Philips hue

Started by marcbons, November 1, 2012, 08:54:18

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

danielo

Quote from: LP on June 30, 2014, 20:23:11
Als dat inderdaad zo is dan zijn de lampen onverkoopbaar. Toch maar eerst even mailtje naar Philips.

is niet waar het is even hacken maar ze zijn los te koppelen en weer bij een andere bridge te zetten. Ik had een set waarvan de bridge stuk ging en moest een 2e set kopen welke ik nu gebruik voor alle lampen. Online kan je vinden hoe je het doet beste manier is met een een bloom remote.

Daniel.
denon avp/poa, b&w 802d2 - htm2d, jvc x500, dvdo vp50pro, apple, rel.

motorfret

welke app heeft trouwens bij jullie de voorkeur op de Hue lampen aan te sturen?
equipment: just a bunch of stuff i like....

Davey

Quote from: motorfret on July  1, 2014, 10:19:07
welke app heeft trouwens bij jullie de voorkeur op de Hue lampen aan te sturen?

Ik gebruik via mijn Nokia Windows phone Huetro. Supersimpel en doet precies wat ik verwacht van zo'n app. Is overigens gratis.

Quote from: LP on June 30, 2014, 13:57:37
Ik zit met het probleem dat het bereik van het Hue access point niet groot genoeg is voor mijn huis. Als ik het AP in de meterkast hang dan kan ik de lampen in de woonkamer bedienen en niet de lampen in mijn HT. Hang ik het AP in de ruimte naast de HT dan is het precies andersom.

Heb denk ik dus een extra AP nodig. En die zijn niet los te koop. En om nu 200 euro neer te leggen voor nog een setje lampen met AP, ben ik niet van plan. Plek voor meer lampen om het mesh netwerk beter te laten functioren, heb ik ook niet. Wat een ellende.

Het is toch zo dat elke Hue lamp afzonderlijk het signaal doorzet. Je zou dan in theorie maar door kunnen gaan met verlengen.

NewHT

Quote from: Davey on July  1, 2014, 20:46:07

Het is toch zo dat elke Hue lamp afzonderlijk het signaal doorzet. Je zou dan in theorie maar door kunnen gaan met verlengen.

Lijkt bij mij iig niet zo te zijn. Als ik de bridge in de meterkast heb hangen krijgen sommige spots in een rijtje van 5 structureel geen signaal. Andere in hetzelfde rijtje wel.

Als ik de bridge in de woonkamer hang is het probleem gelukkig opgelost, maar ik vind het bereik best beperkt. Het wifi signaal van de router in de meterkast komt op de plek van de lampen 3/3 door....




Witalik

Quote from: LP on June 30, 2014, 13:57:37
Ik zit met het probleem dat het bereik van het Hue access point niet groot genoeg is voor mijn huis. Als ik het AP in de meterkast hang dan kan ik de lampen in de woonkamer bedienen en niet de lampen in mijn HT. Hang ik het AP in de ruimte naast de HT dan is het precies andersom.

Heb denk ik dus een extra AP nodig. En die zijn niet los te koop. En om nu 200 euro neer te leggen voor nog een setje lampen met AP, ben ik niet van plan. Plek voor meer lampen om het mesh netwerk beter te laten functioren, heb ik ook niet. Wat een ellende.

Maar heb je wel gewoon Wifi in allebei de ruimtes ? Dan zou het gewoon moeten werken, en net zoals iemand anders al zei die lampen vergroten eigenlijk je 'netwerk' Je zou ook kunnen proberen 1 of 2 lampen ergens tussen je ht en je woonkamer te plaatsen zodat je misschien je bereik meer overlapt.
Samsung Neo QLED 4K 65QN93B - Marantz NR-1508 - Bowers en Wilkins 606S2AE Custom HTPC -  XTZ 12.17 EDGE W&M LS-03 - fronts en center No name HDMI kabels


"Showcase"

