Timvg's HT - klein maar fijn

Started by Timvg, October 17, 2012, 23:56:39

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Timvg

Quote from: Baardmannetje on March  8, 2019, 10:34:52
Leuk hok!

Succes met het bij elkaar vinden van de juiste spullen en het naar je zin spelend krijgen.

En daarna veel plezier met het resultaat!

;D

Komt goed - het audiogedeelte is al min of meer volledig. Maandag nieuwe mains en dan nog m'n BK plate amp terug van onderhoud. Alvorens alles te plaatsen ga ik ook nog de akoestiek in de ruimte aanpakken.

op eigen verzoek verwijderd.

Maar natuurlijk!

:music:

Wat en waar ga je toepassen?

chansig

Het oogt als een smal en lang hok...maar kan ook aan de foto liggen ?

Gr. Hans
Teleskopos, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

Harry HT

Hi Timvg,

Leuk je eigen ruimte, mooie geluidsplannen heb je [emoji41]

Ga je projecteren of laat je die tv staan?

Succes met je acoustiek

Gegroet,

Harry

Ps  je nieuwe fronts : oude revel studio's?



Verzonden vanaf mijn iPad met Tapatalk Pro
De mooiste
HT & DVD links verzameld


Quote about Being There (1979) "Yes. In the garden, growth has it seasons. First comes spring and summer, but then we have fall and winter. And then we get spring and summer again."

Timvg

Quote from: chansig on March  9, 2019, 19:49:41
Het oogt als een smal en lang hok...maar kan ook aan de foto liggen ?

Gr. Hans

4,5m op 3m - zal aan de panorama mode liggen :-)

Quote from: Baardmannetje on March  9, 2019, 19:43:23
Maar natuurlijk!

:music:

Wat en waar ga je toepassen?


Beginnen met  een 12-tal absorptiepanelen van 100 op 50cm (~10cm dik). Achterwand gaat sowieso eerst aangepakt worden, daarna experimenteren met voor- en zijwanden.
De nieuwe mains hebben bovendien een extra tweeter aan de achterkant, dat wordt dus wat experimenteren met demping/reflectie en de verschillende instellingen eigen aan de speaker.

Quote from: Harry HT on March  9, 2019, 19:56:35
Hi Timvg,

Leuk je eigen ruimte, mooie geluidsplannen heb je [emoji41]

Ga je projecteren of laat je die tv staan?

Succes met je acoustiek

Gegroet,

Harry

Ps  je nieuwe fronts : oude revel studio's?



Verzonden vanaf mijn iPad met Tapatalk Pro

Harry heeft 'em geraden  :) oude Revel Studio's inderdaad.
Plan is om een 65" scherm aan te schaffen. Kijk- en lusiterafstand zullen ~2m worden - projectie is me dan een beetje overkill.

chansig

Quote from: Timvg on March  9, 2019, 20:04:16
4,5m op 3m - zal aan de panorama mode liggen :-)


Beginnen met  een 12-tal absorptiepanelen van 100 op 50cm (~10cm dik). Achterwand gaat sowieso eerst aangepakt worden, daarna experimenteren met voor- en zijwanden.
De nieuwe mains hebben bovendien een extra tweeter aan de achterkant, dat wordt dus wat experimenteren met demping/reflectie en de verschillende instellingen eigen aan de speaker.

Harry heeft 'em geraden  :) oude Revel Studio's inderdaad.
Plan is om een 65" scherm aan te schaffen. Kijk- en lusiterafstand zullen ~2m worden - projectie is me dan een beetje overkill.

Mooie afmetingen...inderdaad dus de foto... :D

Strakke plannen. Laat the games begin....eindelijk weer een serieuze zet.

Gr. Hans
Teleskopos, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

Timvg

Quote from: chansig on March  9, 2019, 20:06:52
Mooie afmetingen...inderdaad dus de foto... :D

Strakke plannen. Laat the games begin....eindelijk weer een serieuze zet.

