Philips hue

Started by marcbons, November 1, 2012, 08:54:18

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

i2Paq

Kijk dan ook even op tweakers in het Hue topic!

Woonkamer: Linn Majik DSM/2, Cambridge CXUHD, Dual 731Q, SoundStone 2x16.5
Playground: Marantz PM7000, B&W DM70

A3-D

Quote from: i2Paq on July  8, 2016, 09:41:22
Deze week mijn Hue aangevuld met 2x 2mtr Hue ledstrip Plus.

Vandaag komen de led-profielen binnen dus dit weekend worden ze gemonteerd.
Mag ik vragen welke, en waar, led profielen je hebt gekocht?


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

i2Paq


Woonkamer: Linn Majik DSM/2, Cambridge CXUHD, Dual 731Q, SoundStone 2x16.5
Playground: Marantz PM7000, B&W DM70

Kjelt

Als ze niet in het zicht hangen zoals bij mij zitten ze in een koof kun je gewoon een alu L profiel halen bij de bouwmarkt  voor €3.- /meter

i2Paq

Quote from: Kjelt on December 19, 2016, 10:18:22
Als ze niet in het zicht hangen zoals bij mij zitten ze in een koof kun je gewoon een alu L profiel halen bij de bouwmarkt  voor €3.- /meter

Door de diffuser krijg je wel mooier licht.

Woonkamer: Linn Majik DSM/2, Cambridge CXUHD, Dual 731Q, SoundStone 2x16.5
Playground: Marantz PM7000, B&W DM70

A3-D

Quote from: Kjelt on December 19, 2016, 10:18:22
Als ze niet in het zicht hangen zoals bij mij zitten ze in een koof kun je gewoon een alu L profiel halen bij de bouwmarkt  voor €3.- /meter
Dat is voor nu een betere optie. Ik wil de strip achter op een dressoir bevestigen en met de plakstrip wordt dat vrij lastig. Overigens is die plakstrip niet echt praktisch. Hier had Philips beter kunnen kiezen voor het los bijleveren van dubbelzijdige tape. Omdat de strip opgerold in de doos ligt laat het papier al redelijk snel los zonder dat ik de plakstrip nog heb gebruikt. Zal eens kijken bij de Karwei straks. Heb je misschien een foto van jouw montage?


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

Kjelt

Quote from: i2Paq on December 19, 2016, 10:26:31
Door de diffuser krijg je wel mooier licht.
Ja eens, als de afstand tot de muur erg kort is is een diffuser een must, bovendien makkelijk schoon te maken en mooi stofdicht, wel flink prijzig.

Quote from: A3-D on December 19, 2016, 10:30:07
Overigens is die plakstrip niet echt praktisch. Hier had Philips beter kunnen kiezen voor het los bijleveren van dubbelzijdige tape. Omdat de strip opgerold in de doos ligt laat het papier al redelijk snel los zonder dat ik de plakstrip nog heb gebruikt. Zal eens kijken bij de Karwei straks. Heb je misschien een foto van jouw montage?

Plakstrip is universeel, mooiste is ledstrip op aluprofieltje maar die zijn veel duurder.
Ik zal vanavond thuis even kijken of ik een foto kan maken, heb wellicht nog wel eentje van voor de montage. Ik heb overigens no-name led strip zelf gebruikt, en dan dubbel zodat de leds verspringen (meer licht). De nieuwe hue strip is veel beter (meer licht).

Kjelt

Eigenlijk heel simpel, paar gaatjes om de 40cm ofzo in het profiel en led strip er boven en er onder plakken iets verschoven ten opzichte van elkaar.
Later precies in het midden nog een extra kabel gelegd voor de RGB en +12V aansluiting zodat de lichtsterkte overal gelijk was , probleem wat je hebt bij cheapo chinese ledstrings, zul je bij de hue geen last van hebben.

A3-D

Gisteren aan het rommelen geweest met de Lightstrip en een SPMC/Kodi plugin. Na wat kleine probleempjes uiteindelijk alles aan de praat gekregen (kreeg een foutmelding bij versie 0.7.2 en alles werkte met de laatste beta).

Zowel de "Ambilight" als de "Theatre" mode werken goed, echter voor de Ambilight mode moest ik wel een aantal instellingen aanpassen omdat anders het beeld van de film begon te schokken (ik speel films af via de Shield Android TV i.c.m. SPMC).

Voor gewone televisie vind ik het niet echt nodig, voor films is het wel een leuke toevoeging. Nu nog even een geschikt LED profiel aanschaffen en dan langzamerhand het aantal lampen uitbreiden en vervangen.

papaleo

Top dat het goed werkt!

