"The swimmingpool" nu maar eens een update!(p3)

Started by minicoopers, October 16, 2012, 19:00:40

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

W.Otter

Quote from: Clifdon on October 22, 2012, 22:11:57
Deze gaat in de volg. Misschien dat ik nog het e.e.a kan leren vanuit dit topic. Ziet er allemaal goed uit!

heb jij een zwembad dat dicht moet?;)
B&W CM9 ~ Lyngdorf TDAI-2170 ~ LG OLED55b6v ~ Sony 46HX850 ~ Canare/W&M/RUconnected ~ PS4pro ~ NEEO ~2x BK XLS200FF

Clifdon

Neen maar wel een dedicated ruimte die nog gebouwd moet worden ;).

W.Otter

B&W CM9 ~ Lyngdorf TDAI-2170 ~ LG OLED55b6v ~ Sony 46HX850 ~ Canare/W&M/RUconnected ~ PS4pro ~ NEEO ~2x BK XLS200FF

Clifdon

Ja al duurt het nu al langer dan ik had gehoopt. Kan nog niet beginnen omdat de aannemer de afwerkvloer moet gaan maken voor mij. erg jammer. Van mij loopt er btw ook wel een topicje al is dat momenteel een tikkeltje dood.
http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=114529.0

Om nog even terug te denken aan mijn start. Heeft de TS ook aan de ruimte ratio's gedacht? Dus de manier waarop lengte vs breedte vs hoogte zit verhouden? Ik heb deze in der tijd laten berekenen door toine dingemans(Thingman op het forum) vooral met het oog op staande golven is dit misschien enigszins interessant?

SV..S

Misschien lees ik eroverheen maar heb je het al in je hoofd hoe het gaat worden?

Ik krijg het gevoel dat je nu met het grove werk bezig bent maar dat je plannen nog niet helemaal uitgewerkt zijn.

Ik zou willen adviseren om eerst helemaal uit te kauwen waar komt wat te staan, hoe gaa ik het bedraden/ bekabelen, hoe ga ik eventueel projecteren, kan of wil ik volledig verduisteren,  wat te doen met de akoestiek, enz.
Denk ook aan de kleuren van de wanden en plafonds, als je het plafond gaat veranderen denk dan ook dirct aan erlichting en akoestiek, enz
Maar wellicht heb je de plannen al helemaal uitgedacht ;)




Oppo bdp-95/          JBL Ti-k10, JBL Ti-K2
Jl Audio F113         Jvc Dla-x5000
Arcam avr 550           panasonic tx-p42g15

minicoopers

zo, na alle drukte ben ik weer een beetje met mijn ht bezig geweest.

ramen dicht gemaakt. alles geissoleerd.
en alles zwart!! 8)

gaat een compleet zwarte ruimte worden.

ben nu een podium aan het maken en kom het volgende probleem tegen.

wat voor projectie scherm ga ik plaatsen????

21:9 of 16:9?

wat zouden jullie doen?


ps. foto's zullen binnenkort wel weer volgen.
Voor de living: marantz sr7005, dune hdi max, squeezebox duet, 4x epos ES-14, 3x epos ES-11, 1x klipsch RWD-12

Voor de ht: Sharp xv-z18000, Onkyo tx-nr 3008, acurus 200X3,Dune hd max, 3x exodus shiva x, 3x vs12  en 6x vs8 nova acoustic speakers

audiosurfer

21:9 vs 16:9 is inderdaad een lastige keuze. Ik heb tot nu toe zelf gekozen voor 16:9, maar twijfel na een jaar nog steeds regelmatig, zeker gezien de aanbieding van BBG in de marktsectie.

Tijd voor nieuwe foto's  ;D
Arcam AVR850, Arcam P429, Oppo 93, Dune-HD, Apple-tv.
GX200 fronts, 2 DIY subs Dayton Ultimax 15inch, GXC350 center. 4 GXFX-en sides en rears, 4 Monitor audio CP380iw
Beeld: Epson TW9000, Lumene Movie Palace Velvet 200c.

high-q

Ik ben zelf voor 21:9 gegaan. Als ik een film kijk wil ik het volle plaatje zien en geen zwarte balken.
De meeste 16:9 content kijk ik op mijn tv. In principe kan dat ook wel op het scherm, maar bij CIH
heb je dan effectief minder beeld.

