Dual opposed 2x 2x JL 10w3v3, fotos p.10!

Started by knubbe, October 18, 2012, 21:01:24

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Raymond187

Quote from: morca on October 15, 2013, 14:12:33
JL en meuk in 1 zin noemen........  :devil:

:clapping:   :headbanging:   ;D
hehehe  :devil:

Quote from: knubbe on October 15, 2013, 14:16:56
Gisteren de kistjes opgehaald. Deze week even afmaken, xlr verloopjes komen als het goed is binnen. Dan moet het compleet zijn om te gaan draaien :D
Ok dan hou ik me geduld nog ff aan :P

Ben erg benieuwd.


knubbe

Haha ja uiteraard !
Maar deze week wil ik ze toch wel voor het eerst werkend hebben :D
Spuitwerk ziet er zo op het eerste oog iig erg goed uit ! Moet nog even met wat beter licht kijken maar vermoed dat het niet tegen valt  :popcorn:
-| Naim UnitiLite | XTZ 99.26 | Apple Mac mini | Panasonic 65VT50 ISF |-

stereo showcase

flashover

jij vermoed dat het niet tegen valt?,....  ;D

mmmmmm,.... had ik je al gezegd dat deze lak niet tegen lage tonen kan?  :P hahaha
Antelope Zodiac & Voltikus / Linear Acoustic mono ev / Surround by Pioneer VSA AX-10ai / Apple iMac / Itunes met plugins "Pure Music, Amarra Symphonie, Audirvana Plus "  / Audioquest Carbon USB / Oyaide AZ-910 / Monster cable Z series Z2R reference / Furutech FP-Alpha3 powercords + IeGo gold / Dynaudio Double 17 Esotar - Mijn tweaks, Furutech zekeringen, WA Quantum Chips, Deoxit & SilClear

knubbe

Dat kwam er misschien een beetje verkeerd uit ;) Maar zoals ik al zei ben ik nogal kritisch :D
Net beter bekeken en het resultaat ziet er heeel goed uit ! Nog een keer goed poetsen als ze echt helemaal klaar zijn en niet meer aankomen.
Zitten wat miniscule puntjes in maar zoals ik al zei ben ik wellicht te kritisch.

Zojuist alles gemonteerd. Kwam erachter dat ik pas 2 ringen strak had gemaakt, nog een klusje te gaan dus..
Nog niet aangesloten, dat bewaren we voor het weekend :popcorn:

-| Naim UnitiLite | XTZ 99.26 | Apple Mac mini | Panasonic 65VT50 ISF |-

stereo showcase

knubbe

Wat me nog 'stoort' is dat het rubber van de woofer te ver naar achter valt.
Vandaar het idee om evt. naar de 10w6v3 te upgraden waarbij het rubber meer naar buiten komt als de w7 serie.
Buiten de looks natuurlijk ook nog betere specs :D


De kosten;
Sorry but you are not allowed to view spoiler contents.

Dit zijn wel verkoopprijzen, ik heb een hoop 2e hands aangeschaft gelukkig ! :D
-| Naim UnitiLite | XTZ 99.26 | Apple Mac mini | Panasonic 65VT50 ISF |-

stereo showcase

morca

Heey kerel ,supergaaf man !!!!
Te diep zegt ie dan,ik vind het juist erg mooi zo  :thumbs-up:

PS die totaal prijs is met een nieuwe SMS,met een berhinger van 1000 euro kom je er ook al.
Die SMS was een beetje duur nieuw tov veel huidige dsp

supermooi man,nou veel plezier de komende dagen ,je krijgt het druk  ;D

Raymond187

 :headbanging: zien er deftig uit knubbe. chapeau

3200 pleuro....owkeee nou ben ik helemaal benieuwd :D

wanneer is de m&g :P

have fun met uitproberen

knubbe

Thx!