Ik had in het begin precies dezelfde obstakeltjes,ook de 0.7.2 niet werkend te krijgen (krijg een popup met een rood kruis) en ook de de schokjes/hick-ups in het beeld komen mij bekend voor...
Had toen ook de beta geprobeerd,ben toch verdergegaan met de stabiele 0.7.2 deze zal het zeer zeker wel gaan doen wanneer je de plug-in eerst even verwijderd en daarna weer installeerd waarna je gelijk even de stroom van je Hue bridge af haald de bridge zal een nieuw ID aanmaken in de plug-in waarna alles goed en stabiel blijft werken.

Ps
Ik gebruik op dit moment (nog) alleen maar de theater mode.
Projector: JVC DLA-NZ8 TV:Sony75x9405c
Processors: Lyngdorf MP60 / Lumagen RadiancePro 4444 18Gb/s Amp's: NAD Master M27 + M22.2 Proj.Scherm: WS-Spalluto MultiMask 100" Speakers: Monitor Audio Platinum/Gold PL300,PL100,C250 (5G) Sub: JLaudio Fathom f113v2 Atmos : 4x MA CP-CT380iDC
BDP:Oppo UHD205 4K/HDR MP:Zappiti Reference,AppleTV 4K 2021 Bluesound Node 2i
Remote:Neeo,Homey Pro Stroom:Aparte stroomgroep met Lapp kabel/ AHP Klankmodule,Kemp powerstrip 8x,Audioquest NRG-Y2,Diverse custom/make stroomkabels

FFF

#285
Ik ben druk aan het kijken naar dit systeem.

Even een paar praktische vragen;
- Kan ik deze gewoon bedienen met een standaard aan/uit schakelaar in de wand?
En het licht dan dimmen met de iphone? En start hij dan weer op de intensiteit waar hij gebleven was?

- Past deze in de gemiddelde inbouwspot of zijn er modellen die hierdoor geschikt zijn?

- Ik zie van de GU10 versie een color spot of een spot met verschillende wit tinten.
Hoe goed is de color in kleur en intensiteit in de normale wit tinten?
De meerprijs boeit me niet maar de kleur is vooral leuk om mee te spelen als het maar niet ten koste gaat van het normale licht.

Kjelt

Quote from: FFF on December 24, 2016, 20:46:35
- Kan ik deze gewoon bedienen met een standaard aan/uit schakelaar in de wand?
Je bedoelt keihard de 230V er af gooien en er weer op zetten?
Ja dat kan, doe ik ook.

QuoteEn het licht dan dimmen met de iphone?
Als je de bridge gebruikt en je bent daarop aangemeld met je app kan dat ook.

QuoteEn start hij dan weer op de intensiteit waar hij gebleven was?
Nee. Dat vind ik ook het enigste zware nadeel van de Hue, vanuit veiligheidsoverwegingen hebben ze er voor gekozen dat alle lampen als de spanning er af is geweest en er weer opgezet wordt op een zeer felle warmwitte stand komen te staan. Met domotica die je bridge aanstuurt kun je dit wel regelen heb ik me laten vertellen maar dan moet je dus weer andere electronica, pc of raspberri pi zaken installeren.

Quote- Past deze in de gemiddelde inbouwspot of zijn er modellen die hierdoor geschikt zijn?
Het zou moeten passen maar er zijn zoveel verschillende spots gemaakt dat je het nooit met zekerheid kunt zeggen, ik zou zeggen neem een spot als voorbeeld mee naar de winkel en probeer het of koop een lamp en probeer het.

QuoteHoe goed is de color in kleur
Zeer goed, kan bijna alle kleuren perfect maken.

Quoteen intensiteit in de normale wit tinten?
Zeer goed met warm of koud wit, ik heb zelf de E27 versie, collega heeft ook de GU10 en vindt het prima.

BJF

Vandaag is de startset in de aanbieding op iBOOD...
NAD M10 V2
Elac FS247

Niek007

Quote from: FFF on December 24, 2016, 20:46:35
Ik ben druk aan het kijken naar dit systeem.

Even een paar praktische vragen;
- Kan ik deze gewoon bedienen met een standaard aan/uit schakelaar in de wand?
En het licht dan dimmen met de iphone? En start hij dan weer op de intensiteit waar hij gebleven was?

Een jaar geleden hebben we de benedenverdieping van onze woning verbouwd en hebben toen gekozen om deze helemaal met Hue uit te rusten (25 lampen). De stroomkabels heb in de WCDs heb ik doorgelusd zodat er permanent spanning op de Hue staat. De printplaat uit de ronde Hue dimmer heb ik in schakelmateriaal van Gira gemaakt zodat we nog wel conventionele schakelaars hebben om het licht te bedienen. Per schakelaar zijn 4 scenes te programmeren. Met 3 van deze schakelaars bedienen we de hele benedenverdieping.

