Dual opposed 2x 2x JL 10w3v3, fotos p.10!

Started by knubbe, October 18, 2012, 21:01:24

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

W.Otter

ziet er erg goed uit! met wat polijstwerk moet dat een spiegel worden!
B&W CM9 ~ Lyngdorf TDAI-2170 ~ LG OLED55b6v ~ Sony 46HX850 ~ Canare/W&M/RUconnected ~ PS4pro ~ NEEO ~2x BK XLS200FF

knubbe

#201
Ook de vraag maar even hier stellen m.b.t. versterking van de subjes.

Als ik een Hypex UcD2k wil gaan gebruiken. Per driver zijn de woofers 4 Ohm. Als ik er 2 parallel aansluit kom ik op 2 Ohm.
Vervolgens beide kisten weer in serie op de versterker dan kom ik weer op 4Ohm uit toch?

Marco gaf aan dat ik dan geen individuele fase in kan stellen. Verder ga ik een Velodyne SMS-1 gebruiken als DSP.
Is deze hypex module dan nog wel aan te raden ?? Kortom, 2 losse subs op een mono versterker is dat wel slim?
-| Naim UnitiLite | XTZ 99.26 | Apple Mac mini | Panasonic 65VT50 ISF |-

stereo showcase

morca

Je berekening ivm de impedantie is ok.
Gemis aan fase,kan je problemen opleveren met afstellen.
Ik zou het niet doen.
Met 2 woofers is dat juist vaak de manier om ze mooi in te regelen.

knubbe

Morgen een versterker ophalen  :pompom: :pompom:
Zien we over een tijdje wel of ik nog behoefte heb aan een hypex, kan ik iig op korte(re) termijn draaien.

-| Naim UnitiLite | XTZ 99.26 | Apple Mac mini | Panasonic 65VT50 ISF |-

stereo showcase

Raymond187

Goed bezig knubbe. Ik hou het even in de gaten. DIY subs heeft al mijn aandacht getrokken door Marco :D

morca

Wat heb je voor speeltje gekocht Knubbe,een PA zo te zien.

Zo te zien een DAP Stage Amp 4.0 SMPS versterker  ;D

- high-power SMPS versterker
- extra duurzaam door SMPS stroomvoorziening
- stevige behuizing
- tourproof versterking
- vermogen @ 8Ohm: 2x 1200W
- vermogen @ 4Ohm: 2x 2000W
- vermogen @ 2Ohm: 2x 3000W
- stabiele werking, ook in 2Ohm

Goeie amp imo.


Ray daar doe ik het voor  :clapping:

knubbe

Helemaal goed morca  :coffee:

Op 8 Ohm al meer dan genoeg vermogen en ook nog eens 2 Ohm stabiel.
Qua uiterlijk niet moeders mooiste maar voor een PA amp nog best te doen ;P
Ben benieuwd of ik de Fans moet gaan vervangen maar eerst maar eens ophalen morgen!

Beetje bij beetje krijgen we Ray wel overtuigd ;)
-| Naim UnitiLite | XTZ 99.26 | Apple Mac mini | Panasonic 65VT50 ISF |-

stereo showcase

Raymond187

hehehe ik wil ze eerst horen/voelen.

Zei al tegen Marco dat ik 1 kist wil. Dus worden dan 2 drivers in 1 kist. Zelfde constructie die jij hebt. Daarom ben ik erg benieuwd hoe dat gaat spelen bij jou.

Ik kom nog wel regelmatig in Best is om de hoek bij ehv B)

morca

Knubbe@Google is my friend  ;)


Ray@ bij de 600 watt die jij noemde heb je 2x een 13 W3,wat ik je wel aanraad om dan voor 2x 13 te kiezen.
Maar dat komt binnenkort wel een keertje met een   :coffee: erbij.

Raymond187


WilcoL

Cool Tom!

Ik heb er waarschijnlijk overheen gelezen, maar hou je het nu bij de w3's (toffe drivers trouwens)?
@Woonkamer 1: Epson TW7300 - Kingpin TAB240 - Panasonic 50GT60 - Denon AVR-X4300 - Denon DBT-1713UD - Tannoy Revolution Signature DC6, DC6LCR & DC4 - JL Audio 12w3v3 (2x) @ Hypex DS4.0 (2x) - Technics SLQD33 & Grado Prestige Red - Dune Solo 4k – Nvidia Shield - Synology NAS
@Woonkamer 2: Denon RCD-N10 - Tannoy Arena - Tannoy TS500
@Car: Pioneer z9200DAB - Morel - Phase Linear

knubbe

Quote from: Raymond187 on October  9, 2013, 15:10:33
Is er een sponsor die de drivers los verkoopt? Waar kan ik prijzen zien dan?
http://intl.jlaudio.com/13w3v3-2-car-audio-w3v3-subwoofer-drivers-92156

CaptainJack ff PM sturen !

