Laat je grafiek zien en vertel jouw situatie

Started by R0N, October 16, 2012, 20:59:02

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

R0N

Heb je je Anti-mode 2.0 Dual Core succesvol ingemeten, laat het ons zien. Wij hebben al enkele mooie voorbeelden gezien van correcties, maar delen met anderen is leuker. Kijk maar eens naar dit voorbeeld.
Ook je resultaten van de zelf gemaakte filters zijn interesant en leerzaam voor anderen!

ron
Een nieuwe wetenschappelijke waarheid overwint niet door de tegenstanders te overtuigen en hen het licht te laten zien, maar omdat de tegenstanders ten slotte sterven en er een nieuwe generatie opgroeit die ermee vertrouwd is. (Max Planck, in zijn wetenschappelijke autobiografie.)

Cantodea

#1
Hierbij de correcties voor mijn luisterruimte. Zoals je kan zien zijn er drie grote bulten weggewerkt en dit is zeer goed hoorbaar.
Met name de piek rond 50 Hz was erg irriterend. De lage tonen zijn nu een pak strakker. Kick drums, basgitaren, contrabassen zijn nu zeer goed te onderscheiden van elkaar. Het volledige frequentiegebied is nu veel homogener. Hoge tonen klinken nu ook duidelijker en gedetailleerd.
Een tweede meting, waarbij ik het volledige frequentiegebied heb laten testen, liet ook duidelijk een grote dip zien in het hoog. Door te schuiven en het meer
indraaien van de speakers heb ik ook dat euvel kunnen oplossen. Daarna heb ik de AntiMode opnieuw het frequentiegebied tot 200 Hz laten optimaliseren met onderstaand resultaat als gevolg.
Binnenkort plaats ik een test op het forum, want ik heb ook ontdekt dat de AntiMode werkelijk een schitterende voorversterker en DAC is.
Wordt vervolgd..

Staat nu ook op: http://my.hifi.nl/index.php?user=1741
Advance Paris A10 - Bluesound Node 2i - Project-Audio Debut Pro - Ortofon 2M Blue - Wharfedale Linton Heritage 85 - BK XLS 300 - DSPeaker X2 - Apple Mac mini M1 - Roon

Maro

#2
In verkeerd topic gepost.  :blush:

Kamer : LG OLED65E7V - Meridian 218 * DSP 7200 -  Roon - Apple TV 4K
HT : Anthem AVM70 - Oppo UDP-203 * Rotel RMB-1585 * RMB-1506 - Usher MD2-BE * 718-DMD * BE-616 - Cabasse Io2 - Rythmik F15HP-SE dual - JVC DLA X7500Cinemike - Adeo Screensp Plano 126" - Nvidia Shield -

R0N

Quote from: Maro on October 21, 2012, 10:13:14
Ik heb ron al een keer gemaild om wat meer text en uitleg bij mijn grafiekjes maar dat bleek problematich. Het ziet er iig strak uit na de Pro meting en zo klinkt het ook.
1- Dit zijn geen Anti-Mode grafiekjes
2- Ik herinner mij geen verzoek voor uitleg. Graag een pm om het op te lossen.

ron
Een nieuwe wetenschappelijke waarheid overwint niet door de tegenstanders te overtuigen en hen het licht te laten zien, maar omdat de tegenstanders ten slotte sterven en er een nieuwe generatie opgroeit die ermee vertrouwd is. (Max Planck, in zijn wetenschappelijke autobiografie.)

Maro

#4
OK sorry dacht dat het om ADSY metingen in zijn algemeenheid ging. Zal de post aanpassen.  ;)
Zal je even PMen.
Kamer : LG OLED65E7V - Meridian 218 * DSP 7200 -  Roon - Apple TV 4K
HT : Anthem AVM70 - Oppo UDP-203 * Rotel RMB-1585 * RMB-1506 - Usher MD2-BE * 718-DMD * BE-616 - Cabasse Io2 - Rythmik F15HP-SE dual - JVC DLA X7500Cinemike - Adeo Screensp Plano 126" - Nvidia Shield -

dlw

heb vreselijke ruimte. VR5 weggedaan, want niet om aan te horen. zie foto ruimte. positie 1 voor 'serieus' luisteren. positie 2 is meest gebruikte zitplaats. zie verschil meting van beide plaatsen. zie ook afbeelding schets luisterruimte. ik hou de AM , maar moet verschillende profielen gebruiken voor posities 1 en 2. postities 1 en 3 zijn nu goed te 'hebben' met de keuze voor positie 2. daar blijft hij dus op staan tenzij er 'serieus' geluisterd wordt. wil alleen nog extra profiel voor luisterpositie 2 (lekker op de bank), maar dan met tijdcorrectie zodat het op die plaats 'echt stereo' is.  leuk apparaat!!
straks komt de deqx mate, maar die is 5 x zo duur. ergo...
Musical Fidelity KW550, Musical Fidelity Transport, Modwright Platinum Transporter, Dynaudio C4, Rel Stadium III, Hidiamond/Siltech/vdHul