Voor mij was het geen lastige keus om te maken, de eerste keer dat ik het zag was ik om :)
HT: Epson TW5500 | Prismasonic HD5000R | Kingpin 2.35:1 VFS270 | Arcam AVR600 | Originae S14V HTPC + XBMC | Tannoy TD12 | Tannoy TD Center| Tannoy TD8 | SVS PB13 Ultra + Gramma | SB Touch + BOTW & TT3| Zhaolu D2.5C + Zapfilter | W&M LS-01 | Living: Sony 65 AG9 | Vero 4K+ |  Bedroom: Pana TH42PV70 + Raspberry Pi

The CinemaLounge

RonG

Misschien stomme vraag maar hoe zit dat dan met films als avatar en bv de imax scenes van Batman?

audiosurfer

Quote from: high-q on May  3, 2013, 08:19:46
Ik ben zelf voor 21:9 gegaan. Als ik een film kijk wil ik het volle plaatje zien en geen zwarte balken.
De meeste 16:9 content kijk ik op mijn tv. In principe kan dat ook wel op het scherm, maar bij CIH
heb je dan effectief minder beeld.

Voor mij was het geen lastige keus om te maken, de eerste keer dat ik het zag was ik om :)

Daar ben ik ook bang voor als ik het een keer test  :headbanging:
Arcam AVR850, Arcam P429, Oppo 93, Dune-HD, Apple-tv.
GX200 fronts, 2 DIY subs Dayton Ultimax 15inch, GXC350 center. 4 GXFX-en sides en rears, 4 Monitor audio CP380iw
Beeld: Epson TW9000, Lumene Movie Palace Velvet 200c.

LittleNinja

Ben ik ook wel benieuwd naar. Sowieso vind ik heel die ontwikkeling in de beeldverhoudingen redelijk debiel! 16:9 werd als standaard aangenomen, echter binnen de kortste keren had je weer zwarte balken. En wat zijn we dan weer blij met een IMAX film... want die is dan beeldvullend op 16:9!! :dry:

Quote from: RonG on May  3, 2013, 08:45:18
Misschien stomme vraag maar hoe zit dat dan met films als avatar en bv de imax scenes van Batman?
"Je moeder is de dwaling van het inzicht."
"Intelligentie gaat om wat je niet weet en wat je doet met je gebrek aan kennis."
"If you think education is expensive, try unprotected sexual intercourse,"

high-q

Quote from: RonG on May  3, 2013, 08:45:18
Misschien stomme vraag maar hoe zit dat dan met films als avatar en bv de imax scenes van Batman?

Moet je helaas van tevoren kiezen of je de film in 16:9 wilt kijken of 21:9. Hangt er van af in welke aspect ratio het meest wordt laten zien. Als de film hoofdzakelijk 21:9 is, dan laat ik de lens in die stand staan. Helaas zit er geen intelligentie in de beamer of lens dat deze zelf de juiste stand kiest.
HT: Epson TW5500 | Prismasonic HD5000R | Kingpin 2.35:1 VFS270 | Arcam AVR600 | Originae S14V HTPC + XBMC | Tannoy TD12 | Tannoy TD Center| Tannoy TD8 | SVS PB13 Ultra + Gramma | SB Touch + BOTW & TT3| Zhaolu D2.5C + Zapfilter | W&M LS-01 | Living: Sony 65 AG9 | Vero 4K+ |  Bedroom: Pana TH42PV70 + Raspberry Pi

The CinemaLounge

simsatit

#62
Beste Minicoopers,
Paar keuzes:
> 16:9 scherm; Je kunt een projector nemen met lensmemory, dan kun je met masking op je scherm (wel of niet elektrisch) switchen tussen 21:9 of 16:9.
> 21:9 scherm; Je kunt een projector nemen waar 21:9 functie op zit dan past de projector zelf het beeld aan om op een 21:9 scherm te projecteren, als je dan een 16:9 film hebt (zijn er aanzienlijk minder) heb je daar weer zwarte balken bij (links en rechts ipv boven en onder), ik heb dit gezien bij een forumlid en vond het een mooie oplossing.
> 21:9 scherm; je werkt met een lens voor de projector lens, hier verlies je wat licht mee en wat scherpte, heb ik ook gezien en vond het ook een mooie, zij het wel vrij dure oplossing.