@ Wilco, voorlopig wel ! Wil gewoon eerst deze combi hebben spelen voordat ik weer wat anders in mn kop ga halen :D Maar wie weet, het kriebelt iig wel :P

@marco; ik zeg M&G/Shootout/ :coffee:
-| Naim UnitiLite | XTZ 99.26 | Apple Mac mini | Panasonic 65VT50 ISF |-

stereo showcase

WilcoL

Quote from: knubbe on October  9, 2013, 15:17:37
@ Wilco, voorlopig wel ! Wil gewoon eerst deze combi hebben spelen voordat ik weer wat anders in mn kop ga halen :D Maar wie weet, het kriebelt iig wel...

En terecht! Ik was even aan het dubben om er 2 van je over te nemen, maar die zouden hier dan vooralsnog op de plank worden gelegd. Ik ben benieuwd naar het eindresultaat, zal wel tekeer gaan vermoed ik. Ik vind één 12" al meer dan genoeg (en in de forse woonkamer hier staat slechts één 10" met slechts 300wrms al herrie te schoppen...
@Woonkamer 1: Epson TW7300 - Kingpin TAB240 - Panasonic 50GT60 - Denon AVR-X4300 - Denon DBT-1713UD - Tannoy Revolution Signature DC6, DC6LCR & DC4 - JL Audio 12w3v3 (2x) @ Hypex DS4.0 (2x) - Technics SLQD33 & Grado Prestige Red - Dune Solo 4k – Nvidia Shield - Synology NAS
@Woonkamer 2: Denon RCD-N10 - Tannoy Arena - Tannoy TS500
@Car: Pioneer z9200DAB - Morel - Phase Linear

morca

Voordeel van de 13 tov van de 12 is veel meer laagoutput nabij de 20 hz.
Als je er dan 2 van neerzet heb je nog steeds veel herrie,maar ze kunnen heel hard brullen bij 20hz of < content.
Dat heb ik als erg prettig ervaren  :headbanging:


knubbe

Quote from: morca on October  9, 2013, 21:39:46
:coffee: staat klaar

Gaan we zeker een keer doen !

Vandeweek de versterker opgehaald  :pompom: Ziet er erg degelijk uit moet ik zeggen.
Meteen even de fans eruit gehaald (x4) en even zoeken welke vervangers ik daar voor kan vinden.
Versterker is dieper dan ik had verwacht en zal dan ook dwars in de kast komen :)
-| Naim UnitiLite | XTZ 99.26 | Apple Mac mini | Panasonic 65VT50 ISF |-

stereo showcase

knubbe

Zoooo meteen weer even alle fans terug gezet na wat prijzen te hebben opgezocht.. Probeer het eerst zo wel ipv meteen 100euro aan fans te kopen :D
-| Naim UnitiLite | XTZ 99.26 | Apple Mac mini | Panasonic 65VT50 ISF |-

stereo showcase

Ejorne

#217
Quote from: knubbe on October 12, 2013, 11:28:57
Zoooo meteen weer even alle fans terug gezet na wat prijzen te hebben opgezocht.. Probeer het eerst zo wel ipv meteen 100euro aan fans te kopen :D

Zeer waarschijnlijk kun je fans gebruiken die minder lucht verplaatsen dan de standaard fans. Zo'n pa amp is ontworpen om uren te stampen in een volgebouwd 19" rack.

O.a Scythe heeft goede, goedkope en stilte fans, bijvoorbeeld de silent tycoon serie. Die kosten minder dan een tientje per stuk.

knubbe

Zijn die ook 24V?

Die er nu inzitten hebben als specs;
- 80mm x 80mm x 25mm
- 50cu.ft/min
- 41dBA

10tje per stuk is nog wel leuk, 25 gaat hem nie worden.
-| Naim UnitiLite | XTZ 99.26 | Apple Mac mini | Panasonic 65VT50 ISF |-

stereo showcase


knubbe

Dat zou kunnen inderdaad.

Maar de amp staat hier wel in een kast dus ik wel eigenlijk qua luchtverplaatsing van de fans er niet echt op achteruit.
-| Naim UnitiLite | XTZ 99.26 | Apple Mac mini | Panasonic 65VT50 ISF |-

stereo showcase

Raymond187



knubbe

Quote from: Raymond187 on October 15, 2013, 13:33:51
Draait die meuk al?

Gisteren de kistjes opgehaald. Deze week even afmaken, xlr verloopjes komen als het goed is binnen. Dan moet het compleet zijn om te gaan draaien :D
-| Naim UnitiLite | XTZ 99.26 | Apple Mac mini | Panasonic 65VT50 ISF |-

stereo showcase