijn)... de eerder genoemde Bloom remote vind ik trouwens esthetisch wat minder aantrekkelijk dus dat heeft niet direct mijn voorkeur.

Any thoughts?

Update: Misschien direct even concrete vraag over de Tap -> Als ik het goed begrijp kan ik 4 scenes in-/uitschakelen; we hebben 4 lampen in huiskamer waarbij 2 lampen boven de tafel, kan ik bijv. een scene maken voor de 2 lampen boven de tafel en 1 scene voor de overige lampen en deze combineren (dus bijv. knop 1 gaan lampen boven tafel aan, knop 2 dan worden de overige 2 lampen bijgeschakeld). Klopt deze aanname?

Ik heb een starterset en een TAP en je kun inderdaad doen wat je beschrijft. In een scene beschrijf je wat de staat van de lampen is en die scene koppel je dan aan een knop op de TAP. Ik heb de TAP ook om de zelfde reden gekocht als jij en mijn vrouw is er tevreden mee.
Als je heel veel lampen hebt die je onafhankelijk wilt schakelen dan is één TAP vanzelfspreken niet toereikend.