Nieuwe 15" en 18" HT subdrivers op komst <$200

Started by Timvg, August 12, 2012, 00:58:47

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Timvg

Even copy pasten

18" D2

Re: 3.5 Ohms
Fs: 17 Hz
Qes: 0.41
Qms: 5.8
Qts: 0.38
Le: 3.2 mH
Sd: 117841 mm^2
Vas: 411.9 l
BL: 19.7
Mms: 416 g
Cms: 208.8
Sensitivity (1W/1m): 88.7 dB

And specs from the 15" driver I built up this week:

15" D2

Re: 3.7 Ohms
Fs: 18.5 Hz
Qes: 0.37
Qms: 6.3
Qts: 0.35
Le: 3.5 mH
Sd: 80445 mm^2
Vas: 220 l
BL: 18.9
Mms: 309 g
Cms: 239
Sensitivity (1W/1M): 87.4 dB

Features

2.5" voice coil
20mm Xmax
43mm Xmech
Aluminum magnet ID shorting ring
Spiral cut CZA VC former with a black Nomex wrap
8" Nomex spider
Sewn-on leads
Large speaker terminals (will accept 4 AWG)
Cast aluminum basket
Proven and effective VC cooling method (air goes in below the spider, around the coil, and out the pole vent)
Paper cone finished smooth on the front side
Tall stitched-on rubber surround
Blank black dust cap (we listened to you guys during the poll we started a few months back!)
600 watts RMS power handling

Pricing

We will be able to offer the 15" at $170 and the 18" at $190. Both prices are plus shipping. We will also do discounts on multiples of four or more.








Timvg


morca

#2
Ziet er leuk uit Tim,best goed ook aan de spec,s te zien,maar wat is dit voor merk?

Powerbuy? geen geld meer Tim  :D maareuh koop je zelf een vrachtje,kunnen best nog een paar subje,s bij  :clapping:


Mooie lage FS ,lijkt me een goeie voor je bouwproject  ;)

EDIT 600 rms is niet veel voor zo,n grote driver,is de 18 ook 600 rms?

Timvg

18" is ook 600 RMS. Vrij vertaald kan je veel output behalen met weinig versterker maar werk je best in een grotere kist.
Zelf vergelijk ik het versterkervermogen, en de conusuitslag van de driver in een bepaalde kist. Zit ik over xmax weet ik dat de kist kleiner kan (tegenwoordig met DSP is de Q van een systeem geen issue meer) zit ik onder xmax weet ik dat met een grotere kist er meer SPL kan uitgehaald worden.

Het bedrijf is http://www.stereointegrity.com/

De website is op sommige punten niet meer up-to-date, als ik wat forums doorzoek lijken het wel goeie producten, maar het is éénmansbedrijf. En als ik wat geschiedenis doorkijk zijn ze dit jaar vooral op zoek gegaan naar een goeie fabrikant van driveronderdelen. voor nieuwe producten. De nieuwe drivers lijken verdacht veel op Sundown drivers, dus ik vermoed dat ze daar hun onderdelen halen, Sundown was de driver die ik voor mijn sub zou gebruiken, die zijn wel erg goed vind ik persoonlijk.

Dit zouden leuke subs zijn voor gesloten system of infinite baffle, in een gepoorte werken deze niet zo goed tenzij je de kist reusachtig maakt.


yorkie13

Leuke woofer, ik ga de 15 inch eens simuleren.

Interficior

Apart zo'n genaaide rand, nog nooit gezien.
Take it or lease it

morca

Ik ben er nog niet helemaal over uit of er genoeg vemogen is,die 18 is een lel.
Meestal is meer vermogen wenslijk ,om die zwaardere conus,bv net zo snel/direct te laten spelen als mijn 13 inch JL die ook 600 RMS is.(of welke kleinere driver van rond de 600 rms)

Former member 78

Die grotere conus hoeft natuurlijk lang niet zo'n grote slag te maken, als een 13'' ;)

Timvg

Je moet het anders bekijken. Deze drivers zijn gemaakt met het idee van in een grotere kist te spelen (zachtje spider, geen reusachtige magneet). Ga je deze in een kleine kistje stoppen ga je de SPL enorm beperken in de laagte. Laat je hem toch harder spelen ga je hem idd overbelasten (of doorbranden). Maar het voordeel is dat je met weinig wattage wel een hoge SPL kan bereiken in de juiste kist, of in een infinite baffle installatie.

