Dual opposed 2x 2x JL 10w3v3, fotos p.10!

Started by knubbe, October 18, 2012, 21:01:24

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

flashover

 ;D ben verheugd dat knubbe de moeite wil gaan nemen om een ritje Utrecht te maken!

Heb ondertussen meerdere luidsprekerkasten klaar staan die gespoten gaan worden, allen met DD lak van den Ijssel dat maakt het voor mij uiteraard makkelijker!
(doe die van knubbe als laatste,... dan kan ik even warm draaien  ;) )

'n prachtige volle hoogglanzende Polyester 2-Componenten laksysteem die ik veel in de botenbouw heb gebruikt, niet de makkelijkste om te verspuiten wellicht
maar geeft wel een rijkelijke laag dikte.... deze lak wordt vol opgezet in plaats van "dunne laagjes opbouw"....
De lak geeft een hoge krasvastheid (was meer gewenst dan het kindje aan de ketting leggen hahaha), wel ben ik met deze lakken meer gebonden aan de standaard kleuren die zij bieden!

Uiteraard zal ik foto's maken en plaatsen op het forum van de klus   :smile:





Antelope Zodiac & Voltikus / Linear Acoustic mono ev / Surround by Pioneer VSA AX-10ai / Apple iMac / Itunes met plugins "Pure Music, Amarra Symphonie, Audirvana Plus "  / Audioquest Carbon USB / Oyaide AZ-910 / Monster cable Z series Z2R reference / Furutech FP-Alpha3 powercords + IeGo gold / Dynaudio Double 17 Esotar - Mijn tweaks, Furutech zekeringen, WA Quantum Chips, Deoxit & SilClear


knubbe

Gisterenavond de kistjes naar Patrick gebracht.
Normaal ben ik niet zo van het blijven plakken maar toch even de tijd genomen om een bakkie  :coffee: te drinken. Nadat we alles hadden besproken over hoe en wat met de kistjes even zijn set mogen bewonderen. Prachtige set zelfbouw speakers en duidelijk een man met een hobby :D Van LS kabels tot stroom kabels tot audifiele stoppen voor in de meterkast, ondanks skeptisch baseerd hij zijn mening puur op eigen bevindingen. Prachtig om te zien hoe 'ver' iemand is met zijn set in vergelijk waar ik nu sta. LS-kabels is voor mij al een brug te ver simpelweg omdat de rest van mijn set nog niet op orde is.

Bijzonder vriendelijke man waar ik met een gerust hart mijn subwoofers heb achter gelaten. Ben zelf nooit zo van de Meet & Greets maar nu is het me duidelijk wat daar de lol van is ! Ik ben zelf nog lang niet zover in mijn hobby maar het is mooi om dit te kunnen delen en zo ervaringen/tips opdoen bij anderen.

Ben erg benieuwd naar het resultaat maar heb er in ieder geval een goed gevoel bij  :pompom:


Zit zelf nog steeds met de gedachte om 2x de 10w6 te halen ipv de 4x 10w3 welke ik nu heb. Heb dan nog altijd een kist over om later nog uit te bereiden. Keuzes....
-| Naim UnitiLite | XTZ 99.26 | Apple Mac mini | Panasonic 65VT50 ISF |-

stereo showcase

flashover

 ;D hahahaha! leuk om te lezen!

Je bent een rustige gozer,... of kwam dat omdat ik zo druk was?  ;)

Antelope Zodiac & Voltikus / Linear Acoustic mono ev / Surround by Pioneer VSA AX-10ai / Apple iMac / Itunes met plugins "Pure Music, Amarra Symphonie, Audirvana Plus "  / Audioquest Carbon USB / Oyaide AZ-910 / Monster cable Z series Z2R reference / Furutech FP-Alpha3 powercords + IeGo gold / Dynaudio Double 17 Esotar - Mijn tweaks, Furutech zekeringen, WA Quantum Chips, Deoxit & SilClear

knubbe

Ik ben gewoon rustig ;) Maar ben blij dat jij lekker druk bezig bent!



Daar staan ze gebroederlijk ! Ready for paint :)
-| Naim UnitiLite | XTZ 99.26 | Apple Mac mini | Panasonic 65VT50 ISF |-

stereo showcase


flashover

Dus,.... als knubbe volgende week blij en tevreden is, komt morca dus ook een subje brengen!

