Hulp bij het aansluiten van de Anti-Mode 2.0 Dual Core

Started by R0N, October 16, 2012, 20:54:26

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

R0N

De Anti-Mode 2.0 Dual Core kan op veel manieren worden aangesloten en gebruikt. In de gebruikershandleiding staat al e.e.a. beschreven, maar op de website zijn nog meer voorbeelden. Maar veel mensen hebben toch weer een andere configuratie thuis.
Stel je vragen hier en je krijgt antwoord.

ron

7 okt 2012 I.v.m. de verhuizing naar een andere provider zijn de links aangepast. Sorry voor het ongemak.
ron
Een nieuwe wetenschappelijke waarheid overwint niet door de tegenstanders te overtuigen en hen het licht te laten zien, maar omdat de tegenstanders ten slotte sterven en er een nieuwe generatie opgroeit die ermee vertrouwd is. (Max Planck, in zijn wetenschappelijke autobiografie.)

ll0ll

Ik gebruik een koptelefoonversterker. Is dè manier om zonder de correctie naar muziek via mn koptelefoonversterker te luisteren om dat ding analoog aan de antimode aan te sluiten en 'm dan op stand 'bypass' te zetten?
Philips LHH1000 | Marantz Project D1 | Philips LHH A200 | Philips LHH300r | Shure SHR1540
http://www.dutchaudioclassics.nl

Cantodea

Advance Paris A10 - Bluesound Node 2i - Project-Audio Debut Pro - Ortofon 2M Blue - Wharfedale Linton Heritage 85 - BK XLS 300 - DSPeaker X2 - Apple Mac mini M1 - Roon

R0N

Quote from: ll0ll on October 19, 2012, 21:10:27
Ik gebruik een koptelefoonversterker. Is dè manier om zonder de correctie naar muziek via mn koptelefoonversterker te luisteren om dat ding analoog aan de antimode aan te sluiten en 'm dan op stand 'bypass' te zetten?
Hoi,

Ja dat is mogelijk. Maar, als je zelf nog filters of andere zaken hebt geconfigureerd, dan blijven die wel aan.
De by-pass schakelt alléén de akoestiekcorrectie uit.

Om er zeker van de te zijn dat er geen filters in het signaal zitten, kies je een ander profiel waar je geen aanvullende correcties hebt ingesteld. Zo kun je eenvoudig schakelen tussen muziek via je versterker en je hoofdtelefoonversterker.

ron
Een nieuwe wetenschappelijke waarheid overwint niet door de tegenstanders te overtuigen en hen het licht te laten zien, maar omdat de tegenstanders ten slotte sterven en er een nieuwe generatie opgroeit die ermee vertrouwd is. (Max Planck, in zijn wetenschappelijke autobiografie.)

ll0ll

Ik heb enkel de standaard kalibratie uitgevoerd, verder geen extra aanpassingen gedaan. Dus dan zou de bypass voor het luisteren naar de koptelefoon volstaan?
Philips LHH1000 | Marantz Project D1 | Philips LHH A200 | Philips LHH300r | Shure SHR1540
http://www.dutchaudioclassics.nl

R0N

Quote from: ll0ll on October 21, 2012, 16:32:33
Ik heb enkel de standaard kalibratie uitgevoerd, verder geen extra aanpassingen gedaan. Dus dan zou de bypass voor het luisteren naar de koptelefoon volstaan?