W.Otter

waarom niet gewoon een range extender.
een tweede bridge is ook nog een optie (wat een onzin dat andere lampen daar niet op zouden werken, wie heeft dat in de wereld gebracht?)
of inderdaad meer lampen zodat je netwerk vergroot wordt.

als je lampen niet aangaan dan heb je dus geen netwerk daar? anders moeten ze gewoon aangaan imho. Tevens is het een optie om het via internet te doen..
B&W CM9 ~ Lyngdorf TDAI-2170 ~ LG OLED55b6v ~ Sony 46HX850 ~ Canare/W&M/RUconnected ~ PS4pro ~ NEEO ~2x BK XLS200FF

danielo

Quote from: W.Otter on July  2, 2014, 13:59:58
waarom niet gewoon een range extender.
een tweede bridge is ook nog een optie (wat een onzin dat andere lampen daar niet op zouden werken, wie heeft dat in de wereld gebracht?)
of inderdaad meer lampen zodat je netwerk vergroot wordt.

als je lampen niet aangaan dan heb je dus geen netwerk daar? anders moeten ze gewoon aangaan imho. Tevens is het een optie om het via internet te doen..

Nou het is niet 100% onzin de 3 lampen (anders dan de losse) zijn al gekoppeld aan de bridge en die moet je eerst weer ontkoppelen en dat ging/gaat niet zo eenvoudig. Als je apple of philips normale support hier naar vraagt zeggen ze dat het niet kan en dat je maar moet terugsturen. Maar online vind je manieren om dit te doen.

Daniel.
denon avp/poa, b&w 802d2 - htm2d, jvc x500, dvdo vp50pro, apple, rel.

W.Otter

gewoon even op lamp zoeken drukken, het serienummer invoeren en voila. wat een muggezifterij zeg.. 'er zijn wel manieren'
B&W CM9 ~ Lyngdorf TDAI-2170 ~ LG OLED55b6v ~ Sony 46HX850 ~ Canare/W&M/RUconnected ~ PS4pro ~ NEEO ~2x BK XLS200FF

LP

Quote from: Witalik on July  2, 2014, 09:43:36
Maar heb je wel gewoon Wifi in allebei de ruimtes ? Dan zou het gewoon moeten werken, en net zoals iemand anders al zei die lampen vergroten eigenlijk je 'netwerk' Je zou ook kunnen proberen 1 of 2 lampen ergens tussen je ht en je woonkamer te plaatsen zodat je misschien je bereik meer overlapt.

Het wifi signaal uit de meterkast komt ook nauwelijks aan in de HT. Heb voor wifi in de HT dus ook een extra router moeten plaatsen.

Nog meer hue lampen plaatsen is niet mogelijk. Alle armaturen waar hue lampen in kunnen, zijn voorzien van hue lampen. Extra lampen bijplaatsen was ook de reactie van Philips. En dit terwijl ik duidelijk had gezegd dat ik geen extra lampen kon bijplaatsen.

Quote from: W.Otter on July  2, 2014, 13:59:58
waarom niet gewoon een range extender.

Helaas wordt Zigbee nog niet zoveel gebruikt als Z-wave. Productaanbod is dus ook nog schaars. Heb één range extender gevonden (niet in NL). Heb ook nog gezocht naar een Zigbee USB stick zoals de Z-Stick van Aeotec. Deze zijn er wel maar worden niet ondersteund door Indigo. En ook deze worden nog niet in NL verkocht. Heb het idee dat Zigbee nog behoorlijk in de kinderschoenen staat.