Deleted member

#6
Hierbij ook mijn resultaat met de Anti-Mode 2.0 Dual Core  :) Gemeten en gecorrigeerd (volgens 'standard') met alleen de sub.

Meer info over de setup, situatie etc. in m'n showcase topic: http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=41321.msg2291627#msg2291627


garmtz


R0N

Quote from: Antoine on November  7, 2012, 12:53:08
Hierbij ook mijn resultaat met de Anti-Mode 2.0 Dual Core  :)

Meer info over de setup, situatie etc. in m'n showcase topic: http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=41321.msg2291627#msg2291627

Hoi,

Mooi om te lezen hoe in jouw geweldige set de AM20DC nog een grote bijdrage kan leveren. Akoestiekcorrectie wordt door het grote publiek langzaam maar zeker ontdekt als een belangrijke kwaliteitsverbetering van het luisterplezier. En jouw ervaring draagt daar toe bij.
Wij zijn erg blij met de Anti-Mode 2.0 DC!

ron
Een nieuwe wetenschappelijke waarheid overwint niet door de tegenstanders te overtuigen en hen het licht te laten zien, maar omdat de tegenstanders ten slotte sterven en er een nieuwe generatie opgroeit die ermee vertrouwd is. (Max Planck, in zijn wetenschappelijke autobiografie.)

Deleted member

#9
Hoi Ron, de bijdrage is inderdaad aanzienlijk, zelfs bijna dramatisch te noemen!  :worship: Dit is een aanwinst die, denk ik ongeacht de set, bijdraagt aan 't luisterplezier. Natuurlijk is de set belangrijk maar zeker op gebied van 't laag luister je meer naar de kamer dan naar de set en gezien de gemiddelde huiskamer zal vrijwel iedereen in meer of mindere mate last hebben van dips en pieken. Ik heb een moeilijke kamer dus ik was positief verrast door 't resultaat. Het resultaat van een standaard meting trouwens, ik besef me dat ik nog aan de slag kan met de advanced meting en handmatige PEQ als ik dat zou willen.

Na het zoeken van de beste plek  met de minste dips voor de luidsprekers en/of subwoofer kan de Anti-Mode vervolgens perfect de pieken 'glad strijken' die je anders alleen met enorme bass traps en dus forse akoestische aanpassingen van de kamer zou kunnen realiseren. :)

Geeuwke

Wel, ook hier een enorm tevreden gebruiker van de Anti-Mode. De foto zoals getoond in het begin van dit topic is die van mijn situatie. Na instelling en resultaat heb ik deze foto meteen naar Ron gestuurd, het resultaat is werkelijk verbluffend! Ook ik heb een problematische L-vormige nieuwbouwbunker met serieuze staande golven op mijn luisterplaats. Al heel veel speakers geprobeerd maar steeds weer die kenmerkende holle discoboembas. Muziek genieten was niet echt meer aan de orde helaas. Op de X-Fi show in Veldhoven met een bijzonder vriendelijke meneer ;) in gesprek geraakt over ons inmiddels welbekende correctie systeem en mijn probleem voorgelegd. Om een lang verhaal kort te maken, meteen het actieformulier ingevuld en opgestuurd en bij binnenkomst het kastje aangesloten. Ik sluit me helemaal aan bij de ervaring van Cantodea. Ik ken mijn installatie niet terug. Het is werkelijk niet te geloven hoe geweldig goed het werkt in mijn ruimte, de grafiek speelt boekdelen :crazy:. Gortdroog, superstrak laag. Een enorm open midden en het hoog is op de juiste wijze aanwezig, alles is in balans. Aangesloten via Toslink, perfect werkend en volledig storingvrij. Kortom, zeer tevreden en een absolute aanrader!