Gr. Hans

Ik kijk iig uit naar de Studio's. Mooie kans voor toch wel een (technisch gezien) hele mooi speaker. Nu ik erover denk, heb ook nog nooit een vloerstaander gehad.

chansig

Teleskopos, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

Harry HT

Hi Tim,

We "kennen" je inmiddels wel een beetje [emoji3], zodoende dacht ik aan de Studio's. Wanneer m'n focus weer meer op stereo is, staan de Studio's ook op m'n lijstje (ook al zijn ze groen met zilver)

Gegroet,

Harry


Verzonden vanaf mijn iPad met Tapatalk Pro
De mooiste
HT & DVD links verzameld


Quote about Being There (1979) "Yes. In the garden, growth has it seasons. First comes spring and summer, but then we have fall and winter. And then we get spring and summer again."

Timvg

Quote from: chansig on March  9, 2019, 20:23:04


Deze jongens ?

Gr. Hans

Die ja, je hebt meteen ook de kleurschakering juist geraden.

Quote from: Harry HT on March  9, 2019, 20:31:58
Hi Tim,

We "kennen" je inmiddels wel een beetje [emoji3], zodoende dacht ik aan de Studio's. Wanneer m'n focus weer meer op stereo is, staan de Studio's ook op m'n lijstje (ook al zijn ze groen met zilver)

Gegroet,

Harry


Verzonden vanaf mijn iPad met Tapatalk Pro

Zwart en zilver vind ik nog net kunnen  :)


chansig

Mooie speakers om te zien. Als ik het eea goed heb onthouden zijn dit ook nog eens speakers waarvan de metingen ook in orde zijn. Nou dan kan het al bijna niet meer mis gaan. ;D

Gr. Hans
Teleskopos, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

Timvg

Quote from: chansig on March  9, 2019, 20:37:32
Mooie speakers om te zien. Als ik het eea goed heb onthouden zijn dit ook nog eens speakers waarvan de metingen ook in orde zijn. Nou dan kan het al bijna niet meer mis gaan. ;D

Gr. Hans




Van boven naar onder:

On-axis
Luistervenster
Vroege reflecties
Sound power
Sound power directiviteit
Vroege reflecties directiviteit

chansig

Niets meer aan doen...

Gr. Hans
Teleskopos, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

Timvg

Zitten nog een paar knopjes aan om de twee tweeters af te stellen. Beetje tweaken moet kunnen  :)

chansig

Voor in je eigenste ruimte is dat wel handig.

Gr. Hans
Teleskopos, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

Timvg

De diafragma van de tweeters, bleken niet goed gecentreerd, eentje zat ook gedeeltelijk tegen de akoestische lens aan. Ze speelden wel, maar omdat ik al wat negatieve ervaringen heb met componenten die na verloop van tijd mij meer kopzorgen dan genot bezorgd hebben heb ik helaas heb ik de koop van de Studio's  hierdoor moeten afzeggen. We kijken verder..

op eigen verzoek verwijderd.

Jammert maar verstandig.

Succes met verder zoeken.

Timvg

We hebben geduld  :) Wens toch nog eerst de ruimte aan te pakken alvorens écht te gaan spelen.. Blijft jammer, maar dat is 't leven.

fasteddie

Mag ik vragen waar je het meubel vandaan hebt waar je tv opstaat? Oeps al gedaan!

Zoek ook zoiets, maar waar ik tegen aanloop is de diepte van dit soort meubels....of is het selfmade of laten maken? Vaak is de diepte niet meer dan 40 cm en derhalve niet geschikt voor mijn versterker inclusief bekabeling....

Hoor het graag en dank!


Timvg

Quote from: fasteddie on March 12, 2019, 15:55:53
Mag ik vragen waar je het meubel vandaan hebt waar je tv opstaat? Oeps al gedaan!


Tuurlijk. Merk is Eleonora, type 'soho'

fasteddie


Timvg

Correct - handig voor cable management.

Timvg

Vandaag een Revel C208 in ontvangst mogen nemen. Foto'tje van op werk. Was eigenlijk niet van plan om de (uitstekende) JBL Synthesis center die ik reeds heb te gaan vervangen, maar de kans bood zich aan .. en groter is beter he?  :)


chansig

Nice ..de main speaker ook weer op het spoor ?

Gr. Hans
Teleskopos, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

Timvg

Toch wel een paar zaken op het oog ja. De Genelec 8260 en de Klein + Hummel O410 spreken me wel aan :-) Vrij veel zelfs.
Er staat ook een leuk paar Revel F206 hier in de markt, wat natuurlijk uitstekend past bij de nieuwe center. Ben er zelf nog niet goed aan uit zoals je merkt.