AF-S NIKKOR 70-200mm f/4G ED VR

Started by Starred, October 25, 2012, 16:16:12

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Starred


Rob Eric Blank


Tube-freak

Lijkt me een mooi lens, behalve dan dat hij maar tot 200mm gaat.  het gebied boven de 200mm is toch een vrij vreemd marktgebied, of je koopt een 70-300mm van 400 euro of je zit meteen vast aan een of andere lens van duizenden euros.
16th generation Disciple of the Wudang San Feng pai

VlisChris

Och, ben van een 70-300 naar een 70-200 gegaan, en toen van crop naar FF.
Moet zeggen dat ik het een bijzonder aangenaam bereik vind. Het verschil tussen 200 en 300mm is opvallend klein te noemen in de praktijk.
Arguing with a genius is difficult.
Arguing with an idiot is impossible.

Tube-freak

#4
Het verschil is inderdaad niet supergroot maar toch heb ik al vrij vaak gehad dat ik dacht ik wou dat ik 400m of 500mm wilde hebben.
16th generation Disciple of the Wudang San Feng pai

Rob Eric Blank

Quote from: Tube-freak on October 30, 2012, 00:05:55
Lijkt me een mooi lens, behalve dan dat hij maar tot 200mm gaat.  het gebied boven de 200mm is toch een vrij vreemd marktgebied, of je koopt een 70-300mm van 400 euro of je zit meteen vast aan een of andere lens van duizenden euros.

In de praktijk hebben veel mensen 300 niet nodig. Wordt niet zo heel veel gebruikt. Met 200mm kunnen de meeste mensen uit de voeten.

Een 300mm f2.8......is ook wel een heerlijke lens. Alleen meer dan 2x zo duur dan een 70-200 f2.8. De constructie is wel even wat anders en de afzet van die lens ook. Ik zou hem voor geen goud meer wegdoen. Of het moet een 500mm f4 zijn ;)

VlisChris

Quote from: Tube-freak on October 30, 2012, 04:21:11
Het verschil is inderdaad niet supergroot maar toch heb ik al vrij vaak gehad dat ik dacht ik wou dat ik 400m of 500mm wilde hebben.

Als ik het aantal keren moest tellen dat ik dacht "goh, had nu dat of dat maar", en ik kreeg er een penny voor, was ik serieus rijk geweest onderhand :)
Arguing with a genius is difficult.
Arguing with an idiot is impossible.

Tube-freak

Over het algemeen blijven mijn wensen redelijk binnen het realistische aspect, ofwel dingen die ik kan betalen of op langere termijn kan betalen en ook wel dat ik het voor mezelf kan verantwoorden om te kopen.  En een 200-400mm F4 nikkor lens van 5500 euro kan ik niet voor mezelf verantwoorden en een lens die maar tot 200mm gaat komt er bij mij ook niet in want daar ga ik spijt van krijgen.



16th generation Disciple of the Wudang San Feng pai

Rob Eric Blank

Quote from: Tube-freak on October 31, 2012, 01:16:09
Over het algemeen blijven mijn wensen redelijk binnen het realistische aspect, ofwel dingen die ik kan betalen of op langere termijn kan betalen en ook wel dat ik het voor mezelf kan verantwoorden om te kopen.  En een 200-400mm F4 nikkor lens van 5500 euro kan ik niet voor mezelf verantwoorden en een lens die maar tot 200mm gaat komt er bij mij ook niet in want daar ga ik spijt van krijgen.
Converter er tussen.

Ik heb een 2x converter op mijn 300mm. Is minder scherp dan alleen de 300mm, maar meer dan acceptabel.

VlisChris

Daarnaast denk ik, als ik je foto's zie, dat je niet veel nut hebt voor 200 tot 400mm eigenlijk.
Veel van je foto's maak je toch ook met je 60mm? Waarom zou je dan opeens naar 400 moeten? Of beter gezegd: willen?
Arguing with a genius is difficult.
Arguing with an idiot is impossible.

Tube-freak

Dat komt omdat er hier waar ik nu woon weinig natuurschoon is.  Bijna geen bloemen, al helemaal geen dieren zoals je dat in nederland hebt, reigers herten etc.... Daarom gebruik ik de 70-300mm nu vrij weinig.  ik gebruik hem nog wel maar niet zo vaak als in nederland.
Zitten wel veel mooie vlinders hier maar als ik ze zie dan ben ik 9 van 10 keer aan het trainen en de ene keer van de 10 keer dat ik niet train dan heb ik me camera niet bij me en met trainen heb ik sowieso nooit een camera bij me tenzij ik mezelf wil filmen ofzo.
16th generation Disciple of the Wudang San Feng pai