Ja precies.
Tip: Kopieer profiel A naar B. Dan kun je naderhand profiel A (of B) gebuiken om verdere instellingen te maken.
Ook leuk om de verschillen te horen met je eigengemaakte filters.

ron
Een nieuwe wetenschappelijke waarheid overwint niet door de tegenstanders te overtuigen en hen het licht te laten zien, maar omdat de tegenstanders ten slotte sterven en er een nieuwe generatie opgroeit die ermee vertrouwd is. (Max Planck, in zijn wetenschappelijke autobiografie.)

drees62

Quote from: R0N on October 16, 2012, 20:54:26
De Anti-Mode 2.0 Dual Core kan op veel manieren worden aangesloten en gebruikt. In de gebruikershandleiding staat al e.e.a. beschreven, maar op de website zijn nog meer voorbeelden. Maar veel mensen hebben toch weer een andere configuratie thuis.
Stel je vragen hier en je krijgt antwoord.

ron

Linkjes doen het niet  ???

ll0ll

Ik snap t niet, ik wil (voor t eerst dat ik de antimode heb) via mn koptelefoon muziek luisteren.

Ik heb alles dus als volgt aangesloten:
Squeezebox digitaal naar de antimode, vervolgens via de analoge rca uitgangen van de antimode naar de analoge ingangen van mn koptelefoonversterker.

De antimode staat ingesteld op s/pdif in, analoog uit. Het volume van de antimode staat op -10.0. T volume van mn koptelefoonversterker staat op de helft.

Er komt geen signaal door, ik hoor geen geluid.

Schakel ik de antimode In op digitaal in, digitaal uit (naar mn digitale dss speakers), dan hoor ik gewoon geluid.
Doe ik hier iets fout?
Philips LHH1000 | Marantz Project D1 | Philips LHH A200 | Philips LHH300r | Shure SHR1540
http://www.dutchaudioclassics.nl

R0N

Quote from: drees62 on November  5, 2012, 18:51:59
Linkjes doen het niet  ???

Goeie tip!
De website is verhuisd naar een andere provider. Nu werkt het weer.
Dank je wel.

ron
Een nieuwe wetenschappelijke waarheid overwint niet door de tegenstanders te overtuigen en hen het licht te laten zien, maar omdat de tegenstanders ten slotte sterven en er een nieuwe generatie opgroeit die ermee vertrouwd is. (Max Planck, in zijn wetenschappelijke autobiografie.)

R0N

Quote from: ll0ll on November  6, 2012, 20:29:01
Ik snap t niet, ik wil (voor t eerst dat ik de antimode heb) via mn koptelefoon muziek luisteren.

Ik heb alles dus als volgt aangesloten:
Squeezebox digitaal naar de antimode, vervolgens via de analoge rca uitgangen van de antimode naar de analoge ingangen van mn koptelefoonversterker.

De antimode staat ingesteld op s/pdif in, analoog uit. Het volume van de antimode staat op -10.0. T volume van mn koptelefoonversterker staat op de helft.

Er komt geen signaal door, ik hoor geen geluid.

Schakel ik de antimode In op digitaal in, digitaal uit (naar mn digitale dss speakers), dan hoor ik gewoon geluid.
Doe ik hier iets fout?

Zo op het eerste gezicht doe je het goed. De vraag is dan, waarom hoor je niks?
Ik doe het hier ook, s/pdif in en analoog uit.
Ik weet het niet, het zou gewoon moeten werken.
Vraag: welke firmware gebruik je (zie instellingen, info)?
Bijzondere instellingen gedaan?
Sorry, maar ik moet het vragen: gebruik je de RCA uitgang?

ron
Een nieuwe wetenschappelijke waarheid overwint niet door de tegenstanders te overtuigen en hen het licht te laten zien, maar omdat de tegenstanders ten slotte sterven en er een nieuwe generatie opgroeit die ermee vertrouwd is. (Max Planck, in zijn wetenschappelijke autobiografie.)

ll0ll

Jep, uitgang :)
Zie:







De koptelefoonversterker functioneer wel gewoon, is niet stuk. (getest via een andere DAC, los van de antimode).

Als profiel gebruik ik gewoon het profiel waarbij ik mn speakers heb gekalibreerd. Maar ook bij de bypass lijken de analoge uitgangen geen signaal te geven. Ook de XLR geven geen signaal. Ik heb XLR naar RCA pluggen en daarmee de analoge XLR uitgangen getest.

