Goliath II the next generation

Started by J.A.F._Doorhof, December 15, 2003, 19:51:22

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

SiR-ROUND

@Frank...

Ga je ook stille HD's gebruiken?

Met name de fluid schuiven zijn een stuk stiller dan de ballbearing broertjes...




J.A.F._Doorhof

wij gebruiken alleen maar liquid schijven in ALLE systemen sinds ongeveer eind 2002.

MvrGr.
Frank
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

SiR-ROUND


SiR-ROUND

Ehhh...

Als ik binnenkort een Goliath aanschaf mag ik hem dan wel als II beschouwen?

Enne...

Er zijn verder helemaal geen pics van... Ik was eigenlijk van plan om wel het 1 en ander te laten zien, lijkt me ook een stimulans voor veel mensen...

MAG DAT?


Erik

Tjoinge dit gaat wel een waanzinnige bak worden en die AB ziet er super uit.
"You have enemies? Good. That means you've stood up for something, sometime in your life."
- Winston Churchill

J.A.F._Doorhof

Hi,

Er worden geen foto's getoond omdat de Goliath een volledig custom build principe is, het enige stabiele is de H3DII en zelfs die hoeft niet perse. De Goliath is eigenlijk ONZE HT PC, of je hem nu met TT gebruikt of met de H3DII of de xxxxxxxx.

Het enige waarom er een Goliath II is gekomen is de volgende reden.
Sommige mensen klagen over het gebruik van een kleine TFT als OSD, en zijn bereidt bv een Rock te kopen om dit op te lossen, mijn oplossing is dan heel simpel we hebben een super remote bedacht die de totale prijs inderdaad een stuk hoger maakt maar nog lang niet op het niveau van een Rock met dezelfde mogelijkheden.

Daarbij komt dat door het gebruik van deze nieuwe AB (als je het zo mag noemen) er een WERELD van mogelijkheden open is gegaan.

MvrGr.
Frank
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

Del member


J.A.F._Doorhof

In principe op de Holo software voor de Holo.
Voor de totale besturing ben ik nog aan het kijken, als je even één thread hier naar beneden kijkt zie je de eerste screenshots van een proef met wat frontend software die mezelf wel heel goed bevalt.

Er moet wel veel gesleuteld worden maar tot nu toe gaat dat goed, de alpha versie draait nu al probleemloos op mijn PC.

MvrGr.
Frank
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

Moviefreak

Hoi,

Mooi ding zo'n Goliath.

Maar voor de mensen die de Goliath te duur vinden:
Je kunt al een tijd een geweldige pc (1230 Euro) bij de Aldi kopen, bestaande uit:
-Prachtige zeer stille kast (zilver/zwart) (autoafsluitbare CD en video/audio ports)
-Ati Radeon 9800 (2 monitor aansluitingen)
-3 Ghz P4 Hypertreading 800 mhz FSB
-512MB mem
-160GB Harddisk 7200rpm zeer stil
-DVD + en - R(W) schrijver 4 speed!!!
-DVD-Rom 16 speed
-Wifi (54mbit) en LAN 100 mbit en modem
-7in1 cardstation (voor flashcards en SD e.d.)
-6 x USB2.0 en 3 keer Firewire
-Cable TV / Radio tuner (7134 philips chip - werkt met DScaler!)
-TV in/out (cinch en svideo)
-Audio out digital (coaxial en optic) en analog (headphone / 5.1 / stereo)
-Audio in digital (coaxial en optic) en analog (line in / mic / rood-wit cinch)
-RF afstandbediening (X10) werkt ook door muren!!!
-draadloos keyboard (met media-keys) en draadloos wheel-mouse
-3 jaar garantie

bijgeleverde Software:
-WinXP / drivers
-Nero 6 DVD en CD writing
-Word
-Pinnacle DVD copy software
-Autoroute (world-routeplanner)
-Cyberlink station/playcentre = Home Cinema software voor:
(muziek en film verzameling en conversie / opnemen, kijken, luisteren tv en radio
etc... etc...)

Je gooit er vervolgens voor 60 Euro een Skystar2 sat-kaart in (als je een schotel hebt) en installeert de volgende gratis software:

-DScaler (analoog video en tv in/out noise filtering en deinterlacing)
-Zoomplayer (Mediaplayer)
-FFDshow (scaling en sharpening en filtering)
-AC3Filter (5.1 geluidsfilter)
-EmulePlus (software en media downloaden)
-DVBviewer/Mytheater/ProgDVB (kan ook HDTV aan!) met softCSA plugin (sat view)
-Girder (neem gewoon de ATI/X10 remote control plugin!!! )
-DVD-Decrypter (DVD kopieren)
-DVD-X-Any (regiovrij/macrovision-vrij)
-MyHTPC en plugins (home cinema overkoepelend systeem!!!)
-Apache/MySQL/PHP en de IMDB en CDDB databases voor offline browsing/query's

Als je een CRT hebt kun je nog een breakout kabel/converter bestellen om de ATI-9800 direct op de CRT aan te sluiten. (Niet nodig voor een DLP of LCD)

Voor een paar 100 Euro heb je een geweldig en klein 7.1 boxensetje en voor een
dikke 1500 Euro een mooie nieuwe digitale HD projector.

Dus voor zo'n 3000 Euro totaal heb je een HEEL mooi/klein/goed/leuk setje.
En natuurlijk een fantastisch leuke hobby erbij...

CU,
MovieFreak.

