Goliath II the next generation

Started by J.A.F._Doorhof, December 15, 2003, 19:51:22

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

J.A.F._Doorhof

Met trots presenteren we hier de Goliath the next generation.

Key features
Volledige Scaler gebaseert op DCDi
HD TV linedoubling/passthru
Internet op uw schoot (indien aanwezig)
Browse door uw gehele muziek collectie met de meegeleverde touchremote

Inputs
Component of 3x Composite of RGBs
1x SDI of Composite
1x S-video
1x DVI

Outputs
DVI
RGBHV, RGBs RGsB via BNC
RGBHV via DVI analoog

Scaling engine gebaseert op de superieure Faroudja DCDi techniek.

Unieke gebruikersinterface en gebruikersgemak
Door gebruik te maken van de nieuwste touchpanel techniek is de Goliath II de enige scaler op de markt die deze mogelijkheden biedt.

Na de bootup sequence wordt u verwelkomt door een simpele custom menu structuur, in dit voorbeeld met 3 opties.

Scaling, muziek, internet

Via het touchpanel kunt u kiezen door simpel de optie aan te klikken.
Kiest u voor scaling krijgt u een speciale gui met maar liefst 3 volle menu's met allerhande instellingen voor elke denkbare mogelijkheden.
Kiest u voor muziek dan krijgt u netjes de door u uitgekozen player en kunt u door uw hele collectie browsen vanaf uw schoot een simpel nummer aan klikken met de vinger is genoeg om het nummer te starten.
Bij internet is er een virtueel keyboard aanwezig op de display.


De gehele besturing kan voor u op maat gemaakt worden met de programma's die u wenst.

De nieuwe Goliath II the next generation zal een retail prijs krijgen van :
€ 4200,00-€ 4500,00 inclusief BTW en de touchremote.

Voor mensen met een Goliath I kan deze remote control functie extra worden aangeschaft voor een bedrag van € 1199,00.

Op dit moment is de techniek van deze remote functies nog prijzig, we verwachten echter dat dit in de toekomst nog verder zal gaan zakken.

MvrGr.
Frank

PS
De standaard Goliaths zullen gewoon leverbaar blijven en beginnen bij € 2000,00
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

J.A.F._Doorhof

#1
Informatie over het touchpanel
Het touchpanel van de Goliath II is een Viewsonic Airpanel.

10" LCD touchpanel TFT
Met NEVO home control kaart en software
Kan plusminus 5 uur functioneren buiten de lading.
Resolutie 800x600 full color (vervangt dus de Pronto Pro)

Is ook leverbaar als 15" versie met 1024x768.

MvrGr.
Frank

www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

Rob_Dingen

Hoi

Ben benieuwd of het allemaal gaat lukken en hoe het werkt.

Rob

J.A.F._Doorhof

Als alternatief is er nog het viewsonic airboard.

Het geheel gaat zeker werken.
Het mooie is namelijk dat deze nieuwe draadloze TFT's gewone monitoren zijn met touchopties maar dan met een draadloze verbinding. Hebben we het dus werkend op een normale monitor dan werkt het hier ook op.

Verreiste is alleen dat we overschakelen naar Windows XP pro ipv Home.

MvrGr.
Frank
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

addy

Sorry hoor, belachelijke prijzen , waar wordt dat door gerechtvaardigd ?

mvrgr. Ad

J.A.F._Doorhof

Waarom een belachelijke prijs ?
Vindt een product wat hetzelfde kan onder de € 10.000,00 wat zeg ik, vindt überhaupt een product wat hetzelfde kan....

We praten hier over een scaler met DCDi, en HDTV ondersteuning.
Een volledige muziek database ofwel muziek server
Met internet mogelijkheden en we zijn zelfs bezig om ook de besturing van je gehele systeem er mee te doen (een soort super pronto of mini creston).

De hoge prijs komt voornamelijk door de remote control die we erbij gaan leveren, op dit moment kost de Philips oplossing € 1500,00.
We zijn al bezig met Viewsonic's airpanels welke rond de € 1000,00 kosten en dat zou een goed alternatief zijn.

Sommige dingen zijn gewoon duur, en sommige dingen zijn goedkoop.
Als je bedieningsgemak wilt en een UNIEK product dan is denk ik deze prijs MEER dan redelijk.

Spatz in DLD brengt een scaler op de markt ZONDER de remote die wij gebruiken en ZONDER HD mogelijkheden voor € 4000,00 dus het valt allemaal wel mee.

En je houdt nog altijd de mogelijkheid om hem zonder de remote te kopen, dan koop je al een Goliath II scaler vanaf € 2500,00, en als je afwijkt van onze basis configuratie kan het zelfs al vanaf € 2000,00.