21:9 is geen echte 1080P resolutie, 16:9 wel (qua pixels dan). hoe je het ook doet, die pixels worden niet gebruikt (zwarte balken boven en onder) dus of het beeld wordt gerekt naar 21:9 om op een 21:9 scherm het beeld te vullen en van de zwarte balken boven en onder af te komen, of je hebt balken onder en boven met 21:9 content op een 16:9 scherm.
Ik hoop dat het zo duidelijk is;)

Persoonlijk vind ik masking met een projector met lensmemory of een 21:9 scherm wel een (grote) meerwaarde voor een HT!
>>>see you space cowboy<<<

daihatsu cuore 0.9, bic pen (navulbaar), gemĂȘleerd servies: klinkt allemaal erg goed!
toekomstige upgrade: polaroid vest, voor meer kleur in  mijn leven.

simsatit

Ohja en succes met de bouw trouwens!
>>>see you space cowboy<<<

daihatsu cuore 0.9, bic pen (navulbaar), gemĂȘleerd servies: klinkt allemaal erg goed!
toekomstige upgrade: polaroid vest, voor meer kleur in  mijn leven.

minicoopers

Zo ik ben de laatste paar weken even lekker aan het hobbyen geweest.....
Het ging allemaal best snel dus tussendoor geen foto's genomen.
dus bij deze.










2 exodus audio shiva-x subwoofers zijn klaar en staan onder het podium
de andere 2 ben ik nog aan het afwerken deze zullen achter in de ruimte komen.

Verder heb ik aan apparatuur aangeschaft:

Een onkyo tx-nr 3008 over genomen van een forumlid.
Krijg ik deze week een projector een Sharp xv-18000 (oude projector van mijn vader, die heeft namelijk een hele mooie upgrade gedaan)

En nog iets heel leuks:

Ik had laatst 2 Jamo D-600 luidsprekers als demo(dit zijn op zich best hele mooie luidsprekers en THX ultra2 gecertificeerd)
maar afgelopen donderdag ook een demo bij mij thuis gehad met Nova acoustic luidsprekers.
Dus ik had mooi 2 kompleet verschillende luidsprekers bij elkaar staan om te testen, en tja die nova's :inlove: op een of andere manier klonk dat toch zoveel neutraler en dynamischer ze kwamen echt niks en nergens wat te kort.
Echt een in your face geluid waar ik naar op zoek was.Maar nooit gedacht dat ik toch echt voor pa luidsprekers zou kiezen,maar dit klonk gewoon echt goed, niks te schel,te lomp,of wat dan ook.

Dus de jamo's gaan weer terug en de oude Dali's gaan ook weer op zolder, en mijn mooie Eposjes blijven mooi waar ze staan(in de woonkamer).

De nova's zijn besteld!!!! :headbanging:
Voor de living: marantz sr7005, dune hdi max, squeezebox duet, 4x epos ES-14, 3x epos ES-11, 1x klipsch RWD-12

Voor de ht: Sharp xv-z18000, Onkyo tx-nr 3008, acurus 200X3,Dune hd max, 3x exodus shiva x, 3x vs12  en 6x vs8 nova acoustic speakers

RonG


larzie

Zo dat gaat snel en ook snel de goede kant op! Ziet er nu al top uit!  :thumbs-up:
Altijd leuk om de foto's van het hele proces te zien!
Stereo set: || Lyngdorf TDAI 2170 || Tannoy DC10T || JL Audio Fathom F112 || Nordost Flatline Gold mk2 || --- PC Set: || Denon AVR X1000 || Eltax Monitor III ||

Larzie HT

Sjoerd303

Jemig wat een mooie ruimte zeg, lekker chillen daar straks! Foto's zeggen ook meer dan 1000 woorden....ff in de gaten houden hier....:P
Marantz SR7007 - B&W CM8 fronts - CM Center - B&W M1 rear - SVS SB12 - Mede8er 500X - LG OLED  - PS4 pro -

minicoopers

Vandaag even een aankoop gedaan voor mijn ht!


Ik had het idee dat mijn onkyo toch te weinig sap had om echt lekker 9 kanalen te voeden, dus vandaag een tweedehands acurus A200X3 gekocht. Dit is een 3 kanaals eindbak en gaat de fronts en center aansturen.
Meteen bij thuiskomst aangesloten en uitgemeten met adsy xt32.
Man man wat een verschil!  Ruimte lijkt nu nog groter en het geluid is nog veel directer en opener geworden.

Zo op het eerste oor is dit in mijn ogen(oren) een goede aankoop geweest.
Voor de living: marantz sr7005, dune hdi max, squeezebox duet, 4x epos ES-14, 3x epos ES-11, 1x klipsch RWD-12

Voor de ht: Sharp xv-z18000, Onkyo tx-nr 3008, acurus 200X3,Dune hd max, 3x exodus shiva x, 3x vs12  en 6x vs8 nova acoustic speakers

Atmoz


Mooie ruimte gaat dat worden zeg O0 O0
Ben benieuwd hoe 't eruit ziet als het af is ;D

Veel succes met alles enzo!

