Een vraag

Started by Pinohelmond, October 17, 2012, 16:17:04

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Pinohelmond

Hallo Ron,

Van mij (nog) geen grafiek maar een wat algemenere vraag.
Al bijna een jaar overweeg ik om eens een PRO audyssey te laten doen maar inmiddels heeft ook de Anti-Mode 2.0 mijn belangstelling. De aanwezige setup staat in mijn sig, de bijbehorende akoestiek is verre van optimaal met onder andere zeer veel harde oppervlakken en een vrij grote ruimte. De speakers hebben van zichzelf behoorlijk veel bass wat ik an sich erg kan waarderen.
De komst van dikke gordijnen en een groot vloerkleed hebben het geluidsbeeld al veel goed gedaan maar stiekem hoop ik op nog een extra (significante) verbetering door het laten doen van een PRO meting of de aanschaf van de 2.0 Dual Core.

De Dual Core is natuurlijk aanzienlijk duurder dan een PRO meting maar is bij gebrek aan resultaat wel te verkopen. Daarnaast is hij ook nog eens als DAC te gebruiken voor m'n squeezebox dus op voorhand lijkt een Dual Core de betere optie van de twee. Aan de andere kant word met een PRO meting ook het hele surround gebeuren aangepakt wat natuurlijk ook een groot voordeel is.

Aangezien jij aanbieder bent van beide producten ben ik erg benieuwd naar jouw mening.

Mvg,

Sebas

Boston Acoustics VS336 (4x) - Boston Acoustics VS325C - BK XXLS 400FF - Marantz SR7005 - Creek Destiny - Oppo BDP 83 SE - Squeezebox Touch - Dune HD Smart D1 - Philips 55PFL8008K - Xbox 360 Slim - Harmony One - Canare 4S11 - W&M

Pino's Room

R0N

Quote from: Pinohelmond on October 17, 2012, 16:17:04
Hallo Ron,

Van mij (nog) geen fabriek maar een wat algemenere vraag.
Al bijna een jaar overweeg ik om eens een PRO audyssey te laten doen maar inmiddels heeft ook de Anti-Mode 2.0 mijn belangstelling. De aanwezige setup staat in mijn sig, de bijbehorende akoestiek is verre van optimaal met onder andere zeer veel harde oppervlakken en een vrij grote ruimte. De speakers hebben van zichzelf behoorlijk veel bass wat ik an sich erg kan waarderen.
De komst van dikke gordijnen en een groot vloerkleed hebben het geluidsbeeld al veel goed gedaan maar stiekem hoop ik op nog een extra (significante) verbetering door het laten doen van een PRO meting of de aanschaf van de 2.0 Dual Core.

De Dual Core is natuurlijk aanzienlijk duurder dan een PRO meting maar is bij gebrek aan resultaat wel te verkopen. Daarnaast is hij ook nog eens als DAC te gebruiken voor m'n squeezebox dus op voorhand lijkt een Dual Core de betere optie van de twee. Aan de andere kant word met een PRO meting ook het hele surround gebeuren aangepakt wat natuurlijk ook een groot voordeel is.

Aangezien jij aanbieder bent van beide producten ben ik erg benieuwd naar jouw mening.

Mvg,

Sebas
Hoi,

De vraag "Anti-Mode of Audyssey" is deels een gewetensvraag! Maar het antwoord is toch wel eenvoudig. Anti-Mode 2.0DC is gemaakt voor stereosituaties. Voor stereo zijn er maar zeer weining mogelijkheden om je kamerakoestiek te corrigeren.
Bij surround prefereer ik Audyssey omdat je dan alle luidsprekers in de correctie betrekt. Bovendien wordt bij de correctie rekening gehouden met de uiteenlopende eigenschappen van de luidsprekers en maakt Audyssey (Pro) er één harmonisch geheel van. Aan het einde van een goede inmeting heb je één bubble van geluid, je kunt de individuele luidsprekers niet meer aanwijzen.

In de toekomst zul je meerdere AM20DC aan elkaar kunnen linken (via de datalink poort) en kun je 4 of 6 of 8 luidsprekers in de meting betrekken. Maar dat duurt nog even.

Als surround jouw ding is, dan is Audyssey Pro met je SR7005 toch wel het best haalbare.
Maar Anti-Mode 2.0DC voegt weer extra functies toe.
Alternatief: gebruik de AM20DC voor je frontspeakers en laat dan Audyssey (consumentenversie) zijn werk doen. Dat zou wel eens heel bevredigend kunnen zijn. Pro kan altijd nog.

ron
Een nieuwe wetenschappelijke waarheid overwint niet door de tegenstanders te overtuigen en hen het licht te laten zien, maar omdat de tegenstanders ten slotte sterven en er een nieuwe generatie opgroeit die ermee vertrouwd is. (Max Planck, in zijn wetenschappelijke autobiografie.)

Pinohelmond

Thanks voor je uitgebreide reply. Eigenlijk was het (achteraf) vragen naar de bekende weg want was zelf tot dezelfde conclusies gekomen. Surround is leuk maar mijn absolute focus ligt op stereo dus het zal een Anti Mode 2.0 gaan worden.
Boston Acoustics VS336 (4x) - Boston Acoustics VS325C - BK XXLS 400FF - Marantz SR7005 - Creek Destiny - Oppo BDP 83 SE - Squeezebox Touch - Dune HD Smart D1 - Philips 55PFL8008K - Xbox 360 Slim - Harmony One - Canare 4S11 - W&M

Pino's Room

Dr Acoustat

Volledig eens met het advies. Draai hier vooral in stereo en heb de installatie daar ook op afgeregeld. De achterspeakers heb ik in tijd vertraagd en in nveau aangepast op de HT-set. Werkt uitstekend.

Ronald