Nosoforos

Kans dat het vanaf oktober met iOS8 en Homekit allemaal een stuk sneller zal gaan. Ik zie er naar uit.

danielo

Quote from: W.Otter on July  2, 2014, 15:35:32
gewoon even op lamp zoeken drukken, het serienummer invoeren en voila. wat een muggezifterij zeg.. 'er zijn wel manieren'

Toen ik het moest doen zat het nog niet in de app nu wel begrijp ik ? Als ik mij goed herinner moest ik iets installeren. Dan lamp binnen 10cm van de bridge houden ofzo. Als het nu beter is prima ik gaf ook aan dat het kon anders dan de info die gepost werd hoe lastig/eenvoudig het nu is weet ik niet maar vertel :)

Daniel.
denon avp/poa, b&w 802d2 - htm2d, jvc x500, dvdo vp50pro, apple, rel.

W.Otter

snap je het idee van een range extender wel?
ookal komt het signaal amper in je HT en je plaatst een range extender in je HT dan overlapt het signaal van je rangeextender met het signaal van je router.
dus wat is dat nou weer met een rangeextender voor zigbee?

je brengt vage verhalen in de rondte..

B&W CM9 ~ Lyngdorf TDAI-2170 ~ LG OLED55b6v ~ Sony 46HX850 ~ Canare/W&M/RUconnected ~ PS4pro ~ NEEO ~2x BK XLS200FF

W.Otter

bron: beaumotica.nl

Ik heb een extra Philips Hue LED lamp aangeschaft, hoe verbind ik deze met de HUE Bridge?
Philips HUE lampen (of een ander ZigBee SmarkLink product) die nog nooit eerder met een Hue Bridge of afstandsbediening zijn gekoppeld, kunnen normaal gesproken automatisch worden gevonden. Na het vinden kunnen ze direct worden bediend.

Met welke stappen kan ik de extra Hue lamp(en) automatisch vinden?

Zorg dat de stroom op de extra lamp aan staat
Start de Philips Hue applicatie
Ga in de Hue applicatie naar instellingen
Kies 'Find new lights'
klik 'start searching'
De app geeft weer 'zoeken' dit kan even duren. De app vindt nu de nieuwe lamp(en)

Staat er '+ lamp niet gevonden?' Dan kan je daarop drukken, er verschijnt dan direct een pagina waarop je het serienummer dat op de Hue lamp staat kan invoeren. Dat is dé oplossing wanneer de Hue lampen bijvoorbeeld nog gekoppeld waren aan een andere Hue Bridge of Living Colors afstandsbediening.

Klik 'done'
Je kunt nu de lampen hernoemen, zodat je ze later makkelijk herkent tijdens het bedienen. Klik  'done' wanneer je klaar bent met hernoemen van de lamp(en).
Je kan de lampen vervolgens direct bedienen. Ook kan je de extra lamp(en) toevoegen aan een of meerdere favoriete scenes, zie de handleiding voor het instellen van scenes.

het principe van een rangeextender:

B&W CM9 ~ Lyngdorf TDAI-2170 ~ LG OLED55b6v ~ Sony 46HX850 ~ Canare/W&M/RUconnected ~ PS4pro ~ NEEO ~2x BK XLS200FF

LP

Jij hebt het over een WIFI range extender. Deze extend het WIFI signaal. Ik had het over een Zigbee range extender. Deze extend het Zigbee signaal.

W.Otter

ja dat snap ik maar dat maakt toch niets uit? je werkt toch via de wifi
B&W CM9 ~ Lyngdorf TDAI-2170 ~ LG OLED55b6v ~ Sony 46HX850 ~ Canare/W&M/RUconnected ~ PS4pro ~ NEEO ~2x BK XLS200FF

W.Otter

over het zigbee protocol dan wel te verstaan maar je signaal komt gewoon via de wifi binnen
B&W CM9 ~ Lyngdorf TDAI-2170 ~ LG OLED55b6v ~ Sony 46HX850 ~ Canare/W&M/RUconnected ~ PS4pro ~ NEEO ~2x BK XLS200FF

LP

Heb de hub bekabeld aan het netwerk hangen. WIFI is het probleem ook niet aangezien ik nu met twee routers werk. Probleem is dat het signaal van de hue hub niet sterk genoeg ik om het gehele huis te bedekken.