dlw

Nog even een grafiekje voor de geïnteresseerden. Mix van metingen op de meest gebruikte luisterplekken d.m.v. meerpuntsmeting. De ruimte is effectief van dreun ontdaan. Rust, detail en luisterplezier. Hoort, zeg het voort!
Musical Fidelity KW550, Musical Fidelity Transport, Modwright Platinum Transporter, Dynaudio C4, Rel Stadium III, Hidiamond/Siltech/vdHul

dlw

Voor alle duidelijkheid. De metingen op bovenstaande grafiek van mij waren zonder gebruik van subwoofer. Dus alleen de Dynaudio's.
Musical Fidelity KW550, Musical Fidelity Transport, Modwright Platinum Transporter, Dynaudio C4, Rel Stadium III, Hidiamond/Siltech/vdHul

Staaled

Laatste stand van zaken:
"Inability to accept the mystic experience is more than an intellectual handicap. Lack of awareness of the basic unity of organism and environment is a serious and dangerous hallucination. For in a civilization equipped with immense technological power, the sense of alienation between man and nature leads to the use of technology in a hostile spirit – to the "conquest" of nature instead of intelligent co-operation with nature." (Alan Watts, Psychedelics and Religious Experience, 1968)

garmtz

Quote from: Hipster on April 18, 2013, 13:59:35
Laatste stand van zaken:
Lijkt enorm recht, maar komt door de schaal op de verticale as... ;)

bmateijsen

Quote from: dlw on November 25, 2012, 17:21:42
Nog even een grafiekje voor de geïnteresseerden. Mix van metingen op de meest gebruikte luisterplekken d.m.v. meerpuntsmeting. De ruimte is effectief van dreun ontdaan. Rust, detail en luisterplezier. Hoort, zeg het voort!

Waar wordt die enorme dip door veroorzaakt?

Staaled

Quote from: garmtz on April 18, 2013, 14:08:35
Lijkt enorm recht, maar komt door de schaal op de verticale as... ;)
Blijft toch aardig overeind. ;)
"Inability to accept the mystic experience is more than an intellectual handicap. Lack of awareness of the basic unity of organism and environment is a serious and dangerous hallucination. For in a civilization equipped with immense technological power, the sense of alienation between man and nature leads to the use of technology in a hostile spirit – to the "conquest" of nature instead of intelligent co-operation with nature." (Alan Watts, Psychedelics and Religious Experience, 1968)

Staaled

#17
En dit is voor  ::):

"Inability to accept the mystic experience is more than an intellectual handicap. Lack of awareness of the basic unity of organism and environment is a serious and dangerous hallucination. For in a civilization equipped with immense technological power, the sense of alienation between man and nature leads to the use of technology in a hostile spirit – to the "conquest" of nature instead of intelligent co-operation with nature." (Alan Watts, Psychedelics and Religious Experience, 1968)

garmtz


bmateijsen

Waarom niet een lichte house-curve toepassen?

Staaled

#20
Quote from: bmateijsen on April 18, 2013, 15:20:51
Waarom niet een lichte house-curve toepassen?
Doe ik al in een ander profiel,B.
B = kopie van deze plus HC.
"Inability to accept the mystic experience is more than an intellectual handicap. Lack of awareness of the basic unity of organism and environment is a serious and dangerous hallucination. For in a civilization equipped with immense technological power, the sense of alienation between man and nature leads to the use of technology in a hostile spirit – to the "conquest" of nature instead of intelligent co-operation with nature." (Alan Watts, Psychedelics and Religious Experience, 1968)

bmateijsen

Quote from: Hipster on April 18, 2013, 15:50:57
Doe ik al in een ander profiel,B.
B = kopie van deze plus HC.

Heb je daar ook een grafiek van? ;D

Staaled

"Inability to accept the mystic experience is more than an intellectual handicap. Lack of awareness of the basic unity of organism and environment is a serious and dangerous hallucination. For in a civilization equipped with immense technological power, the sense of alienation between man and nature leads to the use of technology in a hostile spirit – to the "conquest" of nature instead of intelligent co-operation with nature." (Alan Watts, Psychedelics and Religious Experience, 1968)

Staaled

"Inability to accept the mystic experience is more than an intellectual handicap. Lack of awareness of the basic unity of organism and environment is a serious and dangerous hallucination. For in a civilization equipped with immense technological power, the sense of alienation between man and nature leads to the use of technology in a hostile spirit – to the "conquest" of nature instead of intelligent co-operation with nature." (Alan Watts, Psychedelics and Religious Experience, 1968)

garmtz