Philips LHH1000 | Marantz Project D1 | Philips LHH A200 | Philips LHH300r | Shure SHR1540
http://www.dutchaudioclassics.nl

R0N

Quote from: ll0ll on November  7, 2012, 10:01:22
Jep, uitgang :)
Zie:
....
Dank je wel.
Je hebt de zaak goed onderzocht en gecontroleerd, dat is goed om te weten.
Laten we stap voor stap te werk gaan.
Om te beginnen wil ik je vragen om de nieuwste firmware te gebruiken.
Je kun het hier vinden.

Deze versie heeft nieuwe functies. De vernieuwde handleiding vind je hier.

Tweede stap: Soms is een totale fabrieksreset (na de update) nodig.

Dan kijken we verder hoe het gaat.

ron
Een nieuwe wetenschappelijke waarheid overwint niet door de tegenstanders te overtuigen en hen het licht te laten zien, maar omdat de tegenstanders ten slotte sterven en er een nieuwe generatie opgroeit die ermee vertrouwd is. (Max Planck, in zijn wetenschappelijke autobiografie.)

ll0ll

Ik heb de update doorgevoerd en het apparaat gereset, maar de analoge uitgangen geven nog steeds geen signaal (digitaal in, analoog uit).
De analoge uitgangen geven wèl signaal als ik de squuezebox via de analoge uitgangen aan de antimode hang en het analoge signaal doorgeef aan de analoge uitgangen.
Vreemd dit. Duidt dit op een defect aan mijn antimode?
Philips LHH1000 | Marantz Project D1 | Philips LHH A200 | Philips LHH300r | Shure SHR1540
http://www.dutchaudioclassics.nl

R0N

Quote from: ll0ll on November  7, 2012, 21:05:25
Ik heb de update doorgevoerd en het apparaat gereset, maar de analoge uitgangen geven nog steeds geen signaal (digitaal in, analoog uit).
De analoge uitgangen geven wèl signaal als ik de squuezebox via de analoge uitgangen aan de antimode hang en het analoge signaal doorgeef aan de analoge uitgangen.
Vreemd dit. Duidt dit op een defect aan mijn antimode?

Hmmm......
Ik zal dit probleem 'escaleren' zoals het in het vakjargon heet.
Geef me even tijd, want ik weet dat de hoofd techniek twee weken op vakantie is in 'down under'.

ron
zie ook p.m.
Een nieuwe wetenschappelijke waarheid overwint niet door de tegenstanders te overtuigen en hen het licht te laten zien, maar omdat de tegenstanders ten slotte sterven en er een nieuwe generatie opgroeit die ermee vertrouwd is. (Max Planck, in zijn wetenschappelijke autobiografie.)

R0N

Quote from: ll0ll on November  7, 2012, 21:05:25
Ik heb de update doorgevoerd en het apparaat gereset, maar de analoge uitgangen geven nog steeds geen signaal (digitaal in, analoog uit).
De analoge uitgangen geven wèl signaal als ik de squuezebox via de analoge uitgangen aan de antimode hang en het analoge signaal doorgeef aan de analoge uitgangen.
Vreemd dit. Duidt dit op een defect aan mijn antimode?
Hoi,
Kijk eens naar de volgende instelling:
Menu --> Instellingen --> Audio instellingen --> Invoer Instell. --> Volume trim --> controleer of die op 00.0 dB staat (dus in het midden van de schaal).
Die instelling kan soms uit de pas gaan na een firmware update.

succes!
ron
Een nieuwe wetenschappelijke waarheid overwint niet door de tegenstanders te overtuigen en hen het licht te laten zien, maar omdat de tegenstanders ten slotte sterven en er een nieuwe generatie opgroeit die ermee vertrouwd is. (Max Planck, in zijn wetenschappelijke autobiografie.)

ll0ll

Philips LHH1000 | Marantz Project D1 | Philips LHH A200 | Philips LHH300r | Shure SHR1540
http://www.dutchaudioclassics.nl