Voor elk wat wils dus, wil je de superdeluxe versie met een unieke remote mogelijkheid betaal je wat meer (nog altijd minder dan een vergelijkbare scaler alleen, zonder alle extra mogelijkheden) wil je gewoon de oude configuratie met aparte TFT en handtracklaser betaal je een HEEL stuk minder.

MvrGr.
Frank
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

the_shadow

Quote from: ad van Wijk on December 16, 2003, 09:12:08
Sorry hoor, belachelijke prijzen , waar wordt dat door gerechtvaardigd ?

De Philips DesXcape alleen al kost los meer dan 1600 EUR. Blijft nog 3000 EUR over voor de scaler met o.a. SDI-input. Voor de features valt het allemaal wel mee. Alleen ga je je wel afvragen hoe groot het systeem zelf is als je de 15" "afstandsbediening" ziet. ;D  Een 6, 8 of 10" scherm zou m.i. meer gepast zijn in dit geval. Of, gezien de meeste potentiele kopers toch over een Pronto beschikken, een systeem waarbij IR communicatie omgezet wordt naar schermacties. Maar dan heb je natuurlijk geen feedback.

garmtz

Duur??!?!?!! ??? Ad, heb je wel eens goed naar de mogelijkheden gekeken en ken je überhaupt wel de functionaliteit van de meeste scalers? Een leuke Vigatec kost hetzelflde maar heeft een fractie van de mogelijkheden. Als je die niet nodig hebt/wilt hebben, KAN het goedkoper, maar dat lijkt me logisch.

J.A.F._Doorhof

@The_Shadow.
De Goliath II is eigenlijk ontstaan uit frustatie van mijn kant :D.
Er zijn verschillende threads waar de Goliath een beetje wordt afgedaan als speelgoed en niet serieus omdat je een extra monitor nodig hebt voor de GUI.
Zelf ervaar ik dat TOTAAL niet als een probleem, in tegen deel, ik gebruik een handtracklaser en een 15" TFT en ik vindt het ideaal.

Aangezien de mensen die erover klagen aangeven best € 3000,00 meer uit te willen geven voor een ECHTE scaler, maw één met een OSD of goede AB, kwam bij mij het idee van de super remote in mijn hoofd, en na wat zoeken bleek dit zelfs HEEL gemakkelijk te kunnen.

Zoals je hebt kunnen lezen zijn we bezig met Viewsonic, de Airpanels 110 hebben een resolutie van 800x600 wat genoeg is en zijn maar 10", tevens zijn ze een stuk goedkoper.
Het unieke aan het hele Goliath concept is dat je ALLES kunt doen wat je maar droomt, je kunt het echt zo gek niet bedenken of het is mogelijk (zie dat maar eens bij andere scalers voor elkaar te krijgen :D).

MAW je kunt de kaart nog steeds los kopen, en je eigen Goliath bouwen. Je kunt ook zonder remote en je kunt binnenkort dus ook kiezen tussen een 15" remote of een 10" remote.

Nog even en het wordt een heel systeem zoals Creston :D.

Wat er op de planning staat:
1. Remote opties (vervanger van de gehele pronto)
2. X10 besturing (zeer makkelijk te implementeren)
3. RS232 besturing (zeer makkelijk te implementeren)
4. Huisbeveiliging (zeer makkelijk te implementeren)
5. TV kijken op de display door het gehele huis met geluid (ook makkelijk)
6. more to come.

MvrGr.
Frank
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

J.A.F._Doorhof

Over de behuizing.
De Goliath zal net als nu een discreten black tower geleverd worden die ook op de kant geplaatst kan worden, tevens is ELKE andere kast mogelijk die de klant wil.

Koeling zal in de grote units geheel gebaseert zijn op waterkoeling of Zalmann koeling, we zijn nog aan het testen wat het makkelijkst/voordeligst/fijnst werkt.

De bedoeling is in ieder geval het geluidsniveau nog lager te brengen als de huidige Goliaths welke al zeer stil zijn.

MvrGr.
Frank
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

addy

Okee, wat wil ik, Ik heb momenteel de lcd toshiba mt7 hangen, deze is door jou gecalibreerd, ik moet nog heel erg aan het beeld wennen, het is donkerder en roder, maar ook rustiger en mischien wat scherper.  Maar goed ,feitelijk wil ik alleen een scherper,detailrijker beeld verkrijgen, verder is er NIETS nodig, ik heb in de verdere mogelijkheden geen interesse. Wat is in deze dan de betaalbaarste oplossing ?, wat je al aangaf, zo'n €. 2000, ? ( F. 4400,- !!)
is dat de prijs om dan (uiteraard !) een groot verschil te zien bij projectie ?
Wat zit er dan in aan onderdelen, wat zo'n prijs rechtvaardigd, Goud ? Ik ga hier even wat agresiever op door daar ik vind dat voor zo'n bedrag er toch echt wel een bijzonder verschil te zien moet zijn, puur uit de visie, is het me dit waard ?

