Laat je grafiek zien en vertel jouw situatie

Started by R0N, October 16, 2012, 20:59:02

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

garmtz


Staaled

Quote from: garmtz on April 18, 2013, 16:23:56
Het zal zo inderdaad wat dun klinken...
Profiel B heeft 3dB lift vanaf zo'n 80 Hz.
En dat klinkt idd beter.  :music:
"Inability to accept the mystic experience is more than an intellectual handicap. Lack of awareness of the basic unity of organism and environment is a serious and dangerous hallucination. For in a civilization equipped with immense technological power, the sense of alienation between man and nature leads to the use of technology in a hostile spirit – to the "conquest" of nature instead of intelligent co-operation with nature." (Alan Watts, Psychedelics and Religious Experience, 1968)

garmtz

Quote from: Hipster on April 18, 2013, 17:24:15
Profiel B heeft 3dB lift vanaf zo'n 80 Hz.
En dat klinkt idd beter.  :music:

Yep! :)

SV..S

Quote from: Hipster on April 18, 2013, 13:59:35
Laatste stand van zaken:
hoe moet ik deze grafiek nu lezen, gebruik je hem alleen voor je sub, of ook voor je sub?
of zonder?




Oppo bdp-95/          JBL Ti-k10, JBL Ti-K2
Jl Audio F113         Jvc Dla-x5000
Arcam avr 550           panasonic tx-p42g15


Staaled

Quote from: morca on April 26, 2013, 17:22:45
Oei Hipster,nette muziekmeting,zeer strak  :thumbs-up:
Klinkt naar wens zo?
Zeer tevreden. :headbanging:
"Inability to accept the mystic experience is more than an intellectual handicap. Lack of awareness of the basic unity of organism and environment is a serious and dangerous hallucination. For in a civilization equipped with immense technological power, the sense of alienation between man and nature leads to the use of technology in a hostile spirit – to the "conquest" of nature instead of intelligent co-operation with nature." (Alan Watts, Psychedelics and Religious Experience, 1968)


Demsy

Martin Logan SL-3, Bottlehead Paramount v1.1 - 300B, AM2 balanced in-unbalanced out, Sonic Frontiers SFL-2, Audiolab 8200CD or EAR 834P, Michell Gyrodeck, SME 3009 s3, Sumiko EVO3. Room untreated except for an array of sinusoidal diffusor on the front wall. Another very satisfied customer from Indonesia!!
Will post the result using the single driver Blumenstein Orca speakers, soon.

iLeo

Hoe kan ik de grafiek van een opgeslagen profiel weer op het schermpje van mijn Anti-Mode 2.0 te zien krijgen?

Deleted member

Dat staat heel duidelijk in de handleiding beschreven.

iLeo


Deleted member

Haha, het klonk wat streng wellicht, nou vooruit: http://www.anti-mode.info/images/pdf/AM20DC-handleiding.pdf bladzijde 24. ;)

Welkom op 't forum!

R0N

Quote from: Antoine on June  3, 2013, 18:01:00
Haha, het klonk wat streng wellicht, nou vooruit: http://www.anti-mode.info/images/pdf/AM20DC-handleiding.pdf bladzijde 24. ;)

Welkom op 't forum!

En om het aan te vullen:
Ga naar Menu -> Metingen -> Bekijk -> Kal. Voor/Na.
Met de pijltjestoetsen kun je door te gekalibreerde grafiek (zwart) schuiven voor precieze informatie.

ron
Een nieuwe wetenschappelijke waarheid overwint niet door de tegenstanders te overtuigen en hen het licht te laten zien, maar omdat de tegenstanders ten slotte sterven en er een nieuwe generatie opgroeit die ermee vertrouwd is. (Max Planck, in zijn wetenschappelijke autobiografie.)

morca

Quote from: R0N on June  3, 2013, 18:06:28
En om het aan te vullen:
Ga naar Menu -> Metingen -> Bekijk -> Kal. Voor/Na.
Met de pijltjestoetsen kun je door te gekalibreerde grafiek (zwart) schuiven voor precieze informatie.

ron
:thumbs-up:       ;)

iLeo

Bedankt, gevonden. Ik was gewoon nog niet aan het hst. metingen begonnen. Eerst de kalibratie maar eens op orde krijgen.


Als het goed is heb ik nu twee profielen attached. Een standaardprofiel tot 160 Hz, een tot 500 Hz. Wat me opvalt is dat het laagste laag in de een wel wordt gecorrigeerd en in de ander niet, terwijl de microfoon toch op dezelfde plaats stond.

