Sony ES topic (afgesplitst topic).

Started by xlr8, October 30, 2012, 00:55:19

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Rowdy

Quote from: Kingpin on September  4, 2013, 15:42:47
Vrij onbekend, maar Sony heeft ooit eens een soort midi set (Sony Placido System) op de markt gebracht, opgebouwd uit de ES reeks, bestaande uit ta-vf1, tc-vf1 en hcd-vf1.
Heb deze ooit eens gekocht, denk 25 jaar geleden ofzo.
Heel erg mooi afgewerkt trouwens, en vrij zeldzaam.











Deze set ga ik straks ophalen. Geef hem aan m'n dochter ter vervanging van een ander Sony set.

Kingpin

Quote from: Rowdy on September 15, 2013, 18:53:29
Deze set ga ik straks ophalen. Geef hem aan m'n dochter ter vervanging van een ander Sony set.
Nice !
Zal ze zeker blij mee zijn.
Mainset : Kingpin TVC Preamplifier, Kingpin Tripath Amplifier, Logitech Squeezebox Touch, Kingpin Touch LiPo Power Supply, Metrum NOS DAC Quad, Kingpin Metrum Power Supply, MiniDSP DDRC-22D, Kingpin miniDSP Power Supply, Kingpin Power Distribution System, Audio Physic Brilon 2.0, Audio Physic Luna I, Apogee Wyde Eye, Copulare Zonal Rack

Rowdy

Zeker weten. De set wordt aangesloten op Celestion 3 luidsprekers.

John Wx

#53
Niet echt ES maar hoort er een beetje bij mijn SONY Vaio DSD pc
Versterking: TEAC  /  Bron: Xiaomi tv box - Pro-Ject - HP Elitedesk
Luidsprekers: Chario  /  Kabels: Norstone / Oehlbach / Silent Wire / In-Akustik / Monster
Software: Spotify - YouTube Music - Internet
Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

mrdilly

Wat is zo'n Sony Placido System volgens jullie nog waard? Ik zie er namelijk een op marktplaats staan...

Rowdy

Heb er 75 euro voor gegeven. Deze is nog in zeer goede staat. Cassettedeck gebruik ik niet, maar wel de CD/Tuner + versterker. Aangesloten op Celestion 3 luidsprekers.

mrdilly

Dat is geen geld lijkt me! Zaten de originele speakers (ss-vf1) er wel bij in voor die 75 euro of was 't exclusief de speakers?
Op marktplaats staat er nu een bod van 120 euro voor de set incl. speakers, maar onbekend of verkoper de afstandbediening erbij kan vinden. Wel / niet doen... even over nadenken nog...

Rowdy

Het was zonder luidsprekers.

De afstandsbediening is redelijk lomp. Het heeft een schuiflade, met aan de bovenzijde de belangrijkste bedieningsknoppen + LCD schermpje. Doe je de schuiflade naar beneden, krijg je meer toetsen zoals b.v. de cijfers 0 t/m 10.

Passion4Sound

Quote from: chansig on August 21, 2013, 09:32:18

Sony CDP XA 50 ES

De heb ik...mooi apparaat.

Gr Hans
Ik heb deze Sony 50es in een gouden uitvoering die alleen als loopwerk gebruikt kan worden.
Ingebouwde Guido Tent klok, en XLR uitgang. Mooi apparaat, iemand interesse?

chansig

Teleskopos, Paradigm PW Link, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

xlr8

Quote from: Passion4Sound on January 20, 2014, 23:47:42
Ik heb deze Sony 50es in een gouden uitvoering die alleen als loopwerk gebruikt kan worden.
Ingebouwde Guido Tent klok, en XLR uitgang. Mooi apparaat, iemand interesse?

Als in;
Werkt alleen via de dig. out, de analoge uitgangen zijn afgesloten... of de interne DAC-sectie is kaputt ?

Passion4Sound


Passion4Sound

Quote from: xlr8 on January 21, 2014, 12:57:57
Als in;
Werkt alleen via de dig. out, de analoge uitgangen zijn afgesloten... of de interne DAC-sectie is kaputt ?
Nee, er is niets stuk, maar wel eruit gehaald. Omdat het zonde is als je het laat meespelen terwijl je het niet gebruikt.
Werkt idd alleen AES digitaal uit. klinkt waanzinnig mede door de Guido T klok upgrade.

grtz,

Alex

xlr8

...dan is het idd een zeer mooi loopwerk  :worship:

simsatit

ben heel blij met mijn scd-xa5400es !!
>>>see you space cowboy<<<

daihatsu cuore 0.9, bic pen (navulbaar), gemêleerd servies: klinkt allemaal erg goed!
toekomstige upgrade: polaroid vest, voor meer kleur in  mijn leven.

simsatit

De speler wordt wel de zwanenzang van de ES reeks sacd players genoemd daar het de laatste is die gemaakt zal worden.