Jumping Jack

Hoi Ron,

de Dual-Core lijkt mij een erg interessante tool om de akoestische beperkingen van mijn ruimte aan te pakken maar ik heb geen idee hoe ik het apparaat in mijn set kan integreren? Ik heb een Naim SuperUniti, dus zowel bron als versterker en die heeft wel een pre-out maar geen main-in...
Wilson Benesch / Accuphase/ Eversolo / Dual / Sennheiser / Shure / Meze
Jumping Jack's set
Discogs

R0N

Quote from: Jumping Jack on February 27, 2013, 10:07:59
Hoi Ron,

de Dual-Core lijkt mij een erg interessante tool om de akoestische beperkingen van mijn ruimte aan te pakken maar ik heb geen idee hoe ik het apparaat in mijn set kan integreren? Ik heb een Naim SuperUniti, dus zowel bron als versterker en die heeft wel een pre-out maar geen main-in...
Hoi,
Je hebt een mooi apparaat, all-in-one, neemt weinig plaats in.
Het gebruik van de AM20DC kan wel, maar dan alleen voor externe bronnen. Maar dat is voor de Naim SU geen optie. Hij heeft ook geen tape loop. Helaas, want die PMC kan in een moeilijke ruimte zeker te keer gaan.
De Anti-Mode is derhalve voor jou niet echt zinvol.

ron
Een nieuwe wetenschappelijke waarheid overwint niet door de tegenstanders te overtuigen en hen het licht te laten zien, maar omdat de tegenstanders ten slotte sterven en er een nieuwe generatie opgroeit die ermee vertrouwd is. (Max Planck, in zijn wetenschappelijke autobiografie.)

Jumping Jack

Bedankt Ron, daar was ik inderdaad al bang voor. Ik heb niet de indruk dat de situatie hier echt problematisch is hoor, maar beter kan natuurlijk altijd...
Wilson Benesch / Accuphase/ Eversolo / Dual / Sennheiser / Shure / Meze
Jumping Jack's set
Discogs

Roksan

Ron, geen idee of ik de vraag hier kan stellen? Ik overweeg een anti-mode 2.0 aan te schaffen. Ik speel nu met een losse DAC (Audiolab). Nu kan ik ook de Antimode als DAC gebruiken. Wat lever ik in (of juist niet) op de kwaliteit van de DAC. Of zou het beter zijn om de Antimode tussen de bron en de Audiolab in te zetten?
KEF LS 50 Meta
NAD M10 V2
SVS 2000 PRO

R0N

Quote from: Roksan on March  1, 2013, 17:57:32
Ron, geen idee of ik de vraag hier kan stellen? Ik overweeg een anti-mode 2.0 aan te schaffen. Ik speel nu met een losse DAC (Audiolab). Nu kan ik ook de Antimode als DAC gebruiken. Wat lever ik in (of juist niet) op de kwaliteit van de DAC. Of zou het beter zijn om de Antimode tussen de bron en de Audiolab in te zetten?

Hoi,

De AM20DC is er vooral voor om de nare ruimte-akoestiek te corrigeren.
Daarnaast is het ook een DAC en een voorversterker. Of een extra DAC winst oplevert moet je proefondervindelijk vaststellen. Als je zowiezo de AM20DC overweegt kun je het testen en als de Audiolab DAC geen meerwaarde biedt kun je hem verkopen.
Op voorhand kan ik daar niets over zeggen, omdat ook niet-objectieve factoren een rol spelen.

ron
Een nieuwe wetenschappelijke waarheid overwint niet door de tegenstanders te overtuigen en hen het licht te laten zien, maar omdat de tegenstanders ten slotte sterven en er een nieuwe generatie opgroeit die ermee vertrouwd is. (Max Planck, in zijn wetenschappelijke autobiografie.)

