Sony ES topic (afgesplitst topic).

Started by xlr8, October 30, 2012, 00:55:19

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Artevelde

Quote from: Marco66 on January 28, 2018, 11:45:20
Kennis van mij stuurde net even zn nieuwste aanwinsten door, de Sony TA-ER1 en 2x TA-NR1 eindbakken pff.
Dacht dat ik leuk setje had, dit is helemaal gaaf!





http://www.thevintageknob.org/sony-TA-ER1.html
http://www.thevintageknob.org/sony-TA-NR1.html



Verzonden vanaf mijn iPad met Tapatalk Pro

Marco66

#251
Quote from: patsijb on January 28, 2018, 14:45:56
die voorversterker is erg gaaf..
nog altijd een van me favoriete voorversterkers..

Id, prachtset! En hij heeft er meerdere zelfs pfff.
Ook deze set in bezit.

Woonkamer: Marantz SC-7S1, Marantz SM-17, Bryston BDA-1 dac, Bryston BDP-2 streamer, Totem Arro.
Ht: Classe Sigma SSP MK2 & AMP5, Totem Tribe 1 LCR, Totem Mite, M&K Sound V10, JVC DLA-X7900, Panasonic DP-UB9004, Dune HD Max Vision 4K, Lumene Movie Palace 92 inch

Marco66

Vandaag de Sony set weggebracht voor de uitgebreide servicebeurt en wat modificaties.
Hij was erg onder de indruk van de staat van de versterkers en zei dat ze niet veel draaiuren hebben gehad.
Alles wordt goed doorgemeten, solderingen gechecked en wat transistors en kleine elo's vervangen waar nodig.
Ook 2 modificaties om levensduur te verlengen.

Om de komende weken wel naar muziek te kunnen luisteren heb ik een andere leuke vintage versterker op de kop getikt, een fraaie Philips FA960.
1 vd beste versterkers gemaakt door Philips en deze is ook nog eens geserviced en lampjes vervangen.
Leuk om eens te horen hoe deze voormalige nederlandse topper klinkt.

Woonkamer: Marantz SC-7S1, Marantz SM-17, Bryston BDA-1 dac, Bryston BDP-2 streamer, Totem Arro.
Ht: Classe Sigma SSP MK2 & AMP5, Totem Tribe 1 LCR, Totem Mite, M&K Sound V10, JVC DLA-X7900, Panasonic DP-UB9004, Dune HD Max Vision 4K, Lumene Movie Palace 92 inch

blue-eyes

Wat had ik je laatst nog gezegd..... Alleen ES apparatuur foto's :P



Je kan beter je nick aanpassen naar bijvoorbeeld VintageMarco ;)
Speakers: WB Vector, WB Vertex, WB Fulcrum 650, Velodyne DD15, Atmos: Revel W783; App.: Arcam AV41, EV: 3 * Arcam P429, Bron: Apple TV 4k, Oppo UPD-203, Dune 4K Solo; Kabel: HDMI: Audioquest Vodka / Carbon, LS: Linn K200 / DHZ, Audioquest, XLR: Linn, DHZ, Cinch: Linn, TV: Sony KD-75XE9005; Stroom: AH! DC; Belden 4mm2, Furutech; Data: 2 * Synology 19", Rack: Finite Pagode Signature; AB: Homey

Marco66

Quote from: Blue-Eyes on January 31, 2018, 21:35:57
Wat had ik je laatst nog gezegd..... Alleen ES apparatuur foto's :P



Je kan beter je nick aanpassen naar bijvoorbeeld VintageMarco ;)

Goed idee 😄
Woonkamer: Marantz SC-7S1, Marantz SM-17, Bryston BDA-1 dac, Bryston BDP-2 streamer, Totem Arro.
Ht: Classe Sigma SSP MK2 & AMP5, Totem Tribe 1 LCR, Totem Mite, M&K Sound V10, JVC DLA-X7900, Panasonic DP-UB9004, Dune HD Max Vision 4K, Lumene Movie Palace 92 inch

patsijb


Marco66

Quote from: patsijb on February  1, 2018, 08:12:33
mooi hoor die philips

Vind ik ook, al tijd benieuwd naar deze serie en nu maar gekocht voor een leuke prijs.
Blijft altijd vraag naar dus voorlopig even aansluiten en in het nieuwe huis een mooie verzameling aanleggen haha.
Woonkamer: Marantz SC-7S1, Marantz SM-17, Bryston BDA-1 dac, Bryston BDP-2 streamer, Totem Arro.
Ht: Classe Sigma SSP MK2 & AMP5, Totem Tribe 1 LCR, Totem Mite, M&K Sound V10, JVC DLA-X7900, Panasonic DP-UB9004, Dune HD Max Vision 4K, Lumene Movie Palace 92 inch