Mvrgr. Ad.


garmtz

Ligt aan de projector! CRT projectoren MOET je aansturen met een scaler, digitale projectoren hebben vaak zelf een de-interlacer/scaler aan boord, die vaak wel te verbeteren is, maar kan me voorstellen dat je dat de moeite van het geld niet waard vindt. Bedenk even het volgende: mijn projector kost nieuw zo'n €35.000. Een bedrag van €4000 uitgeven aan een scaler is dan heel redelijk vind ik...

Maargoed, het gaat uiteindelijk om het resultaat. Als je met een scaler van €2000 een projector van hetzelfde bedrag er uit kan laten zien als een veel duurdere projector is het bedrag niet onredelijk. Hoeveel ervaring HEB je eigenlijk met projectoren/scalers? Ik kan ook wel zeggen: "Nou, die Ferrari is wel duur zeg, een Fiat brengt me toch ook van A naar B?".

No offense hoor, maar probeer zaken in hun eigen context te zien. Tot voor kort was een goede scaler niet te krijgen onder de €20.000...

J.A.F._Doorhof

Hi,

De H3DII kun je mischien van Goud noemen, maar de kaart alleen kost al € 950,00, de HDaux kost rond de € 350,00 en de RGBHV output kaart kost € 145,00.
Je bent dus alleen aan het input/scaler gedeelte al € 1445,00 kwijt.
Dat betekend dat de PC erom heen in het geval van de € 2500,00 oplossing € 1000,00 kost.
Als je weet dat we alle PC's voor de Goliaths uitrusten met stille voedingen van Zalmann (a € 100,00) stille coolers en hushmatten (bij elkaar ook een kleine € 100,00) dan nog Windows XP pro voor € 141,00 dan denk ik dat de prijs van de Goliaths ZEKER niet duur is.

of je het op een MT7 ziet ?
Dat is een heel ander verhaal.... persoonlijk ben ik van mening dat ELKE projector opknapt van een betere deïnterlacer/scaler.

Krijg je meer lightoutput ?
Nee, als je er meer light uit probeert te halen dan clipped je paneel dus dat zal niet gebeuren.
Wordt het beeld scherper ?
Dat zeker, maar ook in beperkte mate.
Wordt je grayscale beter ?
Dat ZEKER, de Goliaths hebben een zeer geavanceerde manier om grayscale tracking te helpen, het is mogelijk om op BIJNA elke projector een vlakke grayscale te krijgen.

Is het voor JOU de € 2000,00 waard voor de simpelste uitvoering ?
Dat kan ik niet voor je beslissen, ik zou zeggen stop dat geld in een betere projector, aan de andere kant kan de Goliath met je mee groeien naar de volgende projector.

MvrGr.
Frank
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

addy

Beste Garmtz,
De toshiba mt7 kostte een jaar geleden €.6000,- op div. site's kost die dat nu bijna nog. Frank kende dit type niet. Ik heb verder geen ervaring met scalers, de toshiba vond ik na 2 maanden vergelijken het beste beeld geven.
Ik ben verder ook wel tevreden met mijn aankoop, alleen als het betaalbaar mogelijk is om het beeld duidelijk te verbeteren wil ik dat wel. Ik vindt alleen de verhouding prijs projector/scaler onevenredig hoog liggen t.o.v. het verschil in beeldwinst. Hoewel ik zelf nog nooit het verschil zonder en met scaler heb gezien. (wel bij frank, epson, vergeten hoe dit verschil was, blijkbaar niet zo groot)
Deels is mijn houding in deze ook zo doordat ik vind dat deze producten t.o.v. de kostprijs in een te hoge prijsmarge worden doorgezet naar de consument.

Mvrgr. AD.

   

Grindtegel

Wat voor dvdspeler gebruik je, daar is ook vaak nog veel winst te behalen.
Marantz | Bryston | Monitor Audio | Velodyne | JVC | Oppo | HDI Dune   ---   Mytek | Violectric | Fostex | Roon

addy

Beste Grindtegel,
Ik heb als dvd speler de onkyo DV- SP500 tezamen met de Onkyo TX-DS676.
Denk je dat bij een upgrade een (zichtbaar) beter beeld is te verkrijgen.
Aangesloten via s-video kabel.

Mvrgr. Ad.

J.A.F._Doorhof

Begin maar eens met component aan te sluiten dat zal zeker ook gaan schelen.