RubenP

@moviefreak,
ik vind het niet zo aardig om reclame voor andere merken PC's te maken in het gedeelde van ITC.
Dit is speciaal bedoeld voor de goliath en het is ook nog eens Frank's broodwinning. ;)

Ruben
Dali Blue serie 6006 SE + C1000 + R1000 / Rotel RSP1066 & RB985MkII  /  SVS 20-39PCi sub

bmateijsen

#35
>>wijziging... Ruben was me al voor..

En je punt is nu precies??

Het kan nog veel goedkoper... maar of je daarmee ook die kwaliteit in huis haalt... Dit is speciaal bedoelt voor de goliath scaler en niet zozeer voor een htpc.

Groet Bjorn

J.A.F._Doorhof

Hi,

Heel leuk natuurlijk, maar........

Waar ga je heen als het niet werkt.
Waar ga je heen als je software niet werkt.
Waar ga je heen als je wilt uitbreiden.
Waar ga je heen voor garantie na een half jaar als die modellen er niet meer zijn.
Waar ga je naar toe als je HT-PC weg is voor een paar weken om omgeruild te worden.

Prijsverschillen zijn er trouwens amper, ITC kan een soortgelijk systeem aanbieden voor dit soort prijzen, het is alleen de vraag of je kwaliteit en service wilt of goede specs en een mindere kwaliteit.

Ik weet dat de ALDI PC dit keer goed is getest, maar ondertussen hebben we de eerste al op de TD gehad, en het is NIET allemaal zo mooi als je doet vermoeden, trust me.

We zitten nu ongeveer 10 jaar in de PC handel, en de marge op PC's is enorm uitgeknepen, als je dit soort aanbiedingen ziet moet je gaan nadenken en even GOED naar de gebruikte onderdelen kijken, wij gebruiken bv alleen maar de hogere lijnen van MSI, dat scheelt al gauw een kleine € 50,00 op het mainboard alleen in een PC.

Zouden wij overschakelen op de Aldi kwaliteit kunnen we ook zo een PC bouwen voor die prijs, ik gun mijn TD alleen graag wat rust, en ik hou mijn klanten graag tevreden.

Download onze prijslijst even, en kijk niet alleen naar de Goliath.
Waar je nu namelijk naar kijkt is een PC oplossing waar alleen al voor rond de € 1500,00 aan extra kaarten inzit (H3DII, HDaux en RGBHV board).

MvrGr.
Frank
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

Moviefreak

Wroef Wroef! Maar goed, ik hoor 't al... verplaats mijn post maar Frank...
In geen geval wil ik jouw handel in de weg zitten.

Het leek mij wel een leuke post voor de (nog) beginnende HT(PC) enthousiasteling...

Soms lijkt het hier een beetje op een politie-staat, iedereen is zijn idee of apparatuurkeuze aan 't verdedigen (en soms doen anderen dat voor elkaar),
maar de lezer lijkt me toch echt slim genoeg om uit alle alternatieven zijn/haar eigen oordeel/keuze te maken...

CU,
MovieFreak.

bmateijsen

Quote from: Moviefreak on December 28, 2003, 18:44:09
Wroef Wroef! Maar goed, ik hoor 't al... verplaats mijn post maar Frank...
In geen geval wil ik jouw handel in de weg zitten.

Het leek mij wel een leuke post voor de (nog) beginnende HT(PC) enthousiasteling...

Soms lijkt het hier een beetje op een politie-staat, iedereen is zijn idee of apparatuurkeuze aan 't verdedigen (en soms doen anderen dat voor elkaar),
maar de lezer lijkt me toch echt slim genoeg om uit alle alternatieven zijn/haar eigen oordeel/keuze te maken...

CU,
MovieFreak.

Het punt is dat je even gewoon verder moet kijken ipv reageren in een thread die daar niet voor bedoelt is...

Greot Bjorn

J.A.F._Doorhof

Moviefreak,
Ik denk dat je niet weet wat een politie staat is, en dat doet me zeer als je dat over ons forum zegt, ik sta ENORM veel toe, en het is niet mijn reactie die je als eerste leest :D.

Het is echter wel een feit dat je geen appels met peren moet vergelijken.
De Goliath scalers zijn GEEN gewone PC's, er worden bv alleen al voedingen gebruikt die los € 95,00 kosten, dit soort dingen moet je gewoon weten en meenemen.
Je kan ook geen LADA met een MERCEDES vergelijken.

Daarbij komt dat dit inderdaad HELEMAAL niets te maken heeft met de aankondiging van een nieuwe versie van onze COMPLETE SCALER oplossing, en niet een simpele HT-PC met DScaler.
Het gehele Goliath principe is ondertussen een stuk verder uitgegroeid dan een simpele HT-PC met een TV kaart.

En daar hoort een prijs bij, de basis HT-PC goliath koop je echter al vanaf € 400,00 :D.
Je krijgt hem dan zelfs in een hele kleine behuizing, de full-blown versie met H3DII etc. en remote panel zit een stuk hoger.

MvrGr.
Frank
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"


Quick Reply

Warning: this topic has not been posted in for at least 60 days.
Unless you're sure you want to reply, please consider starting a new topic.

Name:
Email:
Verification:
Please leave this box empty:
Type the letters shown in the picture
Listen to the letters / Request another image

Type the letters shown in the picture:
Wat is de hoofdstad van Nederland:
Onze vlag is blauw, wit en:
Shortcuts: ALT+S post or ALT+P preview