;) kijk dat zijn goede berichten...
Antelope Zodiac & Voltikus / Linear Acoustic mono ev / Surround by Pioneer VSA AX-10ai / Apple iMac / Itunes met plugins "Pure Music, Amarra Symphonie, Audirvana Plus "  / Audioquest Carbon USB / Oyaide AZ-910 / Monster cable Z series Z2R reference / Furutech FP-Alpha3 powercords + IeGo gold / Dynaudio Double 17 Esotar - Mijn tweaks, Furutech zekeringen, WA Quantum Chips, Deoxit & SilClear

morca

Ik moet nog een double kist bouwen voor mijn 2 JL,s.
Ze zitten nu in 2 losse kistje,s,1 kist en dan mooi afgewerkt zou beter zijn idd  :)

Martijnst1990

#183
Zien er mooi uit die kistjes Knubbe!

Quote from: flashover on September 27, 2013, 22:20:54
Dus,.... als knubbe volgende week blij en tevreden is, komt morca dus ook een subje brengen!

;) kijk dat zijn goede berichten...
Gewoon even ter info, spuit jij alleen kisten of zou je ze eventueel ook bouwen? :D
JVC DiLA X5500 • Adeo Plano 100" • Denon AVR X4500H • XTZ 99.36 MKII fronts, 99.26 center en rears, 4x S2 Atmosphere • XTZ 1x12 • JL Audio 12W7 • Sony PS5 •

Dedicated HT


flashover

Nou Martijn, dat is iid mogelijk! als jij een bouwtekening aanlevert van luidsprekers of subwoofers dan kan ik ze ook maken van MDF en andere houtsoorten,... geen probleem! Het is nog altijd mijn hobby  ;)

Toevallig heb ik net een (gesloten) subwoofer gebouwd met een Vifa 30cm woofer en Thomessen versterker,.. deze zal aankomende week ook gespoten worden en gaat dan ook weer de verkoop in omdat het in mijn huisje echt teveel is qua bas.. zal snel een foto plaatsen
Antelope Zodiac & Voltikus / Linear Acoustic mono ev / Surround by Pioneer VSA AX-10ai / Apple iMac / Itunes met plugins "Pure Music, Amarra Symphonie, Audirvana Plus "  / Audioquest Carbon USB / Oyaide AZ-910 / Monster cable Z series Z2R reference / Furutech FP-Alpha3 powercords + IeGo gold / Dynaudio Double 17 Esotar - Mijn tweaks, Furutech zekeringen, WA Quantum Chips, Deoxit & SilClear

morca

Ah je bouwt dus ook,sinds kort of ben je ook al jaren met subje,s bezig.
Zie dat je regio mid zit en ong mijn leeftijd,misschien eens een  :coffee: doen.

De kistje,s zien er goed uit,ben benieuwd hoe ze er na het spuiten uitzien.

knubbe

Quote from: Martijn90 on September 28, 2013, 12:20:13
Zien er mooi uit die kistjes Knubbe!
Gewoon even ter info, spuit jij alleen kisten of zou je ze eventueel ook bouwen? :D

Ik heb de zelfbouw speakers gezien van Patrick (de sub ook trouwens) en ik kan bevestigen dat hij kan bouwen hoor ;)
Speakers zijn echt heel gaaf gebouwd en uiteraard erg mooi gespoten!
-| Naim UnitiLite | XTZ 99.26 | Apple Mac mini | Panasonic 65VT50 ISF |-

stereo showcase

Martijnst1990

Quote from: flashover on September 28, 2013, 12:45:42
Nou Martijn, dat is iid mogelijk! als jij een bouwtekening aanlevert van luidsprekers of subwoofers dan kan ik ze ook maken van MDF en andere houtsoorten,... geen probleem! Het is nog altijd mijn hobby  ;)

Toevallig heb ik net een (gesloten) subwoofer gebouwd met een Vifa 30cm woofer en Thomessen versterker,.. deze zal aankomende week ook gespoten worden en gaat dan ook weer de verkoop in omdat het in mijn huisje echt teveel is qua bas.. zal snel een foto plaatsen
Kijk, dat is goed nieuws 8) Ik heb zelf zelf een kist gemaakt voor mijn JL Audio 12W7, maar ik erger me toch aan de oneffenheden. Daarnaast heb ik nog een 10" versie van dezelfde sub waar ik tzt een andere kist omheen wil. De 12W7 zal hoogst waarschijnlijk gewoon in een simpele kubus van 40cm komen, de 10" ben ik nog niet uit.

Ik weet je in ieder geval wel te vinden als het zo ver is :) Woon zelf ook in Midden Nederland, dus dat komt al goed uit.