Cantodea

Ik overweeg om terug een AM 2.0 in mijn set te integreren. Mijn set,is intussen danig veranderd, zodat ik nu een voor -en eindverster heb. Geen probleem omdat ik de AM waarschijnlijk via XLR tussen de voor - en eindversterker kan plaatsen. Ik speel momenteel zonder subs en er komt misshien een tijd dat er weer ene komt en dat is mijn vraag dus, hoe sluit ik dan een AM aan?
Advance Paris A10 - Bluesound Node 2i - Project-Audio Debut Pro - Ortofon 2M Blue - Wharfedale Linton Heritage 85 - BK XLS 300 - DSPeaker X2 - Apple Mac mini M1 - Roon

R0N

Quote from: Cantodea on April 15, 2015, 19:57:19
Ik overweeg om terug een AM 2.0 in mijn set te integreren. Mijn set,is intussen danig veranderd, zodat ik nu een voor -en eindverster heb. Geen probleem omdat ik de AM waarschijnlijk via XLR tussen de voor - en eindversterker kan plaatsen. Ik speel momenteel zonder subs en er komt misshien een tijd dat er weer ene komt en dat is mijn vraag dus, hoe sluit ik dan een AM aan?
Hoi,
De AM tusen de voor- en eindversterker is een goed plan.
Subs: als er een sub of twee subs komen, dan kun je die op de RCA-uitgangen aansluiten. De AM heeft namelijk twee paar analoge uitgangen, XLR en RCA. Daarna opnieuw inmeten en het is klaar. De subs werken zo als 'verlenging' van de frequentieband.
Wil je ook nog een filter toepassen om het extra laag uit de front speakers te houden, dan sluit je alleen de subs op de AM aan. De correctie is dan wel beperkt. De ervaring leert dat de AM tot 150 - 190 Hz corrigeert (afhankelijk van de meting).
Maar de eerste optie lijkt me geschikter, ook omdat er anders een kleine vertraging ontstaat tussen fronts en subs.

ron
Een nieuwe wetenschappelijke waarheid overwint niet door de tegenstanders te overtuigen en hen het licht te laten zien, maar omdat de tegenstanders ten slotte sterven en er een nieuwe generatie opgroeit die ermee vertrouwd is. (Max Planck, in zijn wetenschappelijke autobiografie.)

Cantodea

Oké, dit lijkt me duidelijk: de rca uitgangen kan ik dan gewoon gebruiken als ware het een pre-out.
Rest mij nu nog de vraag, wat eerst een anti-mode of toch eerst een sub. Mijn gevoel zegt eerst een AM.
Advance Paris A10 - Bluesound Node 2i - Project-Audio Debut Pro - Ortofon 2M Blue - Wharfedale Linton Heritage 85 - BK XLS 300 - DSPeaker X2 - Apple Mac mini M1 - Roon

R0N

Quote from: Cantodea on April 15, 2015, 22:24:53
Oké, dit lijkt me duidelijk: de rca uitgangen kan ik dan gewoon gebruiken als ware het een pre-out.
Rest mij nu nog de vraag, wat eerst een anti-mode of toch eerst een sub. Mijn gevoel zegt eerst een AM.

Ja, inderdaad, je hebt een extra pre-out.
Als je nu al last hebt van staande golven in de kamer (en wie heeft dat niet...) dan is een AM de juiste start.
Een sub zal het alleen maar erger maken. Bovendien, als de AM de weergave van de lagere frequenties onder controle heeft, zou een sub nog wel eens niet nodig hoeven zijn. E.e.a. afhankelijk van de situatie en de persoonlijke voorkeuren, die ik vanaf hier niet kan beoordelen.

ron
Een nieuwe wetenschappelijke waarheid overwint niet door de tegenstanders te overtuigen en hen het licht te laten zien, maar omdat de tegenstanders ten slotte sterven en er een nieuwe generatie opgroeit die ermee vertrouwd is. (Max Planck, in zijn wetenschappelijke autobiografie.)