Irule oplossing

Started by neptune, October 30, 2012, 22:59:32

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

neptune

Ik heb me al wat verdiept in diverse fora over Irule en me her en der wat ingelezen.
Echter ik vind nog niet de info die ik zoek.

Ik wil het gebruiken om als hoofdzaak te kunnen bladeren door muziek die op mijn Nas staat.
Dit zodat ik niet een tv of pj hoef aan te zetten als ik muziek wil luisteren.

De Nas is een Synology, ik stuur het nu aan via de dune 3.0 die weer aan de receiver hangt.

De Itunes module zou een optie zijn, maar ik wil liever niet via Airplay want dat vind ik niet altijd betrouwbaar.

Dus wat heb ik nodig? ik ben nu met de trial aan het spelen maar ik wil graag eerst weten hoe en of het werkt voor aanschaf.

Moet ik de basic of pro hebben? de info en keuze nummers op mijn Ipad scherm is dus het belangrijkste.

zet hier iets neer

LittleNinja

#1
Maar wil je die muziek naar je tablet sturen of gewoon naar jouw streamer? En welke streamer is dat dan?

IRule is naar mijn weten vooral bedoeld voor de bediening maar ik durf niet te zeggen of hij die info terug krijgt en kan weergeven. Meestal is dat de app van de streamer.

Waarom vraag je het Frank niet?
"Je moeder is de dwaling van het inzicht."
"Intelligentie gaat om wat je niet weet en wat je doet met je gebrek aan kennis."
"If you think education is expensive, try unprotected sexual intercourse,"

neptune

Nee muziek moet ik kunnen kiezen op de ipad maar uiteraard afspelen/streamen naar de Marantz.
zet hier iets neer

J.A.F._Doorhof

iTunes module inderdaad. Of op de dune de plugin installeren voor media browsing en hun ab app gebruiken ?
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

LittleNinja

Ik begrijp dat je de Marantz streamer hebt?
"Je moeder is de dwaling van het inzicht."
"Intelligentie gaat om wat je niet weet en wat je doet met je gebrek aan kennis."
"If you think education is expensive, try unprotected sexual intercourse,"

neptune

Quote from: J.A.F._Doorhof on October 31, 2012, 00:12:03
iTunes module inderdaad. Of op de dune de plugin installeren voor media browsing en hun ab app gebruiken ?
Heb ik dan de basic of pro licensie nodig?
Ik zal nog eens naar de dune plugin kijken.
thx.
zet hier iets neer

neptune

Quote from: LittleNinja on October 31, 2012, 06:50:45
Ik begrijp dat je de Marantz streamer hebt?
Ik heb een marantz SR7005 av receiver. Streamen doe ik vanaf de nas naar de Dune, geluid naar de Marantz.
zet hier iets neer

J.A.F._Doorhof

Ik zou altijd de pro adviseren ivm uitbreidingen in de toekomst.
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

neptune

Quote from: J.A.F._Doorhof on October 31, 2012, 10:15:16
Ik zou altijd de pro adviseren ivm uitbreidingen in de toekomst.
Ja ik dacht ook al dat die 2-weg optie toch ook wel handig is, ik denk dat de SR7005 dit ook wel ondersteund en dan kan ik daarmee ook weer internetradio en bladeren door het netwerk.
Ik ga ook nog zorgen voor bediening van mijn projector en wellicht meer apparaten, dus ik zal ook wel een stukje hardware nodig hebben van Global Cachee, maar het belangrijkste vind ik niet het vervangen van de remotes, dat kan mn harmony ook wel.
Vooral het interessante vind ik om de tablet als scherm te kunnen gebruiken waarbij je voorheen altijd je projector of tv aan moest zetten, heel onhandig als je alleen maar muziek wilt opzetten.
zet hier iets neer

neptune

En je kan ook je films in een database zetten of zo? ben hier nog compleet onwetend over maar dat lijkt me erg interessant.
Alles op zn tijd :D
zet hier iets neer

J.A.F._Doorhof

Ik gebruik mymovies daar voor.
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

CoSo

Ik heb de iTunes module in iRule en samen met een ATV (1) 160GB werkt het perfect.