PS3-Onkyo TX-NR5010- Philips 55PL8007k en HDMI1.4 en nog géén 3D mogelijk?

Started by Josla, October 20, 2012, 09:04:39

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Josla


Heeft iemand een idee of het überhaupt wel mogelijk is om met een PS3 via een 3D versterker 3D films te kijken?
Rechtstreeks op de TV zal wel gaan, maar dat is niet de bedoeling, ik wilde eigenlijk een eenvoudige opstelling houden, zonder teveel componenten.



Zymotic


Josla

Quote from: Zymotic on October 20, 2012, 09:13:33
Bij mij werkt het via een marantz 6006

Heb je nog ergens een instelling van in de Marantz aangepast, of ging het direct?
Op een of andere manier vind de PS3 geen apparaat geschikt voor 3D weergave  :hmmm:

Zymotic


Josla

Quote from: Zymotic on October 20, 2012, 09:22:43
Bij mij ging het meteen goed.

Welke HDMI kabels gebruik je?

Zoals ik ze besteld heb: HDMI KABEL VERSION 1.4a Full HD 3D ETHERNET XBOX PS3 :)

Maro

Kamer : LG OLED65E7V - Meridian 218 * DSP 7200 -  Roon - Apple TV 4K
HT : Anthem AVM70 - Oppo UDP-203 * Rotel RMB-1585 * RMB-1506 - Usher MD2-BE * 718-DMD * BE-616 - Cabasse Io2 - Rythmik F15HP-SE dual - JVC DLA X7500Cinemike - Adeo Screensp Plano 126" - Nvidia Shield -

Josla

Quote from: Maro on October 20, 2012, 09:43:19
Ook naar de TV?

Yep, ook naar de tv, ik heb gewoon alle "oude" HDMI kabels door deze vervangen en Audio Return Channel (ACR) werkt nu ook, het geluid van de ingebouwde Satellietdecoder in de Philips TV gaat nu ook eindelijk via de Onkyo, waar ik lang naar heb moeten zoeken en er achter kwam dat het aan de HDMI kabel lag  :-X

Alle apparaten hebben trouwens de nieuwste FIRMWARE. :)

Maro

Heeft je TV misschien een aparte HDMI ingang voor 3D?  Bij mij moet de TV HDMI input 2 hebben.
Kamer : LG OLED65E7V - Meridian 218 * DSP 7200 -  Roon - Apple TV 4K
HT : Anthem AVM70 - Oppo UDP-203 * Rotel RMB-1585 * RMB-1506 - Usher MD2-BE * 718-DMD * BE-616 - Cabasse Io2 - Rythmik F15HP-SE dual - JVC DLA X7500Cinemike - Adeo Screensp Plano 126" - Nvidia Shield -

Josla

Quote from: Maro on October 20, 2012, 10:45:28
Heeft je TV misschien een aparte HDMI ingang voor 3D?  Bij mij moet de TV HDMI input 2 hebben.

Voor zover ik kan vinden staat nergens iets over specifiek HMDI kanaal, volgens mij maakt dat niets uit, het is maar vervelend dat het niet werkt.
Ik probeer het uit te vinden en door alle instellingen te lopen, maar er is best wel veel mogelijk PS3 - de Onkyo en de TV, 1 of 2 van de drie werkt tegen of toch alle drie? :P

hitsenbits


Josla

Laatste update van alle apparatuur is geïnstalleerd.

UPDATE: Zojuist heb ik de PS3 op de TV aangesloten alles opnieuw opgestart en hopla, kwam in in het 3D menu van de PS3 terecht.
Film zag er fantastisch uit en het geluid loopt automatisch over het ACR kanaal :P

Alleen zonder de Centerspeaker!!! Ik hoor alles behalve hetgeen ze zeggen in de film is zo goed als weg!?! (Achteraf vraag ik me af of de TV zelf dan als centerspeaker fungeert?)

Alles weer uit en via de Onkyo laten lopen, en zie daar het werkt!


Vraagje: Ik heb een redelijke grote centerspeaker en eigenlijk staat of ligt hij altijd in de weg, weet iemand of er goede en toch platte centerspeakers bestaan, die ik ipv mijn 15x15x40cm speaker kan gebruiken?


hitsenbits

Nu mooi dat het allemaal toch werkt he,zo zie je maar weer!!.
Alleen nog even het geluid in stellen dan nog.
William.

Josla

 Klopt :)

Maar eigen had ik het mij door HDMI aansluitingen en SMART apparatuur gemakkelijker voorgesteld, prik prik en klaar, dus niet  ;)

Al met al gisteren een stuk 3D film gekeken, die ik al langer had liggen SAW3D, de diepte en helderheid is fenomenaal, werkelijk FANTASTISCH!!