In beide gevallen vind ik het effect overigens vrij subtiel, het is geen wereld van verschil met de bypass. Ik neem maar aan dat de uitgangssituatie gewoon zo slecht nog niet was.

iLeo

Herstel, ik zie het al: het hele bereik is een paar dB maar beneden gecorrigeerd in profiel B. Is ook duidelijk te horen. Fascinerend spul hoor, zo'n Anti-Mode!


iLeo

Een dag niet gemeten, is een dag niet geleefd! Voordat ik het laag te lijf ga met meerpuntsmetingen, eerst maar eens een full range meting. Levert meteen wat op: het hele gebied van pakweg 1,8 k tot 10 k is zachter dan de rest. Dat verwacht je niet van elektrostaten die theoretisch van 350 - 20 k praktisch recht zouden moeten zijn. Vraagje aan de deskundige(n): met welke van de mogelijkheden van de Anti-Mode kan ik dat hele gebied het beste een paar dB 'optillen'?


R0N

Quote from: iLeo on June  4, 2013, 20:56:15
Een dag niet gemeten, is een dag niet geleefd! Voordat ik het laag te lijf ga met meerpuntsmetingen, eerst maar eens een full range meting. Levert meteen wat op: het hele gebied van pakweg 1,8 k tot 10 k is zachter dan de rest. Dat verwacht je niet van elektrostaten die theoretisch van 350 - 20 k praktisch recht zouden moeten zijn. Vraagje aan de deskundige(n): met welke van de mogelijkheden van de Anti-Mode kan ik dat hele gebied het beste een paar dB 'optillen'?

Hoi

1 - De elektrostaat zou wel een vlakke karakteristiek kunnen hebben, maar de kamer absorbeert het e.e.a. Dat is wat je ziet en dat is precies waarvoor (o.a) een Anti-Mode voor is: het corrigeren van de kamerakoestiek.

2- Ik zou eens stoeien met de Tilt curve: blz. 16, punt 3-2.

ron
Een nieuwe wetenschappelijke waarheid overwint niet door de tegenstanders te overtuigen en hen het licht te laten zien, maar omdat de tegenstanders ten slotte sterven en er een nieuwe generatie opgroeit die ermee vertrouwd is. (Max Planck, in zijn wetenschappelijke autobiografie.)

Staaled

#44
De aflopende curve naar het hoog is zeker niet uitzonderlijk en vaak is de weergave
bij dergelijke respons te prefereren. :music:
"Inability to accept the mystic experience is more than an intellectual handicap. Lack of awareness of the basic unity of organism and environment is a serious and dangerous hallucination. For in a civilization equipped with immense technological power, the sense of alienation between man and nature leads to the use of technology in a hostile spirit – to the "conquest" of nature instead of intelligent co-operation with nature." (Alan Watts, Psychedelics and Religious Experience, 1968)

chansig

Het meten levert op dat er een dip op de 52Hz (-12 dB) zit, 71 Hz (-7,2 dB)  en 83 HZ (-16dB). Dus ik ben nog niet helemaal klaar met schuiven.

Ik heb nieuwe speakers gekocht dus er moest opnieuw gemeten worden. Mijn situatie is als volgt:

Mijn kamer is 8 meter lang en 4 meter breed, aan de kamer zit een serre vast. De tussenmuur naar de serre is er bijna helemaal uitgesloopt zodat er een zeer ruime doorgang ontstaat van een meter of 3,5. Hiervoor, tussen staan mijn speakers opgesteld.

Dat betekent dat ze dus 8 meter voor zich hebben, vrij uit de hoeken staan. Ik heb ze behoorlijk ingedraaid en zit op ongeveer 1,8 te luisteren.



Ik kom er maar niet toe om de antimode beter te leren kennen...ik heb het gevoel dat ik de mogelijkheden niet genoeg benut.

Gr Hans
Teleskopos, Paradigm PW Link, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

Former member 78

Denk ook niet dat jouw speakers dat lekker gaan vinden, als je ze ff 16db moet boosten ;)

Staaled

"Inability to accept the mystic experience is more than an intellectual handicap. Lack of awareness of the basic unity of organism and environment is a serious and dangerous hallucination. For in a civilization equipped with immense technological power, the sense of alienation between man and nature leads to the use of technology in a hostile spirit – to the "conquest" of nature instead of intelligent co-operation with nature." (Alan Watts, Psychedelics and Religious Experience, 1968)

chansig

Daar ben ik mee bezig. Inmiddels is het al iets verbeterd.

Inmiddels -10, -3 en -14

Gr Hans
Teleskopos, Paradigm PW Link, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

chansig

#49


D profiel...

Gr Hans
Teleskopos, Paradigm PW Link, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.