Quote from: morca on September 28, 2013, 12:31:40
Hahahahaha ,kom Martijn handje,s uit de mouwen. ;D
Ik vond het leuk om te doen, maar ben toch niet handig genoeg om het echt netjes te krijgen helaas.. :D Ja ik weet het, oefening baart kunst, maar of ik daar nou zoveel zin in heb :P

Quote from: knubbe on September 28, 2013, 12:55:16
Ik heb de zelfbouw speakers gezien van Patrick (de sub ook trouwens) en ik kan bevestigen dat hij kan bouwen hoor ;)
Speakers zijn echt heel gaaf gebouwd en uiteraard erg mooi gespoten!
Thanks 8) Ben benieuwd naar de foto's Patrick!
JVC DiLA X5500 • Adeo Plano 100" • Denon AVR X4500H • XTZ 99.36 MKII fronts, 99.26 center en rears, 4x S2 Atmosphere • XTZ 1x12 • JL Audio 12W7 • Sony PS5 •

Dedicated HT

morca

Martijn ik ben ook geen vakman hoor,alleen in het uitrekenen/afstellen van het systeem weer wel.
Ieder ze vak/hobby  :)

Als er iemand komt die superstrakke kisten kan maken,zal DIY wel bevorderen denk ik.

knubbe

Elke meubelmaker kan dat hoor :)
Alleen als je ze laat berekenen, laat bouwen en laat spuiten blijft er weinig DIY over :D

-| Naim UnitiLite | XTZ 99.26 | Apple Mac mini | Panasonic 65VT50 ISF |-

stereo showcase

morca

Daar heb je gelijk aan idd Knubbe,alleen meubelmaker kost wat.
Iemand die het erbij doet zoals me stiefvader eerst deed,die heeft een paar mooie kistje,s gemaakt.
1 voor mij,de andere 3 heb ik zelf gedaan.

Die bandpass die ik heb is echt DIY qua design,alleen de afwerking niet  :)
Dat was een leuk klusje om te doen .

knubbe

De kosten lopen idd door het laten bouwen flink op.

De vorige sub (die witte) heb ik helemaal zelf gebouwd en gespoten met een strak resultaat.
Deze heb ik nu deel laten bouwen en laten spuiten omdat ik er zelf de tijd niet meer voor over heb. Ik vind het wel leuk om er mee bezig te zijn en iig de sub krijgen die ik wil :D
Deze twee kistjes lopen ondertussen al aardig in de papieren.. en dan twijfel ik nog over de w6v3 :D
Voor dat geld had ik ook een hele mooi fabriekssub kunnen kopen, maar toch gaan mn voorkeur naar DIY ook al is het maar semi-DIY ;)
-| Naim UnitiLite | XTZ 99.26 | Apple Mac mini | Panasonic 65VT50 ISF |-

stereo showcase


knubbe

En we zijn we een stapje dichterbij!

-| Naim UnitiLite | XTZ 99.26 | Apple Mac mini | Panasonic 65VT50 ISF |-

stereo showcase

Martijnst1990

Wauw 8) Worden ze gloss black of lijkt dat zo omdat de verf nog nat is?
JVC DiLA X5500 • Adeo Plano 100" • Denon AVR X4500H • XTZ 99.36 MKII fronts, 99.26 center en rears, 4x S2 Atmosphere • XTZ 1x12 • JL Audio 12W7 • Sony PS5 •

Dedicated HT

knubbe

Inderdaad gloss black! De lak moet nog uitharden en vervolgens nog gepolijst, aldus de spuiter :P
-| Naim UnitiLite | XTZ 99.26 | Apple Mac mini | Panasonic 65VT50 ISF |-

stereo showcase

Etiennevh

Vet project hoor. Benieuwd naar het eindresultaat :)
Marantz   Ω   Oppo   Ω   Sonus Faber   Ω   Panasonic   Ω   Velodyne   Ω   NordOst   Ω   Inakustik   Ω   Philips Pronto


flashover

de subjes zitten dik in de lak,... anders valt er niet veel te polijsten en zitten we al snel weer op het spuitplamuur te kijken (grijs)
het polijsten gaat mijn gewaardeerde collega doen, ik heb het schuren al op mijn rekening genomen  ;D

Knubbe nog heel even geduld,.... en dan mag je ze weer komen halen  ;)



Antelope Zodiac & Voltikus / Linear Acoustic mono ev / Surround by Pioneer VSA AX-10ai / Apple iMac / Itunes met plugins "Pure Music, Amarra Symphonie, Audirvana Plus "  / Audioquest Carbon USB / Oyaide AZ-910 / Monster cable Z series Z2R reference / Furutech FP-Alpha3 powercords + IeGo gold / Dynaudio Double 17 Esotar - Mijn tweaks, Furutech zekeringen, WA Quantum Chips, Deoxit & SilClear