MvrGr.
Frank
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

Grindtegel

De onkyo ken ik niet maar ik dacht dat er alleen maar een vga aansluiting voor het component signaal aanwezig is, en die zit waarschijnlijk niet op je speler.
Marantz | Bryston | Monitor Audio | Velodyne | JVC | Oppo | HDI Dune   ---   Mytek | Violectric | Fostex | Roon

searcher

@Ad,

Met respect ik heb een DLP projector die via S-VHS een beeld kan weergeven wat niet om aan te zien is.
Immers Philips heeft om de verkoop te bevorderen dit als mogelijkheid gegeven.
Philips is zeer tekort geschoten en had deze optie moeten laten vervallen

Na de PSM 1 en nu de goliath heb ik een beeld wat staat als een klok.

Je trekt nu conclusies over bedragen terwijl je eigenlijk de resultaten niet kent.
Dit zet het produkt in een negatief daglicht terwijl je argumentatie buiten te duur verder niet onderbouwd is.

In principe zijn de scalers zoals aangegeven vele malen duurder.

Ik vind het dan zeer netjes dat ITC / Frank naar een oplossing zoekt die mogelijk haalbaar is.
Binnen ons gezin is of zijn vele van deze oplossingen ook niet haalbaar.

Te duur vindt ik dan een te simpele afwikkeling en doet geen recht aan het aangeboden produkt.

                                                                   Mvr Gr Searcher




jaco

Zo'n airpanel is een eerg leuk ding, alleen vindt ik 1000 Euro nog wel wat aan de prijs helaas.

Ik wens je ook success met dingen als RS-232 aansturen. Dat lijkt makkelijk, maar valt toch wel een beetje tegen ben ik achter gekomen.
Een Creston/AMX nabouwen klinkt leuk, maar ik heb een tijdje verschillende pogingen gevolgd, en het gaat allemaal moeizaam doordat er voor elke device een aansturing gemaakt moet worden.
Als je zo'n mooi touchscreen hebt, wil je natuurlijk ook zaken als je versterker volume en ingestelde bron, sound algorimte etc terugzien.
Dit zul je op moeten vragen, en ook zijn alle inputs in elk menu niet mogelijk, waardoor je statussen etc bij moet houden. Je komt dus uit op een systeem wat je aangesloten devices continue pollt, en moet kijken naar IR input en Keybord input etc.
kijk eens naar Charmed Quark als je dit soort dingen interessant vindt.


Jaco




searcher

@Ad,

Ik was misschien iets te kort door de bocht.
Mijn advies kijk en vergelijk en trek hieruit je conclusies.

Voor mij is het ook veelal te duur en toch werd het onbereikbare bereikbaar voor me dankzij de hier geboden oplossingen.

                                                                            Mvr Gr Searcher



J.A.F._Doorhof

Uitlezen van units begin ik zeker nog niet aan.
In principe wil ik beginnen met het simpelste eerst.

Op het lijstje staan:
1. De airpanels goedkoper leveren :D
2. De interface ontwerpen, bijna klaar
3. X10 intergratie (kan al met de software van X10 zelf)
4. Remote functie's en eventueel RS232, denk dan wel om te beginnen aan de simpelste dingen.

MvrGr.
Frank
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

addy

Beste Frank,
Mijn projector heeft geen component aansluiting, da's jammer, toen ik hem kocht had ik mijn huiswerk dus niet al te goed gedaan.
Ik wil nog eens een afspraak in emmeloord maken waarbij ik de toshiba meeneem, ter plekke kunnen we dan het e.e.a. beoordelen, je hebt dit mij al eerder aangeboden.
Verder moet je mijn respons niet persoonlijk opvatten, ik heb zelf ook een bedrijf waarbij ik ook probeer om niet alleen gunstig te prijzen voor mij, maar ook voor de klant, ik waardeer je kennis zeer wel.

Mvrgr. Ad.

J.A.F._Doorhof

Ik neem het niet persoonlijk :D.
Het is alleen zo dat veel mensen zich totaal niet realiseren wat iets kost.

MvrGr.
Frank
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

J.A.F._Doorhof

#24


Alvast een idee hoe de remote functie er uit KAN gaan zien.
Probleem is het krijgen van de airpanels maar daar komen we wel uit.

Op dit moment is de prijs waarschijnlijk MET NEVO remotecontrol software € 1199,00.

Het idee van de philips oplossing komt daardoor te vervallen.
De Airpanels zijn ook een stuk kleiner en lichter, 10" en een resolutie van 800x600 is voor onze toepassingen meer dan genoeg.

MvrGr.
Frank
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

Quick Reply

Warning: this topic has not been posted in for at least 60 days.
Unless you're sure you want to reply, please consider starting a new topic.

Name:
Email:
Verification:
Please leave this box empty:
Type the letters shown in the picture
Listen to the letters / Request another image

Type the letters shown in the picture:
Wat is de hoofdstad van Nederland:
Onze vlag is blauw, wit en:
Shortcuts: ALT+S post or ALT+P preview