Review areadvd:

http://www.areadvd.de/hardware/2009/sony_scd_xa5400es.shtml

>>>see you space cowboy<<<

daihatsu cuore 0.9, bic pen (navulbaar), gemêleerd servies: klinkt allemaal erg goed!
toekomstige upgrade: polaroid vest, voor meer kleur in  mijn leven.

klaasje11

jemig! wat een mooi spul allemaal!

ik ben helemaal Sony fan maar weet pas 2 maanden van de ES serie af, helemaal fan eversince!   :worship:
ik heb op het moment nog niets van al dat moois, maar als mijn Sansui set en mijn Pioneer SX-850 helemaal opgeknapt zijn ga ik zeker door naar een ES  ;)
Elac FS57.2 -- Sony TA-N55 ES -- Aristona Voorversterker -- Luxman T-240 -- Sony CDP-M19 -- Sony MDS-JE500 -- Beyer Dynamic DT 770 Pro -- Choseal Q-854 -- Roccat ISKU -- Roccat SAVU -- jaren 70 Philips broodrooster

chansig

Mogelijk dat mijn Sony XA 50 ES over een paar maanden in de verkoop gaat...dus hou het in de gaten.

Gr Hans
Teleskopos, Paradigm PW Link, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

Midcall

Quote from: chansig on January 22, 2014, 19:50:30
Mogelijk dat mijn Sony XA 50 ES over een paar maanden in de verkoop gaat...dus hou het in de gaten.

Gr Hans
Augustus is een mooie verkoopmaand. Ik zou hem nu vast aanbieden als ik jou was  ;D
http://www.htforum.nl/showcase/usersetdetail.php?id=62 - Genesis 350+ - Audio Research Reference 3 - Audio Research Reference CD7 (incl. CD8 mod) - Audio Research Reference 250 - Cable Research Lab (CRL) Gold ls-cables - NBS Statement XLR interlinks - Cardas Golden Reference powercords - Sony VPL-HW50ES - Yamaha CX-A5100 - Infinity Renaissance 90 rears - Callas Audio Clamprack - Bada Purer 3.8SE - Squeezebox Classic - Audio-GD NFB-8 DAC -

chansig

Teleskopos, Paradigm PW Link, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

AbZ

#70
Quote from: simsatit on January 21, 2014, 20:09:10
ben heel blij met mijn scd-xa5400es !!
Quote from: simsatit on January 21, 2014, 20:28:45
De speler wordt wel de zwanenzang van de ES reeks sacd players genoemd daar het de laatste is die gemaakt zal worden.

Review areadvd:

http://www.areadvd.de/hardware/2009/sony_scd_xa5400es.shtml
Erg mooi  :wub:  maar hoe verhoudt deze zich tot de XA 9000 ES?  Dat is toch nog een later topmodel?

simsatit

Dat is een model eerder! Dit is het laatste dat sony maakt, is ook nog steeds te koop.
>>>see you space cowboy<<<

daihatsu cuore 0.9, bic pen (navulbaar), gemêleerd servies: klinkt allemaal erg goed!
toekomstige upgrade: polaroid vest, voor meer kleur in  mijn leven.

klaasje11

#72
Quote from: chansig on January 22, 2014, 19:50:30
Mogelijk dat mijn Sony XA 50 ES over een paar maanden in de verkoop gaat...dus hou het in de gaten.

Gr Hans

ga ik doen!
ik kijk nog of het wat is. Ik draai, vind ik zelf, te weinig cd's om mijzelf een nieuwe cd speler kado te doen....

maar je weet het nooit!
Elac FS57.2 -- Sony TA-N55 ES -- Aristona Voorversterker -- Luxman T-240 -- Sony CDP-M19 -- Sony MDS-JE500 -- Beyer Dynamic DT 770 Pro -- Choseal Q-854 -- Roccat ISKU -- Roccat SAVU -- jaren 70 Philips broodrooster

w00Dy

#73
Ik draai momenteel met een TA 1000 ESD en daarachter een N 220

Het upgrade virus kriebelt een beetje maar ik twijfel om langzaam up te graden naar een E-80/N-80 systeem of voor een E9000/N9000 systeem te kiezen. Die laatste zijn iets goedkoper, zijn er ook meer van.

Aan de andere kant, draai ik nog steeds stereo. Enkel films in 2.1

Jammer dat je die vintage spullen niet kan gaan beluisteren :)

Sonority audio

een es topic..  :headbanging:

versterkers 707es, taf 50 es
cassettedeck 808es
cd spelers 777es en 555es x50es
dat 57es 77es en za5es
tuner 770es

alles nog in bezit en werkt nog prima.
Schiit audio : www.schiit-europe.com
Ludic Audio Cables :new Affordable standards
Mrspeakers: www.mrspeakers-europe.com
Soundaware streamers : www.soundaware-europe.com