Dali Grand Tweeter stuk

Started by behappy, October 18, 2012, 17:20:49

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

behappy

Quote from: Exxar on October 25, 2012, 14:11:52
Aangezien AND de importeur is van Dali zou je toch denken dat zij wel weten wat ze moeten leveren?
En ik denk dat zij de prijs per stuk hebben gegeven.

Was die 380euro de prijs per paar of ook per stuk?

Prijs was per stuk bij de winkel (had prijsopgave bij 2 winkels gevraagd waren allebij even duur)


Exxar

Als dat voor dezelfde tweeters is kan ik maar 1 ding zeggen: damn.

Dat is echt wel inkoopprijs + btw maal 2.


Maar zolang je ze bij AND het type van jouw luidsprekers hebt meegegeven, zouden zij toch de juiste tweeters moeten kunnen leveren.

behappy

Quote from: Exxar on October 25, 2012, 14:37:07
Als dat voor dezelfde tweeters is kan ik maar 1 ding zeggen: damn.

Dat is echt wel inkoopprijs + btw maal 2.


Maar zolang je ze bij AND het type van jouw luidsprekers hebt meegegeven, zouden zij toch de juiste tweeters moeten kunnen leveren.

We gaan het zien als de tweeter(s) binnen komen.

behappy

Zo het heeft even geduurd maar alles is weer goed gekomen. De nieuwe tweeter is binnen, en is nu lekker aan het inspelen.
Ik weet nu ook de reden waardoor de tweeter stuk is gegaan en dat is namelijk het volgende :

Ten eerste ging de eindversterker stuk aan het linkerkanaal deze heb ik laten maken, daarna ging dus de tweeter stuk. Gebeld met de reparateur dit kon niet door de eindversterker komen, dus ik erheen met de voor versterker, deze bleek helemaal in orde, toen als laatste redmiddel maar met de cd speler heen gegaan en wat blijkt er kwam een verkeerd signaal uit de speler (primare cd31) dus zijn er een aantal opamps vervangen.

Nu werkt alles weer naar behoren.

Wel wil ik nog even kwijt dat de primare zo slecht was gesoldeerd dat de reparateur mijn belde of ik hieraan had gesoldeerd (niet dus)
Binnenkort maar even contact opnemen met primare.