Edliver

Waar komt het Denon vintage topic ?
LG 55B6V,JVC X7900,Marantz SR7013,Panasonic UB 820 ,Himedia Pro Q10,B&W 600 serie,Q Acoustic 2010.

Marco66

Woonkamer: Marantz SC-7S1, Marantz SM-17, Bryston BDA-1 dac, Bryston BDP-2 streamer, Totem Arro.
Ht: Classe Sigma SSP MK2 & AMP5, Totem Tribe 1 LCR, Totem Mite, M&K Sound V10, JVC DLA-X7900, Panasonic DP-UB9004, Dune HD Max Vision 4K, Lumene Movie Palace 92 inch

PascalP

Heb al behoorlijk wat gezocht via Google en ook hier op het forum, maar kan weinig info over de verschillende modellen uit de QS en ES serie vinden.
Denk dan ook dat dit topic de beste plaats is om te starten, en zo niet, dan hoor ik het graag als het bericht verplaatst moet worden :)

Momenteel ben ik in het bezit van een Sony SCD-XB780 QS speler, deze speelt gewoon prima en heb geen reden tot klagen, echter speel ik nooit SCD's, enkel gewone CD's en ben zodoende aan het dubben of ik niet beter een 'gewone' CD speler kan aanschaffen uit de QS/ES serie van Sony.
Maar nu zijn er zoveel modellen, met en zonder puck, met en zonder SCD ondersteuning, dat ik moeilijk kan bepalen welke series nu nieuwer/beter etc. zijn.

Is er een goede richtlijn aan te houden of weet iemand een grove tijdlijn wanneer de diverse modellen geïntroduceerd zijn?
Of kan ik als vuistregel aanhouden dan een 8xx speler per definitie nieuwer/beter is dan een 7xx speler? En een 9xx speler weer boven een 8xx gepositioneerd wordt?
Video: JVC DLA-N7 Cinemike Stufe Performance - HiViLux 21:9 310cm breed
Audio: Bryston SP4 processor + 4x Parasound JC1 (L/R/Rear Surrounds) - Parasound A51 (Center + Atmos) - Parasound A21 (Side Surrounds)
Speakers: 3x MK Sound S300 (LCR) - 2x MK Sound MP300 (Side Surround) - 2x MK Sound S300 (Rear Surround) - 4x MK Sound MP150 (Atmos) - 4x Ken Kreisel DXD-12012
Sources: Oppo UDP-203 Cinemike Stufe 2 - Apple TV 4K 2021 - Technics SL-1210MK2 + Ortofon Bronze + Parasound Zphono

blue-eyes

#260
Quote from: PascalP on February 12, 2018, 07:54:19
Heb al behoorlijk wat gezocht via Google en ook hier op het forum, maar kan weinig info over de verschillende modellen uit de QS en ES serie vinden.
Denk dan ook dat dit topic de beste plaats is om te starten, en zo niet, dan hoor ik het graag als het bericht verplaatst moet worden :)

Momenteel ben ik in het bezit van een Sony SCD-XB780 QS speler, deze speelt gewoon prima en heb geen reden tot klagen, echter speel ik nooit SCD's, enkel gewone CD's en ben zodoende aan het dubben of ik niet beter een 'gewone' CD speler kan aanschaffen uit de QS/ES serie van Sony.
Maar nu zijn er zoveel modellen, met en zonder puck, met en zonder SCD ondersteuning, dat ik moeilijk kan bepalen welke series nu nieuwer/beter etc. zijn.

Is er een goede richtlijn aan te houden of weet iemand een grove tijdlijn wanneer de diverse modellen geïntroduceerd zijn?
Of kan ik als vuistregel aanhouden dan een 8xx speler per definitie nieuwer/beter is dan een 7xx speler? En een 9xx speler weer boven een 8xx gepositioneerd wordt?