Timvg

ik zie wel iets in 8x de 15"   ;)

4 kistjes van 125l (binnenmaten 50x50x50) twee drivers per kist (dual opposed), stapeltje tot aan het plafond..  O0

morca

Quote from: ArjanR1 on August 14, 2012, 21:50:29
Die grotere conus hoeft natuurlijk lang niet zo'n grote slag te maken, als een 13'' ;)
Idd maar de Xmax van dit beest zal wel iets meer zijn als 16 mm,en daar is vermogen voor nodig.Helemaal bij die grotere massa(conus)
Of hij  moet heel slap in de ophanging hangen  :D
Maar ik zie al dat Tim dit enigsinds toelicht,mijn grapje is van toepassing.
Ik houd persoonlijk van een stijvere ophanging,en dan met genoeg vermogen en een hoge dempingsfactor.

Tim wtf ga je doen,er staan al 2 x 18 ....... wil je er 4 15 bij zetten ? ? :blink:  :blink:   :wacko:

Timvg

Quote from: morca on August 14, 2012, 23:43:22
Idd maar de Xmax van dit beest zal wel iets meer zijn als 16 mm,en daar is vermogen voor nodig.Helemaal bij die grotere massa(conus)
Of hij  moet heel slap in de ophanging hangen  :D
Maar ik zie al dat Tim dit enigsinds toelicht,mijn grapje is van toepassing.
Ik houd persoonlijk van een stijvere ophanging,en dan met genoeg vermogen en een hoge dempingsfactor.

Tim wtf ga je doen,er staan al 2 x 18 ....... wil je er 4 15 bij zetten ? ? :blink:  :blink:   :wacko:

4x? 8x :) (4 kisten met elk 2 15" woofers)

En je slaat de nagel op de kop morca, de ophanging is heel soepel, en de voice coil en magneetkracht is daarop afgestemd. 4 kisten van 125l netto (gesloten) met elk 2x de 15" geeft verschrikkelijk veel druk op max belastbaarheid (4800w). De xmech is trouwens 2x (!) de xmax, indien je het wattage dus onder controle houdt hoef je je geen zorgen te maken over de driver te beschadigen.

morca

hihi 8 x 15 inch  :blink:  goed bezig  :thumbs-up:

Ja die veronderstelling kan haast niet anders he,minder vermogen zal een andere opbouw als een JL of bv een SDX15 geven.
Want die zijn beide met de hand niet heen en weer te krijgen,alleen met veel power,waarbij de demping vd amp de woofer nog beter op ze plekje houd  :D

Ben benieuwd Tim hoe dat gaat spelen,en dan krijg ik vd week om me oren dat ik veel woofers verslijt  :clapping:   :headbanging:

Timvg

Dit systeem vergeleken bij de gepoorte die ik ontworpen heb, heeft deze sub (eerder subsysteem) meer reserve onder de 10hz. De gepoorte heeft natuurlijk over de ganse lijn minder output (behalve rond de tuning van 11hz) maar uitgaande van een vlak systeem zullen ze beide gelijk presteren tot aan de tuning, waaronder de gepoorte zal afvallen.. Dus gaan we voor output tot 5hz of tot 10hz.. nog aan het twijfelen ;)

flakkees

2 x de 18'' voor het nieuwe project voor mij a.u.b.  :D
Philips pus7805 ambilight 65''/ Panasonic DMP-BDT310
Denon avc X4700H / Onkyo PA-MC 5500 / Emotiva XPA 5
Klipsch / RF-83 / RC-64 / RS-52 / RB-61 / RB-15 / RB-51
Ascendant Audio Havoc18'' Qsc-plx3002 miniDsp / Monolth 12'' Thx

nielvm

De drivers zijn nu leverbaar en op HTS zijn er al heel wat mensen mee bezig.

Zien er echt stevige drivers uit, ben benieuwd naar metingen.
Epson tw 9300
Arcam AVR390
DIY 5.2.2 surround
Zidoo Z9X

Mario D

De Drivers doen me denken aan een oudere TC-Sounds lijn toen ze nog voor SvS (Ultra) Drivers maakten.

Former member 78

190 dollar is niks voor zo'n 18''! :D

Zal natuurlijk wel weer een stuk duurder zijn als je ze hier hebt.
Het is dat ik met mijn bouwsel erbij, geen credit meer heb bij mijn vriendin :P

Maargoed, met 2x 15'' en 2x 18'' is het hopelijk straks ook leuk.


nielvm

Verzendkosten blijven toch een heel groot struikelblok. En ja, ik ben ook al voorzien  :)
Epson tw 9300
Arcam AVR390
DIY 5.2.2 surround
Zidoo Z9X

morca

Quote from: nielvm on January  6, 2013, 11:59:21
Verzendkosten blijven toch een heel groot struikelblok. En ja, ik ben ook al voorzien  :)
Ik bedoelde ook niet 1 vd bovenstaande ,we zijn alle al voorzien.  :)
Jij helemaal  ;)

Timvg


nielvm

Heb ik ook gezien, scoort m.i. zeer goed.

Volgens data-bass ligt de fs zelfs op 15hz :)
Epson tw 9300
Arcam AVR390
DIY 5.2.2 surround
Zidoo Z9X