Gr,

Atmoz
Beeldweergevers: LG 77" 4K OLED, 2x LG 65" 4K OLED, JVC X7900
Bronnen: Oppo UDP-205, Xbox Series X, PS4, Marantz CD6003
Versterking: McIntosh MA5200, Marantz PM11S3, Marantz PM6004, SONOS amp's
Speakers: B&W 803Di (Rosewood), B&W 803Di (Piano black), Harbeth 7ES-3, REL S5

minicoopers

Quote from: Atmoz on October 24, 2013, 13:29:23
Mooie ruimte gaat dat worden zeg O0 O0
Ben benieuwd hoe 't eruit ziet als het af is ;D

Veel succes met alles enzo!

Gr,

Atmoz


Dank je.
Maar echt klaar zal het denk ik toch nooit worden
Voor de living: marantz sr7005, dune hdi max, squeezebox duet, 4x epos ES-14, 3x epos ES-11, 1x klipsch RWD-12

Voor de ht: Sharp xv-z18000, Onkyo tx-nr 3008, acurus 200X3,Dune hd max, 3x exodus shiva x, 3x vs12  en 6x vs8 nova acoustic speakers

Syphon


minicoopers

#72
Zo nu maar weer eens wat foto's van hoe het er nu bij staat.
de nova's hangen en staan allemaal op hun plek.
de zeer fijne recliners staan er ook.
begint er nu toch echt een beetje op te lijken.

Ps:  foto's maken in mijn ruimte is erg lastig, mijn wand en plafond bekleding absorberen (ondanks 1500 watt aan lichtbronnen) ongeveer elk lichtstraaltje.





















Ook heb ik nog een hele grote gok genomen.
met de drie shiva subs die ik nu nog heb staan ben ik gewoon nog niet helemaal tevreden, ondanks diverse metingen en een hoop dsp werk.

nu heb ik een KCS 218a thx subwoofer aangeschaft, maar heb echt geen idee hoe dat zal klinken in mijn ruimte.
een ding weet ik onderhand wel, overkill qwa subwoofers bestaat gewoon niet!!

Deze subwoofer is besteld en hoop dat hij snel geleverd zal worden, want ben er wel heel benieuwd naar.
hier is een link naar de website: http://www.kcsspeakers.com/pdfi/C-218-A.pdf

Voor de living: marantz sr7005, dune hdi max, squeezebox duet, 4x epos ES-14, 3x epos ES-11, 1x klipsch RWD-12

Voor de ht: Sharp xv-z18000, Onkyo tx-nr 3008, acurus 200X3,Dune hd max, 3x exodus shiva x, 3x vs12  en 6x vs8 nova acoustic speakers

W.Otter

nice!!

wat voor zetels zijn dat? merk/model?

zien er erg relaxed uit!
B&W CM9 ~ Lyngdorf TDAI-2170 ~ LG OLED55b6v ~ Sony 46HX850 ~ Canare/W&M/RUconnected ~ PS4pro ~ NEEO ~2x BK XLS200FF

minicoopers

Quote from: W.Otter on July  5, 2014, 11:10:32
nice!!

wat voor zetels zijn dat? merk/model?

zien er erg relaxed uit!


ben heel lang aan het zoeken geweest naar mooie maar ook betaalbare zetels,
en met heel veel angst en twijfel deze zetels via ebay besteld...
het is geen merk, het zal vast chinees zijn, maar ze vallen mij echt 220% mee.

was heel bang dat het echt troep zou zijn en of ze uberhaubt geleverd zouden worden..
Maar de kwaliteit is prima, en waren redelijk snel geleverd..

heb wel een linkje voor je naar de verkoper op ebay.(weet niet of dit mag trouwens)
http://www.ebay.co.uk/itm/Luxury-Leather-Massage-Rocking-Swivel-Nursing-Sofa-Cinema-Gaming-Recliner-Chair-/331063103194?pt=UK_Health_Massage_RL&var=&hash=item4d14e60eda
Voor de living: marantz sr7005, dune hdi max, squeezebox duet, 4x epos ES-14, 3x epos ES-11, 1x klipsch RWD-12

Voor de ht: Sharp xv-z18000, Onkyo tx-nr 3008, acurus 200X3,Dune hd max, 3x exodus shiva x, 3x vs12  en 6x vs8 nova acoustic speakers