Als vuistregel kan dat prima, Sony heeft wel die gelaagdheid in kwaliteit. Binnen een aantal jaar kan je ook wel de spelers met elkaar vergelijken. Echter houdt dat een keer op. De techniek staat niet stil. Een topspeler van 20 jaar geleden zou wel eens minder kunnen zijn dan een huidige middenmoter.

De ES serie staat boven de QS serie. De top QS schijnt vrijwel identiek te zijn aan de instap ES.
Speakers: WB Vector, WB Vertex, WB Fulcrum 650, Velodyne DD15, Atmos: Revel W783; App.: Arcam AV41, EV: 3 * Arcam P429, Bron: Apple TV 4k, Oppo UPD-203, Dune 4K Solo; Kabel: HDMI: Audioquest Vodka / Carbon, LS: Linn K200 / DHZ, Audioquest, XLR: Linn, DHZ, Cinch: Linn, TV: Sony KD-75XE9005; Stroom: AH! DC; Belden 4mm2, Furutech; Data: 2 * Synology 19", Rack: Finite Pagode Signature; AB: Homey

r_flagg

Leuk overzicht van Sony cd speler. ( niet alle) bijv. Cdp 559es staat er niet op. Erg leuke speler. Deze staat hier enkel stof verzamelen. Speel momenteel op een 777es
Movie: JVC X500; Onkyo TX-NR5008; Sony UBP-X800; Synology DS1812+ DX512 (13x3TB); Surround-11.2: sony SS-T70es (11x) sub:2x 18" DIY
Stereo-1: NAD M12;  2x Mola Mola Kaluga; Jamo R907
Stereo-2: SONY TA-E80es; 2x TA-N80es;Sony CDP-X777es; ST-S770es; TC-K950es; Sony SS-R70es speakers ( Esprit no3)

Marco66

Vanavond de Sony ES set weer opgehaald na de revisie.
Morgen weer aansluiten en eens uitgebreid gaan luisteren, volgens reparateur moet het nog beter klinken en dan met name door de modificatie aan de voorversterker die hierdoor echt een klasse beter speelt.
Wat er precies aan gedaan is zal ik later posten met de foto's, die krijg ik nog.
Woonkamer: Marantz SC-7S1, Marantz SM-17, Bryston BDA-1 dac, Bryston BDP-2 streamer, Totem Arro.
Ht: Classe Sigma SSP MK2 & AMP5, Totem Tribe 1 LCR, Totem Mite, M&K Sound V10, JVC DLA-X7900, Panasonic DP-UB9004, Dune HD Max Vision 4K, Lumene Movie Palace 92 inch

Marco66

#263
Vandaag even soort van uitleg gekregen wat er aan de Sony set is gebeurd, is voor mij hokus pokus  ;D

Aan de voorversterker en eindversterker is het volgende gedaan:

Terugkoppeling gemodificeerd, condensator van 22 uf naar 100 uf en parallel daaraan een WIMA MKP condensator.
Op een andere plek waar normaal een 1 uf elco zit  zit nu ook een MKP 1 uf , ( herken je aan het rode blokje)
Alle kleine elco,s zijn vervangen door types waar nodig  van een hoger voltage en 105 graden types van  Panasonic.
De 2 transistoren welke ik je liet zien, die groene  zijn van het moederbord af, deze zitten nu bovenop een transistor op het koelblok.
4 driver transistoren heb ik vervangen  omdat van dat ene kanaal er eentje niet goed was( die deed het dus pas als je hem behoorlijk open zette)
Mogelijk dat dit kwam omdat deze ook wat los zat maar ik neem dan geen risico en dus vervangen, waarom dan 4 stuks? Om zo de kanalen identiek te houden.
Voor de rest het gehele moederbord  doorgesoldeerd.
Protectie circuit van nieuwe Elco,s voorzien, relais gereinigd .
Ruststroom opnieuw afgesteld, off set afgesteld.