W.Otter

je kunt met de app je lampen toch gewoon aanzetten?

en je kunt altijd wel ergens een extra lamp plaatsen lijkt me. een armatuur die je niet gebruikt, GU10 spotje ophangen oid.

het lijkt mij dat de lampen gewoon via je netwerk of rechtsstreeks contact maken met je bridge. dus of het nou via een lamp gaat of via je netwerk volgens mij moet het signaal over beide signalen verspreiden
B&W CM9 ~ Lyngdorf TDAI-2170 ~ LG OLED55b6v ~ Sony 46HX850 ~ Canare/W&M/RUconnected ~ PS4pro ~ NEEO ~2x BK XLS200FF

Nosoforos

Ik heb zojuist ook de Hue Tap toegevoegd. Hij valt me een beetje tegen, eerlijk gezegd. Dat komt omdat ik de constructie niet helemaal logisch vind:in feite is het 1 grote knop, waar weer drie kleine knopjes in zitten verwerkt. Alleen hadden ze wat mij betreft beter 1 enkele knop kunnen maken met daarop aangegeven de vier punten waarop je kunt klikken. Nu denk je dat het voldoende is om de knopjes 2-4 zachtjes in te drukken, terwijl je ook telkens door moet drukken om de 'onderliggende' knop mee te nemen. Beetje lastig uit te leggen. Ook vind ik het jammer dat de zilveren rand om de Hue Tap niet kan bewegen en op die manier als dimmer dienst kan doen (een beetje zoals de Nest) - had mij een perfecte toevoeging geleken en het zou de functionaliteit flink vergroten. Ik hoop dat er snel meer manieren komen om de set te bedienen.

danielo

Quote from: Nosoforos on July 12, 2014, 14:29:12
Ik heb zojuist ook de Hue Tap toegevoegd. Hij valt me een beetje tegen, eerlijk gezegd. Dat komt omdat ik de constructie niet helemaal logisch vind:in feite is het 1 grote knop, waar weer drie kleine knopjes in zitten verwerkt. Alleen hadden ze wat mij betreft beter 1 enkele knop kunnen maken met daarop aangegeven de vier punten waarop je kunt klikken. Nu denk je dat het voldoende is om de knopjes 2-4 zachtjes in te drukken, terwijl je ook telkens door moet drukken om de 'onderliggende' knop mee te nemen. Beetje lastig uit te leggen. Ook vind ik het jammer dat de zilveren rand om de Hue Tap niet kan bewegen en op die manier als dimmer dienst kan doen (een beetje zoals de Nest) - had mij een perfecte toevoeging geleken en het zou de functionaliteit flink vergroten. Ik hoop dat er snel meer manieren komen om de set te bedienen.

Zoals ik al eerder aangaf, verwerk gewoon de bloom remotes op/in de muur. Deze geven je veel meer functies oa de dimmer die je wil en zelfs zetten van de kleur. De knopjes zijn wat klein maar je zou zelfs een leuk hack project kunnen starten om dat op te lossen. Snap philips hier niet helemaal juist goeie schakelaars maakt HUE alleen nog maar zinniger mompel.

Daniel.
denon avp/poa, b&w 802d2 - htm2d, jvc x500, dvdo vp50pro, apple, rel.