Het voordeel van permanente stroom is dat de instellingen in de lamp bewaard blijft. Ook kun je gebruik maken van de GPS van je telefoon waardoor je in de avond altijd in een verlicht huis thuis komt. Daarnaast werken andere apparaten samen met de Hue, zoals Kodi, maar ook het Smartalarm alarmsysteem die de verlichting uitschakelt wanneer het alarm ingeschakeld wordt.

Ik ben er zeer tevreden mee. Ik was op zoek naar een makkelijk te programmeren domotica systeem waarin apparaten met elkaar samen werken, en Hue is daar een leuk begin van geweest. Maar ik zou wel overwegen om te zorgen dat er continue spanning op de verlichting blijft staan, dat maakt het wel een stuk leuker en uitgebreider.
Denon X6200W, Panasonic UB824, XTZ 99.36 FLR, XTZ S5, Velodyne SPL1200 Ultra, LG OLED B6V, Sony VW270, nVidia Shield, Synology NAS, Logitech Harmony Elite

FFF

Quote from: Kjelt on December 24, 2016, 23:47:01
Je bedoelt keihard de 230V er af gooien en er weer op zetten?
Ja dat kan, doe ik ook.

Als je de bridge gebruikt en je bent daarop aangemeld met je app kan dat ook.
Nee. Dat vind ik ook het enigste zware nadeel van de Hue, vanuit veiligheidsoverwegingen hebben ze er voor gekozen dat alle lampen als de spanning er af is geweest en er weer opgezet wordt op een zeer felle warmwitte stand komen te staan.

Bedankt voor je zeer uitgebreide antwoord.
Als ik in plaats van een normale aan/uit schakelaar de dimmer van hue of die ronde schakelaar gebruik zou hij dan wel op een vooraf ingestelde intensiteit kunnen starten?

Kjelt

Dat weet ik niet heb ik niet geprobeerd, ik heb niet zo,n schakelaar. Ik verwacht  eigenlijk van wel , hopelijk iemand anders op het forum die dit kan bevestigen ?

Nosoforos

Ja, dat kan. Als je de Hue Tap gebruikt, kun je gewoon per knop een scene instellen. De lampen springen dan aan in de gewenste lichtintensiteit en/of kleur.

FFF

Iemand een goede tip voor betaalbare inbouwspots waar deze lampen netjes in passen?

Martijnst1990

Ben ik ook wel benieuwd naar.
JVC DiLA X5500 • Adeo Plano 100" • Denon AVR X4500H • XTZ 99.36 MKII fronts, 99.26 center en rears, 4x S2 Atmosphere • XTZ 1x12 • JL Audio 12W7 • Sony PS5 •

Dedicated HT

FFF


Martijnst1990

JVC DiLA X5500 • Adeo Plano 100" • Denon AVR X4500H • XTZ 99.36 MKII fronts, 99.26 center en rears, 4x S2 Atmosphere • XTZ 1x12 • JL Audio 12W7 • Sony PS5 •

Dedicated HT

The Forest Stars

Gisteren geupgrade naar 2.0, en die Siri bediening is ook echt gaaf....!

NewHT

Quote from: FFF on December 26, 2016, 11:50:55
Iemand een goede tip voor betaalbare inbouwspots waar deze lampen netjes in passen?

Naar mijn ervaring passen ze prima in elke willekeurige 220v GU10 inbouwspot. Belangrijker is dat je rekening houdt met de inbouwhoogte (710mm). Door alle ingebouwde elektronica hebben de Hue's meer ruimte nodig en niet alle plafonds bieden deze ruimte.

FFF

Inmiddels alles binnen. 4 gu10 spots color and white, bridge 2.0 en de tap schakelaar.
Maar voor dat ik e.e.a ga noteren, hoe ver is het bereik van de bridge?
Dit signaal is volgens mij draadloos, is het een probleem als ik de lampen een verdieping hoger plaats dan de bridge staat?

Witalik

De bridge lijkt meer bereik te hebben als me Wifi router. (Asus RT-) zeker 12 meter door 2 muren heen. Achterin de huiskamer is het wifi al weg zowat. De lampen worden altijd aangeschakeld.
Samsung Neo QLED 4K 65QN93B - Marantz NR-1508 - Bowers en Wilkins 606S2AE Custom HTPC -  XTZ 12.17 EDGE W&M LS-03 - fronts en center No name HDMI kabels


"Showcase"