Kortom, flink onder handen genomen maar dat is dan ook te horen.
Echt een andere set geworden nu, erg blij mee.
Woonkamer: Marantz SC-7S1, Marantz SM-17, Bryston BDA-1 dac, Bryston BDP-2 streamer, Totem Arro.
Ht: Classe Sigma SSP MK2 & AMP5, Totem Tribe 1 LCR, Totem Mite, M&K Sound V10, JVC DLA-X7900, Panasonic DP-UB9004, Dune HD Max Vision 4K, Lumene Movie Palace 92 inch

Sopper

Quote from: PascalP on February 12, 2018, 07:54:19
Heb al behoorlijk wat gezocht via Google en ook hier op het forum, maar kan weinig info over de verschillende modellen uit de QS en ES serie vinden.
Denk dan ook dat dit topic de beste plaats is om te starten, en zo niet, dan hoor ik het graag als het bericht verplaatst moet worden :)

Momenteel ben ik in het bezit van een Sony SCD-XB780 QS speler, deze speelt gewoon prima en heb geen reden tot klagen, echter speel ik nooit SCD's, enkel gewone CD's en ben zodoende aan het dubben of ik niet beter een 'gewone' CD speler kan aanschaffen uit de QS/ES serie van Sony.
Maar nu zijn er zoveel modellen, met en zonder puck, met en zonder SCD ondersteuning, dat ik moeilijk kan bepalen welke series nu nieuwer/beter etc. zijn.

Is er een goede richtlijn aan te houden of weet iemand een grove tijdlijn wanneer de diverse modellen geïntroduceerd zijn?
Of kan ik als vuistregel aanhouden dan een 8xx speler per definitie nieuwer/beter is dan een 7xx speler? En een 9xx speler weer boven een 8xx gepositioneerd wordt?

http://www.thevintageknob.org
# Lejonklou Källa - Streamer # Lejonklou Sagatun Mono 1.7 - Voorversterker x2
# Lejonklou Tundra Mono 3.0 - Eindversterker x2
# Graham LS8/1F - Luidsprekers
# Bekabeling - Trivium Audio Cables

Marco66

Mag volgende week weer een beauty toevoegen aan mijn staag groeiende collectie  ;D
De Sony CDP-XA50ES, wederom een topspeler en pareltje van Sony.



Zelden aangeboden in champagne en kan mooi bij de es set.
Woonkamer: Marantz SC-7S1, Marantz SM-17, Bryston BDA-1 dac, Bryston BDP-2 streamer, Totem Arro.
Ht: Classe Sigma SSP MK2 & AMP5, Totem Tribe 1 LCR, Totem Mite, M&K Sound V10, JVC DLA-X7900, Panasonic DP-UB9004, Dune HD Max Vision 4K, Lumene Movie Palace 92 inch

Marco66

Quote from: Marco66 on February 14, 2018, 10:45:54
Mag volgende week weer een beauty toevoegen aan mijn staag groeiende collectie  ;D
De Sony CDP-XA50ES, wederom een topspeler en pareltje van Sony.



Zelden aangeboden in champagne en kan mooi bij de es set.

Even vd koop afgezien, ga voorlopig met de philips set draaien en is beetje overkill 3 spelers  ;D
Woonkamer: Marantz SC-7S1, Marantz SM-17, Bryston BDA-1 dac, Bryston BDP-2 streamer, Totem Arro.
Ht: Classe Sigma SSP MK2 & AMP5, Totem Tribe 1 LCR, Totem Mite, M&K Sound V10, JVC DLA-X7900, Panasonic DP-UB9004, Dune HD Max Vision 4K, Lumene Movie Palace 92 inch

Magura

Quote from: Marco66 on February 14, 2018, 11:22:02
Even vd koop afgezien, ga voorlopig met de philips set draaien en is beetje overkill 3 spelers  ;D

Toch nog niet een museum beginnen?  :D
Arcam AVR450 - Audiophonics LPA-S400ET - Arcam CD23T - Auralic Aries Mini - B&W N804 - B&W CMC/M1- Dali sub E9F - Vero 4K+ - Atlas Hyper 3.5 - Audioquest

Marco66

Quote from: Magura on February 14, 2018, 16:30:31
Toch nog niet een museum beginnen?  :D