Nosoforos

#95
Na een tijdje de Tap in gebruik te hebben gehad, moet ik mijn eerste mening een beetje herzien. Ik vind hem erg handig en gebruik hem vaak. Dat je de kleuren er niet mee kunt aanpassen vind ik prima, want ik vind het veel logischer om een scene te kiezen dan dat je via een wandschakelaar met de kleuren gaat zitten hannesen (dat doe ik toch maar zelden en dan via de app). Ik mis dus eigenlijk momenteel alleen een dimmerfunctie, die ze m.i. prima hadden kunnen inbouwen. Overigens komen begin september eindelijk de Hue Lux lampen in de winkel. Hoewel ik de kleurenoptie van de Hue leuk vind en nuttiger dan ik had verwacht, maak ik doorgaans alleen gebruik van wittinten (zoals ik al had verwacht). Dat betekent dat de Lux straks een betere optie is voor de helft van de prijs. Ook met de update in iOS 8 zal het gebruik aanzienlijk verbeteren (snel schakelen via homescreen, integratie met apps, voice control via siri)

danielo

Quote from: Nosoforos on August 22, 2014, 10:54:39
Na een tijdje de Tap in gebruik te hebben gehad, moet ik mijn eerste mening een beetje herzien. Ik vind hem erg handig en gebruik hem vaak. Dat je de kleuren er niet mee kunt aanpassen vind ik prima, want ik vind het veel logischer om een scene te kiezen dan dat je via een wandschakelaar met de kleuren gaat zitten hannesen (dat doe ik toch maar zelden en dan via de app). Ik mis dus eigenlijk momenteel alleen een dimmerfunctie, die ze m.i. prima hadden kunnen inbouwen. Overigens komen begin september eindelijk de Hue Lux lampen in de winkel. Hoewel ik de kleurenoptie van de Hue leuk vind en nuttiger dan ik had verwacht, maak ik doorgaans alleen gebruik van wittinten (zoals ik al had verwacht). Dat betekent dat de Lux straks een betere optie is voor de helft van de prijs. Ook met de update in iOS 8 zal het gebruik aanzienlijk verbeteren (snel schakelen via homescreen, integratie met apps, voice control via siri)

Mee eens de tap had ik ook gebruikt als er een dimmer was dat gebruik ik best veel nu. Dus wel 1 van de scenes maar deze dan iets dimmen of juist optrekken.

Daniel.
denon avp/poa, b&w 802d2 - htm2d, jvc x500, dvdo vp50pro, apple, rel.

NewHT

Ik hoop nog steeds dat Philips met een E14 fitting variant op de proppen komt, in de prijscategorie van de Lux. Ik zou er zeker 25 kunnen hebben....

Witalik

Ja daar zit ik ook op te wachten ! Er zijn er nu 3 gesneuveld thuis dus ik zit beetje te duimen dat ze uitkomen. Maar je hoort er helemaal niks over  :nopompom:

Wat me wel trouwens opviel is dat bij de nieuwe (update) HUE app een optie staat links met apps van hue allemaal bij elkaar.
Samsung Neo QLED 4K 65QN93B - Marantz NR-1508 - Bowers en Wilkins 606S2AE Custom HTPC -  XTZ 12.17 EDGE W&M LS-03 - fronts en center No name HDMI kabels


"Showcase"

danielo

Quote from: Witalik on August 23, 2014, 09:24:16
Ja daar zit ik ook op te wachten ! Er zijn er nu 3 gesneuveld thuis dus ik zit beetje te duimen dat ze uitkomen. Maar je hoort er helemaal niks over  :nopompom:

Wat me wel trouwens opviel is dat bij de nieuwe (update) HUE app een optie staat links met apps van hue allemaal bij elkaar.

Denk dat e14 voorlopig niet komt tot ze echt alles een stuk kleiner kunnen maken, probleem is dat ze de tech en antennes ergens moeten laten.

Als ik de philips zou zijn dan wacht ik in de software tot ik alle OS8 dingen kan doen. Indien ze een actief deel hebben in apples nieuwe plannen moeten ze zelfs van apple dingen achterhouden om de PR gelijk te trekken. Over een paar weken weten ze hoe serieus ze zijn met home-automation dat weet je nooit bij ze soms maken ze een hele software stack voor iets maar doen ze er weinig mee soms gaan ze full force.

Daniel.
denon avp/poa, b&w 802d2 - htm2d, jvc x500, dvdo vp50pro, apple, rel.