Kosten vallen mee doordat ik 2e hands heb aangeschaft gelukkig.
De drivers, dsp en amp kun je dus al minimaal delen door 2 ;)
-| Naim UnitiLite | XTZ 99.26 | Apple Mac mini | Panasonic 65VT50 ISF |-

stereo showcase

flashover

ben benieuwd naar de voet die eronder komt,...
Antelope Zodiac & Voltikus / Linear Acoustic mono ev / Surround by Pioneer VSA AX-10ai / Apple iMac / Itunes met plugins "Pure Music, Amarra Symphonie, Audirvana Plus "  / Audioquest Carbon USB / Oyaide AZ-910 / Monster cable Z series Z2R reference / Furutech FP-Alpha3 powercords + IeGo gold / Dynaudio Double 17 Esotar - Mijn tweaks, Furutech zekeringen, WA Quantum Chips, Deoxit & SilClear

Martijnst1990

Wauw, dat ziet er fraai uit zeg! 8) Vooral die ring eromheen maakt het echt af.
JVC DiLA X5500 • Adeo Plano 100" • Denon AVR X4500H • XTZ 99.36 MKII fronts, 99.26 center en rears, 4x S2 Atmosphere • XTZ 1x12 • JL Audio 12W7 • Sony PS5 •

Dedicated HT

Raymond187


knubbe

#237
thx martijn !

Vooralsnog is het idee om 1 rechtsachter de bank en 1 linksvoor te plaatsen.
Exacte locatie hangt van het resultaat en de WAF af ;P en van de BabyAF wat het kan zijn dat zn box moet wijken  :pompom:
-| Naim UnitiLite | XTZ 99.26 | Apple Mac mini | Panasonic 65VT50 ISF |-

stereo showcase

Raymond187

En hoe zit het met de prik grage vingers van de baby?

knubbe

De drivers zelf zijn best stevig, de lak is speciale polyester lak dus behoorlijk hard.
Mocht het erg uit de hand lopen dan ga ik nog grilles maken. In de hoeken zitten magneten verwerkt zoals op deze foto te zien is aan het imbusje;

-| Naim UnitiLite | XTZ 99.26 | Apple Mac mini | Panasonic 65VT50 ISF |-

stereo showcase

Raymond187

Nou... ik heb onze zoon plezier zien maken met de keuken kastjes. Grill die door magneetjes vast zitten liggen er zo af  :headbanging:


Martijnst1990

Als die eraan komt zet je gewoon even een bass scene van de HSDD op, krijgt hij vanzelf een tik :D
JVC DiLA X5500 • Adeo Plano 100" • Denon AVR X4500H • XTZ 99.36 MKII fronts, 99.26 center en rears, 4x S2 Atmosphere • XTZ 1x12 • JL Audio 12W7 • Sony PS5 •

Dedicated HT

AbZ

Kudos for knubbe & flashover.  Erg mooi geworden  :worship:

Hoe heb je die ring gemaakt / laten maken?  Kost dat?

knubbe

Haha daar heb je gelijk in Raymond, maar het trekt iig wat minder de aandacht :)
Van mn CM speakers heeft ie ook binnen notime de grill eraf!

@abz, thx ! Die ringen heb ik laten maken bij een watersnij bedrijfje. Totaal voor 4 ringen kwam op 90euro. Ze zijn uit alu maar had flinke krassen toen ik ze geleverd kreeg (foto's staan ook in dit topic). Heb nu ander werk en hier doen ze geborsteld RVS lasersnijden.. dus het zou zo maar kunnen dat ik ze nog ga vervangen :D
-| Naim UnitiLite | XTZ 99.26 | Apple Mac mini | Panasonic 65VT50 ISF |-

stereo showcase

Raymond187

Quote from: Martijn90 on October 16, 2013, 12:19:59
Als die eraan komt zet je gewoon even een bass scene van de HSDD op, krijgt hij vanzelf een tik :D
Gewoon zo'n electrische muggenmepper gebruiken  :devil:

Alu gebruiken is niet zo handig, maar die ringen vind ik ook erg gaaf  :worship:

AbZ

Heeft de ring ook een functie, houdt de flange* beter vast?

(* Hmmm hoe heet dit?  Mijn Nederlands gaat achteruit  :-\ )


Of alleen voor het mooi?

knubbe

Alleen voor het mooi !
Het is zelfs zo dat de driver gewoon normaal gemonteerd zit en de ring zijn eigen bevestiging heeft. dus 8 bouten voor de driver en 8 bouten voor de ring.
-| Naim UnitiLite | XTZ 99.26 | Apple Mac mini | Panasonic 65VT50 ISF |-

stereo showcase

knubbe

-| Naim UnitiLite | XTZ 99.26 | Apple Mac mini | Panasonic 65VT50 ISF |-

stereo showcase

AbZ


Raymond187

#249
Deze drivers zijn toch ook 600 rms p/st?

Denk dat ik maar niet meer reageer in dit topic..... :nopompom:

Als ik de foto's zo zie krijg ik gewoon zin om een winter projectje te beginnen :D