Nope, later als ik met pensioen ben  ;D
Woonkamer: Marantz SC-7S1, Marantz SM-17, Bryston BDA-1 dac, Bryston BDP-2 streamer, Totem Arro.
Ht: Classe Sigma SSP MK2 & AMP5, Totem Tribe 1 LCR, Totem Mite, M&K Sound V10, JVC DLA-X7900, Panasonic DP-UB9004, Dune HD Max Vision 4K, Lumene Movie Palace 92 inch

patsijb

hij is toch ni zo mooi als de 707 vind ik

Marco66

Woonkamer: Marantz SC-7S1, Marantz SM-17, Bryston BDA-1 dac, Bryston BDP-2 streamer, Totem Arro.
Ht: Classe Sigma SSP MK2 & AMP5, Totem Tribe 1 LCR, Totem Mite, M&K Sound V10, JVC DLA-X7900, Panasonic DP-UB9004, Dune HD Max Vision 4K, Lumene Movie Palace 92 inch

Marco66

Volgende week ophalen, een als nieuwe Sony SCD-XA3000ES in zilver.
Kan ik mooi mijn (sa)cd collectie weer afspelen op mijn nieuwe set in de woonkamer.

Woonkamer: Marantz SC-7S1, Marantz SM-17, Bryston BDA-1 dac, Bryston BDP-2 streamer, Totem Arro.
Ht: Classe Sigma SSP MK2 & AMP5, Totem Tribe 1 LCR, Totem Mite, M&K Sound V10, JVC DLA-X7900, Panasonic DP-UB9004, Dune HD Max Vision 4K, Lumene Movie Palace 92 inch

ArjanvdM

Ik ben er achter gekomen dat mijn vader (71 jaar) al jaren een VA 555ES 5.1 receiver in een kast heeft weg gestopt. Is door hem in 2004 nieuw gekocht, maar in verband met aankoop receiver ander merk weg gezet. Zal deze binnenkort net als een DVP900V NS QS SACD-speler die er ook al jaren bij staat (ook 2004 gekocht) in het verkooptopic aanbieden.

Arjan
Marantz PM11 S3 / Canton Vento 890.2 DC / Chord Hugo DAC

Marco66

Zo, volledige Sony set in ere hersteld in de woonkamer.
Waarom? Betere match met mijn nieuwe speakers en te mooi om niet te gebruiken, mede ingegeven door mijn vriendin die deze set zo mooi vind.

Woonkamer: Marantz SC-7S1, Marantz SM-17, Bryston BDA-1 dac, Bryston BDP-2 streamer, Totem Arro.
Ht: Classe Sigma SSP MK2 & AMP5, Totem Tribe 1 LCR, Totem Mite, M&K Sound V10, JVC DLA-X7900, Panasonic DP-UB9004, Dune HD Max Vision 4K, Lumene Movie Palace 92 inch

Marco66

#274
Heb weer een pareltje en zelden aangeboden voorversterker kunnen scoren.
Komt ergens deze week in huis.

Het is de Sony TA-P9000ES voorversterker, die oorspronkelijk bedoeld was als pure analoge uitbreiding voor de toenmalige surroundvoorversterker de TA-E9000ES omdat deze geen sacd/dvd-audio kon afspelen.
Maar deze analoge voorversterker bleek al snel ook een uitmuntende stereo voorversterker te zijn met erg mooie opbouw van binnen en technisch niet op bezuinigd.
Ga deze via rca aansluiten op de TA-N80ES en de huidige TA-E80ES via XLR.
Dan kan ik de 707 cd-speler op de huidige en de streamer op de nieuwe voorversterker doen en kan ik achterop de eindversterker switchen tussen beide voorversterkers.

Ook komt er later nog een mooie Sony DVP-NS999ES dvd/sacd speler bij, die heb ik al laten reserveren en kan ook mooi op de TA-P9000ES.
Erg benieuwd wat deze gaat doen in de set en weer een mooie uitbreiding van de ES verzameling.
Woonkamer: Marantz SC-7S1, Marantz SM-17, Bryston BDA-1 dac, Bryston BDP-2 streamer, Totem Arro.
Ht: Classe Sigma SSP MK2 & AMP5, Totem Tribe 1 LCR, Totem Mite, M&K Sound V10, JVC DLA-X7900, Panasonic DP-UB9004, Dune HD Max Vision 4K, Lumene Movie Palace 92 inch