AntiMode 2.0 en DTS

Started by Joppietersen, October 20, 2012, 10:39:39

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Joppietersen

Wat doet de AM2.0 indien ie DTS aangeleverd krijgt?

In mijn HTPC setup speel ik muziek, aangeleverd via SPDIF optisch, maar ook films, DTS, via zelfde optische kabeltje.

Hoe reageert de AM daar dan op? Hij hoeft t niet te processen maar kan ie het 1:1 doorgeven aan de uitgang?

thnx

R0N

#1
Quote from: Joppietersen on October 20, 2012, 10:39:39
Wat doet de AM2.0 indien ie DTS aangeleverd krijgt?

In mijn HTPC setup speel ik muziek, aangeleverd via SPDIF optisch, maar ook films, DTS, via zelfde optische kabeltje.

Hoe reageert de AM daar dan op? Hij hoeft t niet te processen maar kan ie het 1:1 doorgeven aan de uitgang?

thnx
Hoi,
Zo uit mijn blote hoofd kan ik zeggen dat Anti-Mode 20DC S/PDIF 2-kanaals PCM verwerkt. Wat er gebeuert als je een DTS-signaal aanbiedt, heb ik nog niet ondervonden. Het staat hier in een stereo-opstelling.
Ik zal het testen en hier berichten.

ron

UPDATE
Inderdaad, DTS of Dolby gaat niet, Anti-Mode blijft muisstil.
Logisch wel want de bypass-functie is alleen voor de akoestiekcorrectie. Eventuele filters die je nog zelf hebt gemaakt blijven werken in de bypass-mode.

ron
Een nieuwe wetenschappelijke waarheid overwint niet door de tegenstanders te overtuigen en hen het licht te laten zien, maar omdat de tegenstanders ten slotte sterven en er een nieuwe generatie opgroeit die ermee vertrouwd is. (Max Planck, in zijn wetenschappelijke autobiografie.)

Staaled

Volgens mij:

indien je DTS intern decodeert en als LPCM 2.0 aanbiedt aan de DC moet het geen probleem zijn.
Meerkanaals doet ie niets mee.
"Inability to accept the mystic experience is more than an intellectual handicap. Lack of awareness of the basic unity of organism and environment is a serious and dangerous hallucination. For in a civilization equipped with immense technological power, the sense of alienation between man and nature leads to the use of technology in a hostile spirit – to the "conquest" of nature instead of intelligent co-operation with nature." (Alan Watts, Psychedelics and Religious Experience, 1968)