Wel heb ik op een gegeven moment de ondertiteling uitgeschakeld, want die "zweeft" in de weg en stoort.... is toch altijd wat hé :P LOL

hitsenbits

Ja het is nooit goed he! dat met de ondertitles op 3D films vindt ik het enige dat eigelijk niet echt hoeft omdat het niet altijd prettige kijkt soms.Ik kijk trouwens films op een scherm van 2meter bij 1,14 m met de Epson tw9000 maar dat had ik al gemelt volgens mij?.
Ik heb nu een paar denk vier films in 3d gekeken hierop en dat is echt geweldig goed hoor,alleen niet bij elke film is de diepte het zelfde.
Saw3d moet ik ook maar eens opzoeken denk ik?.
William.

KillerbeeNL

Quote from: Josla on October 20, 2012, 15:44:38
Laatste update van alle apparatuur is geïnstalleerd.

UPDATE: Zojuist heb ik de PS3 op de TV aangesloten alles opnieuw opgestart en hopla, kwam in in het 3D menu van de PS3 terecht.
Film zag er fantastisch uit en het geluid loopt automatisch over het ACR kanaal :P

Alleen zonder de Centerspeaker!!! Ik hoor alles behalve hetgeen ze zeggen in de film is zo goed als weg!?! (Achteraf vraag ik me af of de TV zelf dan als centerspeaker fungeert?)

Alles weer uit en via de Onkyo laten lopen, en zie daar het werkt!


Vraagje: Ik heb een redelijke grote centerspeaker en eigenlijk staat of ligt hij altijd in de weg, weet iemand of er goede en toch platte centerspeakers bestaan, die ik ipv mijn 15x15x40cm speaker kan gebruiken?

Moet je in de setup van de versterker niet kiezen voor een opstelling ZONDER centerspeaker.

Dus kies in de setup een 4.1 speaker opstelling.

Bij mij werkt het prima zonder centerspeaker, alle stemmen etc. gaan via de fronts.

Tools: i1pro en Chromapure Professional -- Audio: JBL SB400 soundbar+SUB -- TV: LG 47PW4500 LED -- Game: PS3 en een Wii voor de jeugd ;-)

Josla

@ Killerbee:

Dat kon wel eens dé oplossing zijn  :clapping:! Ga ik zo meteen proberen! Tot nu toe heb ik nog geen 4.1 opstelling gezien bij de Onkyo, maar het zal wel mogelijk zijn, ik hou jullie op de hoogte :)

Maro

Dan moet je in het menu van de Onkyo bij luidsprekerinstellingen naar punt 2 gaan: Luidsprekerconfiguratie en daar bij Center aan geven: Geen.
Kamer : LG OLED65E7V - Meridian 218 * DSP 7200 -  Roon - Apple TV 4K
HT : Anthem AVM70 - Oppo UDP-203 * Rotel RMB-1585 * RMB-1506 - Usher MD2-BE * 718-DMD * BE-616 - Cabasse Io2 - Rythmik F15HP-SE dual - JVC DLA X7500Cinemike - Adeo Screensp Plano 126" - Nvidia Shield -

Josla

Quote from: Maro on October 21, 2012, 12:56:22
Dan moet je in het menu van de Onkyo bij luidsprekerinstellingen naar punt 2 gaan: Luidsprekerconfiguratie en daar bij Center aan geven: Geen.


Het werkt,  :pompom: :headbanging:vanavond een filmpje kijken, ben benieuwd!

Nee ik heb gewoon de Centerspeaker losgekoppeld, en AUDYSSY (of hoe dat heet) de basisinstellingen zelf laten uitvoeren door een volledige calibratie met de inmeetmicrofoon :)


hitsenbits

Nou prachtig allemaal he beeld en audio goed nu ik  Hoop dat je dan geen buren hebt :-[
William.

KillerbeeNL

Quote from: Josla on October 21, 2012, 16:22:20

Het werkt,  :pompom: :headbanging:vanavond een filmpje kijken, ben benieuwd!

Nee ik heb gewoon de Centerspeaker losgekoppeld, en AUDYSSY (of hoe dat heet) de basisinstellingen zelf laten uitvoeren door een volledige calibratie met de inmeetmicrofoon :)

Kijk ,dat is goed nieuws!!.

Have fun.
Tools: i1pro en Chromapure Professional -- Audio: JBL SB400 soundbar+SUB -- TV: LG 47PW4500 LED -- Game: PS3 en een Wii voor de jeugd ;-)